Po to, kai parašiau apie SEO ir bevaises visokių optimizuotojų pastangas išdurti Google, straipsnis ėmė susilaukinėti dėmesio iš visokių SEO optimizatorių. Vieni pro vienur, kiti pro kitur mane susirasdami, vis bandė (ir iki šiol bando) paaiškinti man, koks aš neteisus.
Žinoma, kad aš neteisus. SEO optimizacija valdo. Tiktai valdo, kai žinai, ką išties vertina Google. Daugumos optimizatorių klaida – kad jie, įsikandę į dantis dešimtmečio senumo technines žinias, tiki, kad jie kažkaip paveiks paieškos sistemą, kuri tapo populiariausia pasaulyje vien todėl, kad nuo pat pradžių atsižvelgdavo į įnirtingas visokių optimizuotojų pastangas optimizuoti visokias paieškas savo naudai.
Mieli ir brangūs SEO ekspertai, kai jūs pezate apie visokius title, h1 ir meta tegus, tai jau net nejuokinga ir net negraudu. Tai tiesiog primityvūs pezalai, į kuriuos išvis nesinori kreipti dėmesio. Na, gerai, pataisysi ten title, h1, porą metų, pridėsi gražų URL ir pan. – kas iš to? Puslapis iš kokios nors 179 pozicijos pagal kažkokią paiešką pakils iki 171 pozicijos? Arba net iki 79?
Įsiskaitykite į paprastą dalyką, kurį skelbia ir patys Google atstovai: Google paieška veikia taip, kad atrinktų geriausius rezultatus pagal tokius kriterijus, kokiais vadovautųsi ir žmonės, atsirenkantys informaciją, kurios ieško. Tai reiškia, kad Google ieško ne tegų, o informacijos, kuri kiek įmanoma geriau atitiktų kriterijus.
Aš tik ką parašiau trumpą straipsniuką apie Coroner – vieną iš senų metalo grupių. Praėjo vos keliolika minučių, rašau šitą straipsnį, o Google paieškoje įvedus žodį Coroner ir pasirinkus „ieškoti puslapių lietuvių kalba“, mano straipsnį jau duoda antroje vietoje. Kodėl? Todėl, kad aš rašau apie tai, kas man įdomu, ir taip, kad bent truputį įdomu būtų ir kitiems 🙂
Šiandien mane atrado dar vienas SEO optimizatorius, kuris nutarė padaryti eksperimentą, kuris įrodys, kad jo SEO teisus, o mano neteisus. Parašė man komentarą prieš cielas 5 valandas. Kad jo puslapį suras pagal frazę „Google ir SEO optimizatoriai“ ne blogiau, nei mano straipsnį. Google dar neranda. Neabejoju, kad dar ras – kažkada. Ir gal net duos kažkokį rezultatą 🙂 Ypač dar, kai visas jo blogas vien apie SEO ir optimizaciją 🙂 Man tik įdomu, ar neatsitiks taip, kad po šio straipsnio ir pagal žodį „NetikSEO“ mano blogas bus randamas geriau, nei to SEO mėgėjo 🙂
Beje, brangus mėgėjau, po to, kai Google atras tamstos straipsnį, atskryninsiu ir tamstos komentarą – man pačiam įdomu, kaip čia bus 🙂
Pasikartosiu dar kartą: vienintelė svarbi, lemianti optimizacija – tai straipsnių turinys. Jei jis įdomus – turite rezultatą. Jei neįdomus – jokie SEO nepadės. SEO optimizacija išties valdo, kai žinai, kad Google vertina būtent turinį 🙂
Atnaujinta: štai praėjo vos 6 minutės ir Google jau duoda rezultatą – šį straipsnį pagal užklausą „google ir seo optimizatoriai netikseo“, tuo tarpu to „netikseo“ vis nėra ir nėra 😛
Taigi, palauksim ir pažiūrėsim, kaip ten bus toliau 🙂
Rokiškis Rabinovičius rašo jūsų džiaugsmui
Aš esu jūsų numylėtas ir garbinamas žiurkėnas. Mano pagrindinis blogas - Rokiškis Rabinovičius. Galite mane susirasti ir ant kokio Google Plus, kur aš irgi esu Rokiškis Rabinovičius+.
- Web |
- Google+ |
- More Posts (1489)
O jei šitą paprastą principą suvoktų ne vien SEO herojai… Kad reikia su aistra ir malonumu dirbti ir bent suvokti, ką darai, o ne ieškoti supistų shortcutų ar pažinčių… Netgi pasaulis pasidarytų mielesnis.
Puikūs žodžiai. Tikrai taip.
+1.
> ar neatsitiks taip, kad po šio straipsnio ir pagal žodį „NetikSEO“ mano blogas bus randamas geriau
O kam gali šauti į galvą ieškoti „NetikSEO“?
Tam veikėjui, kur eksperimentus daro 😀
skirtum
O man šovė mintis paieškoti žodžio „marginalinis“. Deja Rokiškio pirmuose rezultatuose neradau… Nors keista. ;P O gal ir ne, čia gal kur google atskiria komentarus nuo nekomentarų?
Re: skirtum
Galėjai paieškoti dar pvz., pagal žodį „išangė“ -- irgi būtum gal neradęs 😀
Re: skirtum
Paieškojau „išangė Rokiškis“ ir šis straipsnis buvo beveik 2 vietoje po kažkokio katino išangės, o visokie hemarojai tik paskui… Nuostabu!! 🙂 Na o „Rokiškis išangė“ davė tuos pačius rezultatus. Panašu kad Googlei vienodai ar „išangė Rokiškis“ ar „Rokiškis išangė“.
Esi ir teisus ir ne. Nes kur yra publikuojama irgi labai svarbu. LJ Google pagauna iskart, o i kaskoki neasku lietuvos puslapi su pagerank 2-3 gal ir uzsuks po savaites 😉
Ne. Ne tame reikalas. Šitas žurnalas prasidėjo nuo testų, matavom ir lyginom įvairius dalykus -- lengviausiai pagauna ne LJ, o WordPress. Ir standalone WP ant nesuteršto domeno -- išvis labai gerai. Bet irgi, su sąlyga, kad rašai kontentą žmonėms. LJ, kaip ir kitur, Google keičia vertinimą per kažkiek laiko -- čionai prireikė poros metų, kol ėmė taip meiliai žiūrėt -- pradžioj ignoravo atviriausiu būdu 🙂
Kad kontentas yra svarbiausias tai net nesigincisiu. Labai keista kad musu SEO tai nezino.
Todėl iš jų ir tyčiojuosi 😀 Juk smagu pasilazdavot, tiesa? 😀
Nu ne visai. Ypac jei moki pinigus 🙂 Turejau patirti ir neviena karta. Tad teko paciam pasidometi. Net 3 menisius uztruko AdWords’us perprasti. Uztat po to buvome visalaik pirmi ir iskaires :)) Galima ji apgauti, bet tai kainuoja labai daug laiko. Su SEO sudetingiau, nes klaida gali reiksti „smieli“. Kontentas, aisku, saugiausias budas 🙂
Taip, kai kur yra ten įdomių žaidimų, yra ir atvejų, kur Google daro klaidas, kuriomis galima pasinaudoti. Tiesa, ne taip jau dažnai, bet galima.
aš manau, kad jie tai labai gerai žino, bet gi reikia parduoti paslaugą kažkam kas to nežino…
Gal būt. Bet tada dar šlykščiau. Nes tada jie ne tik tūpi, bet ir apgavikai.
aha, bepigu sakyti, kad tave pagauna pirmiau, kai esi ant vadinamo ŽŽ 🙂
Ne. Neradau požymių, kad tai susiję būtų su pačiu LJ, vienintelis sąryšis tarp LJ ir atrandamumo Google, kurį pastebėjau -- tai ne techninis, o tam tikra LJ publikos specifika 🙂
Kaip manai, o pagal kokią nors pasiuntimo frazę tave rastų? 🙂
Deja, mano konstantos pagal visokias fizikines užklausas nelabai dar randa 🙁 Tiesa, užklausus „konstanta“ esu berods 8 numeriu, weeeeeeeeee! 😀
Rašyk, stenkis būti įdomus -- po kiek laiko būsi paieškos topuose. Galiu tik tiek patarti -- rašyk taip, kad suprastų tūpesni, skaidyk trumpesnėmis pastraipomis, daugiau gyvenimiškų pavyzdžių ir, jei tik gali -- dažniau, nes norisi daugiau paskaityti 🙂
Esi ne pirmas, duodantis man iš esmės tokius pačius patarimus. Mažu reikės į juos atsižvelgti 🙂
SEO Veikia !
Veikia ne ta prasme, kad aš sugebu sukurti puslapioka, kuris atsidurtu pirmoje vietoje google paieskoje (nes aš to tikrai nesugebu), bet aš labai daug laiko praleidziu paieškos sistemose rinkdamas informaciją (tiesa, angliškame o ne lietuviškame google). Pirmuosiuose paieškos reultatų dešimtukuose pilna niekinių puslapių, kuriuose vyrauja reklama, o „turinio“ mažai ir jis dažniausiai paslėptas po nuorodomis.
Dar daugiau: retkarčiais aš pasižiūriu ar niekas nekopijuoja mano tekstų. Per nepilnus metus esu radęs net du kartus mano „turinį“ nukopijuota, ir abu kartus mano puslapis googlėj buvo žemiau nei plagiatoriu.
Tie kas sugeba daryti SEO.. tie daro. Tie kas nesugeba -- rašinėja visokius komentarus ir diskutuoja forumuose 🙂
Dali.us
Re: SEO Veikia !
Čia ir vėl ne tiek SEO problema, kiek turinio. Ir, šį sykį -- ir Google silpnoji vieta. Kažkada Google bandė su tuo kovoti, buvo baudžiami kopypeisteriai, metami į apačią, bet kaip galų gale paaiškėjo -- kas iš ko kopypeistina, Google itin dažnai nustatydavo neteisingai. Ir dabar labai dažnai nustato neteisingai, tik jau vėl nelabai už tai baudžia. Suranda tai pagal turinį -- kiek jo ir kokio yra, bet nenustato, kur tas turinys originalus.
Blogų SEO skiriasi nuo paprastų puslapių. O tu rašai savo prenumeratoriams, ar tam, kad tave rastų atsiriktinai per Google, paskaitytų tik 1 tavo blogo įrašą ir paskui nebeateitų daugiau?
Negalvoju išties, kam rašau. Ko gero, tiems, kas šiaip ateina. Tikrai ne tiems, kas per Google randa 🙂
Tai vat ir nesuk sau galvos apie SEO. Kai pradėsi kažką pardavinėti, sukti banerius už pinigus, tada galėsi pagalvoti apie keywordus ir kaip greitai randa (suindexuoja). Be to blogus Googlas kitaip vertina nei paprastus puslapius.
Daugiausiai traffiko blogai turėtų gauti iš RSS ir socialinių tinklų. Taip pat iš tavo paties komentarų kituose bloguose, o ne iš Google pagal tam tikrus raktažodžius 🙂
Man rodos, tu ne taip supratai vieną dalyką. Šitos mano kalbos apie SEO -- ne dėl to, kad aš tai daryčiau ar vertinčiau, o tik dėl to, kad pasiizdevalint kyla noras iš visokių durnelių, kurie dažnai net pastraipos teksto parašyt neįstengia, o vaizduoja SEO specialistus su savo nykiais mokyklinukiškais puslapiukais.
tmv
Gerai SEO sutvarkytas puslapis bus surandamas google geriau, nei tekstas sumaltas į vieną didelį gabalą.
Teisybė tavo puslapį google randa todėl kad mato jog jis atsinaujina pastoviai ir todėl dažniau google botas užeina.
Taip pat google atsižvelgiau į tai kiek nuorodų veda į tavo puslapi iš kitų puslapių ir jei tie puslapiai
irgi lankomi tai tavo reitingas kyla. O todėl, kad tave skaito daug kas ir gaunasi kad tave suranda ir pateikia pirmą.
Anyway, h1, title ir meta tagai yra taip pat svarbu, nes jei tu visą tekstą sumaltum į vieną didelį sakinį ar tave žmonės skaitytų ?
Matyt, kad nelabai, sumažėtų linkų į tave ir galėtum rašyt įdomiausius straipsnius, bet žmonės neskaitytų.
Taigi jei rašai įdomiai ir tekstas išdėstytas kultūringai ir gražiai, kas dabar yra tuomet ir google būni aukštoje vietoje.
Re: tmv
Tie tegai svarbūs dėl semantikos, t.y., dėl turinio priežasčių, o ne šiaip sau 🙂 Ir įdomu, kad Google jų atitikmenį generuoja ir automatiškai (netgi txt failams -- pagal formatavimą), tik pagal savo vidines taisykles, tad jei sustatysi pats -- tiesiog padėsi paieškos sistemai ir viskas.
Ir reitingas yra ne vienas -- PR laikai baigėsi prieš eilę metų. Ką ir kaip Google reitinguoja dabar ir kaip sugeneruoja galutinį rezultatą -- išvis sunku suprasti, faktorių realiai yra krūvos. Tiesiog esminis iš visų faktorių -- tai turinys, kokie 2/3, o gal ir 3/4 visko. O šiaip, be tegų semantikos, galima paminėti ir linkus iš kitur, ir tiesiog teksto struktūruotumą, ir žodžių santykinius pasiskirstymus ir eilę kitų mažesnių ir didesnių faktorių.
Taip, kai du panašūs puslapiai yra pagal rezultatus vienas šalia kito ir Google vertina juos beveik vienodai -- kažkokios optimizacijos pagal tegus gali truputį padėti. Bet tai visvien antraeilis faktorius.
Kaip pvz., tasai blogeris iš „Netikseo“ -- jis, atrodo, su savo eksperimentais iki šiol taip ir nesuprato, kad jo bloge yra didelis kiekis kontento su žodžiais „SEO“, „Google“ ir pan. -- jis juk apie tai nuolat rašo. Todėl jis ilgainiui pagal frazę „Google ir SEO optimizatoriai“ neabejotinai bus surandamas geriau, nors mano blogą Google myli žymiai labiau (tą meilę ir matom iš Google apsilankymų dažnumo -- kažkada būdavo kas pusvalandį, o dabar -- kas kokias 5 ar 10 minučių). Tiesiog daroma atranka -- pagal turinį, o jo turinys -- būtent apie tą temą, t.y., yra aiški specializacija 🙂
Kalbėti apie SEO tas pats, kaip :
– kalbėti apie valdžią
– kalbėti apie moteris
– kalbėti apie vyrus
– kalbėti, kad gera kur mūsų nėra.
Viskas, ką pasakysi apie SEO, bus tiesa, kaip ir tai, ką pasakys Tavo oponentai.
Ne.
„Yra dvi nuomonės: mano, ir neteisinga“ :))))
Na ir teisus ir siek tiek klysti
Na mano nuomone tu esi beveik teisus. Dauguma paminetų pastebėjimų irgi yra tiesa.
Tačiau mano nuomonė truputėlį skiriasi:
Pirmiausia: taip, šiuo metu ir aš sutinku, kad didžiausią reikšmę, turi informacija pateikta puslapyje. Jeigu ji yra įdomi ir naudinga žmonėms, daugės nuorodų į tą puslapį bei žmonių susidomėjusių juo ir google greitai tai pastebės ir gerai vertins paieškoje nepriklausomai ar ten turės reikiamų raktinių žodžių URL, bus h1 title ar kitų plačiai naudojamų priemonių SEO optimizavimui.
Na bet yra labai daug skirtingos tematikos tinklapių. Vieni jų domina mažesnį interneto vartotojų srautą, kiti didesnį. Apie vieną tematiką puslapių su naudinga ir reikiama informacija yra mažiau, o apie kitą šimtai.
Taigi įsivaizduokime pavyzdį apie du skirtinguose pradedančiuose gyvuoti domenuose esančius identiškus (su tokia pačia informacija juose) puslapiuose, kurių vienas tiesiog suprogramuotas tvarkingai, USER FRIENDLY URLS, straipsnio pavadinimas su H1, title toks pat, naudojami strong išskirti svarbesnes raktines frazes. Ai na ir google suindeksuoja abu tarkim vienu laiku.
Tai manau sutiksi ir tu, kad pirmojo tu neišvysi tikriausiai visai paieškos rezultatų lauke. Kita vertus, jeigu apie pirmąjį paplistų internete paplistų greičiau žinios (Facebook, Twitter ir kitomis priemonėmis) ir ten apsilankytų žymiai daugiau žmonių negu antrajame, sutinku kad jis aplenktų ir tą optimizuotojį, bet tikriausiai tik retais atvejais kažkas panašaus įvyksta.
Na žodžiu norėjau tiesiog pasakyti, kad taip lankomumas ir žmonių susidomėjimas stums daugiausiai puslapį į viršų paieškoje. Bet jeigu kuri internetinę svetainę ar ją bandai optimizuoti, tai tokie dalykai, kaip draugiški URL adresai, title h1 h2 it kitos priemonės teisingai panaudotos (Ta prasme 10 kartų nepakartotas title su skirtingomis galūnėmis ir panašiai) tikrai duos naudos 🙂
Re: Na ir teisus ir siek tiek klysti
Taip, kaip prieskoniai į maistą -- taip ir html semantika bei visokios optimizacijos. URL esantys raktiniai žodžiai mažiau jau atrodo reiškia šiais laikais. Kaip ir išoriniai linkai (nors būtent nuo jų Google veikėjai ir pradėjo, atkasę bibliotekininkams šimtus metų žinomas bibliografinių žinynų sudarymo metodikas).
Google duoda pliusus ir už gerą semantikos naudojimą, ir už skaitomumą, ir netgi puslapio JavasScript bei CSS renderinimą kažkaip atrodo panaudoja, įvertindami puslapį. Bet visa tai išties tėra priedai, kurie duoda naudos, bet ne lemia.
mano trigrašis
Kiek suprantu pagrindinė autoriaus idėja, kad vien padarius svetainės puslapį user-friendly stebuklas neįvyks, kadangi reikia ir vartotojo verto turinio. Ir tai yra tiesa „content is king“ (c google).
Tačiau antra vertus, blogeris nemato ar nenori matyti, kad jo blog’o straipsnis automatiškai optimizuojamas, kodėl jis puikuojasi kad jo straipsniai iškyla?
Noriu atkreipti dėmesį, kad SEO visų pirma prasideda nuo vertingiausių raktažodžių išgryninimo, o tada jau kalbame apie pozicijas, ir ne apie konkrečias, o apie diapozonus. Maža to, galite parašyti nors ir auksinį straipsnį, jį vistiek aplenks wikipedia (jei tik panorės), todėl kad vidinis seo tai dar ne viskas, svarbu ir svetainės autoritetas.
Taigi taip vadinami SEO darantys žmonės (bent jau aš) daro štai ką: išgrynina vertingiausius raktažodžius, atlieka vidinę svetainės optimizaciją(html semantika -- teksto redagavimo/kūrimo gairės), o tada daroma išorinė optimizacija. Bandant dirbtinai išpūsti svetainės autoritetą. Priešingu atveju galite tekti nueiti kryžiaus kelius, kol autoritetingos svetainės pradės pačios dėti nuorodas į jus. Tačiau gyventi juk reikia dabar, ar ne?
Galvokite ką norite, bet šiandiena toks būdas veikia, ir nereikia to Google laikyti dievu, reikia suprasti kad Google tikslas -- pateikti geriausią rezultatą vartotojui.
Rokas, rokas@debian.lt
Re: mano trigrašis
Aš tai pirmiausiai visgi galvočiau ne apie optimizacijas, o apie turinį: jei jo nėra labai daug, keli įdomūs straipsniai gali naudos duoti daugiau, nei bet koks SEO 🙂 Ir tikrai galiu garantuoti, kad esant geram turiniui, įmanoma aplenkti Vikipediją -- esu tokios laimės apturėjęs kai kur 🙂
Žinoma, Google tikslas yra tiesiog atrasti tai, ko nori vartotojas. Kaip sakė vienas reikalą išmanantis draugas, tereikia daryti taip, kad būtų įdomu ir visapusiškai patogu žmonėms, o jau Google pats tai supras ir įvertins.
Žinoma, yra rimtesnių SEO triukų, kurie būtent su tuo patogumu susiję, bet tai jau tema, apie kurią kaip sakant, geriau patylėt 🙂
Yra toks dalykas kaip vidinis SEO, kurio metu sutvarkomi netik Jūsų minėti title, description, keywords, bet ir parašomas unikalus, vartotojui naudingas tekstas, kurį google vertina. Todėl nesutinku, kad žmonės, kurie teikia tokias paslaugas visiškai neišmano savo darbo. 🙂 Jūsų tekste yra tiesos, bet dalis tikrai prasilenkia su realybe 🙂
Ponia, jūs galvojate, kad jūs čia pirma tokia gudri, ateinanti pas mane į šitą puslapį pakomentuoti su tikslu nuorodą į savo SEO paslaugas įdėt? 😀
Nebus jums čia pagalbos su linkais, žinokit. Nepraeina čionai tokie bajeriukai. Kita vertus, kadangi parašėt kaip žmogus, o ne su botais, tai komentarą publikuoju, tik linką pašalinu 🙂