Google ir SEO optimizatoriai

Pilna Lietuva visokių SEO optimizatorių, gyvenančių praeito tūkstantmečio technologijų žiniomis. Jei norit – galit pasisamdyti šarlataną už kelis tūkstančius ar išvis kelis šimtus litų. Tuo tarpu Google tobulėja ir nesustoja. Visos konkuruojančios paieškos sistemos jau seniai tapo praeitimi ir netgi Microsoft bandymai lįst į paieškos metodus atrodo, lyg kūdikiškas veblenimas.

Atsimenu laikus, kai buvo toksai lietuviškas Infoseek – pakakdavo pridėti visokių raktinių žodžių į "keywords" meta tegą ir paieškoje išlįsdavai į pirmą vietą. Vienas mano puslapis buvo pirmas Lietuvoje pagal žodį "sex", nors su seksu nieko bendra neturėjo. Panašiai dusinti buvo galima ir kitas paieškos sistemas. Taip dabar bando daryti dauguma optimizuotojų, tik jau nesėkmingai, neretai nustebdami, kodėl po "optimizavimo" kokį nors puslapį Google išvis nustojo rasti.

Dar visai neseniai Google, įvedus mano vardą ir pavardę, atrasdavo kelioliką tūkstančių rezultatų, dabar randa 2000 su trupučiu. Nors puslapių, kur esu minimas, lyg ir daugėja. Kame reikalas? Ogi paprasčiausiai Google nustatė, kad yra ne šiaip sau du žodžiai, o konkretus žmogus, jais užvadinamas. Google su manim buvo sunkiau, nei su daugeliu kitų: turiu keletą įžymių bendrapavardžių ir kelis kartus keičiau savo veiklą, tad viską užkloja trikdžiai. Visgi, Google sugebėjo.

Jau prieš keletą metų rimti SEO optimizuotojai pastebėjo, kad Google sugeba atskirti gerus tekstus nuo blogų. Puslapis, kuriame tekstus parašė anglakalbis, mokantis rašyti rišliai, suindeksuojamas greičiau ir gauna geresnius rezultatus paieškoje, nei puslapis, kurio straipsniai parašyti laužyta anglų kalba, nemokšiškai ir neįdomiai. Google algoritmai identifikuoja, kiek ir kokių žodžių puslapyje vartojama, kokia sakinių sandara, kokios asociacijos tarp žodžių, kiek dažnai vartojami frazeologizmai, ar graži gramatika, padaro žodžių pasiskirstymo analizę, etc., viską įvertina ir nusprendžia. Primityvūs kompiuterių generuoti atsitiktiniai tekstai, SEO veikėjų naudoti prieš kokius 10 metų, dabar neturi jokių šansų: Google atpažįsta, kad tai beprasmybės.

Kažkada Google algoritmas buvo visiškai paprastas – kažkokiu būdu jie sugebėjo užpatentuoti metodą, bibliotekininkams žinomą jau kelis šimtus metų: tinkamų straipsnių ieškoti ne pagal pačių straipsnių turinį, o pagal straipsnių paminėjimus kituose straipsniuose. Kuo dažniau straipsnis minimas, kuo daugiau nuorodų dedama – tuo aukštesnis reitingas. Iš to ir kilo ilgai trukęs pamišimas rankiotis kituose puslapiuose nuorodas į save. Dabar gi nuorodos tapo greičiau antraeiliu faktoriumi. Google pagal žodžių pasiskirstymus patikimai nustato, ar puslapis prasmingas, kokia jo tema, dar įvertina jo kūrėjo patikimumą (ar serveris, kuriame hostinama nėra spamo platintojas), kokia programinė įranga naudojama, ar seniai tas puslapis veikia, koks jo domenas (".tk" – blogai, o ".edu" – turi net specialių privilegijų) dar krūvelę visokių faktorių, išanalizuoja tekstą, o tada ir paskiria vietą paieškos rezultatuose. Nei vienos nuorodos neturintis puslapis kartais gali pakliūti į pirmą vietą tarp tūkstančių kitų rezultatų.

Google tobulumas – neišpasakytas. Ši sistema atpažįsta visą krūvą skirtingų programų, naudojamų Internete, nustato, ar puslapio savininkas naudoja WordPress, ar kokią kitą programą, o tinkamoms programoms kartais netgi prideda šiokį tokį pliusą. Pavyzdžiui, už tai, kad programa nenaudojama spamerių, o tik normalių žmonių. Google mėgsta įvairius blogus, nes laiko juos tikrų žmonių puslapiais. Google sugeba atskirti, kur bloge yra pats straipsnis, o kur – komentarai, tad vieną ir kitą vertina skirtingai. Google atskiria, kur puslapyje yra meniu, kur reklamos, o kur naudingas turinys. Google netgi patikrina, į kur rodo straipsnyje esančios nuorodos ir už netinkamas pažemina, o už tinkamas – pagerbia. Dar daugiau: jei Google atras, kad į jūsų puslapį rodo daugybė spameriškų nuorodų, galite pasigailėti.

Google senų seniausiai skiria kalbas, kuriomis puslapis parašytas. Lietuviško puslapio ši sistema nekiša amerikiečiams, latviško – nekiša lietuviams. Tačiau dabar ši sistema jau sugeba atrasti, kuris puslapis apie ką – indeksuojami ne tik žodžiai, bet ir prasmės. Google vertėjo algoritmai reikalingesni pačiai Google sistemai, nei žmonėms: anglakalbis, ieškantis informacijos apie lietuviškas karves, kartais gali atrasti lietuvišką puslapį todėl, kad Google žino, jog nors ir lietuviškas, tai geriausiai tinkamas rezultatas.

Galų gale, Google netgi turi tūkstančius samdomų darbuotojų, kurie patys peržiūrinėja įvairius puslapius ir suteikinėja jiems reitingus, kuriais vėliau vadovaujasi paieška: kai puslapį peržiūri žmogus, jis sugeba atskirti, kur yra gudriai užmaskuotas spamas, o kur – labai nevykusiai pateiktas prasmingas turinys. Taip nedaro kitos paieškos sistemos.

Technologijos tobulėja be proto: dabar Google net įstengia atpažinti žmones nuotraukose. Jūsų nuotrauka net be jūsų paminėjimo kartais gali tapti priežastimi, dėl kurios bus atrastas kažkoks puslapis. O pagal įvairius antrinius požymius Google gali atrasti skirtingus puslapius, kuriuose lankotės ir susieti juos paieškos rezultatuose. Jei aktyviai naudojatės internetu, nenustebkite, pamatę, kad pagal jūsų pavardę Google atranda jūsų slapyvardį, kurio nežino net jūsų draugai.

Kažkada Google sistema buvo viena visam pasauliui, bet jau seniai skirtingos šalys ir netgi tų pačių šalių skirtingi regionai gauna pagerintas paieškas. Lankytojas iš Lietuvos gaus kitus rezultatus, nei lankytojas iš Londono, o šis – kitus, nei lankytojas iš Čikagos. Dar daugiau, netgi Kaune ir Vilniuje esantys žmonės neretai suras skirtingus puslapius – ieškodamas baldų parduotuvių, pirmiau rasite tas, kurios jūsų mieste. Bet dabar Google jau to nepakanka: ši sistema neretai nustato, kur koks žmogus ja naudojosi ir kiekvienam paiešką pagerina savaip. Netgi tuo atveju, jei niekaip nesate užsiregistravęs.

Techniniai SEO triukai jau seniai neveikia. Už technines gudrybes papildomų balų negausit – nebent neigiamų, jei Google nustatys, kad esate vienas iš tų SEO optimizatorių. Vienintelė kažkiek veikianti smulkmenėlė – teisingas HTML tegų naudojimas: taip, kad jie atitiktų puslapio semantiką. Žinokite, kam skirtas "h1" tegas ir kuo jis skiriasi nuo "h2". Žinokite, kuo skiriasi "strong" tegas ir kuo jis skiriasi nuo "b". Taip, Google jau seniai tapo semantinės analizės sistema. Google Internetą bando suvokti panašiai, kaip mes, o padedantiems – duoda truputį (bet tik truputį) pliusų. Dirbtinis intelektas? Gal būt – požymių yra.

Rokiškis Rabinovičius rašo jūsų džiaugsmui

Aš esu jūsų numylėtas ir garbinamas žiurkėnas. Galite mane susirasti ir ant kokio Google Plus, kur aš irgi esu Rokiškis Rabinovičius+.

Dalinkitės visur: Share on Facebook0Share on Google+0Share on LinkedIn0Tweet about this on Twitter

59 thoughts on “Google ir SEO optimizatoriai

    1. rokiskis Post author

      Vargu, ar labai pagiriamasis. Tiktai tai norėjau pasakyti, kad dabar tokio nežmoniško sudėtingumo paieškos sistema, kad su ja jau šiaip sau nepažaisi.

      Reply
    1. rokiskis Post author

      Kiek pavyko atsekti, išties lyg ir visi giminės, bet į kelias šakas suskilo dar XIX amžiuje ir dabar jau nesisieja.

      Reply
    2. rokiskis Post author

      A, jo, kažkaip neteisingai persiskaičiau, kad „bendrapavardžių bendrapavardžių“. Taip, turiu ir bendravardžių bendrapavardžių. Ir atrodo, kad ir anuos (ar aną) Google atskiria…

      Reply
      1. ashtroka

        Kaip suprasti „atskiria“?
        Jei aš googlinu savo vardą ir pavardę, gaunu puokštę asmenybių -- kelių žmonių su tuo pačiu vardu ir pavarde užsiėmimai ir šiaip paminėjimai. Nežinantis žmogus gali pagalvoti, kad aš jau knygą išleidau, groti moku ir šiaip manekenė, jeigu ką :DDD negana to, straipsnius rašau, ot.

        Reply
        1. rokiskis Post author

          Vat taip ir atskiria atrodo, nors ir nerėkia į akis, kad atpažino. Tiesiog kažkaip klasterizuoja duomenis ir paskui kažkaip paskirai ima duoti paieškos rezultatus. Galima pastebėti skirtingas sklaidas, kai darai paiešką su skirtingais papildomais keywordais, pvz., „Vardenis Pavardenis iš Druskininkų“ ir „Vardenis Pavardenis iš Vilniaus“. Įdomybės visokios. Yra kai kurių įtarimų apie tai, kaip tai Google daro, tik aišku faktais to niekas įrodyt negali.

          Reply
  1. Anonymous

    Šiaip tai google paieška yra totalus šūdas (alltheweb savu laiku buvo geresnė), tik tiek, kad nieko tobuliau neturim. O kur dar didžiabroliškosios didžiojo G tendencijos? Ajai…

    Reply
    1. rokiskis Post author

      Alltheweb yra FTP Search palikuonė, tai visai kita koncepcija, kiti dalykai. Tamsta failų matyt ieškodavote, todėl ir atrodė geriau -- į tai ši sistema pradžioj ir buvo orientuota. Specializuotoms paieškoms specializuotos sistemos paprastai geresnės.
      O šūdais nesisvaidyčiau -- tai paviršutiniškas požiūris. Tai, kad kažko nepavyksta rasti ar randi ne tai, ką reikia -- toli gražu nebūtinai paieškos variklio bėda. Ten daug povandeninių akmenų, kartais netgi tokių, kaip tai, į kurį puslapį paieška užėjo pirmiau.

      Reply
      1. Anonymous

        jeigu kiekvienas neapipisinėtų to google robotuko su seo, gal ir būtų gera paieška, bet dabar viskas gi susiveda ne į relevantiškumą, o tai, kas skanesnį pimpalą google botui atkiša.

        Reply
        1. rokiskis Post author

          O gal jūs bandėte tą Google robotuką „apipisinėti su seo“ ir buvote už tai nuskriaustas, kad taip pykstate? Mano blogą Google aplanko maždaug kas pusvalandį, o vos tik ką parašau, meta į pirmas vietas paieškoje. Įveskite į Google frazę „Google ir SEO optimizatoriai“ -- pamatysite.
          O kaip jūsų patirtis? Bandėte kaišioti Google botui pimpalą? 🙂

          Reply
          1. Anonymous

            kandis
            blackhat seo prašyčiau manęs nekaltinti 🙂 o dar ir žinau, kaip kaišiojamas pimpalas Google botui (o ir ieškoti moku, google-fu is strong with me), bet tuo neužsiminėju iš principo -- ir taip internete prišiušlinta…

            Reply
            1. rokiskis Post author

              Re: kandis
              Nesupykit, bet drįstu abejoti tamstos žiniomis. Nes vargu, ar žinodamas pasakotumėte apie stebuklingas SEO optimizacijas, viską apverčiančias aukštyn kojomis.

              Reply
              1. Anonymous

                Re: kandis
                prašyčiau nurodyti vietą, kurioje pasakojama apie „stebuklingas SEO optimizacijas, viską apverčiančias aukštyn kojomis.“

                Reply
                1. rokiskis Post author

                  Re: kandis
                  Tamstos citata: „viskas gi susiveda ne į relevantiškumą, o tai, kas skanesnį pimpalą google botui atkiša“.

                  Reply
                  1. Anonymous

                    Re: kandis
                    a, tai štai kaip buvo interpretuota.
                    http://www.google.com/search?q=electric+car
                    kuo teslamotors.com yra pranašesnė už wiki?
                    http://www.google.com/search?q=razorblade
                    kodėl pirmam rezultate ne gilette, jei pirmu atveju buvo teslamotors? 🙂
                    Antra, google botas tikrai nėra intelligent. Galbūt patternus matchina gerai, svertinių koeficientų skaičiavimas ištobulintas, bet jis vistiek tik botas, kuris prie geriausių norų negali vertinti be galo subjektyvaus „relevantiškumo“. Trečia, „pimpalas“ gali būti „skanesnis“ ne tik nuo tagų, bet ir nuo turinio, bet iš savo patirties galiu pasakyti, kad turinio gbotas prie geriausių norų nesupranta, o kol taip yra, teks kapstytis po tuščius draiverių (pvz) puslapius, užgrūstus žinutėmis „kas turi xxxxx draiverį, atsiliepkit“.

                    Reply
                    1. rokiskis Post author

                      Re: kandis
                      Turinį Google identifikuoja, kai teksto pakankamai daug. O algoritmų nereikia suprimityvinti. Ir nereikia ieškoti sąmokslų ten, kur jų nėra. O dėl tamstos patirties -- nežinau, ką tamsta darėte ir kokia patirtis 🙂 Kiek suprantu, nelabai teigiama 🙂
                      Aš matau tik vieną dalyką: Google eina ten, kur pasirenka eiti žmonės, kartais aplenkdamas žmonių pasirinkimą, bet neretai -- tiesiog tą pasirinkimą lyg susekdamas. Tai vat, turiu teigiamą patirtį 🙂
                      Būdų identifikuoti žmogiškam pasirinkimui -- daugybė. Būdų identifikuoti spameriams -- irgi daugybė. Tad spameriški puslapiai, nors ir generuojami milijonais, Google rezultatuose beveik nefigūruoja -- jei ir atranda kas nors skylę, tai labai greitai ji užkemšama. Manau, jums vertėtų pamatyti, kas darėsi kokioje nors Alta Vistoje, Infoseek ar Lycos apie 2000 metus -- tiesiog galėtumėt palyginti tai, ką Google daro dabar su tuo, kas buvo kažkada -- kai įvedus praktiškai bet kokį žodį, keli šimtai pirmų paieškos rezultatų būdavo pornografija. Daugeliui jau įprotis buvo atsiradęs, bet ko ieškant, rašyti maždaug „somethingtofind -sex -porn -xxx -adult“.
                      O dėl intelligent ar ne -- jei kada nors susidursite su DI sistemomis, nustebsite, kokios jos artimos paieškos sistemoms 🙂 O Google boto atveju, tur būt nustebtumėte, sužinojęs, kad jis netgi puslapį kažkaip savaip nurenderina, parsisiuntęs, o jau paskui aiškinasi, kas ten ir kaip -- pagal elementų išdėstymą identifikuodamas skirtingas puslapio dalis 🙂
                      Nereikia galvoti, kad viskas paprasta: jei tebūtų keli įtakojantys faktoriai, spameriai ir SEO optimizatoriai seniai būtų užkimšę paiešką šlamštu dar 100 kartų labiau, nei buvo prieš 10 metų.

                    2. rokiskis Post author

                      Re: kandis
                      BTW, rimtai kada pabandykite sukurti krūvelę puslapių -- kelis su gražiais prasmingais tekstais, o kelis -- su atsitiktinių žodžių kratiniais, bet taip, kad žodžiai, pagal kuriuos ieškotumėte, abiejuose kartotųsi vienodai dažnai. Tik nepagailėkit teksto, rimtai pasistenkit, nes į puslapius, kur kontento mažiau, kaip kokie 50-100 žodžių, Gūglas dažnai reaguoja, kaip į kažkokius pagalbinius.
                      Kai padarysit eksperimentą, manau, nustebsit, ypač jei tie puslapiai anglų kalba bus 🙂

        1. rokiskis Post author

          Nesupykit, bet tame straipsnyje 40% interpretacinių kliedesių ir 60% nuogirdų apie tai, kas buvo prieš 10-15 metų. Net neverta gilintis. O kleidėjimai apie mitinius seo optimizatorius, kurie padėlioja vieną kitą tegą (ypač -- metą, lol) ir staiga stebuklas -- tai išvis.
          Pabandykit pats kada nors apdurnint Googlą, pamatysit. Technariško SEO laikai galutinai baigėsi jau prieš keletą metų, tiktai tiems senos kartos „hakeriukams“ vis dar sunku tuo patikėt -- to straipsnio autoriui, matyt irgi 🙂

          Reply
          1. Anonymous

            contra
            Prieš penkiolika metų, atleiski už kabinėjimąsi, didžiojo G nė kvapo nebuvo. Dėl meta tagų, sere, pasidomėkit, gali būti, kad nemaloniai nustebsit, kad jūsų žinios jau spėjo pasenti -- o dėl gboto intelekto apraiškų ir jo netechnariškumo (gal jis ant magiškų dulkių sukasi, o gal google turi slaptą dirbtinio intelekto genijų diviziją?) tai nejuokinkit svieto… kas čia kažkur pasakojo apie tai, kad strong iš esmės skiriasi nuo b (o kaip su em), ir kad h1 nuo h2 skiriasi ne tik css aprašymu? LOL, cituojant klasikus 🙂
            o galbūt tamsta pats save laikote vieninteliu tikru SEO ekspertu ant Marijos žemelės?
            apie, naudojant esamą leksikoną, kliedesius, susijusius su dirbtiniu intelektu tai išvis patylėsiu -- žmonėms iki DI -- kaip šikna iki maskvos. Praeitais metais įvykusioje tarptautinėje konferencijoje verkė visi, kad per dvidešimt metų tik apsišiko ir nieko nepadarė.
            panašu, kad reakcija į „straipsnį“ yra labiau ginybinė (ypač „net neverta gilintis“ -- idealus kontrargumentas, naudosiu kasdien), o tamsta esat linkęs užsimerkti faktui, kad kažkas, visgi, danijoj pašvinko, cituojant klasikus.

            Reply
            1. rokiskis Post author

              Re: contra
              Na, va kaip pykstate 🙂 Reiškia, kad visgi bandėte visokius SEO, ir vis nesėkmingai, tiesa? Darėt puslapį, optimizavot, o apie gerus tekstus ir reguliarų jų rašymą -- pamiršote 🙂 Štai kaip būna…

              Reply
              1. Anonymous

                Re: contra
                interpretuojate, kaip jums patogiau 🙂 SEO -- neaktualu. State of the internet, signalo/triukšmo santykis intertūbose, didysis brolis -- aktualu. SEO -- nelabai. Tiesiog dar viena marketingo rūšis. O marketinge žmones apipisa, tai čia boto neapipis… na, bet trukt už vadžių -- vėl iš pradžių. Esmė yra ta, kad reikia (verkiant) alternatyvos gūgliui, nes negerai yra.

                Reply
                1. rokiskis Post author

                  Re: contra
                  Alternatyvos reikia, bet tai nėra susiję su SEO ar pan. dalykais. O interpretuoju tai, ką matau 🙂
                  O matau, kad tamsta pykstate, lyg būtumėt įžeistas, vadinasi turit savo puslapį, kurio Google neranda taip, kaip norėtumėte, todėl galvojate, kad visokie SEO optimizatoriai čia koją pakiša…
                  Paprastą patarimą galiu duoti: užmirškit apie SEO. Galvokit apie žmones, norinčius informacijos. Ir viskas pasikeis.

                  Reply
                  1. Anonymous

                    Re: contra
                    na, kodėl taip fiksuojatės ties tuo puslapiu… greičiau jau užknisa rašinėti „-blog -free -ringtones“ :}

                    Reply
                    1. rokiskis Post author

                      Re: contra
                      Tai gal verta susimastyti, kad paprasčiausiai nėra gerų puslapių kokia nors tema? 🙂 Puikus pasirinkimas kūrybai, kaip manot? Pabandykit -- ims ir paaiškės, kad atradot aukso puodą 🙂

  2. laiqua_lasse

    Prieš keletą metų buvo atsiradusi tokia paieškos sistema „Cuil“, kurią sukūrė buvę gūglio darbuotojai ir būtent orientavosi į informacijos sisteminimą ir panašiai, t.y. kad pateiktų „rimtus“, o ne atsitiktinius paieškos rezultatus. Įdomu, ar paskui jie grįžo į gūglį ir pritaikė savo patirtį, ar gūglis juos piktybiškai suvalgė 🙂
    O šiaip Wolfram Alpha kai kuriais atžvilgiais gūglį nurungia 🙂

    Reply
    1. rokiskis Post author

      Nu, nežinau, kur Wolfram Alpha ten ką nurungia. Aišku, jei nori gauti ne nuorodas, o gatavus atsakymus į klausimus -- tada gal kartais ir taip. Bet tai jau artimiau ne paieškai, o kažkokioms . O Cuil -- įdomi paieška, nors panašu, kad apsiriboja anglakalbiu segmentu.
      Google prieš kokius 7-8 metus baisiai rimtai užsiėmė tokiu dalyku, kurį kažkada buvo pradėjusi Alta Vista -- „natural language processing“, tik jei Alta Vista kiek per daug atkreipė dėmesio į sinonimų paiešką ir įtraukimą pagal tai į rezultatus (ganėtinai primityvus požiūris), tai Google, atrodo, įklimpo į gilesnius reikalus. Kiek suprantu, į tai sukišti nežmoniški pinigai, tad kai kurie rezultatai jau matosi.

      Reply
  3. versmes

    Įrėmink kaip straipsnį ir paduok „Verslo klasei“. Tauta tau padėkos 🙂
    Taip skaityti apie IT tematiką tikrai įdomu.

    Reply
    1. rokiskis Post author

      Jei tik Aurelijus nori -- išplėsiu ir įrėminsiu, ir stilių pataisysiu, nes rašiau kaip paprastą išsiliejimą. Čia tik gabaliukas viso to reiškinio.

      Reply
        1. rokiskis Post author

          Tavo vardas gerokai retesnis už bendravardės upės paminėjimus, tad Google gauna gerą semantinio triukšmo porciją, kuri gali uždengti beveik bet ką. Nors paskutiniu metu tas daiktas ima darytis vis gudresnis -- dar keli metai ir išvis būsi kaip ant delno.

          Reply
  4. wiziris

    Veidai ir googlis
    Neseniai pastebėjau vieną labai įdomų dalyką….
    Yra tokia programulka „Picasa“ vadinasi. Tai ji nuo nesenų laikų pradėjo Atpažint veidus.. Na labai patogu. Nuotraukose pažymi vieną ar kitą asmenį, o kitą kartą tą asmenį automatiškai identifikuoja (plačiau; http://picasa.google.com/support/bin/answer.py?answer=156272&&hl=en )
    Bet visai neseniai pamačiau, kad ta programikė į mano paštą gmailinį įlindus ir jau emailus su žmonėmis sieja. Va iš kur ji visus pažįsta.
    Tuoj aš grumliną „užtaginsiu“ ir googlas jau žinos koks jis (juokauju).
    Jeigu prieš kelis metus galėjai internete nuo visų slėptis, tai dabar privalai žiūrėti ką rašai ir kur naršai 😉

    Reply
    1. rokiskis Post author

      Re: Veidai ir googlis
      Jo, Picasa lyg iš galvos iškritus buvo, o išties integruota su viskuo, kaip ir kiti dalykai. Aš kai išbandžiau kažkada, pamačiau, ką jinai daro, tai ir ištryniau išsyk, nes man ji labiau primena trojaną, turintį vartotojiškų funkcijų. Vienas iš įtartiniausių Google kūrinių.

      Reply
      1. wiziris

        Re: Veidai ir googlis
        tarp kitko Mac’as irgi turi veidų atpažinimo funkciją, bet jo kažkodėl niekas nebijo 🙂

        Reply
        1. rokiskis Post author

          Re: Veidai ir googlis
          Manau, kad tiesiog pas Apple tai neintegruota su visokiomis viešomis paslaugomis, skirtingai nuo Google -- todėl ir nebijo.

          Reply
    2. grumlinas1

      Re: Veidai ir googlis
      Nu nereikia ant manęs birkų kabinti 😉 O Pigass’a aš nesinaudoju, tad gal tai irgi turi įtakos nepakankamai patikimam identifikavimui

      Reply
  5. unless_spring

    > Google sugeba atskirti, kur bloge yra pats straipsnis, o kur -- komentarai,
    > tad vieną ir kitą vertina skirtingai. Google atskiria, kur puslapyje yra
    > meniu, kur reklamos, o kur naudingas turinys.
    Gerai būtų, kad atpažintų subtilesnį dalyką: kurios puslapio dalys yra „pagrindinis“ puslapio turinys, o kurios yra generuotos įvairių widget’ų (pvz., Twitterio widgetas, kuris parodo tavo naujausius tweet’us, arba delicious.com widgetas, rodantis naujausius tavo bookmark’us). Tų widgetų turinys nėra susijęs su puslapio turiniu.
    Deja, paieškos užklausos loguose rodo, kad Google pateikia ieškotojams mano puslapį net jei vienas žodis užklausoje yra iš „pagrindinio“ puslapio turinio, o kitas — iš widgeto. Jie yra visai nesusiję. Ir žinoma, žmogus neranda, ko ieškojęs. Tačiau Google tokių subtilybių nesupranta.
    > Dirbtinis intelektas? Gal būt -- požymių yra.
    Kad semantinio tinklo technologijos yra kelias į dirbtinį intelektą, tikiu ir aš. Tačiau h1, h2, b, strong, ir kiti panašūs tagai nėra semantiniai, bet prezentaciniai. Jie nurodo, kaip pavaizduoti tekstą tarp jų, bet ne to teksto prasmę. HTML standarte semantinių tagų yra labai nedaug — address, acronym, cite , ir gal dar vienas kitas.

    Reply
    1. rokiskis Post author

      Jo, su widgetais kartais feilina, tą irgi pastebėjau. Tiesa, atskirti atskiria -- tokius mišinius i žodžių widgete ir pagrindiniame tekste duoda, kai neranda geresnių atitikmenų.
      Bet vat dėl tegų semantiškumo -- jau keletas metų, kaip Google tuo remiasi. Išvaizdai tie tegai buvo naudojami senais laikais, kai buvo HTML 3.2, o kai atsirado HTML 4 ir XHTML, su atskirtu css, po kiek laiko ir Google suktelėjo link to, kad atsižvelgti. H -- įvairių lygių antraštės, strong -- akcentavimas, tad semantika yra nustatoma ir šiais tegais -- Google interpretuoja kitaip, nei font size ar bold.

      Reply
    2. Anonymous

      Šiaip apskritai html kalboje nėra nei vieno reprezentacinio tag’o. Visi jie yra semantinai, aprašantys turinį ar jo struktūrą, o ne nurodantys kaip tas turinys atrodo. Nemaišykit 😉
      O šita CAPTCHA tai yra tragiška… pasigūglinkite, rokiški, padoresnių būdų apsaugai nuo spam’o :p

      Reply
      1. rokiskis Post author

        Žiūrint apie kurią versiją kalbėsim 🙂 HTML 3.2 vis dar nemiršta, tad ir tokie tegai, kaip center, b, ar font -- vis dar veikia. Kitas reikalas, kad išties bandoma padaryti taip, kad tų reprezentacinių aspektų neliktų.
        O dėl kapčios -- biorobotai čia kol kas negausiai eina, tad puikiai pakanka ir šitos -- išorinių spamerių srautą nuėmė beveik visą, nedidelis kiekis tų, kurie prasimuša -- nusifiltruoja per tai, kad pranešimai su linkais būna nerodomi, kol nepatvirtinu. Kita vertus, ir norėdamas nepakeisčiau -- ne standaloninis čia blogas, tad viskas, ką gali daryt -- tai naudot blogofermos galimybes, kurios išties neretai ribotos.

        Reply
    1. rokiskis Post author

      Re: SEO optimizatoriai
      Gal norite pasivaržyti pagal frazę „Rokiškis alus“? Gautųsi linksmesnis varžymasis -- tamstos blogas juk yra būtent apie Google, SEO ir optimizavimą -- ar neatkreipėte dėmesio į savo straipsnių turinį? 🙂

      Reply
      1. netikseo

        Re: SEO optimizatoriai
        Na ka, atlikau eksperimenta ir pabandziau prasireitinguoti pagal „Rokiskis alus“ ir man rodo, kad esu #1 su visiskai nesusijusiu irasu, bet patvarkytu pagal SEO taisykles.
        Google rezultatai: http://www.google.lt/#hl=lt&tbo=1&q=rokiskis+alus&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=46bc38a1154bd000
        Blogo irasas: http://netikseo.lt/blog/2010/08/rokiskis-alus-ar-tiksliau-rokiskio-alus.htm
        Nenoriu cia nieko prikaisioti, tiesiog sakau, kad jeigu tu savo irasus paSEOintum butu laimingesni ir skaitytojai ir google. O google deka atsirastu ir dar daugiau lankytoju…
        Peace!

        Reply
        1. rokiskis Post author

          Re: SEO optimizatoriai
          Ok, čia jau rimčiau. Įtikinai daug kuo, privertei pergalvot 🙂 Niekad neužsiiminėjau jokiomis SEO optimizacijomis, jei neskaitysim tų laikų, kurie buvo prieš tiek seniai, kad dauguma dabar galvoja, kad tais laikais nebuvo interneto 🙂
          Nors ir seku pokyčius paieškos sistemose ir jų vidiniuose dalykuose, žiūriu labai skeptiškai į visus tuos optimizavimus. Bet matomai reikia pagalvoti -- čia dar vienas argumentas į krūvą kitų, sakančių, kad reikia migruoti nuo LJ ant standalone blogo.
          BTW, pripažįstu, kad mano žinios susijusios su kai kuriais anglakalbiams pritaikytais dalykais, tad lietuvių kalboje tikėtina, kad teksto semantika neveikia (tą šitas bandymas rodo), nors anglų kalba rašant, Gūglas rimtai atsižvelgia į daugelį subtilybių.
          Taip ar anaip, šitas bandymas geras, rimtai geras. Nes ankstesnis, pagal frazę „SEO optimizatoriai“ -- atitiko tavo blogo dominuojantį kontentą, t.y., tu pakliūdavai į segmentą, kur nepakliūdavau aš.

          Reply
          1. netikseo

            Re: SEO optimizatoriai
            Kadangi daug rasai, tikrai patarciau migruoti i atskira svetaine ir isidiegti patogesne turinio valdymo sistema. Kad ir wordpress, kuri zymiai labiau SEO friendly. Tik kai migruosi butinai padaryk 301 redirect visu savo irasu, taip neprarasi didziosios dalies google meiles 🙂
            O su SEO, tai svarbiausia taikyti pagrindinius dalykus ir nebutina zinoti niuansu. Niuansai reikalingi super konkurencingoj aplinkoj. 🙂
            Sakykim eini per Akropoli ir ieskai nusipirkti batu, i kuria parduotuve uzeisi -- i ta kur pavadinimas „Batu parduotuve“ ar i ta kur pavadinimas „92931“? Tas pats ir su google robotais -- url struktura ir puslapio title jiems labai svarbus nustatyti apie ka turinys. Kiti vidinio optimizavimo veiksmai suteikia patogumo ne tik google robotams, bet ir lankytojams -- bullet points, headers, etc labai palengvina skaityma. Isivaizduoji, kaip kankintusi skaitytojai, jei viska surasytum i viena paragrafa 🙂 Kas patinka skaitytojams, tas patinka ir google. Galima tai vadinti Usabilty Optimization, bet pasaulyje prigijo SEO vardas, tai taip ir vadinkim…
            O del semantikos -- nemazai dirbu su angliskais websaitais su labai konkurencingomis frazemis ir pastebiu, kad ir kiek google besneketu apie semantika -- nuorodos islieka pagrindiniu reitingavimo veiksniu. Todel ir spamina taip vadinami SEO konsultantai visa web’a, nes per daug tingi ar yra per kvaili kurti vertinga turini i kuri gautu nuorodas organiskai…

            Reply
            1. rokiskis Post author

              Re: SEO optimizatoriai
              Jei tu man sugebėsi pasakyti, kaip iš LJ pasidaryt 301, pastatysiu tau alaus 😀
              BTW, prisimink ir biorobotus, jie įneša savo leptą pas Gūglą, bent jau angliakalbiame webe.

              Reply
  6. Tadas

    Pakolkas google tokius sudetingus triukus pritaiko tik ten kur didele konkurencija. Lietovoj beveik niekur to nereikia dar.

    Reply

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *