Marketingistai ir politikai, pasimokykit šiukšlių rinkimo meno

Marketingistai ir politikai, pasimokykit šiukšlių tvarkymo meno. Sakau tai nuoširdžiai ir labai rimtai. Ir visiškai ne perkeltine, o tiesiogine prasme. Tiesiog eikit ir padirbėkit šiukšliavežiais, šiukšlių rūšiuotojais, šiukšlių rinkėjais. Tai tikrai jums padės. Lietuvoje yra tik viena įmonė, kuri sugebėjo pasidaryti tokią marketingo kampaniją, kaip VSA. Negirdėjau, kad dar kažkam būtų taip pavykę. Negirdėjau nieko panašaus. Net rimčiausi bandymai, lyginant su tuo, ką daro VSA – tai tik bandymai.

O padarė VSA elementarų dalyką – iš savo darbo ėmė daryti humorą. Ėmė linksmintis. Ėmė linksmintis su darbuotojais. Iš šiukšliavežių vairuotojų ėmė daryti žvaigždes. Ėmė norintiems rengti ekskursijas į šiukšlyną. Ėmė vežioti bernvakarių herojus. Ėmė atvirai (būtent – atvirai) rašyti ir apie savo bėdas, ir apie tai, kur ir kuo klientai nepatenkinti, ir kaip tai tvarkoma. Galų gale, ėmė sirgti už olandus per futbolo čempionatą. Viešai. Ir linksmintis. Darbuotojai, kurie gali savo įmonėje linksmintis, dalyvauti visokiose atrakcijose – tai yra pati didžiausia įmonės varančioji jėga. Žinoma, patys elementariausi dalykai įgyvendinami sunkiausiai, bet panašu, kad VSA – išskirtiniai savo srities meistrai.


Gal ir nenuostabu, kad po 4chan mėmės apie "Robenball" pasirodo ir kita – "Robben has truck", gal truputį mažesnė, bet užtat lietuviška. Paprastų šiukšliavežių humoro jausmo dėka oranžinis sunkvežimis tampa žinomas didesniam kiekiui pasaulio žmonių, nei nemokšiškai kurtas Lietuvos prekinis ženklas, kainavęs nežinia, kiek pinigų. Tiktai natūralu, kad labiausiai iš viso šio fotbolistiškai-šiukšlininkiško reikalo išlošia Olandija. Nes juk lietuviškoms įstaigoms tai neįdomu. Lietuviškos ambasados nenusileidžia iki to, kad populiarintų Lietuvą paprastais būdais. Mūsų valdininkai galvoja, kaip čia išleisti dar keliasdešimt milijonų kažkokiam Lietuvos įvaizdžiui. Nuostabiai visą situaciją analizuoja Commonsense.lt – Galvažmogųpuošia duoda tiesiog elementarius receptus – ką turėtų daryti mūsų ambasados užsienyje. Tikrai taip – Olandijos ambasadorius važinėja lietuviškomis šiukšliavežėmis ir tuo didžiuojasi. Nes ir jam – linksma. Ir kartu – tai puiki proga dar kartą pagarsinti savo šalį – Olandiją.

Brangūs Seimo nariai ir Vyriausybės ministrai, kreipkitės į VSA, paprašykite jų, kad jums padėtų. Manau, kad ši įmonė leis jums už dyką padirbėti šiukšlių tvarkytojais kokią dieną – kitą. Už dyką, neimdama iš jūsų už tai pinigų! O patirties per vieną dieną gausite tiek, kiek negautumėte brangiausiuose marketingistų kursuose per ištisą mėnesį! Aš jau nekalbu apie tai, kad apie jus, išdrįsusius dirbti tokį darbą, rašys ne tik Lietuvos, bet ir užsienio spauda!

Ir tikrai taip, po šitokios akcijos – aš irgi noriu pasimokyti iš VSA. Ar jūs irgi norite? Jei atsiras vienas kitas į kompaniją – galim bandyt įsiprašyt, kaip manote? 🙂

Rokiškis Rabinovičius rašo jūsų džiaugsmui

Aš esu jūsų numylėtas ir garbinamas žiurkėnas. Galite mane susirasti ir ant kokio Google Plus, kur aš irgi esu Rokiškis Rabinovičius+.

Dalinkitės visur: Share on Facebook0Share on Google+0Share on LinkedIn0Tweet about this on Twitter

10 thoughts on “Marketingistai ir politikai, pasimokykit šiukšlių rinkimo meno

      1. Anonymous

        šiukšliavežiai blizgantys. Na bent tose nuotraukose, kur vyko bernvakaris 🙂
        aha, šventė, ačiū, bet saldainių tai nėr :)))) prisimenu kažkada sutapo su gimtadieniu, tai šaipėsi biški 🙂

        Reply
        1. rokiskis Post author

          Taigi saldainių tu negeri, gėlių nevalgai, mėsa nesipuoši -- žiauru. Rimtai, žiauru. Eik alaus gert, bent kartą per metus 😀
          O šiukšliavežiai ir man krito į akis, kad gražūs. Kartais kiek kitokie, bet irgi oranžiniai netoliese pravažiuoja, atrodo, tvarkingai užlaikomi.

          Reply
  1. grybukaras

    Joa, šitas tikrai labai maloniai nuteikė gomurį. Ypač nuostabu, kad tai daro tokia maždaug senų komunalščikų įmonė, kur anot tavo teorijos, turėtų ypač ryškiai matytis tie sovietiniai anachronizmai ir sistema. Ir dargi įmonė, kuriai, šiaip jau, vienoks ar kitoks įvaizdis nėra mirtinai svarbus. Žo, visiškas pliusas.

    Reply
    1. rokiskis Post author

      Kad tenai man rodos privati ta įmonė, nors ir negaliu pasakyt, kokiu pagrindu ji sukurta -- ar ant komunalščikų, ar kaip visai nauja.
      O vat savo teorijų man nepriskirdinėk -- daryk tai už save, gerai? 🙂 Kita vertus, kalambūrą apie maloniai nuteiktą gomurį -- vertinu 🙂

      Reply
      1. grybukaras

        Privatizuota ji ne taip seniai, prieš kokius 5 metus berods. Ir gavo visas tas Vilniaus specautotransporto bazes, turtą ir darbuotojus. Matyt, smarkiai persitvarkė, odnako.
        Teoriją tavo turėjau galvoj apie besitesiančią sovietinę sistemą dėl tų pačių ar tokių pačių žmonių tuose pačiuose postuose -- tradiciškai kas kas, bet komunalščikai tai jau tikrai ją patvirtina.

        Reply
        1. rokiskis Post author

          Reiškia, kad prastai supratai teoriją 🙂 Galiu tik dar kartą pakartoti tai, ką jau esu ne kartą rašęs: fazadai ir viduriai -- skirtingi dalykai.
          O šiaip, nežinau, kaip anksčiau jie dirbo, bet pagal tai, ką matau, galiu tik tiek pasakyti, kad šitai -- labai geras valdymo požymis. Vienas iš sunkiausiai įgyvendinamų Demingo priesakų -- tai išgyvendinti darbuotojų baimę. Ir čia, atrodo, jis tiesiog puikiai pavykęs.

          Reply
  2. maumaz

    Na, tikėsimės, kad tu teisus, galbūt jie pasikeitė. Nes pradžioje, t.y. po prichvatizacijos elgėsi tikrai ne taip ir ne taip.

    Reply

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *