Taigi, Graikijoje vyksta neramumai, sudegintos 36 parduotuvės ir 35 bankai, kažkas tokio. O Berlyne protestuotojai užgrobė Graikijos ambasadą. Pasak žiniakslaidos, neramumai kilo po to, kai policininkas nušovė 15-metį, vieną iš maždaug 50 jaunuolių grupės, mėčiusios į policininką bei jo mašiną plytas ir akmenis. Įtariama, kad jaunuoliai ruošėsi užpulti kažkokius savo politinius priešininkus.
Tai man dabar toks klausimas – kodėl tiesiai neįvardinama, kad neramumus sukėlė turkų tautinės mažumos? Politkorektiškumas draudžia skelbti, kad šitaip turkų imigrantai gina savo teises?
——————
Upd.: Ok, gerbiamieji, kad užbaigti ginčus – kadangi šitą info (o gal – dezą, pats nežinau) numečiau, tad atsakyti už ją privalau. Bet gilintis po gandonešių teisingumą neturiu noro – todėl uždarom šią temą (nebent kam nors dar norisi diskutuoti apie tenykščius įvykius). Kadangi negaliu tinkamai atstovauti turkiškos versijos, prisipažįstu besąs neteisiu. mototarka , zvyras , unique_breed , zeppelinus , skimas , gal ir dar keli (atleiskit, jei praleidau) pateikė daug rimtų kotrargumentų prieš.
maumaz , kaip neretai, turėjo atskirą poziciją, kurios esmės, tiesą sakant, taip iki galo ir nesupratau, nors ir įtariu kažką apie "humaniškumas yra aukščiau teisybės". Ir šiuo atžvilgiu pilnai jį palaikau (jei tik ko nors nepripainiojau).
Kaip bendras pastebėjimas: Graikijos ir Turkijos santykiai iki šiol yra kraštutinai įtempti (ir Kipro klausimas, ir kažkada vykdytas graikų genocidas Turkijoje), tad tame kontekste atvejis visgi gavosi įdomus ir, reik pasakyti, gana paslaptingas. Galime pastebėti ir tai, kad net jei turkų mažumos į tai būtų įsivėlusios, toli gražu neaišku, ar Graikijos vyriausybė norėtų kaip nors tai akcentuoti. Kita vertus, Graikijos politinė praeitis – tikrai neeilinė, tai gan unikalų politinį knibždėlyną turinti šalis, kažkuo labiau primenanti Lotynų Amerikos, nei Europos valstybes. Galime prisiminti ir tai, kad Graikijai besant NATO nare, joje įvyko pora perversmų, pilietinis karas, o valdžios vos neužgrobė komunistai.
Rokiškis Rabinovičius rašo jūsų džiaugsmui
Aš esu jūsų numylėtas ir garbinamas žiurkėnas. Mano pagrindinis blogas - Rokiškis Rabinovičius. Galite mane susirasti ir ant kokio Google Plus, kur aš irgi esu Rokiškis Rabinovičius+.
- Web |
- Google+ |
- More Posts (1489)
Graikijos universitetuose studijuoja vieni turkai?
“Juozas sunkiai serga. Jam trečia diena plauna skrandį. Juozas susirgo, kai sužinojo, kad jo mėgstamus kebabus kepa turkai.“ (c) -- iš reklamos “Nebūk Juozas!“ 🙂
Ne į temą, bet kažkur skaičiau, kad į policiją buvo mėtomi Molotovo kokteiliai. Tai arba nušauk jaunuolį, arba sudek gyvas?
Ir kur ritasi pasaulis…
Hehe jo, pastebėjau, kad kažkokio įvardijimo trūksta straipsniuose. Kaži, kodėl Vokietijoj ambasadą užpuolė, jei čia turkai niekuo dėti 🙂
Viskas labai paprasta. Demokratinės valstybės nemato būtinybės pabrėžti tautybės, nes žino, kad ne tautybė yra svarbiausia.
Deja, nedemokratiškos turkų grupuotės dėjo savo pimpalus ant tokių demokratinių nuostatų 🙂
Jeigu pats tiki tuo, ką sakai, tai nežinau, nė ką atsakyt. Čia turbūt tos demokratiškosios, kur vienos tautybės ar religijos lygesnės už kitas. Ir kalba eina ne apie tautybės pabrėžimą, o jos parašymą, jeigu ji turėjo kokios nors įtakos tam, kas nutiko. Juk jei broliai turkai Vokietijoj puolė solidarizuotis su „graikais“, tai, matyt, tautybė jiems pasirodė svarbus veiksnys. Nors apskritai musulmonus, matyt, vienija labiau tikyba nei tautybė (tikiuosi, dar nieko blogo taip sakyt?).
Jau nekalbant apie tai, kad mūsų žiniasklaida ir visokie lietryčiai nėra tokie jau brandžiosios demokratijos pavyzdžiai.
Turkų atvejis specifinis -- jie, skirtingai nuo kitų musulmoniškų tautų, turi stiprų nacionalinį saviidentitetą, negana to -- dar ir kombinuota su postimperine tautine neuroze. Taigi, manyčiau, suveikia abu veiksniai.
Na, ir pati pamatei, kad riaušes tik inspiravo turkų paauglio žūtis. Bet žūtį pasigavo komunistai, anarchistai ir dar daug visokių -istų.
O dėl tautybės, galiu tik pakartoti, ką sakiau: demokratinėje valstybėje jos pilietis pirmiausia yra jos pilietis -- lygus prieš įstatymą, ir nesvarbu, ar pagal tautybę jis graikas, ar čigonas, ar serbas, ar turkas.
>O dėl tautybės, galiu tik pakartoti, ką sakiau: demokratinėje valstybėje jos pilietis pirmiausia yra jos pilietis -- lygus prieš įstatymą, ir nesvarbu, ar pagal tautybę jis graikas, ar čigonas, ar serbas, ar turkas.
Tamsta ir vėl viską verti aukštyn kojom. Nieks neginčija piliečių lygybės tautiniu ar religiniu požiūriu. Kalba eina apie tuo pagrindu paremtus neteisėtus veiksmus. Kaip teisininkas pakomentuok du pavyzdėlius: 1.pilietis nužudo pilietį dėl pinigų. 2.“kirdukų“ tautybės pilietis nužudo „chujukų“ tautybės pilietį vien dėl to kad jis „chujukas“ ir yra tą patvirtinantys duomenys (liudininkai ir pan.) Klausimas -- ar abiem atvejais bus taikomas tas pats BK staripsnis ir ar bausmė bus tolygi. Ta prasme ar faktas, kad buvo žudoma dėl tautinės priklausomybės turės įtakos ar ne? Ačiū.
Nors ne, mūsų diskusija ne į tą pusę, iš filmuotos medžiagos panašiau, kad čia anarchistai 😀 kur kas blogiau 😀
Kiek supratau, ta jaunimo grupuotė (o gal -- spauda?) susiprato visą reikalą pasukti, kaip, atseit, politinį. Todėl viskas staigiai įsisuko, kaip kokia lavina -- visos tos grupės iškart susivienijo, pradėjo šaukti „mus muša“, kilo bardakas ir dabar jau net ir galų aiškiai atsekt nepavyktų. O tam, kad tas grupuotes apramintų, Graikijos vadai jau net ir pažadėjo nubausti tą besigynusį policininką. Taigi, kitam kartui Graikija turės dar drąsesnį jaunimėlį, žinantį, kaip laimėti prieš vyriausybės pajėgas.
Jei rimtai, tai nesiimčiau vienareikšmiškai vertinti tokių įvykių. Viena vertus, tų riaušininkų elgesys -- atvirai nusikalstamas. Kita vertus, valdžia ima galvoti apie savo piliečius tiktai tada, kai susiduria su realiomis nuvertimo galimybėmis. Sakyčiau, tai -- demokratijos kaina.
Man tai labiausiai primena (gal netiesiogiai) anglų laikraščiuose nuolat skaitomus dalykus, kaip Anglijoj siaučia gaujos nesveikų paauglių (žudo merginas dėl to, kad jos gotės, prievartauja, mušimas tai išvis kasdienis dalykas) ir nieks nieko negali padaryt, nes visos bausmės išvis nepanašios į bausmes, tuo labiau į kažkokį poveikį, kad jie keistųsi. Tai ir čia -- sulaukėję ir nesiskaitantys su niekuo, ir visi jų bijo.
Manau, jums bus įdomu, nors tai apie gotus, o ne kitas „grupuotes“ -- http://www.laikas.lt/forumas/viewtopic.php?f=19&t=975
Svarbiausia labai gerai demonstruoja visai nenumatytas publikos reakcijas į visišką bulšitą, kai dalis nesupranta humoro todėl, kad žino realią situaciją, o kiti -- netgi tiki bullshitu todėl, kad nežino realios situacijos 🙂
Ar besigynusį, ar ne -- atsakys teismas. Kaip tu teisingai pastebėjai, čia ne tokie paprasti dalykai.
Labai, labai juokingas komentaras. Zvyras beje gan tiksliai pakomentavo, na bet argi kas mokosi iš studentų 🙂
Vat man įdomu ką glvojo ir ką turėjo omeny autorius rašydamas tokias eilutes: „Įsėdu, susirandu kur atsisėsti, priešais dailią mergaitę, bet staiga šalia be ceremonijų kliosteli dvi storos senos turkės. Ir taip tikrai be ceremonijų – kaip Vilniaus troleibusų bobos, įspraudžia mane į kampą.“
Tai, kad kliostelėjo dvi senos storos turkės. Jeigu jos būtų buvusios senos storos vokietės -- taip pat būčiau parašęs.
Oi kolega, šiai citatai aš neturiu nei menkiausio priekaišto, labai gražiai apibūdinta ir nusakyta situacija ir perteiktas patirtas jausmas. Lygiai taip, kaip neturiu priekaišto ir vietelei, kur tambūre stovi „juodžius“. Visos „strėlės“ tamstos atsakymui apie demokratijos vertybes ir t.t. Kam tos skambiuos frazės, viską galima perteikti žymiai paprastesniais žodžiais ir tiksliau.
o šitas 15-metis graikas su Turkija sisijęs?
Kiek supratau, tai kažkoks turkas iš nusikalstamos grupuotės, o ne graikas. Tenykštė situacija matyt gerokai primena tą, kuri yra daugelyje Vokietijos ir Prancūzijos miestų.
Kaip zvyras pastebėjo, čia labiau anarchistai prisidėję nei turkai. Na bent jau prie didžiųjų riaušių. Pirmosios nežinia ko išprovokuotos. Bet faktas, kad konfliktas įvyko Eksarchijos rajone, kuris garsėja kaip anarchistų susibūrimo vieta ir nėra pati maloniausia vieta pasivaikščiojimams.
Ir Kipre šiandien anarchistai, bandydami (kaip visada) mėgdžioti Graikiją, puolė graikų ambasadą…:)
Kokie čia tokie anarchistai tapo tokia įdomia politine jėga, išlindusia, kaip Pilypas iš kanapių? 🙂 Tarp kitko, jūsų nestebina, kodėl ir kas _Kipre_ puolė Graikų ambasadą? 🙂
Pietinėje Kipro dalyje norint surasti turką, reiktų labai labai gerai paieškoti. Visi turkai per turkų invaziją pabėgo į šiaurę, lygiai kaip ir visi šiaurės graikai sėdi pietuose. O sprendžiant iš per žinias matytų reportažų, ambasados puolikai buvo tikrų tikriausi graikai, su iškeltom anarchistų vėliavom. Todėl šiuo atveju gerbiamas Rokiški, aš asmeniškai garantuoju, kad turkų ar kitų tautinių mažumų ten nebuvo:)
Aš aišku Graikijoj negyvenęs ir negaliu nieko apie juos teigti, bet wikipedia man sudaro įspūdį kad tas anarchistinis Pilypas Graikijoje gana senas ir gajus. Va dar apie Eksarchijos rajoną, jei įdomu.
Hm, įdomu iš kur ištraukėt, kad visa tai prasidėjo nuo turkų tautinių mažumų? Man, kaip nežiūrinčiam TV, visas tas reikalas atrodo labai miglotai, ir tų kelių sek. info per radiją tikrai neužtenka susidaryti pilnam vaizdui.
Aišku ne ką keisčiau atrodo maumaz’o „akla gynyba“.
Akla? Skirtingai nuo tamstos, kaip matau, aš tą situaciją seku jau kelios dienos. Ir man nekyla klausimų „iš kur ištraukėt“.
Tikrai situacija nesidomėjau, tik girdėjau trumpus pranešimus per radiją. Betgi man iš tikro įdomu nuo ko viskas prasidėjo ir kokie motyvai. Tas žuvęs jaunuolis pagal pavardę lyg ir graikas (oi kaip nieko tos pavardės nesako!), betgi jei „protestuotojų“ didžiumą sudaro (ar sudaro?) imigrantai, tada nacionalinis (religinis?) motyvas manau yra ne paskutinėj vietoj.
Vat vat, tam tikri gandai sako viena, o jų neigėjai negali net nieko aiškaus pasakyti prieš 🙂
Žinoma, suprantu ir Maumo poziciją -- nacionalinės problemos jau tiek yra atnešusios blogo, kad visai suprantamas noras jas tiesiog neigti ir kišti po lova, nes negatyvių įvykių galimybės dėl nacionalinio klausimo eskalacijos gali būti tikrai neprognozuojamos.
Visgi man gal įdomiau panagrinėti patį šiuo metu apie įvykius platinamą aiškinimą, esą ten „anarchistai“: puikiai žinome, kad šitoks mitas -- dar XIX a. išpopuliarintas propagandinis makaronas, naudojamas, žymint belenkokias ultrakairiąsias, ultradešiniąsias, nacionalines ir kitas opozicines politines jėgas. O kartais -- netgi ir įvairias apolitiškas nusikalstamas grupuotes. Plg., raskite Lietuvoj anarchistų judėjimą 🙂
Na gandai tikrai ne pats geriausias informacijos šaltinis. Taigi ar tikrai ten yra tautinis-religinis motyvas? Žuvusysis pagal pavardę kaip ir graikas (aišku beveik nieko tos pavardės šiais laikais nesako).
O paklauskite savęs, koks realiai gali būti motyvas? 🙂 Manote, kad dėl paprastų chuliganėlių šiaip sau tokie bardakai užsipliekstų? 🙂
Na tiesiog nacionalinio-religinio motyvo gali ten ir nebūt. Prisiminkit nesenus įvykius Danijoj, ten visą šaršalą kėlė tikrai ne turkai ir ne musulmonai, ir beje labai aktyvus palaikymas atvyko būtent iš Vokietijos.
Jūs taip manote? 🙂
O tas Alexandros Grigoropoulos tikrai turkas buvo? :-O
Kur šaltinis…?
Nesidomėjau tuo klausimu, bet žinant bendrą Graikijos situaciją, esu linkęs abejoti:
a)kad ten yra bent kiek žymus skaičius turkų-imigrantų
b)kad kiek ten jų bebūtų -- jog jie turėtu galimybęs kelti tokio mąsto riaušes, vietiniams graikams abejingai stebint.
Turkų tautybės mažuma, sudaranti apie kokius 1,5 % visų Graikijos gyventojų, gyvena labai kompaktiškai poroje Šiaurės Graikijos rajonų ir jos nariai tikrai vargu ar galėjo tapti pagrindiniais riaušių organizatoriais ir dalyviais sostinėje, Salonikuose ir kituose miestuose, kur jų yra tikrai nedaug. Apie imigrantus iš Turkijos Graikijoje išvis kažkaip nieko neteko girdėti..?
Labai abejoju, kad turkų mažumos sukeltas tautinio pobūdžio riaušes būtų palaikę graikai. Labai.
Vienžo, Rokiški, ar neatskleistum informacijos šaltinio, nes kažkokia ji, khhm, abejotina…
Kadangi atsirado gan rimtų argumentų prieš, tai paatnaujinau įrašą 🙂