Psichologinis briedas

Kažkada jau rašiau apie tai, kokių „prikolų“ pridaro įmonėse kai kurios psichologinės pseudokonsultantų (realiai – šarlatanų) kontoros. Tos, kurios psichoterapinius dėsnius bando taikyti verslo valdymui. Tai užrodė man čia kai kas dar vieną panašios kontoros puslapį, iš kurio nesusilaukau, nepacitavęs:

Pokyčiai organizacijoje…

[…skip…]

Pirmasis etapas – tai vadovo pripažinimas, kad laikas kažką keisti, kad veiklos procese naudojami resursų režimai turi būti peržiūrėti, tam, kad išlikti rinkoje, o tai reikštų, tapti stipresniu.

Antrasis etapas – peržiūrėjimas ankstesnės veiklos taktikos, paieška naujų metodų arsenalo ir tinkamiausio varianto pasirinkimas.

Trečiasis etapas – naujo veiklos metodo diegimas, kritiškai vertinant ar taikomos priemonės atneša tai, ko tikimasi.

[…skip…]

———————————-

Trumpai tariant, užjaučiu įmonę, kuri užkibs ant tokių planavimo metodų. „Pripažinimas, kad laikas kažką keisti“, „resursų režimai“… Žostkai. Jie ne tik akivaizdžią psichoterapiją vietoj vadybos perša, bet ir nuosavas pseudovadybines sąvokas kuria.

Rokiškis Rabinovičius rašo jūsų džiaugsmui

Aš esu jūsų numylėtas ir garbinamas žiurkėnas. Mano pagrindinis blogas - Rokiškis Rabinovičius. Galite mane susirasti ir ant kokio Google Plus, kur aš irgi esu Rokiškis Rabinovičius+.

25 thoughts on “Psichologinis briedas

    1. rokiskis Post author

      Net neabejoju, kad suras. Tame ir yra didžiausia bėda: psichologai išties išmano, kaip efektingai krušti protą. O paskui -- tipiniai susirinkimai „ratuku“, psichologinių problemų sprendimas vietoj organizacinių sprendimų, etc.. O klientas paskui dar ir pats kaltas pasijus dėl to, kad viskas eina į apačią. „Turime susitaikyti su realybe, turėti įgyvendinamą viziją, sumažinti vidinę konkurenciją, blablalba“.

      Reply
  1. laumaras

    > Kažkada jau rašiau…
    Esu tinginys – būtų puiku nuorodą 🙂
    >Pokyčiai organizacijoje…
    Nesu labai besidomintis valdymu ir nedirbu vadovaujančio darbo, tačiau man iš ištraukos skamba viskas ok, kiek turiu žalios patirties. Užtat netingėjau pasikuisti internete, kad atkasčiau cituojamą tekstą.
    > Trumpai tariant, užjaučiu įmonę,
    > kuri užkibs ant tokių planavimo metodų.
    > „Pripažinimas, kad laikas kažką keisti“, „resursų režimai“… Žostkai.
    Paskutinis žodis – stiprus argumentas. O galima būtų smulkiau su pastabomis, kodėl tai nesąmonė?
    Nuo savęs pridėsiu, kad man įtarimų dėl tokios įmonės labiau sukeltų ne cituojamas tekstas, bet jos pavadinimas.
    Dėkui 🙂

    Reply
    1. rokiskis Post author

      Tai ničnieko bendra neturi su vadyba. Įsivaizduok, kad tu nori įvesti naują produktą (prekę ar paslaugą) į rinką ar pakeisti vieną iš esamų produktų. Tam reikia įvykdyti seriją pakankamai standartiškų ir kartu neišvengiamų darbų. Pirmiausiai formuluoji idėją, tada tiri rinką (konkurentai, kainų lygiai, analogiškų produktų savybės, tiekėjai), darai finansinį vertinimą (ir galimybės tą produktą gaminti/tiekti, ir savikainos, etc.), projektuoji produktą ir planuoji jo paleidimą į gamybą, tada vykdai planus, paleidi produktą į rinką, o tada kartoji šitą ciklą tolesniam gerinimui. Visa tai -- natūralus ir akivaizdus procesas.
      O pas tave ateina kažkokie psichologai ir pradeda aiškinti, kad viską reikia daryti taip: „pripažinti savo problemas, peržiūrėti savo praeitį ir atrasti naujas galimybes, o tada keisti savo elgesį“. Elementarus briedas, skirtas proto krušimui.

      Reply
        1. rokiskis Post author

          Realiai viskas labai paprasta -- vertinant tokius dalykus tereikia užduoti klausimą: „kaip man tai padės gauti daugiau pelno?“ Jei pelnas yra atsekamas (ar iš pardavimų didinimo, ar iš sąnaudų mažinimo, etc.) -- viskas tvarkoj. Jei pelno atsekamumas yra neaiškus -- vadinasi, verta suabejoti.

          Reply
          1. laumaras

            Kiek teko susidurti savo darbe, tai klausimas skamba maždaug taip:
            „O kokie projekto tikslai ir kaip bus išmatuoti pasiekti rezultatai?“

            Reply
    2. rokiskis Post author

      Čia vat buvo apie kitą panašią kontorėlę. Kuri, tarp kitko, visgi gerokai mažiau kliedesių skleidžiant, lyginant su šita „West Imperial People“ -- http://rokiskis.livejournal.com/10065.html
      O dėl pavadinimo -- tai gan subjektyvus požymis. Bet yra tas dalykas, yra -- intuicija suveikia -- smegenų krušimas atsispindi ir pavadinime 🙂 Aš, tą pavadinimą išgirdęs, pirmiausiai pagalvojau, kad tai kažkokia tinklinės prekybos ar pan. kontorėle.

      Reply
  2. scania_gti

    Tai visi konsultantai panašiai kalba. Galbūt kai kam net ir tokie padeda 😀 Visokių ir verslininkų yra 😀
    Šitie, beje, labiau išsiskiria. Dar net pabrėžia, kad firmoj yra su psichologiniu išsilavinimu 😉
    Nors realiai tai konsultuojamos firmos lauktų tokių pasiūlymų:
    1 -- randam rimtą stogą rimtoje politikoje
    2 -- įtaisom pusbrolį mokesčių inspekcijoje
    3 -- pusseserę -- sodroje
    4 -- įsipareigojam rasti kompromatą visiems esamiems ir būsimiems profsąjungų vadovams
    Na, ir aišku, buhalterijos balinimas geriausiais vanish ir ariel!

    Reply
    1. rokiskis Post author

      Toli gražu ne visi konsultantai skleidžia tokias kalbas. Tik tie, kur psichologiniai. Lietuvoj tokia situacija ir yra, kad psichologai prieš maždaug 15 metų nuėjo į šitą verslą -- tuo metu vadybos žlugimas buvo totalinis ir niekas negalėjo jiems sukurti atsvaros (netgi finansų valdymo specialistai sunkiai teatsilaikė). Tai ir dominuoja psichologai dabar, visą vadybą suvesdami į personalo vadybą, o ir pačios personalo vadybos tesuprasdami tik dalį.
      Dar viena citata, kur man kirto per smegenis, kai jų puslapį skaičiau: „Įvairių praktinių užduočių ir psichologinių metodų pagalba tiksliai ir efektyviai įvertinamos tokios kompetencijos kaip projektų valdymo įgūdžiai, strateginis mąstymas, asmeninės savybės ir kt.“. Čia panašiai kaip matematinės statistikos specialistą taip psichologiniais testais tirtų -- ar jis yra geras statistikos specialistas. Tie veikėjai matyt net negirdėję apie tai, kad projektų valdymui ir strateginiam planavimui ištisos metodologijos yra.
      Vienas kolega jau įvardino kartą, kad žodis „konsultantas“ Lietuvoje galutinai sukompromituotas, dėl to vadybos specialistai turėtų jo kategoriškai vengti ir save vadinti „verslo patarėjais“ ar pan.. Aš juo ilgai abejojau, bet vat būtent tamsta savo pasakymu „visi konsultantai panašiai kalba“ mane visgi įtikinot, kad aš buvau neteisus.

      Reply
      1. scania_gti

        Ko gero, taip. „Konsultantai“ liko maždaug kaip „vadybininkas Saulius“ (M-1).
        Betgi sukompromituos ir „verslo patarėjus“. Ypač aukščiau minėtieji 🙂
        Beje, kiek ne į temą -- „psichologai“ irgi gerokai nuvertėjusi kategorija. Jiems derėtų irgi kitas vardas -- „draugai už pinigus“ ar panašiai 🙂

        Reply
        1. rokiskis Post author

          Šiaip, geras psichologas, užsiimantis psichoterapija -- labai geras dalykas. Viskas ok su jais. Bet kai psichologas lenda į vadybą -- tai tas pat, kaip geras pardavimų vadovas lįstų į tą pačią psichoterapiją (galim tik spėliot, ką jis pridirbtų).
          Tiesiog skirtingos sritys. Ir labai blogai, kai žmonės, turintys kompetenciją vienoj vietoj, pradeda vaizduotis kompetencijas kitose srityse.

          Reply
  3. zoozle

    Tie Rokiskio lygio konsultantai dar ne tokiu dalyku Priraso/Priklaba.
    : )
    Siaip tai ash tokius kaip jus konsultantus „Fokusininkais“ vadinu.
    nes dazniausiai didziausia verte tai kokio nors fokuso parodymas, tipo kaip metyti shlapia skudura i auditorija ar triju zmoniu komandai pastatyti tilta is kaladeliu „kad pakeistu savo mastyma teisinga linkme“ : )))
    Palydint rustaus veido pareiskimais „Remember son, you have to change you mindset first…“ arba „Change the way you think and sucess will follow“
    : )))

    Reply
  4. Anonymous

    Pasaulis pilnas visokių niekam nereikalingų produktų. Šitas tamstos pastebėtas produktas niekuo neblogesnis už šampūną su vitaminais arba skalbimo miltelius naujos talpos pakuotėje 🙂 Todėl tegul būna. Vistiek kas nors konkurencinę kovą pralaimės, o „verslo konsultantas“ padės pralaimėti nepalūžusiam 🙂
    Romas

    Reply
    1. rokiskis Post author

      Ne. Šampūnas su vitaminais plauna galvą. Skalbimo milteliai naujoje pakuotėje -- skalbia skalbinius. Tuo tarpu tokie veikėjai, prakrušantys smegenis ir paskui pridarantys įmonėje bėdų (turiu, beje, dar ir įtarimų apie NLP) -- tai jau kenksmingas produktas.

      Reply

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *