Gandeliai apie kai kurias mokestines reformas ir dar kai ką

Žodžiu, truputį išgirdau šiandien kai kurių gandelių apie kelias planuojamas reformėles mokestines. Kadangi gandeliai, tai taip ir atiduodu, bet kadangi ne šiaip sau, tai siūlau pasidomėti patiems, nes gandai labai specifiniai ir įdomūs 🙂

Žodžiu, su NT mokesčiu: numatoma daryti 0,1 procento apmokestinimą VISAM turtui be jokių ten mokestinių ribų. Tai reiškia, kad pagrindinės funkcijos – netiesioginio progresinio apmokestinimo šitas mokestis nevykdys, o priešingai, taps kirviu biedniesiems. Turite butą, sklypą, sodą?Skanaus.

Esminis pasikeitimas turėtų būti Sodroje: šią skylėtą skylėtą ir labai įdomiai valdomą kontorą turėtų patobulinti, įvesdami Sodros mokesčio lubas. Kokio dydžio – nesu tikras, bet kalbama apie 10-20 tūkstančių per metus. Arba netgi mažiau. Nes mat, pagal Raimondą Kuodį, Sodros mokestis esąs progresinis (LoL), todėl, matyt, reikia jį padaryti regresiniu.

O pabaigai, kai kas apie skrydžius į užsienio šalis ir FlyLAL bankrotą. Pasirodo, sutartis su tokia kompanija, kaip pvz., Ryanair ar pan. dėl tiesioginių skrydžių du-tris kartus per savaitę metams tarp dviejų miestų kainuoja apie 200 varganų tūkstantėlių litų. Tai tokiems bukiems skyrdžiams, kaip, pvz., Vilnius-Sofija, kur niekas neskraido. Kitaip tariant, visiškai užšaldytas Vilniaus aerouostas – ne dėl to, kad užsienio kompanijos nenorėtų skraidyti, o visai dėl kitų priežasčių. Kas dar įdomiau, turistinių programų rėmuose valstybės finansuojamas programas ES fondai kompensuoja 100%, t.y., tie patys pinigai išvis eitų ne iš Lietuvos. Ryanair puikiausiai įsikūrė Kaune. Tuo tarpu iš Vilniaus į Londoną ir dabar tėra vos keli skrydžiai per savaitę. Kas kaltas? Kokios išvados? O argi neaišku? 🙂

Rokiškis Rabinovičius rašo jūsų džiaugsmui

Aš esu jūsų numylėtas ir garbinamas žiurkėnas. Galite mane susirasti ir ant kokio Google Plus, kur aš irgi esu Rokiškis Rabinovičius+.

Dalinkitės visur: Share on Facebook0Share on Google+0Share on LinkedIn0Tweet about this on Twitter

29 thoughts on “Gandeliai apie kai kurias mokestines reformas ir dar kai ką

  1. maumaz

    Jo, NT mokesčio naujienos mane švelniai tariant pritrenkė. Bet tai kas vertins turtą tada? Pagal ką skaičiuos? Pensininkai mokės už būstą?

    Reply
    1. rokiskis Post author

      Aš turiu durnių motiną, kad visgi tokie bajeriai nepraeis. Bet tai naivus, naivus mano noras. O kaip bus -- pamatysim.

      Reply
  2. Anonymous

    Skrydziai
    O kur galima plačiau paskaityti apie skrydžių sutartis ? Ir kas moka tuos 200k. Lt. ? Oro uostas ?

    Reply
      1. grybukaras

        Re: Skrydziai
        Dar pasakyk, kad grynais ir iš anksto 🙂 Kad savivaldybės/oro uostai, esantys daugiau mažiau žopoj subsidijuoja Ryanairą -- jokia ne paslaptis. Tik dažniausiai ne už konkretų skrydį ar jų skaičių, ir ne fiksuotą sumą, o nuolaidom ir reklaminių paketų Ryano žurnaliukuose ir lėktuvuose pirkimu. O sumokėjus 200 tūkst., ar net 500 tūkst., įtariu, nepavyks paleisti Ryanairo maršruto Vilnius-Sofija :). Ne taksi jie, vis dėlto. Ir su tais mokėjimais -- čia tik apie Ryanairą kalba, prie ko tas Vilnius-Londonas?

        Reply
        1. rokiskis Post author

          Re: Skrydziai
          Apmokėjimas tėra garantija dėl nuostolių padengimo. Dėl 200k už Vilnius-Sofija info yra patikrinta -- tik tiek ir galiu pasakyti. Daugiau -- nieko. Nebent tiek, kad tai ne tik su Ryanair.
          O Vilnius-Londonas -- savaime pelningas reisas, kur be jokių papildomų mokėjimų skrydžių bendrovės mielai nori skraidyt. Geriau užduok tūpą klausimą, kodėl, nepaisant norų, yra skrydžių problemos. Arba, pvz., kodėl FlyLAL turėjo ypatingas sąlygas.

          Reply
          1. grybukaras

            Re: Skrydziai
            Tai va, kad ne su Ryanair.
            Jei Vilnius-Londonas būtų savaime pelningas reisas su didesniu skrydžių potencialu -- tie skrydžiai ir būtų vykdomi. Deja, kad ir kaip ‘akivaizdu’ čia viskas atrodytų (emigrantai, verslas, tt), tas reisas nėra toks jau savaime pelningas. Pvz., gegužės mėnesio užpildymo procentas į Stanstedą (Star1, berods 2 ar 3 skrydžiai per savaitę) buvo 65 proc. Į Gatwicką (Airbaltic, 4 skrydžiai per savaitę) -- 73 proc. Palyginimui -- Lufthansos Frankfurtas su 12 savaitinių skrydžių yra užpildomas tais pačiais 73 proc. Tiesiog visi gerokai pervertina tiek emigrantų srautą, kurio didžiąją dalį bet kuriuo atveju susirenka Ryanairas ar Kaune, ar Rygoje ar dar kur nors, tiek verslo srautą, kuris, beje, ir turi maitint tokius reisus. Nes ne daugiau 200 litų tegu ir į vieną pusę mokantis emigrantas lėktuve yra tiesiog nuostolingas, o ar tikrai manai, kad kasdien užsipildytų Londonas-Vilnius lėktuvai, su vidutine tarkim 500 Lt one way kaina? Tai va.
            Kur FlyLalas turėjo ypatingas sąlygas? Jie kaip tik turėjo vietom net prastesnes sąlygas, nes pešėsi su Ivanausku oro uoste. Airbalticas to nedarė, be to airbalticas turėjo LV vyriausybės ir iš pradžių SASo finansinį palaikymą -- rezultatą matom. O skrydžių problemos… aš tiesą sakant nelabai jų matau. Kiek yra skraidančių -- tiek ir skrydžių. Nieko čia gudriau neprigalvosi, kol žmonių pas mus bus nedaug, tie patys žmonės neturtingi, nekeliaujantys, turistų iš užsienio -- labai ribotas kiekis. Tai kokių gi tau skrydžių reikia?

            Reply
            1. rokiskis Post author

              Re: Skrydziai
              Būtų tokie „nepelningi“ tie dalinio padengimo reisai -- neskraidytų išvis. Ir kalba ne apie reisus po 99lt už bilietą, o normalius, kur į vieną pusę bilietas kainuoja 500-1000. Ir jiems užsipildyti toli gražu nebūtina. Žodžiu, skaičiuok. Ir galvok, o ne ieškok pateisinimų ar blablablacijų apie tai, kad viskas normalu ar pasakų apie tai, kaip FlyLAL sąlygos buvo blogesnės, nes jie „pešėsi“. Nes visas tavo atsakymas -- tai krūva atmazų, pateiktų taip, lyg pats būtum vienas iš atsakingų už esamą situaciją 😀

              Reply
              1. grybukaras

                Re: Skrydziai
                Atleisk, bet mėšlą ir atmazus čia pili tu. Nutaisęs chitrą seno indėno šypsenėlę tipo ‘aš žinau, kaip sutvarkytas pasaulis, bet jums nesakysiu’. Flylalas niekada negavo pelno iš reguliarių reisų, mokėjo standartines kainas už oro uosto paslaugas, galų gale subankrutavo -- tau tai ‘ypatingos sąlygos’. Star1 ir latvių Londono reisai, kur bilietas virš 400 į vieną pusę ima kainuot tik likus 3 dienom iki reiso net neužsipildo iki 80 proc. -- tau tai neišnaudojama aukso kasykla. Žo, chamavojimai ir namiokai į sudėtingas ir tau vienam žinomas sąmokslo teorijas. Skystai šiandien.

                Reply
                1. rokiskis Post author

                  Re: Skrydziai
                  Taip, pagal tave Ryanairas užsiima labdara, skraidydamas į Kauną, o į Vilnių nenori lįst, nes išvis subankrutuotų. Nes visos aviakompanijos tik tą ir tedaro, kad iš kažkur gautus pinigus išleidžia visokių nuostolingų reisų išlaikymui. Kaip ir Flylalas, kuris įdomiai pasidalino į kelias įmones, kur viena labai labdaringai išlaikė nuostolingus reisus, o kitos niekam neįdomios. Zajebys.

                  Reply
                  1. gerasirdis

                    Tu sugalvojai naują prasmę žodžiui „keli“?
                    Na, nelygink Ryan’o su visais kitais. Pas juos ten net kėdės be kišenių, kad būtų lengviau šiukšles rinkti ir lėktuvo apsisukimo laikas trumpesnis būtų. Norim to ar ne, bet O’Learis yra (piktasis) kaštų mažinimo genijus.
                    Dėl Vilniaus, Kauno ir šimtų tūkstančių: Ryanair’as reikalavo už atėjimą savotiško mokesčio- reguliariai pirkti reklamą savo skrydžio žurnaluose ir websaite. Čia jokios paslapties, kaip jokios paslapties ir tame, kad Vilnius su tokiais prašymais juos pasiuntė nafig, o Kaunas- užkibo, nes labai norėjo kad pas juos bent kas nors skraidytų. To pasekoje turim labai normalią (ir Europoj plačiai paplitusią) aerouostų struktūrą- sostinės aerouostą su Lufhansa, SAS, ir tt, beigi 100 km atstumu nuo sostinės esantį aerouostą su Ryanair.
                    Kalbant apie „į vieną pusę bilietas kainuoja 500-1000“, „iš Vilniaus į Londoną ir dabar tėra vos keli skrydžiai per savaitę“, ir kompanijas, kurios norėtų skraidyti į Vilnių bet joms neleidžia- kliedesiai, nes nežinai elementarių faktų beigi neseki situacijos. Grybų karui- +1, tau- -10.

                    Reply
                    1. rokiskis Post author

                      Re: Tu sugalvojai naują prasmę žodžiui „keli“?
                      Aš žinau elementarų dalyką: 200k yra reguliaraus skrydžio atidarymas tarp Vilniaus ir Sofijos, o pusę metų Vilnius buvo be susisiekimo. Taip kad pašol naxui su savo balais.

                    2. gerasirdis

                      viską metu ir einu nax** su savo balais, bl**
                      Tai sakai žinai vieną elementarų dalyką? O ar tą vienintelį dalyką, kurį žinai, tikrai žinai? Ar žinai pakankamai gerai, kad piniginę padėtum ten, kur dedi liežuvį?
                      Galim eiti lažybų, kad tokių skrydžių nebus. Tik susitarkim iš anksto, kad 1. Skrydžiai į Varną nesiskaito. 2. Čarteriai nesiskaito.
                      Siūlau lažintis, kad tas stebuklas kodiniu pavadinimu „tiesioginiai nuolatiniai skrydžiai VNO-SOF“ nepradės skraidyti iki rugpjūčio vidurio. Data čia tik mano patogumui- kaip tik rugpjūčio pirmoj pusėj būsiu Lt, tai galėsim susitikt ir atsiskaityt. Alum, ar iš ko ten pageidautum lažintis?

                    3. rokiskis Post author

                      Re: viską metu ir einu nax** su savo balais, bl**
                      Info gavau iš žmogaus, dėl kurio piniginę padėčiau. O dėl konkretaus skrydžio -- nesilažinsiu, nes tai tik info apie kainą, kuri buvo užsiprašyta, o ne apie atidaromą maršrutą (bent jau skiri, kur yra kas?), tiesiog pateikiau kainą, kad pasidalinti su tais, kam įdomu. Nes iš to yra labai įdomios išvados. Nori tikėk, nori -- netikėk. Įrodinėti nesiruošiu, šaltinių irgi nepateikinėsiu.
                      Dėl alaus -- galim šiaip išgert.

                    4. gerasirdis

                      „Kokios išvados? O argi neaišku? :-)“
                      Kadangi pats rašai stiliumi „O argi neaišku?“ tai perskaičius kažkokią užuominą apie 200 kLt būtent ir susidaro įspūdis, kad pinigai jau sumokėti, ir skrydžiai tuoj tuoj prasidės :-).
                      Tuo tarpu kai Sofijos nėra net miestų, į kuriuos iš Vilniaus skrendama tranzitu, dvidešimtuke (http://simonas.bartkus.lt/blog/2010/04/12/nauju-tiesioginiu-krypciu-vis-daugiau-ir-daugiau-kokios-kryptis-vis-dar-nepasotintos/).
                      Todėl 200kLt kažkaip mažoka tokiai negyvybingai krypčiai- be O’Leario vadovavimo vienos kėdės savikaina į vieną pusę turbūt netilps į 50 eurų (čia skaičiuojant standartinio dydžio Boing/Airbus). Turint omenyje tai, kad metuose 50 savaičių, tai net ir po vos 2 savaitinius skrydžius darant tie pora šimtų tūkstančių virsta į tūkstantį litų skrydžiui (į vieną pusę). Kas vargais negalais padengia 30-ies kėdžių savikainą. Bet kaip užpildyti likusias pusantro šimto? Aišku, galima žaisti mažesniais lėktuvais, bet ten jau „kėdės“ savikaina didesnė…

                    5. gerasirdis

                      Pataisa
                      Kažką blogai padalinau :-).
                      Po 50 eurų kėdei 1000 litų padengs ne 30, o tik nepilnas 6-ias kėdes. Na, bet tai mažai ką keičia :-).

                    6. rokiskis Post author

                      Re: „Kokios išvados? O argi neaišku? :-)“
                      Kaip jie padengia -- tai kitas reikalas. Reik manyti, dalis -- nukreipiant kitus srautus, kita dalis -- pardavinėjant saikingos kainos bilietus per agentūras, tad ta 200k kaina -- tai yra įvedimo mokestis, matomai padengiantis dalį pirminių išlaidų ir rizikų.

  3. jurkis

    Rokiški, tas tavo strapsnis kažkoks šiandien neaiškiai parašytas. Arba mano smegenys šiandien nedirba :). Nu nikuja nesupratau nei apie oro uostus, nei apie Sidrą. NT kaip supratau.

    Reply
      1. jurkis

        Pvz., kas blogai, kad oro bendrovė uostui moka 200 000? Visos oro bendrovės uostams moka, nieko čia išskirtinio. Ar aš klystu?

        Reply

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *