Antraščių dvasia: agonijos neslėpė Eglė

Žinote, prieš kažkiek laiko internetuose buvo pasklidęs kažkoksai nesąmoningas (ir berods jau iš internetų dingęs) kokio tai „pramoginės žiniasklaidos“ (anksčiau tokią vadindavo geltonąja spauda) leidinio straipsnis, kur nežinoma žurnalistė klausinėjo kažkokios veikėjos ir parašė, kad ta veikėja neslėpė agonijos. Šitas pasakymas taip kirto žmonėms per smegenis, kad frazė sklando iki šiol.

Tada tai buvo tik straipsnis iš kažkokio pageltonijusio leidinio. Dabar gi neslepiama agoniją ima skleisti normalių portalų antraštės.

Visai normalu, kai kliedesius rašinėja kokia nors "pramoginė žiniasklaida". Tačiau nenormalu, kai tuo užsiima normali žiniasklaida.

Visai normalu, kai kliedesius rašinėja kokia nors „pramoginė žiniasklaida“. Tačiau nenormalu, kai tuo užsiima normali žiniasklaida.

Aš atsimenu, kaip prieš kokį dešimtmetį nustojau skaityti rusiškus portalus – tuo metu jie dar nebuvo visiškai putinizuoti, kai kurie dar būdavo pakankamai įdomūs, tačiau turėdavo vieną problemą: antraštės beveik nieko bendra neturėdavo su straipsnių turiniu. Antraštės būdavo tokios, kur atrodo jog kažkas svarbaus, įdomaus ar netgi šokiruojančio, tačiau paskaitęs straipsnį suvoki, kad tiesiog veltui sugaišai laiką.

Pvz., pamatai kokį pavadinimą „Japonija gamins 100 milijonų sekso robotų“, o tenai – straipsnis apie tai, kad kažkokia japonų firma įkišo garsiakalbį į paprastą manekeną. Arba atsiverti kokį straipsnį, pavadintą „Tarakonai-žmogėdros ėda vaikus mokyklose“ – o tenai kažkas apie tai, kad kažkur mokykloms valdžia užpirko dichlofoso vabzdžių naikinimui. Arba atsiverti straipsnį, pavadintą „Naujas kompiuterių virusas žudo žmones“, o tenai – išvis kažkoks fufelis apie tai, kad antivirusų gamintojai uždirbo tiek ir tiek pinigų.

Visų šių portalų bėda buvo paprasta: jie norėdavo surinkti kuo daugiau paspaudimų, nes reklamą parduodavo visiems vienodais įkainiais. Reklama visur parduodama už vieną kainą – vadinasi nesvarbu, ką skaitytojas perskaitys, svarbu tik kad peržiūrų būtų kuo daugiau.

Tokia kliedesiškų antraščių mada jau sklinda ir Lietuvoje. Štai toksai straipsnis (pavadinimą cituoju iš atminties) – „Landsbergis džiūgauja: užkirstas kelias šliužams ir pankoms„. Atsiverčiame straipsnį, o nei tenai Landsbergis džiūgauja, nei tenai apie šliūžes, nei apie pankus. Ir netgi Pranciškus Šliužas bei Julius Panka tik vos vienoje vietoje tepaminėti ir jau visai niekaip nevadinti – į kokias nors patyčias, kokių galime tikėtis iš antraštės – anei jokios užuominos. Tačiau jei neskaitytume paties straipsnio, įspūdis iš antraštės būtų vos ne toks, lyg į Drakulą panašus Landsbergis demonišku balsu kvatojasi, draskydamas kažką gabalais.

Kiek suprantu, antraštė sukėlė skandalą ir ji buvo keista tris ar keturis kartus, kol pavirto į mažiau nesąmoningą. O pradžioje buvo ir apie pankus, ir apie šliužus, o galų gale teliko kad džiūgauja. Nors paskaitę paties Vytauto Landsbergio kalbą, apie kurią tasai straipsnis, vargu, ar rastume kokio nors džiūgavimo ar juo labiau nerastume kažkokių pasisakymų apie „pankas“ ar „šliužus“, o tik Vytauto Landsbergio poziciją, kad tam tikras referendumas didina rizikas ir kertasi su pozicija dėl Lietuvos buvimo Europos Sąjungoje.

Gal ir būtų nieko, jei tai būtų tik nesąmoninga antraštė be pasekmių, parašyta vien todėl, kad kokiai nors žurnalistei užplaukė kažkoks verbalinis nesusilaikymas.  Bet deja, situacija žymiai blogesnė: Julius Panka, paskaitęs antraštę ir matyt padaręs prielaidą, kad žurnalistė nekliedėjo, nes juk žurnalistė jinai, parašė Vytautui Landsbergiui atsakymą – „Kam priklauso Lietuva? Tautai ar landsbergiams?“ – o čia ir pamatome, kad žurnalistinis liapsusas ima daryti politiką.

Paskaitę jau paties Juliaus Pankos straipsnį, atrandame dar vieną žurnalistinės kilmės nesąmonę, kur Landsbergiui prikišama, esą jis pavadinęs lietuvius šunauja. Pasiaiškinę, atrastume, kad šitaip prieš kokius porą dešimtmečių buvo pavadinti vieno laikraščio žurnalistai (ir ne be priežasties), o paskui dėl tokio pavadinimo jie visai jau pasiutę ėmė skelbti, kad čia Landsbergis ne juos, o visus Lietuvos žmones pavadino. Šita istorija, beje, Lietuvoje jau yra tapusi žurnalistinės dezinformacijos klasika.

Aš žiūriu į šitokius atvejus ir man tekyla viena mintis: nekurie žurnalistai, visiškai padėję ant esminio žurnalistikos tikslo (visuomenės informavimo), ima uždarbiauti iš proceso, kuris visiškai priešingas indormacijos sklaidai. Vietoje visuomenės informavimo atsiranda tikslingas dezinformavimas ir faktų iškraipymai, virstantys politiniais skandalais. Ir tai ne koks nors humoras ar blevyzgos – šitai įvyksta didžiausiame Lietuvos portale, daug metų buvusiame tiesiog internetinės žiniasklaidos etalonu. Pats Vytautas Landsbergis įvardina reikalą paprastai – tai žurnalistinės etikos dugnas.

Galime paaiškinti tas problemas kaip nors racionaliai – pvz., norima padidinti reklamos parodymus, o tam reikia daugiau klikinimo ant antraščių, o tam jau reikia, kad į jas dėmesį kažkas atkreiptų. Kita vertus, akivaizdu, kad šitai visiškai iškraipo informacinį turinį, o skaitytojas vietoje žinių, kurių ieško, gauna kažkokias atliekas dar skaitydamas antaštes. Vietoje žiniasklaidos gaunasi informacinė šiukšlykla.

Ponai ir ponios, man labai liūdna. Briedas tampa įprastu, o man kyla klausimas, kada pamatysime tokias antraštes, kaip „Seime įvyko teisėsaugos orgija“ (pranešime apie tai, kad padaryti kokie nors įstatymų pakeitimai), „Politikai nužudė milijoną senelių“ (straipsnyje apie kokias nors pensijas) ar „Radioaktyvūs sliekai ėda kūdikius“ (straipsnyje apie žvejybą).

Tai išties yra liūdna, ponai ir ponios, nes agonijos neslepia žiniasklaida.

Rokiškis Rabinovičius rašo jūsų džiaugsmui

Aš esu jūsų numylėtas ir garbinamas žiurkėnas. Galite mane susirasti ir ant kokio Google Plus, kur aš irgi esu Rokiškis Rabinovičius+.

Dalinkitės visur: Share on Facebook223Share on Google+21Share on LinkedIn0Tweet about this on Twitter

54 thoughts on “Antraščių dvasia: agonijos neslėpė Eglė

  1. Šamanas

    Och Rokiški. Kurį laiką aš jau nusivylęs suvokiu, kad tokie tekstai- tai man, tau, šitam ir anam. O tokių mūsų vos vienas kitas. Visi kiti neskaito straipsnio, skaito tik užvadinimą. Jie nesigilina, jie teisia. Jie nediskutuoja, jie rėkia. Ir visi tie NIPARDOSIM ŽIMELES LITUVOS yra tam tikra imtis, kuri visgi dominuoja. Sunku būt rope tarp runkelių.

    Reply
  2. Audrius M

    Ačiū kad įvardijai problemą, nes pats pastebėjau, kad beskaitant delfi vis dažniau ima susisierzinimas dėl primityviai dramatiškų antraščių. Ir pražiopsojau tą momentą, kai iš normalaus informavimo kanalo jie patapo geltona „spauda” su pupyčių užpakaliais ir kitais svarbiais dalykais. Man tik įdomu, kas darosi jų virtuvėje? Gal toks žurnalistas, parašęs supermega šokiruojančią antraštę jaučiasi pasielgęs profesionaliai?
    Beje, kokios alternatyvos informacijai be to delfio?

    Reply
    1. :]

      Delfio žurnalistams ir „žurnalistams“ užkelta kartelė, paskutinį kartą buvo ~10 naujienų per dieną. Tai ir kepa belenką.

      Reply
  3. Eglė

    Sutinku su straipsniu ir net neslepiu agonijos, bet turbūt viskas vartotojų rankose. Gal yra koks naujienų puslapis, kuriame nėra nesąmonių (nerašo mėnesį apie tai, kaip kažkokia verslininko žmona numirė), o pateikiama aktuali informacija IR nėra nesąmoningų antraščių?

    Reply
    1. Rokiškis Post author

      Nežinau, ar yra nors vienas geras portalas. Aš dar prieš kelerius metus nustojau reguliariai skaityti naujienų portalus, nes naudingos informacijos dalis vis mažėjo ir mažėjo. Galų gale atradau, kad geriausias variantas -- pačių žmonių atfiltruota info iš socialinių tinklų.

      Ir vat čia įdomu: nors aš suprantu, kad pats stebiu tik tuos žmones, kurie įdomūs man, bet jų yra daug ir jie visai nepasižymi polinkiu skleisti žinias apie kokias nors nesąmones, informaciją pateikia neretai diena ar netgi keliomi anksčiau už lietuvišką žiniasklaidą, o kartais dar ir su puikiomis anotacijomis.

      Bet taip, aš nežinau jokių portalų, kurie atitiktų tuos kriterijus. Man tiktai nesuprantama, kodėl ne tik nepavyksta jų sukurti, bet dar ir leidžiamasi žemyn?

      Reply
      1. Tomas

        Čia kada užmačiau šitą:

        http://1psl.lt/

        Tai jis nors ir turi reklamų ir dar ten kai ko, kas gal nelabai patinka, bet šiaip informacija pateikiama visai neblogai 🙂

        Reply
        1. ket testai

          Nežinau, kaip galima laikyti informacijos šaltiniu tinklapį, kuriame didelę dalį pagrindinio puslapio užima astrologija. Gal ten ir daugiau panašių durninimų yra, bet astrologija man yra kaip tam tikras nekokybės ženklas -- pamačiau jį ir išėjau.;)

          Reply
      2. gonzo

        Tikrai taip. Maidano įvykius stebėjau per Facebook arba g+. g+`e gerb. Aurelijus Katkevičius operatyviai pateikdavo naujienas. Darbo metu buvo labai patogu, nes nebuvo laiko video žiūrėti. Ačiū jam 🙂

        Reply
  4. Audrius M

    Manau, daug kas skaito delfi (kaip aš, pvz) iš inercijos. Bet kažkada prikapsi nepasitenkinimas, o tada turi kažkas garsiai pasakyti. Gerai, kad pasakei. Pasaulis nepasikeis, gaila, nors kažkoks lašiukas prisidės… Spėju, kad ne tiek jau ir mažai žmonių persimestų link adekvačios informacijos kanalo, jei toks būtų.

    Reply
    1. :]

      delfis dar ir žaibolaidis komentaruose nelabai stabiliems ir/ar laimingiems žmonėms.

      Reply
    1. Eglė

      Mano atžvilgiu jie feilino su monetization: davė trial period, o per jį pamačiau, kad paskutinės naujienos -- trijų dienų senumo. Matyt, noro pritrūko.

      Reply
  5. Mindaugas

    Kažkokioj laidoj Deividas Zvonkus pasakė: „Žiniasklaidos tikslas nėra informuoti žmones. Žiniasklaidos tikslas yra uždirbti pinigus“. Tą jie ir daro.

    Reply
    1. Alvidon

      O juk jis visai teisus bei stebėtinai atviras 🙂
      Tik žiniasklaida yra (bent jau normaliose šalyse) dviejų rūšių: privati (pelno siekianti) ir valstybinė (propaganda, kontrpropaganda, visuomenės auklėjimas per visokias kultūras ir kitokias manipuliacijas). Šitaip ir jokiu būdu ne kitaip. Vienur reitingai, serialai, sensacijos, papų dainos, kitur gi kalbančios galvos, exelinės lentelės, nuogi skaičiai, nuobodi analitika (na ir aišku menka auditorija, jokių pelnų, gyvenimas vien iš dotacijų). Visiems gerai: masėms žaidimai, pretenduojantiems į elitą -- normali info, na o valstybei ir ramios (ba su reginiais bei žaisliukais) masės ir elito rezervas ruošiamas.
      Didelėse valstybėse ir iš rimtos infos galima užsidirbt, pas mus gi rinka per maža, keli šimtai ar tūkstančiai potencialių klientų -- ne biznio auditorija.

      Reply
  6. Giedrius

    Jau kuris laikas, kaip antraštės lankstosi su turiniu portaluose LT, pagaliau pratrūko ir diskusija -yra vilties, kad į tai sureaguos ne portalai ir jü savininkai, o reklamos davėjai. Juk ir pas mus ateis ta banga nusiminimo apie išleistus neefektyviai reklamos litukus, pasimovus ant milijoniniù kliku, parodymu, pamirgejimu. Bulvaras niekur nedings, bet jam turetu likt garbinga bulvaro vieta. Pats skaitau toki agregatoriu, kaip jie save pristato, srauto portalà: http://www.1psl.lt arba pirmasispuslapis.lt -- man patinka, trumpai, be maivymosi ir su tiesioginiais šaltiniais, jei norisi daugiau info. Taikos visiems ir „give peace a chance“.

    Reply
  7. Lina

    Kaip tik su vyru šia tema kalbėjomės. Darosi šlykštu,kai žurnalisto tikslas ne perteikti neutralią informaciją ( įvyko tas ir tas, buvo ten ir ten ir t.t.), kas jau būtų padoru,daugelyje išties tik faktais paremtų straipsnių, be jokios potekstinės variacijos. Kartais perskaitai straipsnį ir darosi įdomu, kodėl skliausteliuose nepažymėjo užsakovo. Bet su tom antraštėm dar blogiau, esmė tampa nebe pats tekstas, jo svarba, o kiek kartų tą straipsnį atsivers žmogus. Čia kaip kokia pigi prekyba, bandant apgauti klientą, įsiųlant tai, ko jam net nereikia.

    Reply
  8. Dominykas

    Jeigu leidėjas pinigus gauna už parodymus -- jis tų parodymų ir siekia. Just business. Kaip ir bet kuri kita „skatinamoji“ priemonė -- jeigu matuojami neteisingi dalykai, tai gaunami neteisingi rezultatai.

    Bet štai čia man pradeda kilti tokie klausimai:
    1) kodėl reklamdaviai _moka_ už parodymus? Nes argi tai yra geriausias metrikas reklamos efektyvumo?
    2) kodėl reklamdaviai nori save asocijuoti su šūdsklaidyba? Galbūt daliai produktų (penis enlargement, one weird trick to reduce belly fat, etc) asosiacija su skandalantraštėm ir tinka, bet ne visiems juk?
    3) apskritai portaluose reklamos yra TIEK daug, kad tikimybė, kad parodytas baneris bus pastebėtas yra ganėtinai maža…
    4) Negi didieji portalai nemato/neturi straugo smukimo nuo tokios visiškos fuflybės?
    5) jeigu vistik mano idealizmas dėl „efektyvaus kokybiškų produktų marketingo solidžiose svetainėse“ yra naivus… negi žmonija jau pasidarė tokie visiški idiotai?…

    Reply
    1. giedrius

      1. Jei siekiama prekės žinomumo, etc, parodymų kiekis nėra blogiausia
      2. mažai pigesnių būdų pasiekti tokio dydžio auditoriją.

      Reply
      1. Rokiškis Post author

        Ponas Giedriau, vat čia tokia slidi vieta yra: dažnai painiojama „parodyti“ su „pamatyti“.

        Tai, kad kažkur reklama parodyta, tai nereiškia, kad ji pamatyta. Ir atitinkamai tai nereiškia, kad auditorija išties pasiekta.

        Reply
  9. super

    Pasakykit, kada jus pirkot koki daikta susizaveje reklama? Arba bent jau pagalvojote, kad verta isigyti? Ziniasklaida gyvena is reklamos (arba uzsakomuju straipsniu), kurie protingesniems skaitytojams nedaro didelio poveikio. Todel jie nera nei didziuju portalu, nei televiziju trokstama auditorija. Dideleje salyje „protinga“ ziniasklaida dar galetu bandyti susirinkti savo auditorija ir reklamdavius, bet musu mazoje rinkoje tai praktiskai kuo toliau tuo labiau lieka entuziazmo reikalu. Faktiskai sita reikala galetu isgelbeti kazkas panasaus i dotacijas (kazkas berods jau nutarta bent del LRT) -- su protingomis salygomis, kad butu ivairiu „saugikliu“.

    Reply
  10. ignitron

    Kartą žiūrėjau vieno marketingisto paskaitą apie portalus, flashinius bannerius ir panašiai. Jis įvardino gražiai: jei portalas firmai įsiūlė reklamuotis kažkokiam puslapyje rodydamas clickų kiekį -- tai galima sakyti, jis jiems už pinigus pardavė savo puslapio statistiką. Clickai dar nereiškia, kad tavo reklamuojamą daiktą kažkas pirks.

    Pati blogiausia portalų praktika yra netgi ne durnos antraštės, o reklamos, iššokančios per visą ekraną, kur dar dažnai reikia ieškoti mygtuko, kaip jas išjungti. Jei dar su garsu, tai tada išvis tegu eina nahuy. Kažin ar daug yra žmonių šiam pasaulyje, kurie neturi reflekso išjunginėti visokių pop-up langų vos tik atsidarius. Kodėl tokias kiša, nesuprantu -- ką, grūdant kažkokią nesąmonę prieš nosį, kažkas užsimano nupirkti?

    Reply
  11. DonC

    Jo čia teisybė. Ypač mėgsta tokius bajerius 15min.
    Anksčiau dar alfa skaičiau, bet po naujų jie pradėjo į antraštes daugtaškius dėti, tai dabar kartą per 2-3 dienas atsiverčiu ir vis tiek nebeskaitau. Nu neintriguoja manęs daugtaškiai pavadinime.

    Reply
  12. Marius

    Tiesa sakant mane tas internetinės žiniasklaidos triukas jau senai vargina. Bet su laiku išsiaugdžiau jausmą kuris padeda iš antraščių atskirti fulelius.

    Reply
  13. zuvycius

    Iš žiniasklaidos skaitau pagrindinius portalus ir blogus. Kas belieka kai FB ar kito socialinio tinklo neturi. Iš tų dvasių man iš karto asociacija su citavimu vieno buvusio ministro pasakymu: tik kvailys dirbs už 5000lt. Žurnalistai tai nelabai naudoja, bet komentatoriai mėgsta. Jei pamatai prie normalaus straipsnio taip prasidedantį komentarą, galvoje įsijungia antifufeliškumo programa ir komentaras nebeskaitomas.

    Reply
  14. Gerry

    Dar pridėčiau kad taip vyksta baisi žodžių ir prasmių devalvacija. Pas delfinus greitai kas antra antraštė bus „šokiruojanti“, „pribloškianti“ arba bent jau „atskleidžianti“ (kažkas slėpė slėpė, bet mes šaunieji žurnalizdai va kaip atskleidžiam !).
    Nenustebsiu jei greitai delfį „šokiruos“ kad po penktadienio seka šeštadienis ar kažkas panašaus.

    Kuria informacines putas, kuriose patys ir nuskęs…

    Man čia gal vaidenasi, bet rodos kurį laiką delfis vis dar balansavo ties geltonumo riba, bet neseniai pavarė full ahead. Kas geriau informuotas, savininkai pasikeitė, pinigų va taip va pritrūko ar tiesiog jau bendra negrįžtama degeneracija ?

    Reply
    1. blakumynas

      Taigi, ir aš pastebėjau, kad dar visai neseniai dar pusė antraščių buvo lyg ir normalios, bet dabar tikrai didžioji dalis pjauna grybą. Sutinku, vis mažiau traukia ten lankytis ir skaityti.

      Reply
    2. ket testai

      Neseniai pasikeitė direktorius: „Ateinu siekti savininkų kelia­mų tikslų, užtikrinsiančių toles­nę „Delfi“ sėkmę“, -- pranešime sakė naujasis portalo direktorius.“

      Reply
  15. Ingrida Šimonytė

    buvau „pamilusi“ šitą pavadinimą
    „Lietuvoje su žmona Elle viešintis Ž. Grigaitis savo vizitu pradžiugin​o „Velomarat​ono“ dalyvius“

    Reply
    1. Aidas

      Šiuo atveju yra svarbus niuansas: žurnalistui(ei) buvo svarbu ne tiek tease’inti auditoriją, kiek įsiteikti „žvaigždei“. Schema paprasta: kuo labiau įsiteiki tuštybių mugės publikai, tuo daugiau šansų gauti paklvietimus į tuštybių muges, tuo daugiau tuštybių mugių aprašymų iš pirmų lūpų galėsi sukurpti, tuo auščiau laipteliu palypėsi link tiesioginio darbdavio, kuris būtent tokias schemas ir temas pripažįsta.
      Svarbus niuansas dėl to, kad žurnalistas(ė), muset, yra parsiduodantis. O todėl jį vargu bau ar galima vadinti žurnalistu. O jeigu tokie subjektai sudaro didesnę dalį kontoroje, vargu bau ar tokią kontorą galima vadinti žiniasklaidos priemone.

      Reply
    2. Ramas

      Jep, tie geruliai. Man vienu metu rodės jau kad be rubrikos „Grigaičių gyvenimo kronikos“ ar „Aš ir Elle“ nebus įmanoma delfio praskrolint…

      Reply
      1. Ingrida Simonyte

        Būtent ir manau, kad Velomaratono dalyviams taip pat. Todėl pavadinimas „pradžiugino….dalyvius“ buvo dar didesnis KPŠ už už mėgiamą „skėlė antausį“ (Grybauskaitė Graužinienei or vice versa) ir panašius agonijos pavyzdžius

        Reply
  16. asta

    šita „mada“ jau senokai vimdo: atsidarai-perskaitai antraštes-pavemi-uždarai. tiesiog kuo toliau, tuo didesnį pagreitį šita nesąmonė įgauna.

    aš jau net ir straipsnių nebeskaitau, nes baugu kad pačiame straipsnyje irgi kokia nors „šokiruojanti pasiutpolkė“ bus. taip gaunasi, kad kvailos antraštės nebegeneruoja mano click’ų. bet matyt, mano click’ai nesudaro kritinės masės.

    vienok klausimas aktualus: kur skaityti naujienas?

    Reply
  17. Tomas

    Dar vienas pastebėjimas apie tą patį portalą. Gal čia tik man taip užkliuvo, o gal tik neperseniausiai pastebėjau, kad didžioji dauguma straipsnių apie sportą. Kažkada vaikystėj buvo gan aktualu, bet dabar kai pamatai jog 2/3 straipsnių apie krepšinį, futbolą ir kažkieno incidentus dėl kojinių (labiausiai krinta į akis skaitant mobilią versiją) tai pasidaro liūdna kokį produktą gauna visuomenė.

    Reply
  18. Ramas

    Hmm… Šiaip pastebėta problema aktuali -- gaila laiko, kurį sugaišti vien atsidarydmas patraukusią dėmesį antraštę. Ir nereikia to siet su internetu (dar iki interneto atsirado tokie leidiniai kaip „Metro“ -- nemokamas, laisvai dalijamas, įkurtas išgyventi iš reklamos, skirtas „vartoti“ greitai, kai laikas ribotas). Dedi rėkiančią antraštę, žinią trumpą, kad ir nevisai į temą, kad tik ne apie NSO rauginančius pieną karvių tešmenyse (čia skirtumas nuo geltonosios spaudos, kurioje galima rasti BET KO). Nieko neprimena?:) Tiesiog delfi šioje vietoje aplenkė 15 min ir nieko čia nepadarysi. Kažkas minėjo Zvonkų, žiniasklaidą ir pinigų darymą. Nieko naujo -- berods H. Ford valdybos kažkada klausė atvirai: ponai, jūs manot, kad mūsų tikslas yra gaminti automobilius? Klystate -- mes privalome uždirbti pinigus.
    Ir čia jau tik mūsų galvos skausmas, ar mes valgysim tai ką mums šeria ar ieškosim kur geriau.

    Reply
  19. chl

    Pirma pasitaikiusi delfio antraštė: „Prezidentūra atsisako V. Adamkaus svajonės“. Asmeniškai, iš karto kyla klausimas -- KPŠ? Ai, gal neskaitysiu.

    LR padėtis vos vos geresnė: „V.Adamkus rezidencijos Prezidentūroje nesulauks“. Ir dar teksto gabaliukas matosi.

    Atrodo, viskas prieš kelis mėnesis delfi taip pradėjo darytis dėl nieko nesakančių antraščių trečiu asmeniu, būtuoju kartiniu laiku ir iš dviejų dvitaškiu atskirtų dalių. Tokių kaip šio įrašo pavadinimas.

    Bet man vis tiek galva neneša kaip toks mechanizmas gali būti veiksmingas. Negi mes, kurie čia skaitom, patys pastebėjom, kuriuos tai erzina ir kurie dairosi alternatyvių šaltinių iš tikro nesveiką mažumą sudarom? Nu netikiu.

    Reply
  20. Jonas Povilas N

    Man susidarė įspūdis,kad nemažoje dalyje portalų aprašant kriminalus Vilniuje,straipsnių antraštėse Vilniaus pavadinimas dažnai neminimas,o aprašant panašaus pobūdžio kriminalus kituose miestuose,straipsnių antraštėse tų miestų pavadinimai minimi su ypatingu entuziazmu.

    Reply
  21. 2chl

    Na kol kas atrodo, kad mažuma… Kol reklamdavių į savo (mažumos) pusę nepatrauksime.

    Reply
  22. phuqit

    Aktuali tema -- mes jau kurį laiką su kolegom renkam dienos debiliškiausias antraštes. Su ryškia persvara, pirmauja delfi. Jei anksčiau dar ir linką kopijuodavom į čatą, dabar tik antraštės tekstą dedam, kad netyčia kas nors nepaspaustų.

    Reply
    1. DonC

      Prieš kokį pusmetį skaičiau technologijos forume, kodėl jie talpina ir bulvarinius beigi reklamą. Paaiškino, kad be jų neturėtume ir rimtų straipsnių, už kuriuos autoriams reikia mokėti. Prieš metus ten daugiau atsirado KPŠ straipsnių, bet yra ir ypatingai gerų. Vienžo, paskaitinėk jų forumą, technologijos yra vienintelė man žinoma redakcija, kuri normaliai bendrauja su savo skaitytojais.

      Reply
      1. Zzz

        DonC,
        Forumą užskaitau:). Blogai yra tai, kad jie (portalo redakcija) pasiima amerikonišką mokslinį straipsnį, greičiausiai naudoja mašininį vertimą, kurį, neįsigilinę apie ką rašoma, redaguoja. Gauname vidutinioko mokinuko referato lygio kliauzą. Matyt, patys skaito už pilvų susiėmę iš juoko, o vėliau rimtais veidais forume teisinasi.
        Manau, kad taip rimtame portale neturėtų būti daroma. Jei KPŠ sudaro >80% turinio, tai gal jau galima juos atitinkamai ir vadinti ?

        Reply
  23. Arklimantas

    mane pradėjo erzinti visi tie „informaciniai portalai“ kai jame iššoka iššoka langas, kurio neįmanoma uždaryti, nes visi „funkciniai“ mygtukai neveikia ir jis vis tiek atsidaro atskirame lange…
    aišku tai išsprendžiama labai paprastai, bet viską pasako apie tuos portalus, nereikia ir antraščių…
    ir yra tekę pabendrauti su Delpio redaktore, tai galiu pasakyti apie jos intelektą, kad… reikia šitoje vietoje ir pabaigti šį pasakojimą…

    Reply
  24. Etikas

    Antraštė: Perspėjimas: dangus maišysis su žeme

    Gi tekste po kelių nereikšmingų pastraipų randame: Hidrometeorologijos tarnybos duomenimis
    dieną vakariniuose rajonuose truputį pasnigs.
    Kai kur pustys.

    Reply

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *