Lietuvos paštas kažkada išnaikino pašto dėžutes, skirtas laiškų išsiuntimui. Nes esą daug pinigų kainuoja iš jų laiškus paimdinėti. Rezultatas – per kelioliką metų žmonės užmiršo kaip laiškus siųsti. Lietuvos paštas tapo merdinčia nesakysiu ko skyle. Ir jie dabar, kaip kartą sakė kažkas iš pažįstamų, jie prekiauja kažkokiomis paduškėlėmis, o norint ką nors per juos išsiųsti… Aš nesakysiu nieko, bet tai tiesiog man pasirodė neįmanoma.
Lietuvos geležinkeliai kažkada išgriovė geležinkelio liniją į Alytų, nes tipo krovinių mažai. Paskui ir liniją į Latviją. Dabar gavo baudą už pastarąją – 28 milijonus. Buvęs vadovas, Stasys Dailydka, nemato tame problemos. Jūs suprantate, tiems tipažams atrodo, kad geležinkelių ardymas yra geležinkelių veiklos gerinimas. Aš labai tikiuosi, kad pasikeitusi vadovybė ten imsis totalaus senų degradų valymo.
Susisiekimo paslaugos ir VVT pasiekė to, kad būtų išnaikinti mikriukai, kurie esą kėlė kažkokią konkurencijai klaikiems griuvėsiams, vadinamiems VVT. Jūs nematėte, kaip tai atrodo – tai valstybinė įmonė, kurioje darbuotojams yra tokio baisumo sąlygos, kad aš privačiame versle nieko panašaus išvis nesu matęs. O SP žinote, kuo užsiima? Keleivių tikrinimu (nors tą puikiai išsprendžia įlaipinimas per priekines duris) ir maršrutų derinimu (nors tai išvis yra absurdas). T.y., neaišku kam reikalinga veikla.
Tai yra valdiškos organizacijos, į kurias realiai baisu žiūrėti, nors jos yra pakankamai skirtingos. Tiesiog baisu žiūrėti vien dėl to, kaip absurdiškai jos dirba ir kaip jos pačios nemato iki kokio absurdo jos yra priėjusios. Ir problema yra ne tame, kad kokie nors politikai ar dar kažkas ten blogai veiktų – problema yra tame, kad tose organizacijose tiesiog neaišku kas užsiima neaišku kuo, ir tai tęsiasi tol, kol visas marazmatinis šūdas užrūgsta tiek, kad ima putoti ir lietis per kraštus. O mes tada stebimės – iš kur čia šitiek šūdų lenda.
Sprendimai kartais būna sunkūs, ir kartais jie būna skirtingi. Ir kartu jie panašūs – pirmiausiai susivedantys į fokusavimąsi. Fokusavimosi esmė – užsiimti ta veikla, kuria reikia. Vat ir viskas.
Lietuvos geležinkeliams geriausias sprendimas – tai atskirti linijas nuo šilumvežių ir vagonų. Tegul vieni užsiima linijomis (ir tada norės jas statyti, o ne griauti), o kiti – rūpinsis tuo, kad kroviniai būtų laiku gabenami. Priešingu atveju taip ir bus ta pati problema, kuri yra dabar – uždarinėjamos linijos, trumpinami maršrutai ir panašiai, o paskui aiškinama, esą „neapsimoka“. Žinoma, kad neapsimoka, kai ne pelno sieki, o užsiimi valdiškų pinigų siurbimu, o paskui – neaišku kokiais švaistymais. Ir dar naudoji ne pelno srautus vertinimui, o neaišku kokio absurdiškumo metodikas, kurios į kaštus įskaičiuoja pinigus iš neaišku kokių investicijų į neaišku ką. Neįmanoma fokusuotis į pervežimų (operatyvinę) ir linijų valdymo (labai tolimai strateginę) veiklas tuo pat metu. Atskyrimas padidina fokusavimąsi.
Susisiekimo paslaugoms geriausias sprendimas – tiesiog jas uždaryti ir viskas, nei nesigilinant. Tai šiaip banalus auglys ant viešojo transporto, kuriantis kreivai veikiančius elektrinius bilietus (kai pakaktų popierinių dienos/savaitės/mėnesinių), kontrolierių armijas ir maršrutų idiotizmus. Viską – vien tam, kad save pateisintų. Ir VVT reikia tiesiog išparduoti kam papuola – kad ir tiems pat vairuotojams, paliekant vien troleibusų linijas. Ir nereiks tada užsiimdinėti marazmais apie ekologinius dyzelius, metro, tramvajus ir kitus vėjus. Tiesiog banalus uždarymas gali kuo gražiausiai išspręsti problemas, nes miesto transportas – pakankamai pelningu galintis būti biznis. O ir nepelningūems maršrutams yra kuo gražiausi finansavimo per neigiamus aukcionus metodai. Šiuo atveju fokusavimasis gali atsirasti tiesiog nustojus užsiimdinėti imitaciniais absurdais.
Ir netgi Lietuvos paštui yra kuo gražiausias sprendimas, kuris padėtų bent jau pirminiam gerinimui: tereikia jiems uždrausti visas paslaugas, kurios tik nėra pašto veikla. Pašto veikla yra pinigų, laiškų ar siuntų gabenimas arba veikla, kuri yra būtina pirmosioms veikloms (pvz., pašto ženklų leidyba). Visą kitą reikia tiesiog banaliai uždrausti, kad to neliktų. Ir viskas. Ir tada vietoje marazmiško idiotizmo, kur pašto skyriuose siūlomos kažkokios pagalvėlės ir kitos šiknutės, jie pradės užsiimti tuo, kuo reikia. Po to, kai jie ims užsiimdinėti būtent tuo, ko reikia, bus galima kalbėti ir apie tai, kiek gerai jie tuo užsiima.
Kartais reikia skirtingų sprendimų, bet pirmiausiai reikia bent jau išsiaiškinti, į ką išvis reikia fokusuotis ir ką reikia gerinti. Valdiškų įmonių absurdas pasiekia tą nesuvokiamą marazmą būtent todėl, kad ten vyksta visiška defokusacija.
Rokiškis Rabinovičius rašo jūsų džiaugsmui
Aš esu jūsų numylėtas ir garbinamas žiurkėnas. Mano pagrindinis blogas - Rokiškis Rabinovičius. Galite mane susirasti ir ant kokio Google Plus, kur aš irgi esu Rokiškis Rabinovičius+.
- Web |
- Google+ |
- More Posts (1489)
Prieš dvejus ar dvejus su puse metų, universitete, bendradarbiaujant su viena iš lyderiaujančių vaistinių, reikėjo analizuoti situaciją ir rašyti kursinį darbą. Nepamenu, ką mūsų grupelė galiausiai pasiūlė, bet puikiai pamenu marketingo vadovės atsaką. Ji sarkastiškai paklausė, ar mes matėm vaistinę užsienyje, juk ten -- praktiškai visa parduotuvė, vaistams vieta tik toliausiam kampelyje. Tai supratau, kad asortimento išplėtimas iki begalybės visokiais šūdniekiais yra normalu. Svarbu, kad žmonių ateitų 🙂
Už ką mes mokame, kai mokame už mašinos pastatymą prie šaligatvio Vilniaus mieste? Kokias paslaugas man suteikia Susisiekimo paslaugos, kai aš statau mašina gatvėje? Kodėl Druskininkuose nėra nė vieno parkomato? Kas įrodė, kad mokestis už stovėjimą realiai sumažina automobilių skaičių mieste? Kas galėtų palyginti sumą, kurią sudaro Susisiekimo paslaugų surenkami pinigai už mašinų stovėjimą per metus su metine suma, kurią sudaro šiai rinkliavai rinkti išleidžiami pinigai (algos, SP automobiliai, kompiuteriai, ryšiai, kuras, kelio ženklai, parkomatai, elektra, patalpų eksploatacija, atsarginės dalys, remontas ir kt.)?
nesutinku, kad LT pastas yra toks sudinas, kaip aprasyta. Bent jau kas lieca siuntu/laisku issiuntima ir paslaugu kainas (plius, pagaliau, priima banko korteles).
Nors visumoj taiklus rasinys, ypac del VVT ir LG, tiesiog keiktis norisi vien apie tai pagalvojus.
Mielasis, yra sv. Trejybe, bet auksciau yra Lietuvos pastas su savo surugusiu personalu „apacioje“, t.y klientu aptarnavimo erdve (ne tik su paduskom, bet ir meskuciais, rankdarbiu knygutem ir kt), bet ir savo aukstesnio lygio vadybininkais, kurie, uzuot isprende problema, yra amzinai konferencijose, mokymuose ir t.t. Laiskanesiai atnesa svarbu laiska tik tada, kai net teoriskai, visi, notintys Tamsta pasveikinti su Taves diena, turi dirbti, amzinai pasimetusios smulkios siuntos ir kt., yra smulkmena. VALSTYBES imone. Viskas tuo pasakyta. Paziurekit i konkursus maziausiai pozicijai laimeti… Apmaudu.
Arnai, bet banko kortele pašte ne už viską galimą atsiskaityt 🙁 tai lyg ir priima banko korteles, tačiau praktiškai nepriima. (jei gerai pamenu pvz.: už siuntos muitą negalima susimokėti kortele)
LT paštas yra visiškai šūdinas, nes *jos darbuotojai vagia siuntinius iš užsienio, *nenešioja gyventojams jokios korespondencijos, o tik kvietimus atsiimti tą korespondenciją pašto skyriuje, *tuose beveik išnaikintuose pašto skyriuose nuolatinės baisulinės eilės, nes darbuotojai nespėja aptarnauti bobučių ir klientų, *darbuotojų algos apgailėtinos, nes darbdavys (valstybė) vysto ‘ekonomiją’ jų sąskaitą ir dar (valstybinė sodra) pasityčiojančius laiškus siuntinėja su rekomendacijomis pasikalbėti su darbdaviu dėl ‘šešėlio’.
1) Buvo valdzioje koncervai ar socdemai -- ta pati shuduva.
2) Ne valstybes priederme uzsiimti bizniu -- susisiekimo srity, pasto paslaugose etc. Netrukdykite tose srityse dirbti privacioms strukturoms.
3) Ir teeina po velniu siandieniniai debilai -- pazaliave muzhikai. Tokios shudinos valdzios as dar nepamenu.
Su geriausiais linkejimais 🙂
Troleibusai!!! 🙂 Troleibusai yra fainas dalykas.. Noriu, kad jie liktų (tik nauji).
Teisingai parašyta, aiškus ir konkretus tekstas.
O pats Rokiškis ar nenorėtų įsisukti į vieną iš valstybinių įmonių? Dabar daug laisvų pozicijų, po truputį apsivalo, atleidinėja nevykusius vadovus, bet problemų jiems yra surasti naują patikimą specialistą.
Dėl geležinkelių idėja buvo gerais norais grįsta. Iš principo, šis ruožas buvo naudojamas tik kroviniams iš Mažeikių naftos perdirbimo gamyklos vežti. Išardžius šią trasą LG uždirbdavo, jei neklystu (senai buvo), po 40 limonų litų per metus. Iki to laiko, iš šio ruožo daugiau uždirbdavo braliukai. + Atsimetė reikalas prižiurėti sudevėtus bėgius.
Tai, kad nesugebėjo iš šio reikalo išlysti sausi, čia kitas reikalas. Už tokius pinigus galėjo geriausius teisininkus pasisamdyti. Iš kitos pusės, net sumokėję baudą, manau, LG dar navare sėdi 🙂
Dar socialdemokratų vadovaujamos vyriausybės valdymo laikais buvo panaikintas traukinių maršrutas Subačius-Panevėžys, kuriuo žmonės iš Kupiškio rajono važinėdavo į darbą Panevėžyje. Matyt, suveikė „kaštų ir naudos analizė“, gal buvo nuspręsta , kad Lietuvos piliečių, mokančių mokesčius, lygių prieš Konstituciją, susisiekimo problemos -jų pačių reikalas. Ir tai padarė ne privati, o valstybinė įmonė.Teko skaityti, kad Šveicarijos valdžia dotuoja autobusų maršrutus į kelių trobų kaimelius Alpių kalnuose-tiesiog valstybė užtikrina piliečiams susisiekimą su visa valstybės teritorija- ar jie gyvena sostinėje Berne, ar kokiame nors Biberstein’o kaime.