Carlsberg Group knisa protą

Protą knisam, nesicackindami!

Anoksai ponas Sven Langeneckert, Carlsberg Group viceprezidentas, pareiškė, kad jei nuo kitų metų Lietuvoje bus galutinai uždrausta alaus reklama, tai Carlsberg Group pasitrauks iš Lietuvos. Pagal juos, pasitrauks, nes negalės reklamuotis, nors vėlgi įprastu aludarių bei degtindarių teigimu, alaus reklama nedaro įtakos ir neskatina gerti ir taip toliau.

Čia atvejis, vertas labai trumpo paanalizavimo ne tik iš marketingo ir PR pusės (ir durnam aišku, kad nei ten jie trauksis, nei ką, o tik bando kažkokį spaudimą daryt), bet ir iš pokyčių informacijos valdymo pusės. Tai yra geras verslo restruktūrizavimo PR pavyzdys, iš kurio verta pasimokyti.

Jei mano duomenys teisingi, Lietuvoje Carslberg grupė (Švyturys-Utenos alus) 2009 metais pagamino 129 milijonus litrų alaus, labai didelė jo dalis nuėjo į eksportą. Kitaip tariant – puikiu pelningumu dirbanti gamykla. Pasaulyje Carlsberg Group 2008 pardavė šimtą kartų daugiau – virš 12 milijardų litrų alaus. Nemenkos apimtys, tiesa? Kalbant dar konkrečiau: koncerno pajamos per metus sudaro apie 30 milijardų litų, t.y., porą kartų daugiau, nei Lietuvos biudžeto įplaukos.

Žinoma, kad tokia galinga kompanija gali sau leisti nurodinėti Lietuvos vyriausybei, kaip elgtis, ką leisti, ko neleisti, kokius įstatymus kurti ir taip toliau. Ir žinoma, kad kai kažkokia, atsiprašant, Lietuva susigalvoja pristabdyti alkoholio reklamą, kyla daug nepasitenkinimo bei noro truputį spustelt valdžią.

Mano girdėti ir niekieno nepatvirtinti gandai sako, kad jau dabar iš Švyturio gamyklos Klaipėdoje atleidžiami darbuotojai, o įranga jau imta išmontuoti (jei kas turite apie tai tiesioginių žinių, būtų gerai, jei patvirtintumėt ar paneigtumėt). Jei tai tiesa, tai reiškia, kad jokių Sven Langeneckert minimų „jeigu“ ir sąryšių su kokiais nors būsimais reklamos ribojimais – nėra. Paprastai, kai jau kalbama apie galimus uždarymus, reiškia, kad yra konkretūs planai ir yra jų pridengimas visokiais PR fokusais. Taigi, Klaipėdoje esantis Carlsberg padalinys galimai jau užraukiamas tiesiog bandant optimizuoti gamybinius kaštus. Carlsberg mastais net ir Utenos alaus gamykla yra gan nedidelis fabrikėlis, o jau Klaipėdos Švyturio bravoras – tai vos ne namudinių apimčių linija.

Švyturys yra vienas iš brangiausių, jei ne pats brangiausias lietuviškas prekės ženklas, tačiau bravoro išlaikymas Klaipėdoje vien tam, kad būtų palaikomas Švyturio prekės ženklas – visgi brangus malonumas. Taigi, tą gamyklą norima uždaryti. O uždarant, gaunama puikiausia proga viską suversti ant valdžios, išsyk nušaunant du zuikius: „čia įstatymai, ribojantys reklamą kalti dėl to, kad buvom priversti uždaryti bravorą Klaipėdoje“. Maždaug taip.

Kertu lažybų, kad po kiek laiko būtent šitoks mitas ir bus paskelbtas.

Atnaujinta: Carlsberg atstovai atsiuntė man paneigimą, kuriame teigia, kad Carlsberg Group iš Lietuvos nesitrauks. Paneigimą skelbiu pas save.

Rokiškis Rabinovičius rašo jūsų džiaugsmui

Aš esu jūsų numylėtas ir garbinamas žiurkėnas. Mano pagrindinis blogas - Rokiškis Rabinovičius. Galite mane susirasti ir ant kokio Google Plus, kur aš irgi esu Rokiškis Rabinovičius+.

Dalinkitės visur: Share on Facebook
Facebook
0Share on Google+
Google+
0Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter

35 thoughts on “Carlsberg Group knisa protą

  1. debilas rokiskis

    rokiskis tu galvoji cia pavaizduosi kieta kad ismanai viska o visi zino kad tu debilas

    tu visuomenes atmata ir debilas ir ka tu sneki cia tai tavo masturbacija gaidy

    Reply
    1. Rokiškis Post author

      Tarp kitko, buvo pasimaišiusi info, kad Kalnapilis-Tauras bei Ragutis Lietuvoje kyla, tuo tarpu Švyturys-Utena -- krenta. Nežinau, kiek tai tikslu.

      Reply
  2. Rokas Arbušis

    grynai vietinis Klaipėdos radijas 9 (ne jūrinis VHF kanalas) prieš savaitę ar dvi kalbėjo, kad Švyturio gamyba perkeliama į Uteną ir nebeliks uostamiestyje bravoro.
    gal ir daugiau info yra kur vietos laikraščiuose, bet neieškojau, nors išgirdęs nustebau — gi taip didžiuojasi savo senumu bravoras.
    neliks tai neliks. uostas bus, bus ir alaus.

    Reply
  3. rainfall

    Mitas apie gamyklos uždarymą dėl neva žiauraus reklamos apribojimo bus vėl iš anksto aptartas uab LLRI pranašystėse. Įdomu tik ar dabartinis ūkio viceministras prisijungs prie choro . Kiek pamenu teiginį jog alkoholio reklama skatina pasirinkimą bet gink dieve ne vartojimą jis ir išsakė

    Reply
    1. Rokiškis Post author

      Taip, Švyturys-Utenos alus yra LLRI rėmėjų sąraše.

      Ir taip, LLRI jau ne kartą skleidė išskirtinai atviromis demagogijomis paremtus pasisakymus prieš alkoholio reklamos draudimus, alkoholio pardavimo laiko ribojimus, o vienas jų egzperdas netgi kėlė klausimą apie tai, kad vertėtų panaikinti alkoholio draudimus nepilnamečiams.

      Reply
  4. Tomas

    (Ne)Gerbiamas debile, ar čia dabar visuotinė mada gaidžiais ir masturbacijom mėtytis durna varda pasirašius ?

    Negi nebeišeina tiesiog parasyt Rokiski nesutinku su tavo mintim todėl ir todėl.

    Pabodo truputi.

    Reply
    1. Rokiškis Post author

      Ponas Tomai, nieko blogo, kai ateina pasipiktinę žmonės -- tai reiškia, kad kažkur gerai pataikiau užkabint. Taip jie išreiškia savo nuomonę, tai jų galimybė.

      Reply
  5. Xerksas

    Galėtum išplėtoti (surinkti kalbas apie bravoro uždarymą/iškėlimą), paremti kokiu pavyzdžiu ir pavaryti. Būtų liuks medžiaga.

    Reply
  6. anonimas:)

    Is vienos puses labai gerai kad tokie „aludariai“ traukiaisi ar mazeju ju pajamos, lietuviai gal atsibudo ir suprato, kad jie verda „alaus gerima“ o ne alu, del to didziuju bravoru apyvartos ir krenta, dabar jiems stipriai rinkoje smoge mazieji bravorai, kurie verda tikra ir skanu alu. Aisku is kitos puses gaila, atleidziamu zmoniu, bet cia jau ne jie kalti, kad didieji aludariai nesugeba isvirti skanaus alaus, o pasiduoda „calsbergo“ technologijos kurios yra netinkamos Lietuvai…. galeciau kalbeti ilgai sia tema bet manau supratote mano nuomone.

    Reply
  7. c2h5oh

    Dvi mintys:

    1) nereikia būti šventesniems už popiežių. Visiškai uždrausti reklamą, kai visi kaimynai ją leidžia -- mažai veiksminga. Daugiausiai iš to laimės žiniasklaida, registruota ne Lietuvoje (pvz Latvijoje registruota kontora „Pervyj Baltijskij“ -- ji transliuoja reklamą pagal Latvijos įstatymus, ir viskas legalu, juk Europos Sąjungos bendra rinka).

    2) Švyturiui, kaip žinomiausiam ir labiausiai įsitvirtinusiam brandui, visiškas reklamos draudimas bus naudingiausias. Nes draudimas užšaldys esamą situaciją. Konkurentai negalės tapti žinomi (nes reklama draudžiama -- kokiam nors „Kalabybiškio alui“, kad ir kokį fantastišką alų jis bevirtų, bus labai sunku paskleist apie save informaciją), o Švyturį ir taip visi žino.

    Reply
    1. Rokiškis Post author

      1. Registracija kur nors kitur nėra pagrindas reklamos transliavimui Lietuvoje. T.y., Pervij Baltijskij tai galės daryt nebent per palydovą, t.y., per kanalus, nepriklausomus nuo vietinės infrastruktūros. Visos kitos transliacijos tuo pagrindu gali būti uždaromos nepriklausomai nuo registracijos vietos.

      2. Sutinku, kad taip, reklamos uždarymas Švyturiui situaciją turėtų stabilizuoti kitų gamintojų atžvilgiu. Kita vertus, bendras brendo žinomumas gaunasi visvien krentantis.

      Reply
      1. c2h5oh

        Rokiški, dėl pirmo punkto esi neteisus.

        Negalima uždrausti Lietuvoje transliuoti programos, legaliai pagamintos kitoje ES šalyje (mano pavyzdyje -- Latvijoje) laikantis tos šalies įstatymų.

        Tai yra oficiali ES teismo pozicija. Yra buvusi byla, kai prancūzai bandė neleisti iš UK transliuojamos programos (motyvuojant, kad joje yra per didelis, Prancūzijos įstatymais neleidžiamas neeuropietiškos produkcijos kiekis) -- ir tai buvo pripažinti neteisėtu suvaržymu.

        Reply
        1. Rokiškis Post author

          Programos, bet ne reklamos. Negana to, kalba eina ne apie programos-laidos ribojimus, o apie paties kanalo ribojimus.

          Reply
          1. bach

            o kaip jus tada isviazduotumet tokio istatymo igyvendinima? per kabeline ziuri koki ten ZBF kanala ir per ji parodo heinneken reklama… cia kas turetu „uztusuot“ ta reklama ir kaip kokia vinit ar ten balticum zinotu kada koks KDF4 ar tv18 nuspres parodyti heinneken reklama.Ar kabeline turetu atsisakyti visu kanalu kurie teoriskai gali parodyti alaus reklama.

            Reply
            1. Rokiškis Post author

              Taip, arba kabelinė turi atsisakyt tokių programų, arba kabelinė turi atjungt konkrečias reklamas. Techniškai tai nėra kažkas baisiai sudėtingo.

              Retransliuotojai, pirkdami programas, turi galimybę gauti reikalingą informaciją apie reklamų sudėtį, negana to, automatiniam valdymui televizijos perduoda ir signalus apie reklamos pradžią, pabaigą ir t.t., jau nekalbant apie tai, kad yra galimybės pirkti ir programas, kur reklamos laiką galima pernaudoti sau.

              Reply
              1. bach

                joooo… jau isivaizuoju kaip VINIT issireikalauja is visu savo apie 50 ar 60 tv kanalu grafiko su reklamu laiku ir kokios tos reklamos o taip pat dar ir papraso kad jei netycia kuri parodys kavineje gerianti vokieti kur ant bokalo matosi alaus kompanijos logotipas tai ir apie tai butu gerai perpseti is anskto, kad ta vokieti butu gali „istrinti“…
                suprantu kad siame technologiju amziuje viskas yra imanoma bet ka cia Tamsta porinate yra visiskas absurdas… nes dar is PBK reklama pernaudoti sau kaip ir yra racijos kai ji yra 4ta pagal ziurimuma televizija bet kaip kokiu RTL susidometu reklamos davejai cia jau klausimas… o tuo labiau kaip tas RTL reaguotu i uzklausa is Skuodo vietinio kabelines tiekejo apie galimybe jiems gauti visa reklamos grafika 🙂

                Reply
                1. Rokiškis Post author

                  Ponuli, tą patį visokios TV pezėjo tuo metu, kai buvo nuspręsta alkoholio reklamą uždrausti dienos metu. Šaukė, kad tai absurdas, neįgyvendinama ir t.t. Ir ką? Ir paaiškėjo, kad jokių problemų.

                  Reply
                  1. bach

                    ir ka ir ka??? ir dabar matome juodas demes per kabelines kanalus kai jie iki 23 val alaus reklama parodo???

                    Reply
  8. Zeppelinus

    Po kelių metų pertraukos susigundžiau nusipirkti kelis butelius Švyturio Draught alaus -- akcija kažkokia buvo.

    Jau atsidarius pirmą butelį supratau, kaip suklydau, bet lauk nepylėliau -- išgėriau visus.

    Galiu tik prisijungti prie populiarios nuomonės -- tai alaus skonio gazuotas gėrimas, o ne alus.

    JPRST, o juk aš dar pamenu, kaip pirmą kartą paragavau Švyturio Ekstros viename Klaipėdos Senamiesčio bare -- koks buvo ALUS!

    Reply
    1. Rokiškis Post author

      Deja, kadangi tamsta čia apie alaus skonines savybes, o ne apie Carlsberg galimą pasitraukimą, tai nelabai galiu pakomentuot.

      Reply
      1. Zeppelinus

        Aaa, tai mano pasisakymą prašom užskaityti, kaip nuomonę, jog mums, alaus mėgėjams ir kitiems LR gyventojams, turėtu būti giliai PX tas galimas Carlsberg pasitraukimas.

        Šventa vieta tuščia nebūna, bus kas tą alų verda.

        Gaila, žinoma, kad viena geresnių kadaisę Klaipėdos alaus daryklą ištiko toks liūdnas brisiaus galas, bet ką padarysi….

        Reply
  9. frogsign

    Aš nelabai supykčiau, kaip alaus mėgėjas, jei Švyturio ar Kalnapilio alaus nebebūtų galima įsigyti. Man jų alus neįsimintinas, o norinčių tokią pelningą niša užimti tikrai atsiras. Norėčiau, kad maži bravorai su skaniu alum užmtų.

    Reply
  10. anoniminis bailys

    Didelis alaus specialistas neesu, bet suda nuo bandeles atskiriu. Isgerus svyturio ekstra arba draught keleta bonku, ryte jautiesi kaip pripyles i skrandi kokionors babatuko, is svyturio tai nebent raw kazkas panasaus i alu, nors del jo kokybes irgi abejoju.

    Kaunieciams rekomenduoju (alaus megejams ne rekomenduoju, o liepiu) nueiti i nauja alude senamiestyje prie baro BO (muitines g.). Ten pilsto tikra alu, visokius kanapinius, varniukus, butautu dvaro ir panasiai, velniskai skanu. Buna uzbrenda ten kokios dazytos kabluotos blondines, sako fu cia tikra alude, apsisuka ir iseina 🙂 zodziu geras baras.

    Reply
    1. Romelis

      Prieš porą dienų po vieno renginio uždienojus su vyrais užsukom į tą aludę prie BO. (prie įejimo stovi fiatas panašus į polonezą su didesnė už jį bačka ant stogo)
      Užsisakėm daujotų.
      Barmenas iš karto: „tai ne kauniečiai ar ne?“
      mes: kodėl ?
      barmenas: nes kauniečiai nežino daujotų
      mes: *šypsomės*

      atmosfera tikros aludės, barmenas ir publika draugiška, o aplinka neįpareigojanti.
      dar gavom karamelinio ar kokio tai salyklo pakramsnot. įdomu.

      Reply
  11. anonimas:)

    gerbiu anonimini baili, supranta kas yra tikras alaus, kaune retai bunu bet reiksia yra ir ten kur nueit gero alaus atsigeert ir kaip suprantu panasi i „alaus namus“ ar bermudus vilniuje.

    Reply
  12. marcius

    tai cia isnyku visas svyturio alus ar tik zalia bonka su „carlsberg“ uzrasu?jeigu tik bonka tai pofik. sudas tas carlsberg visiek.. bet jei isnyks mano tamsus baltijos melynas, tai as nebusiu laimingas superiniai…

    Reply
    1. Rokiškis Post author

      Na, spaudoje pasirodžiusi informacija buvo apie tai, kad trauktis žada Carlsberg Group, tad kalba čia būtų ne apie „Carlsberg“ rūšį, o apie kažką platesnio.

      Kita vertus, jau yra paneigimas dėl pasitraukimo.

      Reply
  13. Pingback: Carlsberg Group paneigimas dėl galimo pasitraukimo iš Lietuvos « Rokiškis

  14. marius

    vadinkit senamadišku, ar kaip, bet vis lieku prie pamėgtų švyturio rūšių -- ekstra, švyturio, balto ir kt. nesivaikau čia kažkokių madų ir nebėgu gert mažųjų, nes visi taip daro. kaip gėriau savo, taip geriu. aišku, ragauju visokių, bet tie alūs, kaip aš vadinu, man „vienkartiniai“. kai norisi tiesiog skaniai atsigerti alaus, neeksperimentuoju, o imu gomurio patikrintą švyturį

    Reply
  15. Raimondas

    Švyturio“ alaus darykla yra seniausia Lietuvoje alaus darykla gaminanti išskirtinės kokybės produkciją. Per paskutinius 15 metų šios daryklos gamybos apimtys tik didėjo. Tuo pačiu ir įmonės, ar tai buvo UAB „Švyturys“ ar UAB „Švyturys-Utenos alus“, pelnai ir užimam rinkos dalis nuosekliai didėjo.
    Deja, to negalime pasakyti apie pastaruosius 3 metus. Priėmus sprendimą perkelti dalį gamybos į Utenos alaus daryklą, įmonės rezultatai ėmė akivaizdžiai prastėti. Ir būtent nuo to laiko kai „Švyturio“ produkcija pradėta gaminti Utenoje.
    Galima bandyti teisintis tuo, kad šiandien Lietuvoje siaučia krizė, bet mūsų atveju tai netinka, nes kitos didelės alaus daryklos padidino savo pelnus. Pavyzdžiui „Kalnapilio-Tauro grupės“ pelnas padidėjo 1,9 karto, „Ragutis“ padidino savo pelną 58 procentais. Taip pat galime prisiminti 2000m krizę. Kai kitų alaus daryklų pelnai mažėjo -- „Švyturio“ didėjo. Šiandieninis šioje gamikloje dirba tik pusė to skaičiaus darbuotojų, kurie dirbo 2007m. Akivaizdu, kad ir gamybos apimtys turėjo panašiai sumažėti.
    Suprantama, alų gaminti Utenoje gal ir pigiau, bet kaip parodė laikas, vartotojai renkasi kokybę. Tolimesnis taupymas kokybės sąskaita veda į neišvengiamą, įmonės, kaip rinkos lyderės, pozicijų praradimą. Prie to prisideda ir seniausios bei žinomiausios alaus daryklos Lietuvoje naikinimas. Kukliais paskaičiavimais per paskutinius 3 metus „Švyturys-Utenos alus“ negavo iki 100 milijonų litų pelno. Apyvarta sumažėjo daugiau kaip 200mln. litų.(Šaltinis VŽ)

    Reply

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *