Tūlas Voldemaras Tomaševskis jau pasiekė anokio Algirdo Paleckio lygį su savo kliedesiais. Manau, kad aiškinti pernelyg ir nereikia, nes ir taip jo nusišnekėjimai akivaizdūs. Ir akivaizdu, ko jis siekia – tiktai neapykantos tarp lenkų ir lietuvių protrūkio. Atsimenam iš istorijos ne sykį, kaip visokie nacionaliniai klausimai būdavo aštrinami vien visokių politinių atmatų interesams patenkinti, ypač kai tos atmatos rinkimuose remiasi marginalais, kuriems į galvas galima įkalti bet kokius kliedesius. Tas pat – ir su šiuo veikėju.
Siūlyčiau, beje, atkreipti dėmesį į vieną dalyką: netgi visokie lietuviški skustagalviai paprastai susilaiko nuo visokių tarpnacionalinių konfliktų aštrinimo, o kažkokios miglotos užuominos apie kokius nors taboro čigonus ar šūkis “Lietuva – lietuviams” sukelia didžiulius skandalus, susilaukia pakankamai rimto valdžios ir visuomenės atkirčio. Įdomu, kodėl atkirčio nesusilaukia anas Voldemaras Tomaševskis?
Na, bet neesmė. Aš čia tik konkrečiai apie menamai lenkiško Vilniaus istoriją, labai konkrečiais faktais. Parengtais pačių lenkų etnografų dar tais laikais, kai pagal visokius tomaševskius Vilnius buvo esą lenkiškas Wilno – 1912 metais (paspauskit ant paveiksliuko, pamatysit labai detaliai).
Taigi, Vilniuje – 30,9 procento lenkų, aplink Vilnių – 12,1 procento lenkų, kituose menamai “lenkiškuose” rajonuose – dar mažiau. Aplink lietuviškumu niekam abejonių nekeliantį Kauną – 23,2 procento lenkų. O štai Varšuvoje, Lenkijos sostinėje – 46,4 procento lenkų. T.y., mažiau, nei pusė ir tik trečdaliu daugiau, nei Vilniuje.
Šiais laikais neretas pridūrkavotas pseudoistorikas ima pezėt apie tai, kaip Vilniuje esą gyveno vos du procentai lietuvių ir pan., pasiremiant tų laikų caro valdininkų darytais surašymais, kur jei sakydavai, kad esi lietuvis, tai rašydavo arba lenku, arba baltarusiu, priklausomai nuo to, ar supranti rusų kalbą, ar ne.
Tai jei tokie tomaševskiai peza nesąmones apie lenkišką Vilnių, tai gal jie norėtų pakalbėti apie rusišką Lenkijos sostinę ar apie tai, kokiu stebuklingu būdu Vilniaus kraštas staiga tapo lenkišku?
Rokiškis Rabinovičius rašo jūsų džiaugsmui
Aš esu jūsų numylėtas ir garbinamas žiurkėnas. Galite mane susirasti ir ant kokio Google Plus, kur aš irgi esu Rokiškis Rabinovičius+.
Web | Twitter | Google+ | More Posts (916)








Balandžio 7th, 2011 on 17:09
“Tai jei tokie tomaševskiai peza nesąmones apie lenkišką Vilnių, tai gal jie norėtų pakalbėti apie rusišką Lenkijos sostinę”
Imho loginė klaida: Tomaševskis, kad ir kaip bebūtų gaila, yra Lietuvos pilietis. Todėl siųsti jį kalbėti apie Varšuvos, Vroclavo ar Marienburgo lenkiškumą yra tas pats, kai koks nors patriošius pareiškia, kad L. Donskis turėtų rūpintis Izraelio, o ne Lietuvos reikalais. O vat apie vietovardžių kilmę ir kitus dalykus -- vertėtų padiskutuoti.
Balandžio 7th, 2011 on 17:17
Jo, jis Lietuvos pilietis, kuris kartu su kai kuriais Lenkijos bei Rusijos piliečiais skelbia kažkokius neonacistinius kliedesius. Taigi, jokios loginės klaidos čia nėra.
Balandžio 7th, 2011 on 17:34
Pirma: suteikti tokiems idiotams papildomą tribūną reiškia nusileisti iki jų lygio. Patriukšmaus, apsidurnins, sunervins lietuvius, kurie nueis balsuoti galų gale, ir baigsis jo išsišokimai. Dėl “kaip mus parodo pasauliui” -- pasaulis geba skirti, kur yra normalūs politikai, o kur -- radikalai puspročiai.
Antra: apie vietovardžių kilmę, maumai, eikite diskutuoti su Gedgaudo pasekėjais. Kas yra kiti dalykai, nelabai žinau, tačiau įtariu, kad tai bus pezalai apie lietuviškumą ir lenkiškumą ikitautiškuoju laikotarpiu, tad galite nesivarginti. Tautiniai kliedesiai, prašyčiau, nuo XIX a.
Balandžio 7th, 2011 on 17:49
Vat Lietuvių jis nei kiek nebijo,nes jį renka tuteišiai, ir tokiais išsišokimais jis rinkėjų paramos nepraras, kaip tik atvirkščiai. stiprindamas distinkciją -- “jie” ir “mes” aplink save telks įvairaus plauko (kad ir tik širdyje) lietuvos lenkus.
Dargi, jsi gali patirti kokio smurto,ar ten išpuolių (tarkim kas nors netyčia langą jam kokį išdauš) kas padarys jį dar ir auka, o toks vaidmuo ypač katalikybe garsėjančių lenkų akyse suliepsnos tik dar didesne meile ir buku fanatizmu ginti naują “jėzulį” neleidžiant litovcams jo ant pliuso prikalti
Balandžio 7th, 2011 on 17:51
Ir vistiek liks 140tūkst (lygtais) potencialių rinkėjų prieš visus likusius…
Balandžio 7th, 2011 on 17:56
Čia ne apie rinkimus kalba. Klausimas, ar jį galima patraukti atsakomybėn už tuos bajeriukus, kuriuos jis daro.
Nes tai ne kokie nekalti delfio komentatorių pašūkavimai, o labai tikslinga nacistinė veikla, skirta visuomenės supriešinimui.
Balandžio 7th, 2011 on 17:53
Taip, būtent visuomenės skaldymu į kelias dalis, tų dalių atskyrimu ir pjudymu yra paremtas nacistinis diskursas.
Tad būkim tiesūs: Tomaševskis nėra koks nors lenkų nacionalistas, kovojantis už lenkus. Jis yra tiesiog nacis, besinaudojantis ir lenkų, ir lietuvių tautiniais jausmais vien tam, kad sukeltų konfliktą, o iš to konflikto pasidarytų sau politinį kapitalą.
Balandžio 7th, 2011 on 18:09
Na, jei jau dėl baudžiamosios atsakomybės -- there is but one way -- arba jis kaltas, arba ne. Arba pažeidė įstatymą -- arba ne. Nesistebėčiau, kad įstatymo, ginančio tautinę daugumą valstybėje nėra. O su kitų apšaukimu naciais fašiais liberastais evrokomsomolcais etc. -- kam? Kam reikia bukos populistinės retorikos apibūdinti bukam populistiniam oratoriui?..
Balandžio 7th, 2011 on 18:18
Jei mane skaitote, tai žinote, kad aš tokiais pavadinimais šiaip sau nesišvaistau. Tomaševskio atveju yra labai aiškūs nacistinio tipo pareiškimai ir ėjimas į valdžią, remiantis nacionalinio konflikto kūrimu ir kurstymu.
Neužmirškit, ponuli, kad populizmas būna labai įvairus, tad apibendrinti konkrečiai išskiriamų atvejų nevertėtų.
Balandžio 7th, 2011 on 18:28
Viskas tvarkoj, jo, tik -- “labai aiškūs nacistinio tipo pareiškimai ir ėjimas į valdžią, remiantis nacionalinio konflikto kūrimu ir kurstymu” -- ką tai reiškia? Visada maniau, kad nacionalsocialistai rėmėsi socialine (ir tautine) dauguma, o čia turime atvirkščią varijantą, be to, be didesnės politinės perspektyvos: kaip minėjau, potencialus elektoratas nedidelis, o tokia agresyvi pozicija tik paskatins (manau) balsuoti visų kitų partijų rinkėjus, tokiu būdu sumažinant viltis perkopti 5%. Taip, Tomaševskis yra trečias psichas -- prie naciukų ir fronto. Taip, jis yra vienintelis, pasiekės kažko rimtesnio politinėje erdvėje. Tačiau tuo pačiu jis yra ir savaime išsisprendžianti problema. Su mūsų rinkėjų aktyvumu -- galbūt tai netgi išeis į naudą.
Balandžio 7th, 2011 on 18:30
Pamiršau punchline: galbūt tomaševskis iš ties net nenusipelno papildomo dėmesio?..
Balandžio 7th, 2011 on 19:29
Problema, kad jis yra poste. Tai yra, neįmanoma jam neskirti dėmesio. Tiesiog reikia įvardinti, kas jis yra.
Beje, manau, kad kituose rinkimuose Tomaševskis nepraeis ne todėl, kad kokie nors lietuviai susiimtų. Manau, kad tiesiog tie patys, kas už jį balsavo, pamatys vaizdžiai, kas jis per veikėjas.
Balandžio 8th, 2011 on 08:57
Rokiški, nepamatys. Jis juos dūrina jau 15 metų, o jie vis tiek už jį balsuoja. Pats gi žinai, kad čia balsai yra tautiniu pagrindu.
“Na tai kas kad vagia, užtat savas, geriau nei vogtu litovcas”
Jei nori pamatyti LLRA valdymo rezultatus vilniaus rajone nuvaziuok i bet kurį miestuką, kur yra jų dauguma. ir pavaikščiok gatvėm, pažiūrėk į kelių būklę, medinius “kultūrnamius” seniūnijas ištrupėjusiais laiptais… gi žmonės visu tuo naudojasi, o jam bbdėt
Balandžio 8th, 2011 on 15:26
Na, taip, gal tamsta ir teisus. Palygini kokią nors Nemenčine su kokia Varėna -- lyg ir panašu turėtų būti, bet Nemenčinėje -- baisu žiūrėt, o Varėna iščiustyta tiesiog.
Ir žinoma, kas kaltas -- čia taip lietuviai lenkus diskriminuoja, todėl tokie skirtumai
Balandžio 7th, 2011 on 18:38
Nacionalsocialistai rėmėsi tautine dauguma pas save, o aplinkinėse šalyse, prieš vykdydami agresiją, rėmėsi savo tautinėm mažumom. Plg. kad ir su Bohemijos ir Moravijos atveju, Klaipėdos atveju ir t.t..
Sikorskio šeriamas Tomaševskis -- lygiai toks pat fokusas. Tik tiek, kad šiuo metu agresija būna vykdoma ne karinėm, o politinėm ar ekonominėm priemonėm.
Balandžio 8th, 2011 on 09:00
žemėlapis yra aukso vertas šioje politinėje migloje. sveikinu
Balandžio 8th, 2011 on 15:28
Faktai visada yra aukso vertės, kai vietoj jų kas nors kiša makaronus.
Balandžio 8th, 2011 on 13:40
Žemėlapis išties bent jau man iki šiol niekur neregėtas. Ir taip, aukso vertės
Gerb. Rokiški, jei ne paslaptis, kur jį atkasėte?
Balandžio 8th, 2011 on 15:27
Atkasiau internetuose
Tikrai neatsimenu, nes dar prieš keletą metų tai buvo
Balandžio 10th, 2011 on 12:33
Puikus žemėlapis! (Kažkada esu jį matęs, bet paskui, kai reikėjo, neberadau. Dabar žinosiu, kur rasti
) Labai geras kontrargumentas įvairiems lenkams, kišantiems Lenkijos ~1937m. surašymo žemėlapį, kaip įrodymą, kad po I pas. karo Vilniuje vieni lenkai gyveno
Balandžio 10th, 2011 on 14:43
Beje, daugeliui kyla abejonių, ar visgi nėra tokios grupės, kaip tuteišiai, t.y., kalbantys “po prostu”, kurie nei lenkai, nei lietuviai, nei baltarusiai, bet kiekvieno surašymo metu vis užrašomi tai vienais, tai kitais -- priklausomai nuo to, kas surašymus vykdo.
Balandžio 10th, 2011 on 15:59
Tai aš beveik neabejoju, kad 1937 m. per surašymą tikrai daug nelabai-ypatingai-patriotiškų lietuvių Vilniaus krašte buvo surašyti, kaip lenkai.
Balandžio 10th, 2011 on 16:02
Patriotiškumas čia net ir ne prie ko. Viską lemia tiesiog surašinėtojų intencijos -- būk tu kiek nori patriotišku, užrašys kaip lenką ar kaip rusą ar kaip dar ką nors ir viskas.
Balandžio 11th, 2011 on 15:29
Sutinku, kad to kažkiek yra. Bet tiesiog jei labai aršiai aiškinsi surašinėtojui, kad esi būtent tos tautybės, tai gal taip ir užrašys, nepaisydamas savo intencijų, o jei numosi ranka, tai parašys, kaip valdžiai geriau.
Balandžio 11th, 2011 on 15:36
Taip. Tik kad kai ateina pvz., cariniai surašinėtojai su žandarais, tai labai ten kam ką paaiškinsi aršiai
Balandžio 11th, 2011 on 16:01
Tai čia savaime suprantama, kad ne visada ir ne visiems paaiškinsi
Rugsėjo 18th, 2011 on 18:12
INFORMACIJA: LIETUVOJE NĖRA LENKŲ TAUTINĖS MAŽUMOS,YRA LIETUVOS
LENKŲ BENDRUOMENĖ IR LENKIJA..Baltarusijoje tuteišų (“lenkų”)
bendruomenė yra Batkos išdraskyta.Apie ” asimiliaciją” čia tuteišai
nekalba. Matomai tuteišų bendruomenei Baltarusijoje rusiškos spec
tarnybos paskirsto kitas nei Lietuvoje funkcijas..Teisiškai Lietuvoje
negali būti įvardinta “lenkų tautinė mažuma”.Yra Lietuvos lenkų
bendruomenė.. Lenkija yra lenkų valstybė,todėl Lietuvoje negali būti
lenkų tautinės mažumos,kaip ir lietuviai negali turėti tautinės mažumos Lenkijoje.. .Čia prasideda politikų
sukčiavimas,provokacijos.Tomaševskiai drąsiai manipuliuoja
antilietuviškais stereotipais,sušaudė lietuvišką Draučių kaimelį.Yra
įrodymų,kad signataro R.Ozolo sūnų prie Vilniaus žiauriai nužudė
pritvinkęs neapykanta lietuviams fanatikas pasiutlenkis
tuteišas…Lietuviai ,lyg medžiojami tetervinai,nereaguoja į
pasiutlenkių siautėjimą Rytų Lietuvoje..20 Vilniaus lenkiškos
okupacijos ir 50 rusiškos okupacijos metų gerokai išplovė lietuviams
smegenis,jie tapo tetervinais,abejingais savo likimui…Arvydas
Damijonaitis
Kovo 31st, 2012 on 19:06
UWAGA :
Naujas tinklalapis PL.Delfi.lt (ir antivalstybinis “Kurier Wilenski”) blokuoja ir naikina komentarus apie Rytų Lietuvos okupacinius padarinius. Pavyzdžiui, jau sunaikino komentarus, kuriuose buvo pateikta informacija apie vokiečių agentą lenkų generolą J.Pilsudskį, kuris atidavė vokiečiams lenkų pajūrio teritorijas (Dancigo koridorius) mainais už Rytų Lietuvos okupaciją, grubiai sulaužė Lenkijos-Lietuvos Suvalkų sutartį.Lenkų bendruomenė dezinformuojama, būtinas VSD tyrimas ir kontrolė.
Gegužės 9th, 2012 on 13:01
Rokiski… nepyk, bet esi bukas primityvas, kuris greicuaisia baige kazkokia proke. Paskaityk bet viena politologijos knyga arba apie ideologijas. o po to bandyk nauduoti terminus, kuriu kol kas visiskai nesupranti. Jeigu nori kritikuoti politika ar apskritai kazkoki veikeja, tai nauduok normalus terminus. O taip atrodai, kaip mazvaikis dar su pampersu.