Ar kažkas autobuse nuo karščio numirė, ar kažkas sąmonės neteko, ar iš kokio nors autobuso greitoji pagalba išvežė kelis keleivius ir taip toliau – jau nebestebina. Koks nors vairuotojas sukniubo prie vairo, perkaitęs, ir taip toliau – kalta nebent savivaldybė, kuri pinigų neduoda naujiems autobusams. Arba bendrai išvis patys keleiviai kalti, nes šiaip kondicionierių autobusams nereikia. Keleiviai patys kalti, jei jiems per karšta.
Išties kondicionierių autobusuose nėra, nes jų aiškiai nereikia VVT vadovybei. Jiems jų nereikia, nes jie tiesiog nesupranta, kam tų kondicionierių gali reikti, papildomi pinigai gi šitokiai nereikalingai prabangai. Suprantate, gi tais mielais tarybiniais laikais, kuriuos dabar vadiname sovietmečiu, visi važiavo be jokių kondicionierių ir niekam jų nereikėjo. Nebuvo tais tarybiniais laikais tarybiniame miesto transporte tokių kapitalistinių nesąmonių. Kam čia pinigus švaistyt – ir dabar nereikia, taupykime.
Ne, Vilniaus viešojo transporto vadovybė nekalta dėl to, kad koks keleivis sąmonės neteko, kaip nekalta ir dėl to, kad koks nors keleivis staigiai stabdant autobusui, koją susilaužė. Patys keleiviai kalti, jei sąmonės netenka ar griuvinėja.
Čia kaip pavyzdys: pas Liną Kvedaravičių, kol jis pavadavo Vilniaus merą Šimašių, atėjo kažkas iš VVT vadovų su planais pirkti belenkiek autobusų be kondicionierių, o kam tų kondicionierių reikia – nei nesuprato. Ir kai ponas Kvedaravičius anų paklausė, kodėl be kondicionierių, jam paaiškino, kad nu kam gi tie kondicionieriai? Čia negalvokit, kad koks gandas – savo Facebook paskyroje Linas Kvedaravičius apie tai rašė.
Aš jums paaiškinsiu apie vadybinę dedukciją tuoj, tai jūs suprasite, ką išties tai reiškia, kai VVT vadovybė galvoja, kad kondicionierių nereikia per karščius.
Realybė yra paprasta: sovietmečiu gatvės buvo pustuštės. Autobusai beveik visą laiką važiuodavo, vėjelis per langus pūsdavo ir vėsindavo. Žmonės aišku, kartais visvien iš karščio alpėdavo, bet vėjelis prapūsdavo visgi. Ir tie langai ne šiaip sau su tokiomis didelėmis orlaidėmis būdavo. Ir ne šiaip sau tiek orlaidžių būdavo autobusų stoguose. Ir ne šiaip sau karštesnėmis dienomis vairuotojai važiuodavo netgi su atidarytomis autobusų durimis – dažniausiai tik priekinėmis, bet kartais ir išvis su visomis. Tiesiog kitaip būdavo galima uždusti.
Dabartinė gi realybė tokia, kad autobusai stovi kamščiuose, joks vėjelis neprapučia, o orlaidžių tiesiog nelebai tėra, nes visas pasaulis jau seniai su kondicionieriais (čia tik koks nors VVT ar kita panaši įstaiga įsivaizduoja, kad kondicionierių nereikia). Atitinkamai ir sąlygos visai kitos – keleiviai kaip orkaitėje, sąmonę prarasdinėjantys. Nes viskas belenkiek karščiau. Ir ventiliacijos jokios. Ir jokių važinėjimų atidarytomis durimis. Tiesiog žmonių dusinimas, stovint kamštyje.
O žinote, kur slypi paslaptis, kodėl VVT vadai galvoja, kad kondicionierių nereikia? Ogi čia visa mano dedukcija sako, kad jie tiesiog nuo sovietmečio nevažinėja autobusais matyt, tai ir nepastebėjo pasikeitimų. Todėl tiek laiko vis dar įsivaizduoja, kad kondicionieriai nereikalingi. Taip, transporto įmonei vadovauja, o kaip tie keleiviai ir vairuotojai tame transporte jaučiasi – neįsivaizduoja, nors jau ketvirtis amžiaus praėjo. Toksai vadovavimo lygis, žinote.
Na ir kas, kad ten koks keleivis ar vairuotojas nuo karščio numirs – taigi koks skirtumas, savivaldybė gi kalta, nes pinigų neduoda. Kam tie kondicionieriai. Keleiviai patys kalti. Niekas nekaltas, tik keleiviai patys dusinasi. Kam tie kondicionieriai?
Niekas nekaltas. Aplinka kalta.
Rokiškis Rabinovičius rašo jūsų džiaugsmui
Aš esu jūsų numylėtas ir garbinamas žiurkėnas. Mano pagrindinis blogas - Rokiškis Rabinovičius. Galite mane susirasti ir ant kokio Google Plus, kur aš irgi esu Rokiškis Rabinovičius+.
- Web |
- Google+ |
- More Posts (1489)
ir netgi tada, kai vasara irgi karšta, kai langai ir viskas kas tik įmanoma atidaryta, o kvėpuot vis tiek nėr kuo, būtinai atsirasdavo kokia prietranka spigiu balsu reikalaujanti uždaryt langą, nes jai pučia.
Prie atvirų langų kondiškės nelabai ir veikia.
Būtent..
atsidaro visus langus, karštis eina į vidų, tai kur iš to kondicionieriaus naudos 0.
Ir netgi tada, kai vasara irgi karšta, ir kai visi kondicionieriai veikia, būtinai atsiranda kokia prietranka ne itin išvystytu loginiu mąstymu ir atidaro langus, nes neturi kantrybės laukti, kol technika mikroklimatu pasirūpins.
Čia turbūt vadovai iš tos pačios kartos, kuri galvoja kad tarpmiestiniuose autobusuose tualetų nereikia.. Nes kam gi, galima pakentėti! (:
Gaila, nerandu pas Liną FB’ėj to įrašo. Bet čia Visatos Valdovas duria pirštu į komunistinę akį ir gerai išspardo subinę. Viena ausim esu girdėjęs, kad kai kurie naujesni autobusai/troleibusai visgi turi AC, tačiau jų neįjungia. Kodėl? Argumentuoja tuom, kad brangu. Arba tuom, jog kiaulės keleiviai langus pradaro vistiek, ir visas AC darbas eina šuniui uodegon. Nežinau kiek čia tiesos dėl „pradarytų langų“, bet galvoju, kad jeigu aiškiai būtų žinutės „nicapaj svajimi lapami langų, pučia AC“ ir tikrai jaustųsi, kad kondicionierius pučia, tai žmonės patenkinti sau sėdėtų ir tų fuckin langų nedarinėtų. Pagarbiai daily VVT paslaugų vartotojas.
Dar yra vazinejanciu ikarusu? ^^
tai anksčiau ir mašinose nebuvo, tai koks kondicionierius autobuse. negi darbininkai megausis konfortu, kai rimta chebra mašinose prakaituoja 🙂
Ar viešojo transporto naudotojai kartu su vairuotojais negalėtų įteikti oficialiems už sprendimus atsakingiems asmenims, įskaitant ir Vilniaus merą, kvietimą pasivažinėti viešuoju transportu? Taip sakant, patyriminę kelionę organizuoti. Jeigu kvietimą organizuoti viešai, vadai neturės kaip atsisakyti.
Pvz. 1G rytais ir po darbo.
Karštą dieną važiuojant link žalių ežerų sausakimšame autobuse, į kurį jei pasisekdavo tai tilpdavo trečdalis stovinčių prie santariškių žiedo, o kitas autobusas būdavo po gal 2 valandų nes grafikas toks, prestižinė vieta būdavo autobuso vidury prie į priekį atidaryto liuko 😉
Šitas autorius tikras Lopas. Dauguma Europos miestų viešajame transporte taipogi nėra kondicionavimo sistemų. Tegul pirma gerai surenka info, o paskui perduoda skaitytojui.
Andžeika jūs tik nepasakokit, kad nėra kondicionavimo sistemų metro ir tik nepasakokit, kad fucking autobusai taip pat užgrūsti kaip Lietuvoje. Nenaudoti AC autobuse pilname žmonių yra veiksmas prilygintinas karo nusikaltimams ir turi sulaukti reakcijos iš atitinkamų tarptautinių institucijų.
Tarkim, tavo prielaida teisinga, ir Europoj nera kondicionieriu. Koks fucking skirtumas?
Daugelyje miestų autobusai su kondicionieriais vasarą ir šildytuvais žiemą. O kad langai niekur neatsidarinėja, tai faktas. Tik pas vairuotoją.
Nezinau kiek tame teisybes bet man karta aiskino taip:
Kondicionuojamo oro slegis patalpoje pasikeicia, todel langai turi buti uzdaryti. Pvz, jei yra kondicionierius ofise, tai darbuotojams pasako kad nedarinetu langu, nes del slegiu skirtumo saltesnis oras tiesiog issiurbiamas i lauka, ar tai atvirksciai, prisisiurbia silto, ir kazkokiu tai budu gadina kondicionierius.
Jeigu cia yra bent lasas tiesos, reiskia autobuse kyla problemos. Nes kas is to, kad tu ipratinsi keleivius nedarinet langu, jeigu kas pora minuciu atsidaro visos durys.
Na bet aisku elementarus ventiliatoriai, kurie pucia ora, tai visgi galetu buti.
Nesigilinantis žmogus pasiūlytų elementarų sprendimą -- dėti galingesnį kondicionieriu, bet problema, kad prie durų stovinys keleiviai nuo to šalto oro išsiurbimo gūsio gali prievarta būti išlaipinti-išskraidinti. O su galingesniu kondicionieriumi netgi ir sėdinti bobutė gali pakilti, jei nesilaikys už savo terbelės. O bobučių kaulai trapūs, taigi, medicininės paslaugos brangiai kainuoja.
O jei rimtai, tai prišildyti žiemą pavyksta, nors durys taip pat darinėjasi dažnai, o salono-oro temperatūrų skirtumas 2-3 kart didesnis, nei vasarą.
Pašildyti ką nors visada yra lengviau nei ataušinti. Visų pirma, tam, kad gautum 1kwh „šalčio“, turi sunaudoti ~4-5 kWh energijos (čia nesvarbu, ar nuo variklio dirželiu, ar elektra), vien dėl „blogojo“ dėdės Carnot ciklo. Antra, šaltajame gale temperatūra yra gana artima aplinkos temperatūrai (max ~10-15 oC skirtumas) dėl to, kad esant didesniam labai aktyviai vyksta kondensacija (iš bet kurio kondicionieriaus karštą vasaros dieną ir taip jau lašą, didinant skirtumą dar labiau mažėja efektyvumas (čia vėlgi -- dėl Carnot ciklo), o tokiu atveju -- stovintys ant vėjo -- tikrai persišaldytų, vadinasi, reikia mažo temperatūrų skirtumo ir didelio srauto ir bet kuriuo atveju didelių energijos sąnaudų. Dar pridedant ir tai, kad autobuso dideli langai veikia kaip šiltnamis….
Šildymo atveju viskas kiek paprasčiau -- pradedant nuo to, kad autobuso atveju yra praktiškai begalė niekam nereikalingos šilumos (~2/3 kure esančios energijos).
Antra -- šildymo elemento temperatūra yra daug aukštesnė nei šildomo aplinkos -- ~70-80 oC, kas iš karto viską supaprastina dėl srauto, sistemo matmenų ir t.t.. Be to, esant stiklo paketams per duris ne tiek jau ir daug šilumos išeina, kamštyje spėja sušilti, o galiausiai -- žiemą mes nevažinėjam autobusais apsirengę taip kaip namie -- vis tiek striukė, žieminiai batai, kepurė… Dėl to pakanka, kad būtų kokie +10-12 kad būtų šilčiau nei lauke ir jaustųsi „nešalta“
Kam keleivius pratinti nedarinėti langų, jeigu galima jus padaryti neatidaromus, su sąlyga, kad kondicionieriai veikia. 🙂
Pingback: Ką reiškia VVT tikslai | Rokiškis Rabinovičius
Kaune dujinius soliarius su kondicionieriais nupirko ir jie vasarą yra rojus. Also paskelbė konkursą pirkt dėvėtų autobusų ir jau ir tiem įrašė kad turi būt veikiantys kondicionieriai.
Also naujuose autobusuose orlaides dažnai būna rakinamos ir taip galima lengvai išspręst idiotų problemą.
Dar vienas fenomenas yra autobusų kaitinimas žiemos/rudens metu. Lauke 0 laipsnių, visi apsirengę kaip nuliui laipsnių, kodėl turi būti +15 viduje? Mane pvz. pykina iš karto, tenka su maike sėdėti/stovėti, kad nelikti šlapiam. Čia gal taikoma tiem žmonėm, kurie ir akropolyje sugeba kailinius užsisegę vaikščioti.
p.s, atradau šitą blogą labai neseniai, tai ir komentuoju išsišiepięs senus straipsnius,.