Istorijos, kur Bendrasis pagalbos centras kažkaip nesuveikia ar suveikia netinkamai, kartojasi ir kartojasi. Kalti lieka tai vieni, tai kiti asmenys, tai galų gale išvis niekas lieka nekaltas, bet tos problemos kartojasi vėl ir vėl. Ir tos bėdos, kurios prasimuša į žiniasklaidą, būna košmariškos – tai vienu atveju gyva sudeginama mergina, skambinusi į 112, tai kitu atveju nesureaguojama į pranešimą apie tai, kad keliu lekia neadekvačiai besielgiantis vairuotojas.
Aš negaliu pasakyti, kas kaltas ar nekaltas (situacija čia gali būti tikrai ne tokia akivaizdi, kaip atrodo – problema greičiausiai yra kažkur tarpe tarp kažkurių grandžių, o ne konkrečioje grandyje). Aš netyriau tų atvejų ir matyt netirsiu, o ir gerinimo taškų nesiaiškinsiu (tam reikia daug laiko ir tai kainuoja daug, ir be pinigų į mane nesikreipkite). Bet kai kuriuos esminius dalykus paaiškinsiu apie tokias pagalbos tarnybas.
Tiesiog suprantu, kad kai kurie esminiai dalykai, kaip įtariu, BPC organizatoriams ar kuratoriams ar šiaip su BPC susijusioms tarnyboms, o ir šiaip komentuotojams gali būti nepakankamai žinomi. Todėl ir reikia paaiškinimų.
Tikiuosi, kažkas paskaitys ir susidėlios bent kažkiek. Kad lengviau būtų suprasti reikalavimus. Ir taip, išsyk sakau, kad BPC operatorių atlyginimai turėtų būti didesni nei atitinkamose specializuotų policijos, greitosios pagalbos ir priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos skambučių centruose, o pastaruosiuose dirbančių žmonių atlyginimai – didesni, nei tų, kas važinėja į vietas. Aš paaiškinsiu, kodėl. Ne viską paaiškinsiu, bet pakankamai daug.
Bendri reikalavimai Bendrojo pagalbos centro kompetencijoms
Pradžioje imkim ir apibrėžkim tris esminius reikalavimus bet kokiai tokio tipo tarnybai (savo esme tai artima service desk arba help desk padaliniams, tik su kardinaliai sugriežtintais reikalavimais):
- Klaidoms čia negali būti vietos. Bet kuri klaida gali baigtis mirtimis, o tai nėra pateisinama per niekur. Todėl viskas turi būti organizuota taip, kad dirbtų be jokių klaidų, užtikrinant idealiai gerą ir tikslų darbą. Be išlygų.
- Reakcija ir pagalba, kurią suteikia BPC, turi būti labai greita, nes laikas yra esminis faktorius. Jei yra uždelsimai, jie gali baigtis žmonių mirtimi ar kitomis katastrofomis. Laikas yra esminis faktorius, papildomų sekundžių niekas neduoda. T.y., uždelsimai – tai klaidos, kurios baigiasi mirtimis.
- Sritys, kuriose dirba (ar turėtų dirbti) BPC, yra labai labai įvairios – tai ir teisėsauga, ir priešgaisrinė apsauga, ir greitoji medicininė pagalba, ir nemaža dalimi atvejų dar ir komplektas retesnių sričių (dujų avarijos, pavojingi gyvūnai, avarijos statybvietėse, įvykiai pasienio zonose, civilinė sauga ir t.t.). Jei BPC pritrūksta kompetencijų kažkurioje iš šių sričių, vėlgi gali būti katastrofos ir žmonių mirtys. T.y., nepakankama kompetencija – irgi klaidos, kurios gali baigtis mirtimis.
Aš manau, kad suprantate vieną esminį dalyką: BPC neturi veikti, kaip kažkoks papildomas barjeras, kuris trukdytų žmonėms gauti reikalingą pagalbą, sukeltų uždelsimus ar trikdžius dėl nepakankamos kompetencijos. Turi būti atvirkščiai: BPC kompetencija turi užtikrinti, kad pagalba bus suteikta greičiau (ar bent jau ne lėčiau) ir žymiai universaliau (tai labai svarbu), nei specializuotų tarnybų atveju, tačiau pagrindinė kompetencija didesne dalimi turi išlikti ta pati, kaip ir specializuotų tarnybų atveju.
Jei BPC veiks tik kaip barjeras, trukdantis gauti pagalbą, jis išvis nereikalingas. O jei tik BPC operatorius neturės kompetencijos, reikalingos darbui – jis ir veiks kaip barjeras.
Esminis nesupratimas, kuris dažnai aptarinėjamas įvairių žmonių, o ir pateikiamas kaip išvis koks nors kaltinimas, kai savo nuomonę išsako specializuotų tarnybų atstovai, yra toks, kad BPC darbuotojai esą nieko neišmano ir panašiai. Arba bent jau nepakankamai išmano, o štai kitos tarnybos dirba geriau. Aš nežinau, ar nieko jie neišmano, bet vat apie reikalavimus žinioms pasižiūrėkite į šitokią schemą, kur apsibrėžia įvairios sritys:
Iš esmės, šita schema, pavienis paveiksliukas – tai jau yra daugiau, kaip pusė visos BPC reikalavimų analizės. Pastebėkim, kad pvz., policijai ar medikams gali atrodyti, kad BPC neturi didelių kompetencijų – jos visada bus porą kartų mažesnės, nei tos, kurios būtų pilnavertės, pakankamos viskam. Tačiau sudėjus visas bendros pagalbos tarnybai reikalingas kompetencijas į vieną vietą, paaiškės, kad BPC darbuotojams reikia žinių, kurios yra išskirtinai didelės.
Tiesiog kaip pavyzdį įsivaizduokite kad ir tokį scenarijų: į kokį nors miestelį užklysta pasiutlige sergantis vilkas. Tokių atvejų, beje, laikas nuo laiko dar pasitaikydavo vos prieš kelis dešimtmečius. Taigi, užklydo vilkas, apkandžiojo vieną žmogų, kitą žmogų, gal dar vieną-kitą šunį. Tuo tarpu į BPC kažkas paskambina ir sako, kad kažkur ten bastosi kažkoks gal ir šuo, panašiai kaip vilkšunis ar didelis kiemsargis, apkandžiojo kažką ir nubėgo. Kur nubėgo – neaišku, kodėl apkandžiojo – irgi neaišku. Tik kad elgsena to šuns keistoka, nebaikšti.
Tiesiog vat pabandykite įsivaizduoti tokį scenarijų ir jo sprendimui reikalingus veiksmus. Dar prisiminkite, kad pasiutligė plinta, o daugelis apkandžiotų gyvūnų paskui patys ją pernešinėja. O žmonės, apkrėsti pasiutlige, gali labai labai nesunkiai numirti. Vat visą šitai įsivaizduokite ir jau vieno šito scenarijaus pakaks, norint suprasti, kiek visokių neįprastų žinių gali prireikti bet kuriam BPC operatoriui.
Pabandykite tiesiog įsivaizduoti reikalingų žinių apimtis. Pabandykite tiesiog įsivertinti, kiek skirtingų gali būti įvairių katastrofiškų įvykių – jų gi daugeliu atvejų neįmanoma net prognozuoti. Nelaimės gali būti įvairiausios – pradedant apsinuodijimais cheminėmis medžiagomis ir baigiant terorizmu. Pradedant kontrabandininkų veiksmais kur nors pasienio zonoje ir baigiant civilinės saugos dalykais, jei prasidėtų karas. Pradedant biologine sauga (kad ir ta pačia pasiutlige ar šiaip agresyviais gyvūnais) ir baigiant kriminaliniais įvykiais.
Scenarijų gali būti pačių įvairiausių. Ir labai netikėtų, tokių, kur nei nepagalvotum, kad išvis tai gali vykti realybėje. Ir BPC turi pasiruošti viskam. Ir tam reikia nepaprastai gerų darbuotojų kompetencijų.
O skambinti irgi gali bet kas – ir kokia nors senutė, kuri užmiršta savo gyvenamąją vietą ir nežino, kur atsidūrė, ir trijų metų vaikas, kurio mama miršta, ir koks nors užsienietis, nekalbantis ne tik kad lietuviškai, bet ir jokia kita iš kokių penkių-šešių populiariausių užsienio kalbų. Aš jau nekalbu apie tai, kad gali skambinti žmonės, kurių būsena dėl sužeidimų ar ligos yra tokia sunki, kad jie tiesiog iš principo negali rišliai kalbėti.
Ir prie visų tų daugybės reikalavimų, BPC operatoriai turi turėti pakankamai kompetencijos ir tam, kad absoliučia dauguma atvejų bent pirminę pagalbą suteiktų telefonu, ir tam, kad visą informaciją surinktų ir perduotų specializuotų tarnybų darbuotojams, kurie, prireikus, galėtų išsyk viską perimti į savo rankas. Ir dar kad sukoordinuotų visus, ką reikia sukoordinuoti.
Žinote, kokia gali būti pati katastrofiškiausia įmanoma BPC realizacija? Ogi su pigiais operatoriais, dirbančiais pagal klausimynus (skriptus), panašiai kaip tuose visiems žinomuose skambučių centruose. Darbas pagal klausimynus – tai jau tikrai būtų garantija, kad viskas veiks maksimaliai lėtai, maksimaliai neefektyviai ir maksimaliai nekompetentingai, su pačiais blogiausiais įmanomais rezultatais.
Filtravimas ir neteisingų pranešimų vertinimas
Dažnai įsivaizduojama, kad esminė BPC kompetencijų sritis turi būti filtravimas (nufiltruoti informacinį triukšmą) ir koordinavimas (kartais pastarasis įsivaizduojamas išvis kaip dispečeriavimas). Aš išsyk pasakysiu vieną dalyką: jeigu klausimas yra toks, kur minučių reikalas – tai šitokia tarnyba gali tiktai užstabdyti reagavimą, nes vietoje realios pagalbos statys barjerą, kuris leistų atskirti menamai tikrus užklausimus nuo menamai netikrų.
Labai svarbu suvokti, kad filtravimas tėra pagalbinė funkcija. Jei kažkas paskambina į BPC, tenka remtis prielaida, kad įvyko nelaimė, o jau tik paskui tikrintis dėl to, ar tai ne makaronai. Tuo atveju, jei remiamasi prielaida, kad paskambino makaronų kabintojas, bus tikrinama ar nekabinami makaronai, o tai reiškia, kad sugaištamas laikas.
Kad būtų lengviau suprasti prioritetus dėl pirminių prielaidų, įsivaizduokime filtracinį scenarijų, kur į BPC paskambina žmogus, kuriam yra insulto požymiai:
BPC: – Klausome
Ligonis: – Man bloga….
BPC: – Kas jums bloga?
Ligonis: – Man bloga…
BPC: – Kur jūs esate?
Ligonis: – Nežinau
BPC: – Kokia jūsų pavardė, koks vardas?
Ligonis: – Neatsimenu
BPC: – Nustokite juokauti, mes ne humoro tarnyba
Ligonis: – Aaaa…
BPC: – (pyp…pyp…pyp)
Ar pagaunate kame problema? Jei remiamasi prielaida, kad skambina visokie pokštininkai, žmogus negauna pagalbos. Viena iš esminių kompetencijų, kurias turi turėti darbuotojai, dirbantys su medicinos pagalba – tai supratimas, kad pacientas, ištiktas ligos, gali netgi nesugebėti papasakoti, kas jam atsitiko, gali nežinoti savo vardo, savo buvimo vietos ir išvis šnekėti kaip girtas.
Beje, jei žmogus, ištiktas sunkios ligos, nesugebės papasakoti ir numirs, tai pas BPC prie tokio nelaimingo scenarijaus liks užfiksuotas skambutis, kur esą buvo kokie nors pokštininkai, o tuo tarpu greitosios medicinos pagalbos darbuotojai taip ir nesužinos apie skambutį. T.y., atgalinio ryšio apie tai, kad BPC suveikė blogai, tiesiog nebus. Bus tiesiog numiręs lavonėlis.
Galima panašų scenarijų įsivaizduoti ir tuo atveju, kai skambinama dėl užpuolimo – auka nespėja ar negali pasakyti apie užpuolikus, gal būt tiesiog paskambina ir laiko įjungtą telefoną, bet nekalba – bet pagal kuriuos nors požymius reikia išsiaiškinti, kas vyksta, tačiau negalima numesti ragelio. Irgi minučių reikalas – jei filtrai suveiks ir bus nuspręsta, kad skambutis netikras, pagalba bus nesuteikta.
Vėlgi panašų atvejį galima įsivaizduoti ir kai skambinama dėl gaisro – pvz., jei skambina mažas vaikas, kuris irgi nemoka paaiškinti, o dar neduokdie iš nervų juokiasi, operatorius gali nuspręsti, kad čia kažkas pokštauja. O realybėje, nerviniu juoku juoktis stresinėje situacijoje daug kas gali, ne tik vaikai. Bet tai nereiškia, kad nevyksta kažkas katastrofiško. Bet jei filtrai suveiks, bus blogai.
Kaip matome, Bendrojo pagalbos centro darbuotojai turi turėti labai geras kompetencijas iš įvairių sričių. Ir tos kompetencijos yra labai netrivialios. Bet jeigu kalbame apie darbuotojus ir juos kaltiname, turime užduoti ir tokį klausimą: ar tie darbuotojai gavo tinkamus mokymus ir ar jie gavo tinkamus atlyginimus?
Darbas BPC, kur nuo tavo sprendimų gali priklausyti kitų žmonių gyvybės, yra labai stresinis. Už pigiai joks kompetenciją turintis žmogus ten nedirbs. Ir kartu tas darbas reikalauja kraštutinai plačių žinių, kurias turintys žmonės irgi nedirbs už pigiai.
Atkreipkite dar kartą dėmesį į tą schemą, kur piešiau – vien filtravimui ir koordinavimui, be jokios ten pagalbos skambinantiems žmonėms, reikalingos žinių apimtys, kurios didesnės, negu išvis bendrai gali prireikti kai kurioms specializuotoms tarnyboms.
Aš esu matęs daug visokių klientų aptarnavimo tarnybų, tad galiu pasakyti vieną paprastą dalyką: vien tam, kad tokioje tarnyboje kaip BPC, būtų galima darbuotoją sodinti prie telefono praktikavimuisi, reikalingi mažiausiai kelių mėnesių trukmės mokymai. O ir pasodinus, pirmus mėnesius darbas turi būti su dubliuojančiu, aukštą patirtį turinčiu operatoriumi, kuris nuolat klausytųsi ir bet kada, bet kurią sekundę galėtų perimti pokalbį iš mažiau patyrusio. Klaidoms tenai negali būti vietos.
BPC darbuotojus reikia pagal atskiras programas apmokyti dirbti ir su policija, ir su medikais, ir su gaisrininkais, ir su kitomis tarnybomis (tokių tarnybų iš viso būtų gera dešimtis, jei ne dar daugiau). Ir apmokyti reikia ne kaip nors teoriškai, o su praktiniais kursais, kad jie pamatytų, kas vyksta, praktikoje (sėdėdami šalimais N dienų) susipažintų su tuo, kaip prie telefono dirba antrojo lygio (specializuotos) pagalbos tarnybos, kas ir kaip vyksta lauko sąlygomis (t.y., ir realiai pasivažinėti su policijos, greitosios, ugniagesių ekipažais), ir kad vien šalia jau esamų BPC operatorių sėdėdami, klausydami ir nieko nedarydami praleistų bent kokį mėnesį. Taip, vien klausydami ir mokydamiesi iš to, ką išgirs.
Aš nežinau, kaip yra mokomi BPC darbuotojai ir kokios jų mokymo programos, ir kaip ten viskas organizuojama, todėl aš negaliu vertinti, kaip ten kas yra. Bet vienas dalykas, kurį aš žinau, tai yra atlyginimai – jie turi būti didesni, gerokai didesni, nei pas tuos žmones, kurių darbą BPC operatoriai turi koordinuoti. Maždaug dvigubai.
Tiesiog pasakykite kas nors, kokį atlyginimą gauna BPC operatoriai. Ir viskas.
Rokiškis Rabinovičius rašo jūsų džiaugsmui
Aš esu jūsų numylėtas ir garbinamas žiurkėnas. Mano pagrindinis blogas - Rokiškis Rabinovičius. Galite mane susirasti ir ant kokio Google Plus, kur aš irgi esu Rokiškis Rabinovičius+.
- Web |
- Google+ |
- More Posts (1489)
Anot ministro algos nėra didelės: „Jo teigimu, galėdami operatoriaus algai skirti tik 300-350 eurų jie perka tai, ką gali įsigyti, tad jei norima profesionalesnių darbuotojų, jiems reikia pasiūlyti jų sugebėjimus atitinkantį atlyginimą.“
Kažkur skaičiau, kad lyg daugiau uždirba, nerandu tik kur, skaičiai varijavo ties 400-550, bet ten turbūt bruto buvo turėta omeny.
Skaitykite daugiau: http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/s-skvernelis-apie-bpc-atsiranda-zmogiskosios-klaidos.d?id=69284180
Aš vis neretai pagalvoju, jei man staiga pataptų labai bloga ( pvz širdies smūgis) ir paskambines 112 į klausima „kur randatės?“ atsakyčiau -- esu Vingio parke, mano koordinatės pagal 3 žodžių sistema yra „ARCHIVES NAPPED ROBOTS“ -- kiek šansų, kokia tikimybė, kad mane suprastų ( ir surastų) ???? Turbūt arti nulio? O tai sistema, kuri paprasčiau nei bet kuri leidžia nusakyti bet kurią vietą vos kelių metrų tikslumu. Bet kur pasaulyje. Tereikia tik išmaniojo ( kas tokio dar neturi?) su atitinkumu appsu Štai mano hipotetinė vieta Vingio parke: http://w3w.co/archives.napped.robots
Na, čia gana specializuota ir nauja sistema, tad į esminius reikalavimus, nepaisant patogumo, tiesiogiai jos kelti nelabai pavyktų (Lietuoje vargu ar bent procentas žmonių yra bent girdėję apie ją). Kita vertus, pageidautina, kad netgi gana specifiniai vietos perdavimo metodai irgi turėtų būti bent kažkiek žinomi, jie turi pakliūti į kompetencijas. Juoba, kad šitas būdas, koordinates perdavinėti per žodžių rinkinius -- tai labai geras.
Esminė vieta -- galimybė išmatuoti kaip gerai/blogai veikia BPC. Kol nėra kaip pamatuoti, tol BPC veikla bus vertinama pasiremiant tik emocijomis ir menka asmenine bendravimo su BPC patirtimi. Bet čia turbūt visų valstybinių įstaigų bendras požymis -- nėra realių veiklą atspindinčių rodiklių.
Klientų vertinimas -- tai visada yra labai labai geras rodiklis. Ir ta asmeninė bendravimo patirtis, paėmus pakankamą respondentų imtį, gali parodyti labai daug.
Paguglinus, BPC mokymo programą ne taip sudėtinga ir rast. Programa tikrai plati, reikalaujama daug, praktika taip pat trunka ganėtinai ilgai. Bet pritariu, esmė yra atlyginimai -- jie daugiau nei juokingi už tokią didžiulę atsakomybę. Tik va čia jau kaip visada -- norima gerų rezultatų, bet skirti tam pinigų valdžia ka-kodėl pamiršta ir nenori. O juk visi puikiai žinom, kad stebuklų nebūna, taip kad ir turim šiandien tai, ką turim.
Na taip, sunku tiketis didelio zinomumo tos 3-word sistemos, nors jai jau ir ar ne 4-5 metai. Bet yra ir kitos, daug žinomesnes sistemos koordinatems: ddd.dddddd, dd.mm.sss.; dd.mm.mmm, galu gali daug kam žinoma ir naudojama musiškė LKS94, duodanti irgi vos 1m paklaida. Bandom spėti, ar išvis bent 112 operatoriai yra bent karta apie jas ką girdeję? 🙂 kažkaip visiškai nesitikiu to.
3/4 pasaulio neturi JOKIO ADRESO.
Susidomejusiems:
https://vimeo.com/123729255
https://vimeo.com/112227335
Man rodos viena iš problemų yra, kad klientai kartais nesupranta dėl ko užduodami klausimai. Čia gal reikėtų įtraukti frazes kurios žmones nuramintų ir skatintų bendrauti? Dabar pokalbio eiga: Kas atsitiko? Bloga. Kur? Lapės 321-123 link Kauno. Ką skauda? Sujunkite su greitąja…. Tas klausimas jau kaip ir papildomas ir žmogus gal ir nesupranta, kad informacija kaip ir yra jau perduota atsakingai tarnybai. Gal galėtų tiesiog pasakyti: Pagalba pakeliui ką skauda? Aišku tokie psichologiniai niuansai ateina su patirtimi, bet kai alga maža tai nėra kam tos patirties sukaupti. Uždaras ratas.
Beje ką apie privačią įmonę sako faktas kad iš 300 darbo vietų 60 yra laisvų. Čia galimi keli variantai: 1. Darbo vietos fiktyvios; 2. Kompetetingų darbuotojų nėra; 3. Algos per mažos ir ateina tik nemotyvuoti bedarbiai; BPC turbūt 3 variantas.
2015 m.
Bendrojo pagalbos centro valstybės tarnautojų vidutinis mėnesio darbo užmokestis (neatskaičius mokesčių).
Pareigybės pavadinimas 2015 metų I ketvirtis 2015 metų II ketvirtis 2015 metų III ketvirtis 2015 metų IV ketvirtis
Pareigybių skaičius Vidutinis mėnesio darbo užmokestis, Eur Pareigybių skaičius Vidutinis mėnesio darbo užmokestis, Eur Pareigybių skaičius Vidutinis mėnesio darbo užmokestis, Eur Pareigybių skaičius Vidutinis mėnesio darbo užmokestis, Eur
viršininkas 1 2246,00 1 2246,00
viršininko pavaduotojas 1 1785,00 1 1785,00
skyriaus viršininkas 4 1222,00 5 1224,00
vedėjas 0 -- 0 --
skyriaus viršininko pavaduotojas 2 1093,00 1 1170,00
vyriausiasis specialistas 7 975,00 9 937,00
vyresnysis specialistas 8 906,00 7 954,00
specialistas 27 771,00 27 806,00
jaunesnysis specialistas 164 694,00 163 708,00
2015 m.
Bendrojo pagalbos centro valstybės tarnautojų vidutinis mėnesio darbo užmokestis (neatskaičius mokesčių).
Pareigybės pavadinimas 2015 metų I ketvirtis 2015 metų II ketvirtis 2015 metų III ketvirtis 2015 metų IV ketvirtis
Pareigybių skaičius Vidutinis mėnesio darbo užmokestis, Eur Pareigybių skaičius Vidutinis mėnesio darbo užmokestis, Eur Pareigybių skaičius Vidutinis mėnesio darbo užmokestis, Eur Pareigybių skaičius Vidutinis mėnesio darbo užmokestis, Eur
viršininkas 1…………..2246,00……………… 1………………2246,00
viršininko pavaduotojas 1…………..1785,00…………..1 …………….1785,00
skyriaus viršininkas 4………………..1222,00……………5…………1224,00
vedėjas 0 — 0 —
skyriaus viršininko pavaduotojas 2……………..1093,00…………………1………………1170,00
vyriausiasis specialistas 7……………………. 975,00………………………. 9………………937,00
vyresnysis specialistas …8…………906,00…………….7………………….954,00
specialistas 27………………..771,00………………………27…………………………..806,00
jaunesnysis specialistas 164………………….694,00…………………..163…………………708,00
http://www.112.lt/bpc/veikla/darbo-uzmokestis/
Idomi funkcija čia yra filtravimas. Tai kainuoja laiką. Šitą funkciją reikia minimizuoti. Kaip? Ogi įtariant, kad ten pagėręs „pasakorius“ nepriklausomai nuo to kokios „pagalbos“ jam reikia, siųsti policijos ekipažą ir juos apmokestinti somukant nustatytą mokestį į valstybės biudžetą, o jei nėra kaip apmokestinti -- gatvių pašlavimu kokiam mėnesiukui. Nepateisinama, kai visokie pagėrę veikėjai skambinėja į BPC „ant bajerio“ tiesiog norėdami pabendrauti.
Atlyginimus reikia didinti. Tai galioja ne tik BPC.
Porą kartų teko skambinti į BPC. Viskas buvo profesionalu ir kokybiškos paslaugos suteiktos per protingą laiką. Aišku, skambinant reikia ir atitinkamai elgtis, kuo tiksliau atsakyti į operatorės klausimus, įvykio koordinates pateikti suprantamu būdu(juk visi turi išmaniuosius, nesunku išsiaiškinti ir paaiškinti kur dabar randatės žmoniška kalba), nurodyti visus kitus duomenis tiksliai ir aiškiai(reiktų susilaikyti nuo kalbėjimo apie robotus, chemtreilus, psichotronus, ateivius ir pan. Apie juos galėsit pasikalbėt kai pagalba atvyks:) ). Jei yra sužeistų žmonių -- apibūdinti ir sužeidimo sritį ir laipsnį -- iš mano patirties, kai atvažiuoja greitoji pagalba, jiems šita info jau yra perduota (Mano atveju buvo lengva, žmogus naujųjų naktį pirotechnikos gaminiu smarkiai susižalojo akį). Ir kantrybės -- suprasti, kad ne jūs vienas skambinat ir prašot pagalbos, todėl jei niekas nemiršta gali tekti palūkėti ir pakentėti.
O jeigu žmogų ištiko koks insultas/infarktas ar dar velniai žino kas ir jis negali riškiai ir aiškiai atsakyti į klausimus, o tik neaiškiai mykia? Tai jeigu tokios būklės žmogus negaus pagalvbos nes jis neva „Girtas“ ir užsilenks, tai čia bus jo patiek problema?
„Lietuva tiesiogiai“ sakė, kad BPC operatorius uždirba € 300 (mažiau nei MMA).
Pačiam neteko skambinti (ačiū Dievui), bet tiek girdžiu įrašus mane visuomet stebina ta vieta, kur skambinačiojo klausiama, kokiam rajone jis yra. IMHO tai yra laiko gaišimas, nes didelė dalis skambinančių negali į šitą klausimą atsakyti. Tarkim važiuoji kažkur magistraliniu ar krašto keliu, arba poilsiauji kažkokioj sodyboj ir tavęs klausia „koks čia rajonas“. Turbūt >90 proc. atsakys „o ką aš žinau“. Gerai, aš esu geografas ir turiu tą „žemėlapį galvoje“, taigi naktį pakeltas galiu pasakyti koks čia rajonas, bet 95 proc. Lietuvos žmonių tokių gebėjimų neturi. O ir nereikia -- juk gyvename skaitmenniame amžiuje ir turėtų būti galimybė nustatyti skambinančiojo vietą automatiškai, be tokių žmones trikdančių ir laiką gaišinančių klausimų (kurie, beje, yra dar ir nekorektiški, nes Lietuvoje jau keliolika metų yra ne „rajonai“, o savivaldybės).
Tai jei nežinai, tai ir sakai, kad nežinai? Kūrybinių galių juk neprašoma parodyti.
Kiek teko skambinti, net ir ne itin rimtais klausimais, visada normaliai viskas baigdavosi. Vieną kartą tiesiog policija privažiavo garsiai muziką leidžiančių jaunuolių apraminti, o kitą kartą dėl išdaužto lango kaimyno mašinos. Viskas operatyvu, normalu.
BPC yra pora keistų aspektų: 1. operatoriai „filtruoja“ 2/3 viso skambučių srauto. 2. BPC nėra skambučių dispečerinė.
1. Dėl srauto -- sunku patikėti, kad į BPC skambina vien tik krepšinio mėgėjai ir šizofrenikai. Mano nuojauta yra, kad jei skambutis neatitinka BPC taisyklių, tai jis nurašomas kaip kenkėjiškas. Taip pat, kad jei keli žmonės praneša apie įvykį, ir BPC neatrenka kuriam įvykiui priskirti, tai visus papildomus nurašo kaip kenkėjiškus. Nesu susiduręs su telefonu operatorių veikla, bet sunku patikėti, kad didžioji dalis skambučių yra tušti.
2. BPC bando save pateikti kaip pagalbos centrą, bet pagalbos rezultatas yra nukreipti skambučius. Čia skamba labiau kad Vilniaus vandenys bandytų save pateikti kaip gamtinių išteklių tausaus naudojimo sprendimą, o klientai gauna tik vandenį. Čia ryškus disonansas tarp ką BPC apie save bando pateikti ir ką ji realiai atlieka. Priežastys tikriausiai yra finansavime, nes už skambučių dispečerinę biudžetas papildomai nemokės, nes jas jau turi visos tarnybos.
3. Rokiškio siūlymas dėl kompetencijų: deja, bet BPC operatorių kompetencijos yra paviršutinis pagalbos tarnybų sistemos žinojimas, nes kiekviena pagalbos tarnyba turi savo dispečerinę. Vietiniai gyventojai žino savo pagalbos tarnybas, o BPC operatoriui reikia žinoti visos Lietuvos pagalbos tarnybas. Tame nėra nieko sudėtingo, kad mokėti daugiau. Mokėti daugiau galima, tik jei BPC pilnai perima vietinių dispečerinių veiklą -- t.y. realiai paskirsto policijos ir medikų automobilius, kad būtų efektyvesnis valdymas. Bet šita veikla jiems neduota -- tikriausiai, nes nepavyksta net vieno miesto lygyje apjungti dispečerines į vieną centrą dėl tarnybų kokių nors specifikų. Tad pridėtinės vertės BPC neatneša, ir mokėti jiems nėra už ką.
cia seriously?kalbant apie pagalbos centra kaip tiksla imt pridetines vertes kurima?ponas,cia jums ne koks 118
BPC idėja ir yra pridėtinė vertė -- klientas gauna visą pagalbą -- medikus, gaisrinę, policiją, jam pačiam nesikreipiant į visas 3 vietas. Valstybinės institucijos turi galvoti apie pridėtinę vertę, nes jos teikia paslaugas žmonėms. Be šito vadybinio aspekto, institucijos taip ir liks neefektyviomis, nes negalės nei savęs vertinti, nei tobulėti.
Gaila, kad sistema yra pilnai neišvystyta. Dėl to pagalbos nesulaukia į bėda pakliuvę žmonės. Tikrai nenorėčiau atsidurti tokioje situacijoje, kai tiesiog lieki vienas ir žinai, kad niekas tau nepadės, nes operatorė pagalvojo, kad tai pokštas…Liūdna.