Užribinis fotografinis menas

Galų gale, jei jau daviau jums krūvą katinėlių ir erotikos, tai duosiu jums ir užribio. Kartais būna nuotraukų, kurios tiesiog sunkiai suvokiamos. Nors kai kurios iš jų gal ir darytos, neturint jokių meninių užmojų. Paprasčiausiai būna, kad sunku paaiškinti, kaip išvis ten kažkas tokio galėjo būti. Išsyk įspėju – nepilnamečiams ar silpnų nervų žmonėms geriau nežiūrėti, nes maža ko prisigalvosite iš kai kurių nuotraukų. Daugumos fotografijų autorių nežinau.

Man Ray. Bronislava Nijinska, 1929 metai.

Man Ray. Bronislava Nijinska, 1929 metai.

Vokiečių studentai. Dvikova.

Iki pat XXa. pradžios pas vokiečių, tiksliau labiau Prūsijos studentus buvo labai paplitęs paprotys - rengtis dvikovas, per kurias būtų prisirenkama randų ant veido. Kad nebūtų sunkių sužalojimų, būdavo apsirengiama storais drabužiais, užsimaunami akiniai. Ant veido pasilikę randai buvo laikomi tikru pasididžiavimu.

Mieganti mergina

Mieganti mergina

Frank Eugene, metai nežinomi.

Frank Eugene, metai nežinomi.

Eifelio bokštas

Eifelio bokštas. Ai Weiwei, "Perspektyvos studija".

Kathrine Switzer, Bostono maratonas, 1967 metai

Viena iš ikoniškiausių feministinio judėjimo nuotraukų. Kathrine Switzer nelegaliai dalyvauja Bostono maratone. Ją bando sulaikyti maratono rengėjas Jock Semple, kurį nustumia Tom Miller, bėgikės sugyventinis. Iki tol moterys lenktynėse galėjo dalyvauti tiktai be numerio, kaip neoficialios dalyvės. Katherine Switzer užsiregistravo kaip "K.V.Switzer", todėl buvo nuspręsta, kad ji yra vyras - taip ir gavo numerį. Jau maratone Jock Semple bandė ją pasivyti, rėkdamas "Dink iš mano lenktynių ir atiduok man tuos numerius". Katherine Switzer išsisuko ir baigė finišą, kaip pilnavertė dalyvė moteris, valanda atsilikusi nuo neoficialiai bėgime dalyvavusios Bobbi Gibb. Pastaroji, savo ruožtu irgi buvo pagarsėjusi: metais anksčiau taip pat nelegaliai, bet be numerio nubėgo tą maratoną, tapdama pirma maratonų bėgike - moterimi. Iki tol buvo skaitoma, kad moterys maratono išvis negali bėgti, nes fiziologija ne ta. Kathrine Switzer bėgimas turėjo specifinių konsekvencijų: JAV mėgėjiškos atletikos asociacija uždraudė moterims dalyvauti bet kokiose rungtynėse, kur jos galėtų konkuruoti su vyrais. Bet po 5 metų sporto organizatoriai pasidavė.

NESTLE galvos aparatas

Nežinau, kas čia per aparatas. Viršuje matosi užrašo "NESTLE" apačia. Sprendžiant iš įrangos, tai gali būti tiesiog šiaip kažkokia nesąmonė.

Prancūzų kariai Alžyre

Prancūzų kariai Alžyre. Metai nežinomi. Karas - štai kas yra tikroji pornografija.

Amerikiečių B-25 bombonešiai skrenda virš Vezuvijaus ugnikalnio. 1944 metai.

Amerikiečių B-25 bombonešiai skrenda virš Vezuvijaus ugnikalnio. 1944 metai.

Kažkokios apeigos, galimai Anton LaVey

Kažkokios neaiškios apeigos. Galimai kokios nors Anton LaVey juodosios mišios arba kažkas panašaus.

Djuna Barnes, prievartinai maitinama per vamzdelį, 1914

Dar viena ikoniška feministinio judėjimo nuotrauka - 1914, kai už savo teises kovodamos, badavo JAV sufražistės, jas maitindavo per prievartą, per vamzdelį. Žurnalistė ir rašytoja Djuna Barnes nutarė išsiaiškinti, ką jaučia taip maitinamos moterys ir paprašė, kad ją irgi taip pamaitintų. Po to, kai Djuna Barnes aprašė savo potyrius, visuomenės nuomonė gerokai pasikeitė, o kovotojai prieš moterų teises pasigadino savo reputacijas, kaip grubūs žvėrys.

Erwin Blumenfeld. Diktatorius. Paryžius, 1937 metai.

Erwin Blumenfeld. Diktatorius. Paryžius, 1937 metai.

Helmut Newton. Mansardoje, Los Angeles, 1985

Helmut Newton. Mansardoje, Los Angeles, 1985. Ne, čia jums jūsų vaizduotė žaidžia, o išties tai ji sausainį valgo. Šita nuotrauka Christie's aukcione buvo parduota už 13 tūkstančių dolerių.

Edward Steichen, Sunkios lelijos. 1936 metai.

Edward Steichen, Sunkios lelijos. 1936 metai.

Kažkokie hipiai suka suktines. Su kažkuo tenai.

Kažkokie hipiai suka suktines. Su kažkuo tenai.

Šokėja šoka kažkokį gyvatės šokį

Šokėja šoka kažkokį gyvatės šokį

Guy Bourdin, nežinomi metai

Guy Bourdin, nežinomi metai

Friedrich Seidenstucker, 1948

Friedrich Seidenstucker, 1948

Moterys rūko

Moterys rūko

Robert Mapplethorpe

Robert Mapplethorpe

Kažkokios bulvės

Panašu, kad XIXa. nuotrauka, kur bulvės... Ar ne bulvės visgi?

Bas Jan Ader, Kritimas. Amsterdamas, 1970.

Bas Jan Ader, Kritimas. Amsterdamas, 1970.

Merginos ir škotų kareivis, 1926

Merginos ir škotų kareivis, 1926

Tatuiruotė, Jėzus Kristus, 1899

Tatuiruotė, Jėzus Kristus, 1899

Na, tikiuosi, kad smegenų nenusilaužėt, žiūrėdami į visą šitą nuotraukų kratinį.

Rokiškis Rabinovičius rašo jūsų džiaugsmui

Aš esu jūsų numylėtas ir garbinamas žiurkėnas. Mano pagrindinis blogas - Rokiškis Rabinovičius. Galite mane susirasti ir ant kokio Google Plus, kur aš irgi esu Rokiškis Rabinovičius+.

20 thoughts on “Užribinis fotografinis menas

    1. Rokiškis Post author

      Aha, jo, tamsta teisus -- čia gi elektriniai bigudukai, kažkokioje rimtoje moterų kirpykloje aiškiai.

      O aš buvau sugalvojęs, kad čia koks nors aparatas, kuris pasitenkinimą turėtų matuot, valgant šokoladą, tik vat technika pernelyg primityviai atrodanti, tai tokia versija neįtikinama buvo.

      Reply
  1. Viespats

    Tas aparatas išties keistas. Nestle tokių logotipų niekada nenaudojo. Netgi nenaudojo tokio fonto. Tai gali būti sutapimas (20 a. pradžioje pasitaikydavo, kad kompanijos, nepriklausomai viena nuo kitos pasivadindavo vienodai), arba ten ne pilnas pavadinamas (pvz. koks nors Netsler ar pan.). Google image search irgi rezultatų nedavė. Beje suktines gamina ne hipiai, o beatnikai, arba bent jau beat generation prijaučianti liaudis.

    Reply
    1. Rokiškis Post author

      Ponas Engra, tamsta esate pridūrkas, nes galvojate, kad čionai kažkokias pornografijas postinsit ir bus labai smagu, nes tai esą bus į temą.

      Kai tamsta meno neskiriat nuo kraupenų -- tai problema yra tamstos galvoje. Ta problema yra paprasta -- smegenų trūkumas.

      Reply
      1. Koshe

        šiuo atveju nevisai sutikčiau su tamsta chamiaku: jūsų įdėta nuotrauka su 2 kareiviais ir moterim -- ne ką mažesnė kraupena…

        Reply
        1. Rokiškis Post author

          Taip. Ji tyčia įdėta, kaip kontrastas. Bet čia ir yra skirtumas: joje nėra nieko baisaus tiesiogiai. Ji yra baisi dėl to, ką mes suprantame, ją matydami.

          Reply
          1. engra

            Ponas Rokiški, pastebiu įdomią skubėjimo laikyti kitus pridūrkais (a.k.a. debilais, bet čia jau p. Užkalnio žargonas) tendenciją. Linkiu kiek rečiau ją taikyti.
            Jūsų įdėtas nuotraukas labai primena (arba atvirkščiai) FB „The Macabre and the Beautifully Grotesque“ grupės turinys. Tie, kam patiko šios foto, ras į ką akis paganyti ir ten.

            Reply
            1. Rokiškis Post author

              Ponas Engra, kadangi 80 procentų populiacijos yra pridūrkai ir dibilai, kas yra įrodyta dar XIX amžiuje paties Pareto, visų priskyrimas pridūrkams irba dibilams yra adekvatus pagal nutylėjimą.

              Būtent todėl tamsta esate neteisus. Nes čia man kiti turi įrodinėti, kad jie ne pridūrkai ir ne dibilai.

              Reply
  2. Pseudohistorian

    „Kažkokios neaiškios apeigos. Galimai kokios nors Anton LaVey juodosios mišios arba kažkas panašaus.“
    Ką tamsta šnekate, čia dori katalikai! Iš kur juodosiose mišiose kryžių nešančio Kristaus statūla?
    Fotografuota Ispanijoje, tenais yra tradicija per Didžiąją Savaitę tokias kuklukskališkas procesijas rengti.
    http://www.euroclubschools.org/userimages/Domingo_de_ramos_astorga.jpg

    http://www.eyeonspain.com/spain-magazine/newimages/procession2.jpg

    http://static4.demotix.com/sites/default/files/imagecache/a_scale_large/1100-0/photos/1333646576-holy-week-procession-in-santander--spain_1142860.jpg

    Reply
    1. Rokiškis Post author

      Ponas Pseudoistorike, tamsta pasisakote kategoriškai, o tamstai visgi reiktų čia pripažinti, kad spėjate taip.

      Taip, gali būti, kad čia viskas tvarkoj. Bet LaVey nuotraukų esu kadaise matęs -- panašių scenų ten irgi yra. Ir puošnumą bei teatrališkumą labai mėgdavo. Ir vyrukas nuotraukoje jį iš veido gan primena.

      Reply
  3. Pseudohistorian

    Kad čia nelabai kas daugiau but negali (na gal, ne Ispanijoj, o kur Lotynų Amerikoj): Ispaniškos D. Savaitės procesijos centras yra tokia maskaradiška eisena, kurios metų nešami pjedestalai su statulomis, vaizduojančiomis paskutines Kristaus gyvenimo dienas, kas čia ir pavaiduota (suveskit į Google „Holy Week in Spain“ ir pasižiurėkit pats. Tiesiog dėl fotografavimo kampo nesimato nešėjų, tik du šalia einantis procesijos dalyviai.

    Kas dėl LaVey,tai jis nėra vyrukas nuotraukoje, nes vyrukas nuotraukoje yra statula. LaVey, beje, buvo plikas ir nenešiojo peruko.
    O jo juodosios mišios, nepaisant pomapastikos ir pan. vizualiai labai skyrėsi nuo katalikų procesijų. Pas LaVey, pvz. vienas butinu elemetu buvo plikos mergos (tik nesibarkit dėl pornuchos):

    http://24.media.tumblr.com/tumblr_m2lb9dxuT21ql29hso1_500.jpg

    http://25.media.tumblr.com/tumblr_m7vzowOciJ1qfwvrqo1_500.jpg

    http://4.bp.blogspot.com/-jhGNnAL6Jw4/Ty9FjK5c0yI/AAAAAAAADlc/YSuHM8GOcoo/s400/anton+lavey+and+friends.jpg

    Reply
    1. Rokiškis Post author

      Gal ir taip. Bet tai visvien yra daugiau spėjimas.

      Aš dar vieną versiją turiu -- kad čia išvis iš kažkokio filmo kadras 🙂

      Reply
  4. Giedrė

    Apie tuos feministinius judėjimus ir kovas už savo teises galėtumėte atskirą straipsnį parašyti. Žinau, kad rašėt. Bet matau, kad atsargoje laikote daugiau tokių pikantiškų detalių.

    Reply
  5. Pingback: Dar jums nuotraukų siurrealizmo « Rokiškis

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *