Vieni balvonai vietoje kitų balvonų

Ponai ir ponios, įsivaizduokim situaciją, kai kokie nors politiniai nesusivokėliai pakeičia Salomėjos Nėries odėje Stalinui žodį „Stalinas“ į žodį „Basanavičius“, o tada pradeda šitą modifikuotą kliedesį skleisti visur, įkišdami jį į mokyklų programas. Kad vaikučiai kažkaip ideologiškai teisingai ir tautiškai ugdytųsi. Jums atrodo, kad tai kliedesys?

Yra balvonų, kurie nesusigaudo, kam skirtos kokios nors skulptūros, tai tokie labai daro nesąmones. O paskui nustemba, kai jiems prireikia gelbėtojų. Tai čia paprastai verta pasakyt - jei esi durnas, tai nedaryk ko nereikia.

Yra balvonų, kurie nesusigaudo, kam skirtos kokios nors skulptūros, tai tokie labai daro nesąmones. O paskui nustemba, kai jiems prireikia gelbėtojų. Tai čia paprastai verta pasakyt – jei esi durnas, tai nedaryk ko nereikia.

O dabar įsivaizduokim situaciją, kur okupacinis režimas suprojektuoja kažkokį architektūrinį-propagandinį kompleksą, ant jo pastato propagandinius balvonus, o tada, praėjus kuriam laikui, valstybė išsivaduoja. O tada, su okupaciniu-propagandiniu kompleksu tepadaroma tiek, kad keli propagandiniai balvonai pakeičiami į kitus, tik jau lyg ir teisingus.

Kaip suprasti tokį kliedesį, kai pats propagandinis konceptas išlaikomas, tačiau totalitarinio režimo propaganda yra pakeičiama į kažkokius kitus simbolius?

Aš nenoriu plėstis į visus semiotinius reikalus, kur nagrinėtume kokį nors architektūros objektą su visu jo nešamu pranešimu ir to pranešimo pokyčiais. Aš tik noriu pasakyti, kad jei ant Žaliojo tilto stovi skulptūros, tai tas Žaliasis tiltas bet kuriuo atveju lieka kaip propagandinis pranešimas. Ir tą propagandinį pranešimą bet kuriuo atveju kūrė ir paskleidė ne kas kitas, o stalinistinis okupacinis režimas. Net jei tas pranešimas yra kaip nors modifikuotas.

Pakeisti vienas skulptūras į kitas skulptūras – tai tas pat, kas paimti degeneratišką Salomėjos Nėries eilėraštį apie Staliną, jame Stalino paminėjimą pakeisti į Basanavičiaus paminėjimą ir tada sakyti, kad jau sutvarkėm, dabar jau bus gerai, Salomėja Nėris yra tvarkoje, gera poetė ir eilėraščiai jos geri.

Žinote, čia gi išties gal net durnesnis absurdas, negu minedų alėja, kurią kažkokie veikėjai sugalvojo įrengti Vokiečių gatvėje. Ir netgi dar durnesnis absurdas, negu aiškinimai, kad jei balvonus nugriovė, tai reikia ir vamzdį nugriauti.

Ponai ir ponios, jei norime atsisakyti sovietinio ideologinio mėšlo, jokių vienų balvonų keitimas į kitus balvonus negalimas. Negalimas ir viskas, nes jei vienus pakeiti į kitus, bendras propagandinis pranešimas išlieka. To nesuprasti gal būt nesugebėtų nebent kokia nors Drėmaitė, kuri apie tai net galvoti neleidžia.

Vienintelis teisingas kelias – padaryti Žaliąjį tiltą tiesiog utilitariniu. Kad jis būtų tiesiog be jokio ideologinio pranešimo ir viskas. T.y., nuimti skulptūras ir taškas. Ir daugiau nieko keisti nereikia. Ir jau juo labiau nereikia atkurdinėti tos pačios sovietinės propagandos, jos ženklus pakeičiant kokiais nors kitais (nesvarbu, kokiais) ženklais.

Na, jei labai norisi, kad tuščia vieta nebūtų ir neatrodytų neestetiškai tie postamentai, tai galima ten kokius nors vazonikus pastatyti su kokiais nors kėniais. Bet išties netgi ir tai nėra labai jau būtina.

Dabar tos skulptūros yra nuimtos. Ir viskas yra tvarkoje, nes propagandinio pranešimo neliko. Nieko daugiau keisti tenai nereikia, nes viskas tvarkoje. Darbas padarytas, sovietinio režimo propaganda pašalinta, rudi sovietiniai šūdai jau nestovi viešoje vietoje. Imkimės dabar visokių julių janonių, salomėjų nėrių ir petrų cvirkų.

Rokiškis Rabinovičius rašo jūsų džiaugsmui

Aš esu jūsų numylėtas ir garbinamas žiurkėnas. Galite mane susirasti ir ant kokio Google Plus, kur aš irgi esu Rokiškis Rabinovičius+.

Dalinkitės visur: Share on Facebook204Share on Google+6Share on LinkedIn0Tweet about this on Twitter

10 thoughts on “Vieni balvonai vietoje kitų balvonų

  1. Paulius

    Su draugais kalbėjome, kad geriausiai būtų sezoniškai kaitalioti, pvz. vasarą statyti palmes vazonuose, žiemą besmegenius ir pan. Ideologijos jokios, o #smagu.

    Reply
  2. ignitron

    Visur stengiuos parašyti, kad tas tiltas visai estetiškai atrodo su tuščiais postamentais. Galima nebent nuardyti ir juos, ir pratęsti turėklus.

    Reply
  3. Haris

    ,,…jei esi durnas, tai nedaryk ko nereikia.“-Durni nesusigaudo, ko daryt nereikia. Pritariu, kad nereikia jokių skulptūrų. Arba į Grūto parką. O nežinau dėl cvirkų ir janonių. Rusų kareiviai lietuvius žudė, trėmė Sibiran. Jie bent nežudė (kiek žinau).

    Reply
  4. Marijus

    Aš manau kad reiktų pastatyti kažką įdomaus, kas viliotų turistus. Reikia atsižvelgti ir į ekonominį aspektą, ne tik utilitarinę funkciją 🙂 Pvz. galima būtų pastatyti skulptūras vaizduojančias Alisos stebuklų šalies personažus

    Reply
  5. Margos paraštės

    Taip jau nutinka, kad tuščios vietos ilgai tokiomis nebūna.
    Ir taip visi galvoja, kuo čia pakeitus skulptūras, kad be Rokiškio net nebūtų pamąstę, jog keisti niekuo gal nereikia. Sunku žmonėms, jiems reikia kažką užkelti ant postamentų.

    Reply
  6. Jonas Povilas N

    Reikėtų įrengti įdomesnį tilto apšvietimą,o vertikalių akcentų ant jo tikrai nereikia- Šv. Rapolo bažnyčia ir taip graži,o einant priešinga kryptimi- miesto panorama irgi puiki,tad jos apkrauti naujadarais ,manau,nereikia.

    Reply
  7. Pjovejas

    Aš kažkur ten FB jau rašiau, tai ir čia pakartosiu: ten reik statyt Edardo Starko paminklą. Garbei ir sąžinei, o taip pat kaip priminimą apie pavojų už sienos „winter is comming“ 🙂

    Reply
  8. Jonas Povilas N

    Manau,kad lietuvių kovą už laisvę įamžinantis paminklas Lukiškių aikštėje turėtų atsirasti-žinoma,novatoriškos išraiškos,o ne ‘ balvoniškos ‘. O aplink Laisvės paminklą susirinktų žmonės-bendrautų,ilsėtųsi,dainuotų,žaistų etc.,bet nepamirštų,kad visko pagrindas-laisvė.Estai savo sostinėje Taline paminklą kovai už laisvę jau pastatė,latviai turi Brivibą nuo prieškario.

    Reply

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *