Kada atsidarys Lidl ir ką tai pakeis?

Ponai ir ponios, geri metai, kaip visus vis labiau nervina ir erzina (gerąja prasme) Lidl parduotuvės, kurios vis statomos, statomos, jų vis daugiau, ir vis atrodo, kad greitai greitai jau atsidarys. Mano šviežiausi nugirsti gandai (šiuo atveju visgi dar nelabai patikimi ir nepriklausomų patvirtinimų neturintys) sako, kad jau šį pirmadienį.

Ne, čia dar ne Lietuvoj, o kažkur nesvarbu kur. Didžiojoje Britanijoje. Kaip Lietuvoje.

Ne, čia dar ne Lietuvoj, o kažkur nesvarbu kur. Didžiojoje Britanijoje. Kaip Lietuvoje.

Taip, jau prieš mėnesį atsidarė Lidl logistikos centras – netoli Kauno, Ramučiuose. O prie daugelio Lidl parduotuvių jau galima pastebėti ir besibūriuojančias žmonių grupeles, ir stovinčias lengvąsias mašinas, ir jau pastatus dengusi plėvelė nuimta, ir iš vidaus šviečia visokios šviesos ir švieslentės, ir netgi iškabos vakare švyti. Gal tai tik pastatų ir įrangos bandymai, gal dar kas nors, bet vaizdas toksai, jog pasiruošimų etapas baigiamas.

Kažkur buvo jau lyg ir patikimesni gandai – kad Lidl skelbė, jog atsidarys dar pirmą šių metų pusmetį. Tas pusmetis jau visiškai eina į pabaigą ir jam teliko pora savaičių pavasario. O paskui – jau prasideda kitas sezonas, į kurio vidurį pataikyti būtų nefektyvu.

Sodros duomenys rodo, kad šiuo metu Lidl turi jau apie 1400 darbuotojų. Prieš mėnesį jų tebuvo apie 400. Negana to, po trijų masinio darbuotojų įdarbinimo etapų (per savaitę maždaug po 300-400) jau pora savaičių, kaip įdarbinimo skaičiai stabtelėjo. Išties maždaug tokio laiko pakanka didesnės dalies žemesnės kvalifikacijos darbuotojų apmokymui, tuo tarpu aukštesnės kvalifikacijos darbuotojai keliais etapais buvo priimdinėjami anksčiau – prieš metus jų tebuvo vos šimtas. Pagal darbuotojų skaičiaus augimą ir dabar matomą stabtelėjimą galime numanyti, kad Lidl startuos jau tuoj tuoj. Kita vertus, kiek tas tuoj tuoj truks – kol kas neaišku. Aš pats visgi manyčiau, kad mažiau kaip mėnesį. Porą savaičių. Ir tos pora savaičių jau praėjo.

Ar Lidl numuš kainas Lietuvoje? Labai tikėtina, kad taip. Kiek smarkiai? Labai tikėtina, kad labai. Daug smarkiau, nei neseniai praėjusi kalafiorų boikoto akcija. Ir netgi dar daugiau – gali būti, kad dabar prasidėjusios masinės supermarketų nuolaidų akcijos – tai tiesiog žingsnis prieš nujaučiamą Lidl atsidarymą.

Prieš porą metų Jungtinėje Karalystėje Lidl įsivėlė į atviriausią kainų karą su kitais supermarketais, pagal bendrus vertinimus, pasiūlydami prekes vos ne trečdaliu pigiau. Kainų skirtumas buvo didžiulis – kur testinis prekių krepšelis Morrisons ir ASDA kainavo apie 26 svarus, Tesco ir Sainsbury’s kainavo apie 28, Waitrose – 31 svarą, Lidl analogiško krepšelio kaina sudarė apie 19 svarų.

Kiti panašūs kainų tyrimai, kurių man pavyko atrasti, rodė tą patį – netgi imant už bazę tiesiog atsitiktines Lidl prekes, o paskui kituose tinkluose renkantis pigiausius tų prekių analogus, Lidl kainų skirtumas kirsdavo britų pirkėjams per smegenis, nes visvien gaudavosi kokiais 10-30% pigiau. Tai velniškai daug. Ir beje, kainų karą Lidl ir dar vienas, irgi vokiškas tinklas – Aldi, sukėlė turėdami vos po kelis procentus britų rinkos – sumoje jiems abiems ten tepriklauso vos apie 10%.

Kainų karo rezultatai buvo labai džiuginantys ir pačius Lidl vadovus (20% augimas 2014), ir pirkėjus – pas visus Lidl konkurentus kainos ryškiai krito. Netgi lyg ir į visai kitą, brangių pirkėjų segmentą orientuotas Waitrose ėmė mažinti kainas – suveikė domino efektas: Lidl numušė kainas Morrisons ir ASDA, tada šieji numušė kainas pas Tesco ir Sainsbury’s, o jau rezultate ir Waitrose teko pasispausti. Tai dar negana to, kad kainos Lidl buvo mažos, klientų aptarnavimo lygis pagal vertinimus pasiekė to paties Waitrose vertinimą, kas yra visiškas wow.

Dar vienas niuansėlis – nepaisant labai žemų kainų ir visai nebrandinių brendų (prekių ženklai būna neaišku kokie), Lidl prekės paprastai pasižymi labai gera kokybe. Gana išsamūs degustaciniai maisto produktų tyrimai parodo, kad dauguma Lidl esančių pigių produktų yra tiesiog neatskiriami nuo kelis kartus brangesnių pasaulinių prekių ženklų.

Kodėl Lidl turi mažas kainas? Labai paprasta – jie realiai žaidžia ant masto ekonomijos. Turi labai ribotą prekių sąrašą (gandai sako, kad Lietuvoje numatomas prekių nomenklatūros dydis tėra apie 1600), tačiau tos prekės perkamos išties didžiuliais kiekiais, iš tiekėjų, kurie duoda ir garantuotą kokybę, ir mažas kainas. Prekių nomenklatūros dydis labai siejasi su visomis tiekimo išlaidomis netgi tiesiogiai (kuo mažesnė nomenklatūra – tuo mažesni sandėlio valdymo kaštai, mažesnis įšaldymas, mažesni transporto kaštai), tad čia sutaupymas matyt bus gana kardinalus.

Taip, mažas prekių pasirinkimas – tai reiškia, kad į Lidl eisite tada, kai tiesiog užsipirkinėsite kasdienio vartojimo prekių. Jei norėsite kažko įdomesnio – ir toliau eisite į kitus supermarketus.

Kita vertus, būtent kasdienių, t.y., fast mover tipo prekių apyvarta sudaro pagrindą. O kai užsiimi vien greitai judančiomis prekėmis, dingsta lėtos prekės, atitinkamai – nėra sandėlio įšaldymo su slow mover prekėmis (čia jau kitas faktorius, veikiantis paskirai nuo mažos nomenklatūros), o jau tai reiškia, kad sutaupomos marios pinigų. Ir iš to – išvis ryški galimybė žaisti kainų karus.

Iš esmės todėl ir galima daryti prielaidą, kad Lidl kainų karą Lietuvoje sukels. Tiesiog todėl, kad visas jų biznio modelis toks – kai siūlai ne žinomus prekių ženklus ir prekių pasirinkimas kiekybiškai ribotas, žaisti lieka tik su kainomis. Ir tai, reikia manyti, suveiks taip, kad maža nepasirodys. Gali būti, kad ne tik tokie prekybos tinklai kaip Maxima, Rimi ar Iki pajus skausmą, bet net ir Norfa bei Aibė turės problemų. Ir kartu visiems pirkėjams bus smagiau.

Trumpai tariant, nežinau ar tie gandai, jog Lidl atsidaro jau kitą savaitę – tikri (gal turite daugiau duomenų ar spėlionių?). Bet laukti reikia ir kainų karo tikėtis galima. Netgi labai.

Rokiškis Rabinovičius rašo jūsų džiaugsmui

Aš esu jūsų numylėtas ir garbinamas žiurkėnas. Galite mane susirasti ir ant kokio Google Plus, kur aš irgi esu Rokiškis Rabinovičius+.

Dalinkitės visur: Share on Facebook565Share on Google+0Share on LinkedIn0Tweet about this on Twitter

34 thoughts on “Kada atsidarys Lidl ir ką tai pakeis?

  1. Zmogus zmogui zmogus

    Taip, turetu atsidaryti pirmadieni, nes jau savaite teazeris kabo JCDecaux lauko reklamos tinkle (dansu skelbia) ir sukasi TVC eteryje su Sabo balsu. Paprastai tyzinama savaite, tad pirmadieni bus „issrisimas“ ir atitinkamai tures atsidaryti.

    Kita vertus, sios dienos (05 14) MAXIMA masininis ispardavimas tai taip pat patvirtina -- siekis, kad lietuvaiciai masiskai apsipirktu ir nebutu didelio poreikio artimiausiu metu uzsukti i LIDL 🙂 Bendrai, man ta akcija boikotuoti prekybos centrus LIDL atidarymo isvakrese atrodo ziauriai dirbtinai ir kelia abejoniu pilietiniu poziciju nuosirdumu. Jei tai tiesa, triukas suktas, bet kelia pagarba. Ka manote?

    Reply
    1. Rokiškis Rabinovičius Post author

      Taip, viena iš sąmokslo teorijų apie tą visą boikotą -- tai, kad kažkas sumerkė nerealius pinigus į nerealiai stiprią partizaninę kampaniją. Ir taip, tam tikrų požymių toje akcijoje buvo -- stebėtinai ryškus ženkliškumas (simbolizmas) -- kalafiorai. Ir stebėtinai staigus ir ryškus akcijos augimas. Kita vertus, tokie procesai gali būti ir savaiminiai, nes prekybos tinklai daugybę žmonių (o ir tiekėjų) yra užknisę labai smarkiai.

      Reply
    1. Rokiškis Rabinovičius Post author

      Su velniu karu jie bus nekonkurencingi. Pats modelis (ribotas prekių pasirinkimas, laimint per kaštų taupymą) yra toks, kur jie privalo būti pigiausi arba kitaip gausis fail.

      Reply
  2. Giedrius

    Taip Lidl su Aldi yra gerai. bet šie abudu vokiški neturi pakankmai kokybišku vaisiu ir duonos gaminių, taip pat prastas pasirinkimas su vynu ir alumi. O visa kita geriau kainomis negu Tesco ar kitos 🙂

    Reply
      1. Lee

        Danijoje gyvenu-Lidl čionais turi nerealias kepyklėles kiekvienoje parduotuvėje,bandelės ir kepiniai nerealiai skanūs.Vyno asortimentas nėra „gyvybiškai svarbus“daržovių asortimentas yra svarbesnis ir Lidl lenks Norfą ir Maximą garantuotai

        Reply
    1. Mindaugas

      O ponas kokiame prekybcentre yra matęs kokybiškų vaisių ar gero vyno? 🙂

      Reply
  3. Pelėda Kamine

    Na, aš taip optimistiškai į Lidl atėjimą nežiūriu. Dėl tų neaiškių prekių ženklų ir mažo pasirinkimo -- Vartotojai yra ganėtinai lojalūs būtent tų, pastoviai perkamų, kasdieninio vartojimo prekių ženklams -- dažniausiai juos renkasi ne pagal kainą, o pagal asmeniškai nustatytą kokybės kartelę. Vadinasi, Lidl turės pateikti labai gerą kokybę, kad užkabintų vartotoją pirmuoju pabandymu (nors aš asmeniškai užsienio Lidl parduotuvėse ypatingai išskirtinės kokybės neesu pastebėjęs, o šiuo atveju ir reikia -- išskirtinės, o ne šiaip geros kokybės).
    Taip pat toms einamiausio vartojimo prekėms yra labai svarbus jų įsigyjimo patogumas -- čia, vėlgi laimi maxima ir draugai, prikišę savo parduotuvių ant kiekvieno kampo, kas labai apriboja Lidl surenkamų klientų zoną.

    Mano akimis -- susidaro tokia situacija, kai norint realiai pakonkuruoti su esmais žaidėjais -- reikia žaisti pagal jų taisykles, vien dėl tų kitų žaidėjų dydžio. (Taip Lidl Europos mastu yra labai didelis, tačiau Lietuvos vietinė rinka yra smarkiai uždara, ir čia viduje Lidl, bent jau pradžioje, bus smulkus veikėjas). Aš kaip tik sakyčiau, jog pagrindinis konkurentas bus Norfa, nes net ir jų modelis panašus -- pigiai ir daug neinvestuojant į pateikimą. Nors, Lidl teigia, kad Lietuvoje netaikys šio, savo standartinio modelio, kas tik dar labiau kelia įtarimą, jog labai didelės kainų konkurencijos nebus.

    Žinoma, bet kokia nauja konkurencija yra labai sveikintinas dalykas ir šioka tokia įtaka tikrai bus padaryta. Tačiau nemanau, jog pokyčiai bus žymūs.

    Reply
    1. Rokiškis Rabinovičius Post author

      Pasikartosiu apie tai, ką rašiau straipsnyje (man atrodo, kad tamsta ne tiek skaitėte, kiek permetėte akimis): Lidl ir Aldi situaciją Didžiojoje Britanijoje pakeitė, teužėmę apie 10% rinkos. Negana to, tai yra į pigumą orientuoti tinklai -- ir jų prekių kokybė yra pakankama, kad numuštų visą piguvą tiems, kas renkasi dėl kokybės, nes visvien pigiau, o kartu duotų kokybės pasirinkimą tiems, kas renkasi piguvą.

      Dėl apsipirkimo patogumo (o jei tiksliai -- tai dėl prieinamumo) -- kai prekių pasirinkimas ribotesnis, eina ant apsukų. Dideli pirkimai. Žodžiu, Lidl bus gana nesvarbu, kad jie ne visur -- jie bus tiesiog esminėse vietose ir plius su dideliais vienu kartu ilgam apsiperkančių klientų srautais.

      Reply
    2. yssz

      kaip tai neaiskus prekes zenklas?

      ten tiesiog yra LIDL prekes zenklas. nu kaip Meistro kokybe ar panasiai.
      tik kad kokybiska, ir su garantijom (jei tai ne maistas).

      o yra didelis skirtumas, Dvaro 2% pienas ar LIDL Zalosios Karves 2% pienas? Arba Koks Rokiskio Sviestas vs Lidl Zalosios Karves sviesta?
      O jei dar pasigilinsi i gamintoju kodukus ir suprasi kad ta sviesta tas pats Rokiskio pieno kombinatas gamina…:)

      pvz -- ALDI UK pirkau „krabu skonio“ lazdeles. bbz kokiu pavadinimu. Pasiziurejau i gamintojo koduka ES info bazeje -- Plunges Kooperatyvo gamybos.

      Reply
      1. ahoi

        Gal nepatikėsi, bet skirtumas yra.

        Pvz. mano šeima (t.y. žmona ir vaikai) kategoriškai nepripažįsta jokio kito pieno išskyrus „Dvaro“. Tų pačių „Pieno žvaigždžių“ gaminamo „Mūsų“ pieno beje irgi nepripažįsta. Man asmeniškai dzin, nes aš pieno praktiškai nevartoju, bet esu priverstas pirkti tik „Dvaro“ 😀

        O Plungė -- taip, gamina visai Europai, įvairiais prekių ženklais. Ir pagal įvairią receptūrą. T.y. skirtingi prekės ženklai greičiausiai reiškia, kad ingredientai kitokie ar bent jau kitokiomis proporcijomis. Plungė gali pagaminti (gal ir gamina) žuvies pirštelius Lidlui. Bet tai nereiškia, kad produktas tas pats kaip „Viči Premium“ ar pan.

        Reply
        1. ahoi

          Beje su sviestu situacija panaši. Kiek kartų bandžiau pirkti ne brendinį lietuvišką, o kokį pigesnį prekybos tinklų own label, ar kokį Mlekopol ar Valio -- verdiktas visada tas pats -- neskanu, nepirk. Vienintelis kuris praeina -- latviškas Rasa.

          Reply
          1. Voverinis Šuo

            Paimk ir įdėk sviestą į brand’inį pakelį -- suvalgys ir sakys, kad skanu.

            Reply
        2. Liutauras

          Įdomu, kuo skiriasi 3,5% riebumo pienas nuo 3,5% riebumo pieno? Ar bandėte namiškiams nerodyti pakuočių ir padaryti aklą testavimą?

          Reply
  4. Domas

    Praeitą mėn buvau Barcelonoje. Gyvenom šalia didelio Lidl kur ir eidavau apsipirkti. Kainos žemos, buvo kepyklėlė su šviežia duona, asortimentas skurdokas. Bet iš tikrjųjų kam paprastam žmogui 25 rūšys pieno ar 15 rušių dešrelių…

    Reply
  5. vks

    Tai Mikutavičius ten neras pigesnių krevečių ? Tai taip išeina kad tokios nekasdienės prekės kaip ir nepigs? 🙁

    Reply
  6. sigitas

    na man visa kalafiorinė tryda iškart sukėlė įtarimą, kad iš kalafioro gali kyšoti lidlo ausys. Visas tas Lidlo atsidarymas tipo tuoj tuoj labai primena Aplo taktiką- įtampos kaitinimas. Geras ženklas, rodantis, kad kainos gali būti ženkliai mažesnės, yra tai, kad asortimentą sudarys 80 proc. nelietuviškos prekės. O visi tie maximikirimi pezėjimai, kad na mes nebijome, viskas bus ok manau tik savęs drąsinimas -- chebrytė stumia į kelnes ir labai stipriai. Visa tai džiugina mane- pirkėją. Jaučiu, kad situjovina bus tokia pat, kaip ir su mobiliuoju ryšiu.

    Reply
  7. law

    Duomenų turiu -- bet nieko sakyt nežadu 🙂 Labai smagu *kartais* paskaityti spėliones ir sapaliones. Ir eilinį karta įsitikinti, kaip žmonės nemėgsta faktų. Elementari logika, kartais gelbsti…

    Reply
  8. Skeltickas

    Tai, kad klientu aptarnavimo lygis Waitrose ir Lidl gauna tuos pachius tashkus- reishkinys idomus ir pastebetas seniai. Lyginant kokia BMW ir Kia pasitenkinimas Kia buna didesnis. Kia- „nusipirkau, keturis menesius jau vazhineju, nei karto nesuluzho- nuostabu!“. BMW- „kondicionierius nepakankamai greit atshaldo, ir odines sedynes netokios patogios kaip tikejausi, 3 ish 5“. Kaip sake britu komikas Sean Lock, Lidl shukis turetu buti „Lidl- nes tavo gyvenimas susikloste ne taip, kaip tu tikejaisi“. Arba, anot Frankie Boyle, „zhmones, kurie perka Lidle, didzhiaja dali maisto susirenka shiukshlinese. I Lidl jie eina nusipirkti tik trukstamu ingredientu“.

    Reply
  9. Vladas

    Lidlas kainų karą gal ir bandys sukelti, bet,deja, lietuviai atrodo visiškai nelinkę jo kariauti. Mūsų tautiečiai teikia pirmenybę ne pigioms, bet BRANGIOMS prekėms. 🙁
    Štai pažiūrėkite, parduotuvės lentynoje stovi lenkiškas UHT pienas HEY po 60 centų už litrą ir lygiai toks pats MARGĖS pienas po 1 eurą. Kaip manote kurį pakelį iš tų dviejų rinksis dauguma pirkėjų??? Ir dar paaiškins, kad kokybiškas pienas negali būti toks pigus.
    Mes gi visi puikiai žinome liaudies išmintį: „Pigią mėsą šunes ėda“. „Skūpus moka du kartus“, „Nesu toks turtingas, kad pirkčiau pigias prekes“ ir t.t.
    O tada atidžiau apžiūrėkite lietuvišką MARGĖS pakuotę ir lietuviškai perskaitysite, kad tas pienas Sanitekso užsakymu pagamintas ir išpilstytas LENKIJOJE. Gal būt netgi toje pačioje gamykloje ta pačia linija, tas pats pienas tik išpilstytas į skirtingo dizaino pakuotes.

    Svajoti, kad Lidlas sukels esminį kainų karą Lietuvos maisto produktų mažmeninės prekybos rinkoje, tai tas pats kad tikėtis, kad kažkoks naujas prekės ženklas įsiverš į Ferarių, Maseračių ir Bugačių rinką su panašios kokybės bet ženkliai pigesniais modeliais ir sukels ten „kainų karą“ 🙁

    Reply
  10. Marius

    Šita situacija man primena laikus, kai į Lietuvos mobilių operatorių rinką atėjo Tele2. Tuo metu veikė tik Bitė ir Omnitelis, kurių kainos buvo stabiliai aukštos, jų „akcijos“ buvo stebėtinai vienodos ir įvykdavo tuo pačiu metu ir tik konkurencijos tarnybai tai nekėlė klausimų. Ar abu oligopoliniai operatoriai dievagojosi, kad jų kainos yra minimalios ir yra diktuojamos konkurencijos. Ha. Nelabai mane tas Lidl’as mane domina, bet nuoširdžiai welcome!

    Reply
  11. Jade

    Lidle vyras dirba furistu, zinau jog prekes sviezios ir ismetamos iki galiojimo laiko pabaigos. Anglijoj visose parduotuvese viskas pakuota nes pjaustomos mesos arba tortai laikoma ne higieniska ir pavojinga sveikatai.Lietuvoj priprate prie svieziai pjaustomu tai sudaro sviezumo ivaizdi .

    Reply
  12. Evaldas

    Laukiam su nekantrumu, nes kainos tikrai sukilę beprotiškai. Prieš porą metų su žmona apsipirkinėdami savaitei niekad neišleisdavom daugiau nei 100 litų, dabar po 40 eurų išleidžiam stabiliai kiekvieną kartą apsipirkinėdami…

    Reply
  13. Vaidotas

    Konkrečią atidarymo datą mačiau viename komentare apie pasamdytų apsaugos firmų darbuotojų skaičių pagal dienas -- bet patikrinti negaliu, tai neviešinsiu.

    Tikrai džiaugiuosi dar vieno konkurento atėjimu, tiek dėl kainų numušimo, tiek ir dėl prekių įvairovės (manau dalis Lidl’o prekių bus mums Lietuvoje nematytų gamintojų).

    Vistik ir šiek tiek prisibijau, kad ilgesniu laikotarpiu būtent prekių įvairovė ir nukentės, vertinant visus prekybos centrus. Jei kiti centrai dėl konkurencijos bus priversti nuleisti kainas, ar nenutiks taip, kad jie pradės ieškot, kur dar galima sumažinti kaštus -- ir nuspręs mažinti savo siūlomų prekių asortimentą. Gal kitiems tai nesvarbu, bet man pvz. reikia, kad parduotuvėje būtų bent 5-6 skirtingų gamintojų varškės sūrelių (kiekvieno po N skirtingų skonių -- ir čia minimumas, kad rasčiau bent vieną tinkamą gamintoją). Kad pieno būtų bent 3-5 gamintojų ir t.t.
    Tačiau žinau, kad net ir būdamas išlepintas puikiai įrengtų lietuviškų prekybcentrių (kur net Norfa stelažus pakeitė jaukiomis lentynomis), vis tiek rasiu dėl ko kartkartėmis užsukti ir į Lidl’ą (gal šviežių šaldytų apelsinų sulčių už iš koncentrato pagamintų sulčių kainą, gal UAT pieno, pigiau nei lenkiško iš Maxima, o gal tiesiog raciono paįvairinimui, kaip kelis kartus per metus darau nuvykdamas į Prismą ir eilinį kartą pamiršdamas, kad daržoves reikia pasverti pačiam).

    Reply
  14. Vytas

    Aš kažkodėl esu tikras, kad berods 2005 m. ėjau i Lidl prie Omnio centrinės būstinės per pietus. Ir nieko ten apetitiško neradau, tik visokius ilgo galiojimo gaminius ir bulkas.

    O dabar čia baisus visur ažiotažas, Lidl atsidaro. Ar man galvoj negerai, ar ten buvo netikras Lidl, ar ten buvo kažkas kita ir aš susipainiojau?

    Reply
      1. Vytas

        Ne, Google sako, kad Spar užsiraukė 2001-2002 m. Aš Omnyje dirbau 2005-2006 m. Dabar kai žiūriu streetview, gali būti, kad ta parduotuvė buvo Birželio 23-iosios g. 15, bet nesu tikras, atremontuotas pastatas dabar.

        Hm, kaip sužinoti, kas ten buvo? Nes mano galvoje Lidl, nors tu ką.

        Reply
  15. Arklimantas

    liūdniausias dalykas net ne kainos ar, tuo labiau, prekybcentriai. liūdniausia, kad musuose žmonės kreipia dėmesį į bybis žino ką, bet ne į esmę. kaip su ta supista Eurovizija. trečiarūšis konkursėlis gėjams ir metrosexui, o LT kaimuose apie tai rėkiama kiekvienais metais po pusę metų. pasislėpti neįmanoma nuo to šūdų flūdo.. tas pats ir su Lidl. ar dažnai perkate Cento parduotuvėje? ar dažnai kokioje Aibėje? toje pačioje Nordoje, ar dažnai? Ne, blet! Tai ką pakeis tas jobanas Lidl? ko apie jį pezėti? kalbėti be paliovos reikia apie darbo santykių liberalizavimą, mokesčių sistemos prastinimą, švietimo sistemos debilizmą ir panašius dalykus. bet kaimiečiui smagiau ir suprantamiau apie blet Gavnoviziją arba apsipirkimą Lenkijoje, kas nekeičia nei pajamų struktūros nei finansinės perspektyvos…

    Reply

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *