Pabiros apie Lidl procesus. Skiriama Rimi, Iki, Norfa ir Maxima tinklams.

Aš buvau Lidl jau pačią pirmą dieną. Tiesiog išėjau pasivaikščioti vakare, einu netoli Lidl – žiūriu, eilė. Galvoju – neisiu. Staiga žiūriu – jau nėra eilės. Kažkur ji dingo per minutę laiko. Užėjau. Pamačiau. Viskas užėmė kokį pusvalandį. Papasakosiu dabar jums tai, ko daug kas nepastebėjo.

Kažkas gal ir matė Lidl prisigrūdusį žmonių. Aš tai pirmą kartą visą tą salę pamačiau tuščią. Kai kas gal ir norėtų, kad taip ir būtų tuščia. Bet taip nebus. Bus kitaip.

Kažkas gal ir matė Lidl prisigrūdusį žmonių. Aš tai pirmą kartą visą tą salę pamačiau tuščią. Kai kas gal ir norėtų, kad taip ir būtų tuščia. Bet taip nebus. Bus kitaip.

Vis dar yra tokių, kas bando šaipytis iš žmonių, stovėjo eilėse prie Lidl. Bet tokių besišaipančių mažėja. Ir jų veidai niaukiasi, kai jie sužino apie realius kainų skirtumus – kai kurios prekės atrodo besančios du-tris kartus pigesnės. Tačiau tai tėra niekai. Greitai besišaipantys pasidarys visai paniurę, kai suvoks, jog į Lidl eina kaip tik tie, kas taupo savo laiką.  Labiausiai visgi paniurs tie, kas organizuoja esamus prekybos tinklus.

Taip, pirmą dieną prie Lidl buvo eilės. Bet sprendžiant iš to, kaip greitai Lidl dirba kasos ir kaip yra organizuotas salės darbas, visas tas stovėjimas eilėje prie parduotuvės, apsipirkimas, o paskui vėl stovėjimas eilėje prie kasų žmonėms turėjo užimti panašiai, kaip ir šiaip įprastas apsipirkimas įprastame prekybos centre.

Apie tas menamai neturinčias ką veikti žmonių minias, stovėjusias eilėse: viena apsipirkinėtoja papasakojo, kaip buvo – nuėjo prie Lidl dienos viduryje, eilė buvo didžiulė, pastovėjo 15(!!!) minučių ir jau buvo viduje. Pasiėmė ten kažko, pastovėjo eilutėje prie kasos, išėjo. Visas apiprekinimas teužėmė apie pusvalandį. Gal ji perdėjo, gal užėmė kiek daugiau, tačiau tas laikas maždaug atitinka įprastą laiką, kurį įprastas pirkėjas praleidžia įprastame supermarkete įprasto apsipirkimo metu. Ir šitaip – per atidarymą, kai visiškas anšlagas.

Kai eilės prasisklaidys, Lidl bus greičiausi prekybos centrai, kokių yra Lietuvoje. Ne šiaip truputį greitesnės parduotuvės, o kardinaliai greitesnės. Bus paprasta – nori apsipirkti vakare – eini į Lidl, mažiau kaip 10 minučių ir jau grįždinėji su pilnais krepšiais. Porą-trejetą kartų greičiau, nei bet kur kitur.

Lidl nedaro to šlykštaus bajerio, kurį daro kiti prekybos centrai – kai viskas išdėstoma taip, kad pirkėjas valandą klaidžiotų iš vieno galo į kitą. Mums jau įprasta, kad parduotuvėse prekės sudėstomos taip, kad reiktų skresai visą prekybcentrį praeiti bent 5 kartus, nes taip gal ilgiau išbūsi ir paimsi vieną-kitą nereikalingą daiktą, kurio šiaip nepaimtum. Lidl viską daro atvirkščiai – viską sudėsto taip, kad per visišką minimumą laiko susirinktum tai, ko tau reikia ir išeitum jau apsipirkęs. Tai yra tobula.

Lidl kasų darbas yra fantastiškas. Vienas žmogus varo pirkinius per skaitytuvus (atrodo, jie pagerinti – niekur kitur Lietuvoje nemačiau tokiu greičiu suskaičiuojančių – atrodo, kad kodas skanuojamas iš visų pusių, nepriklausomai nuo prekės padėties), kitas žmogus fantastiniais tempais supakuoja. Prekių/pirkėjų srauto greitis per kasą, lyginant su įprastais tinklais, skiriasi, man rodos, kokius du kartus. Gal ir labiau net. Taip greitai, kad sukelia lengvą apstulbimą.

Aš atsimenu, kad kažkuris prekybos tinklas buvo vienu metu nuprotėjęs tiek, kad net pradėjo svaigti apie tai, kad reikia numeriukų automatus statyti prie kokių nors mėsų skyrių, o gal netgi ir prie kasų. Suprantate? Mažinti srauto greitį. LoL.

Labai daug kas bando pas save diegtis Lean. Aš mačiau nemažai tokių bandymų. Galiu netgi taip pasakyti – kokie 4 iš 5 Lean diegimų mažų mažiausiai visiškai ne joks ne Lean, o kažkokia nesąmonė. O kone pusė iš Lean diegimų – netgi visiška Lean priešingybė. Lidl atvejis nėra toks – jie realiai turi procesą, iš kurio maksimaliai pašalintos visos kliūtys. Kliūčių procesui šalinimas (o ne kažko ten taupymas) – tai pati Lean esmė.

Kas atsitinka, kai šalinamos kliūtys procesui? Srautas greitėja. Pirkėjų srautas greitėja, t.y., tiek pat perkančių žmonių praeina daugiau. Prekių srautas greitėja – t.y., tie patys žmonės prisiperka daugiau. Jei prekių pasirinkimas sumažinamas, sumažėja pirkėjo buvimo laikas, o atitinkamai, reikia mažesnės parduotuvės tam pačiam žmonių kiekiui aptarnauti. Kasos pagreitinamos – ta pati parduotuvė gali aptarnauti daugiau pirkėjų. Prekės atpiginamos – didesnė dalis pirkėjų atvažiuoja smulkiam urminiam apsipirkimui. Ir taip toliau.

Žinot, ką daro tie, kas diegia Lean priešingybę? Jie pastato didelę parduotuvę, o paskui taupo ant kasininkų. T.y., pirma padidina išlaidas per apsipirkimą, o paskui užkemša srautą. O kai kada būna taip, kad netgi pamiršta apie maišelius, t.y., išvis nukerta srautą ir viskas. Esu rašęs apie kaip tik tokį variantą.

Lidl akivaizdžiai turi vieną labai rimtą pliusą – pirkėjų/prekių srautas per NT išlaidas eina žvėriškai geras. Su sąlyginai nedideliais plotais jie turėtų daryti didžiulę apyvartą vien dėl nepaprastai greito aptarnavimo ir smulkiai urminių pardavimų. Pirkėjas eina į parduotuvę, kraunasi viską į vežimą (krepšiai net nenumatyti) ir viską daro greitai greitai greitai. Daug daug daug. Pagal savo klientų/prekių pralaidumą eilinis Lidl matyt turėtų prilygti didiesiems supermarketams, tiems visokiems XXXX Hyper XXXL. Žodžiu, sąlyginai nedidelis pastatas ir ne per didžiausios prekybos salės atrodo apgaulingai – realiai ten yra dideli prekybos centrai. Realiai dideli. Tiesiog saikingo dydžio patalpose.

Lidl maišiukai yra geri. Aš dėjau ant kitų prekybcentrių, kurie taupo po kokį centą nuo maišiuko savikainos ir pardavinėja tokius maišelius, kurie kiaurai suplyšta vos perpus pakrauti pirkiniais. Apie tai, kad maišiukai Lidl tiesiog pridedami ir viskas – aš jau nekalbu. Aš kalbu apie tai, kad yra ypatingai klaiku ir šlykštu, kai benešant prekes, jau po keliolikos žingsnių maišiukas ima plyšti gabalais. Aš jau vien dėl padorių maišiukų rinkčiausi Lidl, net jei prekės ten būtų brangesnės.

Galiu pasakyti dar kai ką – išvis visi supermarketai mane užknisa. Juose tėra klaikus apsipirkinėjimas, laiko švaistymas ir nieko gero. Visiškai net ne nulis, o minusas teigiamų emocijų. Sprendžiant iš to, kaip dirba Lidl, ten bus mažiausiai neigiamų patirčių. Viskas yra tam, kad laiko švaistymas būtų minimizuotas. Ir darbuotojų laiko švaistymas, ir klientų laiko švaistymas. Jau vien tai yra tobula. Tai yra realus Lean supermaketas. Realus, o ne tas pseudo-Lean.

Ponai iš kitų prekybos tinklų, siunčiu jums linkėjimą suvokti, kad gal nustokit jūs kliedėti apie kažkokias malonias apsipirkimo pas jus patirtis, nes tai yra šyvos kumelės briedas. Tai yra toksai briedas, kad savo absurdiškumu jis primena delirium tremens. Apsipirkimas prekybcentryje – tai yra nieko gero, tai yra tiesiog švaistomas laikas. Ir to iš principo negalima paversti į malonumą. Sugrįžkit į sveiką protą ir pradėkit galvoti apie tai, kaip sumažinti nemalonias patirtis. Nemalonios patirtys visuose lietuviškuose supermarketuose dominuoja net nepaisant visų bandymų viską pagražinti, o jei tos nemalonios patirtys dominuoja – jokie malonumai nepadės.

Nemaloni patirtis yra, kai reikia laukti eilėje prie kasos. Ypač dar jei vietos tiek mažai, kad esi susigrūdęs su kitais. Nemaloni patirtis yra, kai tarpai tarp lentynų tokie, jog ne tik su vežimėliu, bet ir su krepšiu sunku praeiti. Aš jau nekalbu apie tai, kai praėjimai tokie siauri, kad prasilenkti su vežimu išvis neįmanoma. Nemaloni patirtis yra, kai reikia vaikščioti belenkiek kartų iš vieno galo į kitą, nes sūris ir varškė – priešinguose supermarketo galuose. Nemaloni patirtis yra tada, kai negali surasti to, ko tau reikia, nes kokia nors prekė pasibaigė. Aš jau nekalbu apie kai kieno bandymus dar ir reguliariai tyčia perdėlioti prekes taip, kad išvis nieko negalėtum rasti.

Beje, pirmą kartą matau Lietuvoje prekybos tinklą, kuris atrodo mokantis valdyti tiekimą pagal buferių lygius – t.y., kaip pagal ToC. Net vėlai vakare visos lentynos pilnos ir nuolat papildomos ir papildomos pagal poreikį. Prekių buferiai salėse yra valdomi per didesnius buferius sandėlyje, kurie papildomi operatyviai. Aš žinau, kaip dirba kai kokie kiti tinklai – per tokį antplūdį pas juos dar apie vidurdienį būtų pradėję strigti pardavimai vien dėl to, kad pirkėjams imtų trūkti prekių. Net nepaisant planavimo atsirastų pustuštės lentynos.

Brangūs prekybos tinklai, ateikit pas mane. Su maždaug 4-5 ženklų suma kelių valandų pokalbiui. Rimtam pokalbiui (dėl to iškart su pinigais), apie tai, kaip minimizuoti praradimus ir maksimizuoti pelnus. Nes rinka akivaizdžiai destabilizuojasi ir pokyčiai bus tokie, kad maža nepasirodys. Paskui galėsim derėtis dėl kokių 6-7 ženklų sumos ir reikalų gerinimo. Tai bus labiausiai jums atsipirkęs pirkimas, kokį jūs šiais metais būsite padarę.

Beje, jei jau apie rinkos destabilizaciją – Lidl prekiauja ir bazinio segmento drabužiais. Beje, kokybiškais. Kainų lygis – žemesnis nei, pvz., tokiose parduotuvėse, kaip Pasaulio Drabužiai. Pvz., polo marškinėliai – berods gal kokie 5 eurai. Čia kad susivokimas atsirastų. Taip, būtent taip – vienas iš segmentų, kuriam gerokai suskaus – tai įvairios drabužių parduotuvės.

Ir dar. Po savaitės-dviejų bus atsiradęs aiškus durnių požymis – tie, kurie bandys didžiuotis, kad dar nebuvo nuėję į Lidl. Aš jums patariu į tenai nueiti. Suprasite, kodėl tiek žmonių norėjo stovėti eilėse.

Rokiškis Rabinovičius rašo jūsų džiaugsmui

Aš esu jūsų numylėtas ir garbinamas žiurkėnas. Galite mane susirasti ir ant kokio Google Plus, kur aš irgi esu Rokiškis Rabinovičius+.

Dalinkitės visur: Share on Facebook3.7kShare on Google+0Share on LinkedIn0Tweet about this on Twitter

87 thoughts on “Pabiros apie Lidl procesus. Skiriama Rimi, Iki, Norfa ir Maxima tinklams.

    1. Rokiškis Rabinovičius Post author

      Tikrai taip. Būtent taip -- banaliai auginti finansinį srautą. Jei toliau kabinti -- tai užlaikydamos pirkėją ilgą laiką ir lėtindamos apsipirkimą, įprastos parduotuvės bando didinti pirkėjų buferį. Tačiau klientų buferio didinimas nėra pilnavertis sprendimas, nes tiesiogaii tai nedidina srauto.

      Reply
  1. Krakmolas

    Rokiški, dėl didelėse eilėse stovinčių žmonių saulės atokaitoje jūs klystate -- jie durniai, čia galima vartyti kaip nori ir iš bet kurios pusės, ta parduotuvė stovės ir po savaitės ir po metų, ir tada galės visi apsipirkti be jokių eilių.

    Kitas niuansas dėl pačios parduotuvės procesų, man yra tekę lankytis lidluose ne vienoje Europos šalyje, galiu pasakyti, kad teigiamų emocijų man tai nesukėlė, eilės didelės kaip ir bet kuriame tos vietos prekybos centre (lankydavausi gausiai lankomose turistų vietose), o jau net neina kalba apie patalpų išvaizdą (mūsų šalyje patrauklesnes parduotuves pastatė). Bet čia aišku priežastis gali būti ta, kad aš ne specialistas kaip jūs.

    Labai ačiū, kad rašote apie aktualias nūdienos aktualijas, man labai įdomu paklausti ar bus koks tekstas kaip nukentės kiti rinkos dalyviai dėl Lidl atėjimo? Ar galima tikėtis vieno iš jų pasitraukimo apskritai iš Lietuvos? Ką manote apie kainų dempingavimą, vaisius sako jie dabar dykai pardavinėja, ar tai ilgai tęsis?

    Reply
    1. Rokiškis Rabinovičius Post author

      Gal būt ir durniai kai kurie. Gal būt kai kurie tiesiog neturi įdomesnių pramogų, kaip tik nueiti į dar nematytą parduotuvę, apie kurią visi aplinkui kalba. Beje, tokių žmonių daug.

      Dėl eilių -- nežinau kaip, bet jei man per anšlagą užėmė panašiai, kaip prekybcentryje, visgi rodiklis. Realiai reiktų su taimeriu matuoti -- esminis faktorius yra ne fizinis eilės dydis, o jos pralaidumas. Kaip pvz., jei eilės vienodos pagal žmonių kiekį, bet viena iš jų juda dvigubai greičiau, tai iš esmės tai atitinka dvigubai trumpesnę kitą eilę.

      Dėl kit dalyvių nukentėjimo -- analizuoti reiktų giliau pakapsčius po procesus ir faktinę medžiagą. Lidl pats savaime neišmuš nei vieno iš jų. Kita vertus, Lidl turėtų sukelti kainų karą. Ir jau nuo kainų karo gali kažkas ir smarkiau nukentėti.

      Dėl dempingavimo -- labai abejoju tuo, tai panašu į tuščias kalbas, kur tiesiog elementariai klaidingai įvertinamos savikainos, į jas neteisingai įtraukiant pastovius kaštus, investicijas ir pan..

      Pagal Lidl akcijines/neakcijines kainas sprendžiant, o ir pagal visą jų veiklos modelį, labai pigiai jie viską pardavinės ir toliau.

      Reply
      1. Jan

        Lidl uzsienyje turi pastovias eiles, nes tiepatys darbuotojai pastoviai dirba salese. Jei daug neperki, tai ten del keletos prekiu tikrai neapsimoka stoveti ir laukti eile, nes nera jokio self service. Zodziiu jei zmoniu nera dirba viena kasa ir stovi eileje, zmoniu daug tuomet dirba tarkim 5 ir vistiek stovi eileje ir lauki. Pliusas tas jog nereikia begioti po didziule sale ir ieskoti kazkokios prekes.

        Reply
          1. Vainius

            Sutinku su JAN, aš Londone dažnai Lidl apsipirkinėjau ir išties reikia labai ilgai laukti perkant vos keletą prekių, visi perka labai dideliais kiekiais. Vid. laikas eilėje 15min (Lietuvoje kokios 5-7min turbūt).
            Dėl išplanavimo sutinku, tai sutaupo laiko, bet turbūt didelė dalis to sutaupymo prarandama laukiant prie kasų. Neretai vien dėl to eidavau į mažą Tesco greta.
            Lidl gerai didelėms šeimoms ir savaitiniams apsipirkimams, bet ne tada kai tau baigėsi kiaušiniai ar pienas ir nori greit pagriebti ką reikia, sumokėt ir bėgt.

            Reply
            1. Edgaras

              Sulyginai anglija ir lietuva 😀 anglijoje visada buvo perkama savaitei , ten ner tokio supratimo apsipirkti dienai ar pan. nebent dasipirkti si bei ta , bet ir tai….Ir cia dar nuo vietos priklauso ir prekybos centro dydzio ir pasiulos:) Tarkim pas mus Tesco buvo eiles, o Lidl ne…

              Reply
        1. Justinas Galinis

          Pastebėjimas iš čekiškų Lidl. Vos tik kasoje susidaro 4-5 žmonių eilė (čia tokioj eilėj neprailgtų laukti), iš karto atidaro naują kasą. Iš pašalies net keista -- atrodytų be reikalo vargsta dėl kelių žmonių, stovinčių eilėje.

          Reply
        2. Povilas

          Labai teisingas komentaras.

          Norėjau paantrinti, kad Londone nekendčiu eiti į konkrečią Lidl šalia manęs, nes eilės kosminės. Visad užėjęs pro duris, pažiūriu į kasas ir labai dažnai apsisuku.

          Tai ko grįžtu? Nes kai kurios prekės drastiškai pigesnės, pvz., daug naudoju riešutų ir migdolų. Nuo kiekvieno pakelio lieka 1-1,5 svaro. Jei perku kaskart apie 10 jų, tai lieka 10-15 svarų, kas jau pinigai. Su tokiu sutaupymu, jei uždirba žmogus minimumą, tai jam verta eilėj stovėt iki dviejų valandų…

          Tiesa, prekių pakuotojų tai nemačiau nė vienoj LIdl kiek buvau UK ar kitose Europos šalyse.

          Kaip bebūtų, ta dalis, kad pas juos skeneriai greitesni ar/ir darbuotojai tikra tiesa. Kai pirmą kartą atėjau, tai iškart pagalvojau „Lidl specialiai treniruoja darbuotojus greičiau skenuoti, ar kas čia vyksta?“.

          Bet kas iš to, jei kokioj Asdoj tiek savitarnos kasų, kad gali 80% laiko be absoliučiai jokios eilės praeit. Be to, turi ne tik tas tradicines savitarnos kasas, bet ir tokias pačias, kaip tarsi kasos, kur išsikrauni prekes, viskas privažiuoja iki skenerio automatiškai. Taip pat, už sekenerio daugiau vietos viską susikrauti, tad daug patogiau.

          Tačiau esminis skirtumas čia yra tas, kad piko metas Lidl daug ilgesnis nei kituose centruose. Nežinau, kodėl taip yra, ar pirkėjų daugiau, ar kasų mažiau. Bet pikas tiek prasideda anksčiau 30-60min, tiek baigiasi vėliau. Lidl jau užstrigai ir tavęs neguodžia tas faktas, kad tavo eilė greičiau juda, kai kitam prekybos centre jos visai nėra tuo metu.

          Džiugu, kad atėjo naujas konkurentas, tikrai visi išloš dėl to.

          Reply
  2. j

    Del greito nuskaitymo kasose -- atkreipkite demesi i barkodo dydi ant pakuotes. Kadangi didzioji dalis prekiu -- own brandai -- lidl kala barkoda per visa pakuotes dydi, nes tai padidina tikimybe ji nuskaityti pirmo braukimo metu

    Reply
    1. Rokiškis Rabinovičius Post author

      Labai gali būti. Kai aš pirkausi, nesimatė jų skanavimo įrenginio kažkaip, tai negaliu sakyti, kokiu būdu tai išsprendžiama. Taip ar anaip, skanavimas vyko labai greitai, daug greičiau, nei įprastose parduotuvėse sugeba geriausiai įsipratikavusios kasininkės.

      Reply
      1. KG

        1) dideli ir iskaitomi barkodai ant prekiu, o ne priklijuoti bele kaip lipdukai, kurie kartais priklijuojami susirauksleje ir tada basta, rankutem koda veda
        2) vadinamas 3D skaneris (atkreipkite demesi i „kobros galva“ -- barkodas gali buti nukreiptas nors ir i kasininke, ji nuskaitys, nereikia jokio prekes vartymo ir taikymo, kas a) padidina greiti b) sumazina kasininkes riesu apkrova = profesiniu ligu tikimybe

        Kainuoja brangiai, bet apsimoka 🙂

        Reply
        1. Rokiškis Rabinovičius Post author

          Todėl, kad greičiausiai mano matytos dirbančios buvo kasininkės, joks matytas vyras kasininkas neprilygo greičiausioms moterims. Neturiu čia anei jokių seksistinių insinuacijų, net netiesioginių.

          Reply
  3. sauliusss

    Tik nereikia sakyti, kad kažkas priklauso vidurinei klasei ir eina į labai gražius centrus pirkti eko produktų, o ne į sumautą Lidl. Vidutinė klasė -- tai ne tie, kas perka vokiečių išmestas į šiukšlyną mašinas ir sako: Naują nusipirkau. Jei negali nusipirkti naujos -- tai koks jis vidutiniokas? Ir nereikia lyginti su Bangladešu. Lyginkim su tais, į ką norime būti panašūs. Ir nesakykim, kad kažkokia lenkiška višta prišvirkšta vandens (dėl svorio) ir šerta modifikuota žole (kad lietuviai išmirtų greičiau, o ypač tie dildos krepšininkai, kurie valgo daugiau). Lenkai gi, išeitų, valgo lietuviškus gaidžius, jie -- ne durneliai. Net viištų neima, nes nesolidu. Tai va, kaip gyvenam totalinio genocido sąlygomis ir nebėgam… Bet vis tiek nori daug kas pakelti galvas ir pažiūrėti į kitus iš viršaus. Ir pamatys save. Jei dar moka žiūrėti. Tai va, ašarų pakalnė su išvystyta patyčių lygio nelygybe, per daug sureikšmintu „sveiku“ maistu, skudurais (ryzais,- mados, atseit) ir Cololo + Jankevičiaus+Zvonkaus dievinimas laisvalaikiu (tuštybės ir šou verslo beviltiškos šaikos atstovai siautėja). Eik, žmogau, pirkti pigaus ir gero maisto. Už normalią kainą. Nešok virš bambos. Apsijuoksi. Lidlas atėjo. Rimtai.

    Reply
  4. Ramas

    Nepamenu, ar pas tamstą buvau skaitęs straipsnį apie kliuvinių šalinimą prekybcentriuose: vežimėlių/krepšelių, toliau -- prekių, tada -- kasininkų, ir galiausiai -- maišelių pirkiniams- turėjimą. Kaip TOC gerbėjas ir Tim Wood(s) nekentėjas jau iki to sekiau trasą visų tinklų atžvilgiu ir vis dar kasdien susiduriu su chroniškais krepšelių/karučių skirstymais prie skirtingų įėjimų (o tai nesimato, kur srautui reikia karučių, o kur -- krepšelių?.. Vienam tinklui būdinga), einamųjų prekių trūkumais (blem, nu negi sunku žiūrėti pikus??KASDIEN IR KAS VALANDĄ. PINIGAI JUK. Praktiškai visiems aktualu), kasų tempu/kiekiu (ypač feilina kitas tinklas). Žodžiu -- tikrai 4-5 ženklio pokalbio ir toliau jau pagal norus/galimybes sumos reikalas. Manau, LIDL bus kaip tas spyris šiknon, kuris yra dažniausiai ir būna ryžtingo žingsnio į priekį priežastimi. Bet, matyt, ne visiems. P. S. Pinigus nešiu, kai tik į LIDL sulakstysiu: jų eilės kol kas neįkvėpė užeit, bet reik bandyt, kaip suprantu. 😉

    Reply
  5. Lukas

    Rokiški, su visa pagarba, bet sprendžiant iš straipsnio apie Barbora girdeti neteko. Jeigu uzknisa prekybcentriai, tai perki online ir nekvarsini sau galvos niekais 😉

    Reply
    1. Paulius Žuvyčius

      Realiai čia ne apie alternatyvą. Barbora berods tik Vilniuje. Kas mane užknisa prekybos centruose tai jų dydis. Man visada norisi apsipirkti per kuo trumpesnį laiką. Didelės parduotuvės tą laiką stabdo. šiuo metu apsiperku Aushan’o rusiškam variante. Žmonių būna belekiek, bet eilėse ne daugiau nei po 5 žmones. Jie tą išsprendė kasininkėms palikdami tik skanuoti prekes. Atsiskaitymas eina tik per terminalus. Grynais arba kortele. Vienai kasai tenka kažkur trys terminalai. Tokiu būdu pralaidumas neįtikėtinas. Cigaretės, kramtomoji guma tik atskirai. Prie kasų jokių stendų su prekėmis. Žodžiu kaip dideliai parduotuvei procesai sutvarkyti neblogai.

      Reply
  6. Giedrius

    Man atroro, kad didelė viso išdėstyto dalis gula į organizacijos kultūros erdvę -- niekur ant didžiųjų Lietuvoje veikiančių prekybcentrių taip neinvestuojama į žmogišką išteklių ir precizišką vadybą -- valdorfinį ordnungą zum Beishpiel 😉
    Žmogus ten išlavintas ne tik prie kasos šypsotis, prekės pakuoti, bet ir pončkas kepti, taromatą resetinti ar sandėlius aptarnauti. To čia dar nebuvo. Gal bus. Gal bus panašiai, kaip su pelno maržom -- 4 proc. + didelė apyvarta. Tiesiog nebeliko lietuviškos mažiausios kainos, praktiškai yra daugiau iš ko rinktis -- to, ko nori ir matosi, kad žmogui dirba žmogus, tikrai vienas apie kitą galvoja, nors kiekvienas skirtingai myli maistą 😉

    Reply
    1. Rokiškis Rabinovičius Post author

      BTW, man vienas iš didelių kriterijų, einant į parduotuvę -- ar jaučiasi darbuotojai gerai. Nes nelaimingi darbuotojai labai smarkiai prideda neigiamos patirties. O dirbtinėmis šypsenomis ir dirbtinai maloniais pasisveikinimais to nesigauna pakeisti.

      Kad nesijaustum nemaloniai, kad kontakto potyris būtų teigiamas, darbuotojas turi būti neuždūchintas, nes viskas veikia empatiniame lygmenyje. Šiuo atžvilgiu Lidl panašu kad bus nr.1.

      Iki šiol nr.1. buvo Rimi, nr.2 buvo Norfa, nr.3 Iki, nr.4 Maxima. Aibė mažesni gerokai, bet jeigu juos traukčiau į tokį reitingą, tai būtų buvę maždaug apie tą lygį, kur tarpe tarp Rimi ir Norfa tinklų.

      Reply
    2. Anonimas

      Tai cia ne Norfa kuri apsiskelbus del mokama „didziausiu “ atlyginimu kurie vos vargiai tesiekia minimuma o ari kaip mulas , net toj pacioj anglijoj prie konvejario stovintys ir kokias nors prekes rusiuojantys ar koki nors kitoki darba sandeliuose dirbantys , arba isvis zuvies fabrikuose Norvegijoj dirbantys zmones ir tai lengviau dirba ( turiu omeny darbo sunkumo, laiko skirto tam darbui , nasumo ir elgiasio su darbuotojais atzvilgiu ) . Nzn kaip Lidl yra su viesu tuom , nes neteko dar kolkas susidurt su zmonem ten dirbanciais , o ir taip reik palaukt koki menesiuka ir bus matyt kai pten bus. Dauguma giria Lidl del aptarnavimo ir prekiu isdestymo , bet kaip realiai ten padetis kaip darbas jame , kaip mokamas atlyginimas , mane labiau domintu tai kaip yra uztirkinamas stabilus ir nasus darbas , kaip elgemasis su darbuotojais kaip jie skatinma ir kaip uz viska atsilyginama , kadangi teko sleketis su Lidl atstovais tuo klausimu tai jie tik bere pazadus ir viska bande parodyt is graziosios puses , tad jaigu kazkas esa dirbe arba dirba dbr noreciau kam man prasytumete savo atsiliepimus apie konkrecius Lidl prekybcentrius ( domina kaune bet galite ir apie kt. miestu ).

      Reply
  7. Cha

    Grazus pasiteisinimas. Gerai,kad pensinykai lidlan nuskuode,kt.eiliu neliko,ramiai pirktis galima.

    Reply
  8. maxima

    Prašai atsinešti ….0000000….. sumas už „konsultacijas“ prekybos tema,o net teisingos datos Lidl atidarymo nesugebėjai atspėti,ha…..

    Reply
  9. maxima

    na bet nepataikei su atidarymo data , tai faktas,reputacinis minusas kaip sakoma….

    Reply
  10. minimalus

    Keletą metų gyvenu Anglijoje ir Lidl mano mieste pats prasčiausias iš visų centrų. Prieš pusmetį naują parduotuvę pastatė, bet jau nudremzta labiau nei kitos ilgiau stovinčios konkurentų parduotuvės. Eilės didžiausios, salėje nuolat netvarka, darbuotojai apsmurgę ir pervargę vaikšto. Beje, vadovas lietuvis. Ir kitas vadovaujantis personalas lenkai arba lietuviai. Einam ten tik dėl jų bandelių ir pan. gaminių, kurių britiski centrai neturi. Maišeliai anksčiau buvo patys geriausi. Dabar kai Anglija apmokestino visus maišelius (Lidl iki tol vienintelis prašė pinigų už maišelį), tapo patys prasciausi, net prie kasos plyšta gabalais. Bet kas dėl kainų karo, patys britai kiek kalbėjau sako kad Lidl ir Aldi atėjimas spyrė vietiniams į pasturgalius ir sumažino kainas. Morisons, Tesco ar Asda net reklamose dažnai pažymi kad jų kainos dabar prilygsta nei Lidl ar Aldi. Tik žinoma su lojalumo kortele.

    Reply
    1. Rokiškis Rabinovičius Post author

      Labai keista, nes Anglijoje Lidl pagal mano matytus klientų patirties vertinimus jau konkuruoja su Tesco. Kita vertus, gali būti, kad varijuoja viskas priklausomai nuo vietos.

      Reply
      1. ARX

        Tesco UK praranda rinka LIDL, tai faktas. Ne daug bet jau pradėjo atiminėt klientus.

        Reply
  11. Mindaugas

    Blyn, vien paskaičius apie kasų darbo efektyvumą, ten noris užeiti. Nes bent jau IKI administracija prie mano namų, tai regis, daro viską, kad ten daugiau kojos nekelčiau. O porą kartų ir išėjau pamatęs paskutinių mėnesių tipišką vaizdą: darbo dienos vakaras, bet jau gerokai po piko meto (20:30), dirba dvi kasos iš 8, kurių vienoje -- žioploka praktikantė. Prie kiekvienos kasos -- 10-12 žmonių eilė. Vos juda. Na sakyčiau, kad maža kas, darbuotojų kaita, gal kažkas serga ar pan. Bet ne -- salėje Sizifo darbais (kokių bereikšmių niekučių perdėjimas iš vienos lentynos į kitą) užsiima dar… 3-4 žmonės. Really? Va ir „bad experience“. Po ilgos darbo dienos aš tikrai nenoriu ne piko metu stovėti 10-15 min. eilėje, kai net nelogiškai sudėliotas prekes sugebu susirinkti per 5-7 min.

    Reply
    1. Paulius

      Dėl kasų darbo ir eilių suvaldymo man patinka Norvegijoje matytas metodas: kai eilė prie dirbančių kasų pasidaro ilga, kasininkas skambučiu pakviečia salėje dirbantį žmogų kuris atėjęs eilę padalina bent perpus. Kai žmonių sumažėja tas darbuotojas grįžta į dirbti į salę. Beje, pastebėjau kad tose parduotuvėse rytais atvejus naujas prekes ateina papildomi žmonės kurie padeda jas išdėlioti salėje.

      Reply
    2. Rokiškis Rabinovičius Post author

      Mane asmeniškai eilėmis prie kasų labiausiai irgi Iki nervina. Šiuo atžvilgiu iš senesnių tinklų pirmoje vietoje buvo Norfos, kur kaip bebūtų keista, eilėje prie kasos mažiausiai tekdavo stovėti. Antroje vietoje man buvo Rimi, trečioje Maxima, o vat Iki, kurie krūvą metų vis bando pretenduoti į kokius tai pagerintus supermarketus, šiuo atžvilgiu itin man nemalonūs. Iki tiek, kad kartais užsiknisdavai eilėje stovėt, palikdavau krepšį ir išeidavau pirktis kitur.

      Reply
      1. Mindaugas

        Man sunku ekstrapoliuoti ir apibendrintai kalbėti apie visas IKI parduotuves, mat linkęs apsipirkinėti tik tose, kurios man arčiausiai namų, bet regis, kažkoks lūžis įvyko, lyg tyčia prieš Lidl atėjimą norėtų pasibloginti savo padėtį -- anksčiau, dar prieš pusmetį viskas buvo ok (na bent kiek gali būti ok), viskas pradėjo blogėti prieš naujus. Iki tol kažkaip nežibėjo, bet tokių nesąmonių nebuvo.

        Atskiro paminėjimo reiktų kasoms, kuriose prekiaujama platesniu cigarečių asortimentu, tikrinami loterijos bilietai, mokami mokesčiai. Na tiesiog akivaizdu, kad tai ne vienos kasininkės darbas. Retkarčiais ne viena ir dirbdavo, bet to irgi senai nemačiau. Tikiuosi, kad tokioje kasoje dirbanti, bet uždirba daugiau, nes atlikti tris-keturis gan skirtingus, tegu ir paprastus, bet reikalaujančius staigaus persiorientavimo, darbus -- tikrai ne kažką. Apie ilgesnę eilę prie tokios kasos, tai patylėsiu.

        Reply
      2. Andrius

        Tikrai taip. Justiniškių IKI Vilniuje, pakankamai nedidelė, bet žmonių visada labai daug, o kasų darbas toks tragiškas, kad negalima apsakyti. Dirba viena arba dvi kasos ir prie kiekvienos rikiuojasi po 10 žmonių net ir 11 valandą ryte, o dažnai dar kokia problema iškyla, tai kainą patikrinti turi nueiti ar pan. . Negi vadovybė to nemato ir negali tiesiog daugiau kaisninkių pasodinti? Nebekelsiu ten kojos, nors vos kelios minutės nuo namų.

        Reply
  12. Lina

    geras tekstas. ačiū. tik didelė abejonė dėl aptarnavimo pie kasos kokybės. Teko gyventi daugiau nei 3 metus Portugalijoje, keletą mėnesių Vokietijoje. LIDL -- viena iš pagrindinių parduotuvių savaitiniam apsipirkimui. drąsiai galiu teigti, kad NIEKADA neteko matyti aptarnaujančio personalo, padedančio susipokuoti prekes. neapsigaukime, esu tikra, kad tik pirmomis dienomis personalas vaišina vandeniu ir išdėlioja skėčius nuo saulės stovinčiams eilėje ir supokuoja nuskenuotas prekes. vėliau ta paslauga dings. Mano patirtis rodo, kad kasos darbuotojas skenuoja prekes tikrai nerealiu greičiu ir stumia nuskenuotas į priekį dar didesniu greičiu, o tu tik spėk dėtis viską į vežimėlį, nes normaliai susidėti prekių paprastuoju būdu tiesiog nėra kada. bet kokiu atveju, eisiu į Lidl, tik luktersiu, kol srautai apmažės.

    Reply
  13. Mantas

    Lenkuose, Suwalkuose lidlo kasos bene dvigubai greiciau sukasi. Siandien apsilankyti teko Ukmerges gatvej esanciam Lidle. Bet dar manau isivaziuos. Pirkta daug, panasiai kaip iprasta -- savaitei. Sumoketa, is akies, gerokai pigiau.

    Reply
  14. kaktusinho

    Viena pastaba: Darbuotojai, kurie deda tavo pirkinius į maišelį kasoje, yra tik laikinas dalykas, padedantis sumažinti spūstis atsidarymo pradžioje. Tokių darbuotojų nei vienoje Lidl parduotuvėse užsienyje nesu matęs, tad abejoju, ar Lietuva bus išskirtinė šiuo atžvilgiu. Mane asmeniškai nervavo faktas, kad galima naudoti tik vežimėlius, o ne krepšelius. Gaunasi taip, kad jeigu nori paimti kokius 5-7 daiktus, turi imt vežimėlį, nes į rankas daiktai nebetilps. Tai visi žmonės vaikšto su tais didžiuliais vežimėliais ir apsiprekinimas pavirsta tarsi į bandymą manevruoti savo mašina perpildytose Mumbajaus gatvėse. Jeigu koks pensininkas užsisvajoja ir su savo vežimėliu tiesiog sustoja vidury, tai kokie 8 žmonės užstringa ir turi laukti kol jis atsipeikės.

    Reply
  15. Vaidas Junkaris

    2003-2005 teko dirbti su LIDL. Demontuodavome įranga rekonstruojamose ar uždaromose parduotuvėse ir veždavome į Lietuvą. Ne vienoje Norfos, Maksimos parduotuvėje stovi šaldikliai AHT, akcijiniai stalai, šaldymo priesieniai iš LIDL. Jau tada LIDL parduotuvėse atitarnavusi 10 metų senumo įranga dar ir dabar dirba Lietuvoje. :):). Bet tuos superinius kasos stalus SIDAC iš LIDL pavyko parduoti tik vienam klientui Telšiuose S.Jurkaus parduotuvėje Mastis. Kasos stalo ilgis apie 4,5 metro ilgio. Kasos stalo transporteris ant ant kurio iskraunamos prekės apie 3metrai. Nerealiai patogūs kasos stalai pirkėjui. Isdejai prekes ant konvejerio, nuskanavo, susimetei į vežimą ir stumi prie mašinos. Na jei pažiūrėtume skeneriai ir kasos aparatai to pačio gamintojo Maxsimoje ir LIDL. Bet modeliai skirtingi. Bet kaip sužinosite kiek dirba LIDL parduotuvėje žmonių ir kiek panašaus ploto Lietuviškoje parduotuvėje, visiems lūpos atvips.
    Juokingiausia buvo klausytis visokių Lietuvos prekybos ekspertų sapaliojima apie LIDL atėjimą ir perspektyvas lygindami Cento ir Pigiau grybo nesekme.
    Netgi toks jų ėjimas atidarant 15parduotuvių vienu metu, kas atpigino marketingą man tai nerealus žingsnis.
    parodykite nors vieną LT parduotuvę kur pirkėjo vežimėlis 220 litrų?
    Lietuvoje tai „zydrieji vandenys“ o Vakarų Europoje jau 25metai.

    Reply
  16. Martynas

    Iš esmės sutinku su visais pagyrimais Lidl’ui dėl efektyvumo ir prekių valdymo, bet ir jie neapskaičiavo kažko tiksliai, nes paties paminėta viena iš nemalonių patirčių „Nemaloni patirtis yra tada, kai negali surasti to, ko tau reikia, nes kokia nors prekė pasibaigė.“ -- gana dažnai pasitaikė pirmosiomis dienomis -- to įrodymas pustuštės arba visai tuščios kai kurių prekių segmentų lentynos.

    Reply
  17. LIDL ar MAXIMA

    Kaip ten yra posakis, geriau 50% nuo konors nei 100% nuo nieko 🙂 Lidl taip ir daro :)) tikiuos greit isnyks maximos

    Reply
      1. zosė

        100% sutinku. Bet gerinti aptarnavimą ,reikia gerų,darbščių ir motyvuotų darbuotojų, kurie gautų geresnę algą. O algų Maxima laaaabai nenori didinti.Nes kaip vieną ,aukštas pareigas užimanti vadovė pareiškė-:atlyginimas nėra pagrindinė motyvacija dirbti:)))))
        p.s. dėl daržovių kainų ,taippat su Jumis sutinku.

        Reply
  18. Jurate

    nu totaliai pritariu autoriui! turiu moteriska silpnybe eiti i prekybcentrius, bet realiai toks laiko gaisimas..eisi i maza, puses prekiu nerasi asortimente. eisi i dideli, nzn, nepavyksta man greitai..minimum 40 minuciu.kokiam rimi vakare jau einamu prekiu neberasi..o tada kasos..tai nezino prekes kodo, tai nenuskenuoja barkodo..krapsto krapsto, brauko brauko..nu nafig..ir cia ne kasininkus reik barti, o tuos kurie taupo ir sudinus lipdukus ir skenerius perka..
    lidl kiek teko pirkt pilnas prekiu vezimelis per minute pralekia..lietuvis priprates prie maximos lieka issiziojes ir bando greit krapstyt pinigine..

    Reply
  19. kūkalis (tadas)

    Viešėjau Londone (didžiajame) prieš Velykas. Užėjus didžiojo šeštadienio popietę į Lidlą, buvo tuščių lentynų ir teko eit į kitą pardę, nes konkrečiai, nebuvo nesūdyto sviesto, tam akcija buvo, o kitos dvi rūšys sviesto buvo sūdytos, kurių viena akcijinė taip pat buvo besibaigianti, šalia buvusių sūrių taip pat akcijinių tik kainų kortelės. Na, gal čia išskirtinis atvejis, prieš šventes. Ir ten krepšeliai buvo, visai kaip maksiminiai.

    Reply
  20. Nenustebusi

    ODĖ LIDL-ui. Pusę valandos pasivauiksčiojo, valandą rašė straipsnį, dabar galės mėnesį nemokamai vaišintis bananais 0,66 EUR/kg vietoje honoraro.

    Reply
  21. nu

    Dabar Lidlas darys viska idealiai. O paskui- kaip visi. Naujas zaidejas-gerai. Ir tiek tos naudos…

    Reply
  22. Horn

    Lidl dar neteko lankytis (būtinai reiks), bet visad gerai papildomas stiprus žaidėjas rinkoje. Tiesa prieš savaite Leader price buvom ir jeigu Lidl tokio lygio bus (ne dabar tik atidarius, bet pvz po 3-5metu) tai ne kažką… Beje darbuotojai neigiamos energijos daugiausiai perduoda Norfoj.

    Reply
  23. runcė

    Ne į temą. Įdomu, kokie Lidl kasininkių atlyginimai. Jei dvigubai greičiau skenuoja, gal ir atlyginimas dvigubai didesnis…

    Reply
  24. Evaldas

    Nu ir kurgi toks prekybcentris, kur „varškė ir sūris skirtinguose galuose“ ?

    Reply
  25. Inesa

    10 metu gyvenu Ispanijoije ir iki siol Lidl mano megstamiausias. Ir ne del greitumo ar pan. (man tas kazkaip vienodai), bet dek kokybes-kainos santykio. Apie tekstile ir smulkia buitine technika aplamai ner zodziu -- turiu aparatu, kurie dar pries 10 metu pirkti tarnauja, o jei kas sugenta ir yra garantija -- be jokiu problemu. Maista perku budent del kokybes ir jo skonio, ir dar maloniau, jei ta kokybe uz zemesne kaina nei kitur. Teko matyti reklamas televizijoje apie kruopsciai uzaugintus ir ispuoseletus darzoves ir vaisius, parduodamus Carrefour prekybiniuose centruose -- realiai i jas paziurejus dingsta noras ne tik triguba kaina moketi, bet ir uz dyka ju nereik. Manau, kad lietuviski Lidl nenusileis uzsienietiskiems, vis delto vokiska kokybe…… O kazkokiu skundu ir priekaistu visada buvo ir bus, tokia zmogaus prigimtis, tiesiog tegu kiekvienas pasirenka kas jam „arciau prie sirdies“ (o prie pinigines).

    Reply
  26. Audrius

    Jei teisingai pamenu, tai kažkuriam straipsnyje buvo minėta, kad LT atidaryti premium segmento LIDL’ai. Tai užsienyje irgi su tais pačiais lygint reikėtų.

    Kasos, taip, greitis geras. Pamenu, kai pirmą kartą lankiausi LIDL Vokietijoje, tai pirkome maisto slidinėjimo savaitei. Prie kasos dviese vos spėjom dėt į maišus…

    Tęsiant efektyvumo temą, tai LIDL yra „mažas“ (2k-3k, kai maximoj būna iki 50k) prekių asortimentas, kas leidžia dar geriau valdyti ir paspartinti procesus.

    Reply
  27. Remigijus

    Aš noriu parašyti savo įspūdžius ne apie kainas, ne apie aptarnavimo greitį, tačiau apie naują, vasario mėnesį atsiradusį reiškinį -- taromatus ir depozitinės taros grąžinimą. Ir kaip Lidl’ui sekasi su tuo reiškiniu tvarkytis.

    Kaip žinia, nors VŠĮ „Užstato sistemos administratorius“ generalinis direktorius p. Gintaras Varnas teigia, kad kiekvianas taromatas (nesvarbu kokio prekybos tinklo eksploatuojamas) turi priimti visas depozitiniu ženklu pažymėtas pakuotes, tačiau man, iki birželio 2 d., teko susidurti su kitokia realybe. Visi tinklai priėmė tik tą gražinamą tarą, kuria prekiavo.

    Vakar, norėdamas patikrinti, kaip šioje srityje sekasi Lidl’ui, paėmęs įvairiuose prekybos tinkluose pirktą depozitinę tarą (pažymėtą cento/IKI, gabijos/NORFA, aqua/RIMI prekiniais ženklais), vietoj to, kad, kaip įprasta, eičiau į 3 (IKI, NORFOS ir RIMI) taromatus, nuėjau į LIDL. Mano nuostabai, visa depozitinė tara buvo priimta.

    Pritariui Giedriu, kad, “ didelė viso išdėstyto dalis gula į organizacijos kultūros erdvę — niekur ant didžiųjų Lietuvoje veikiančių prekybcentrių taip neinvestuojama į žmogišką išteklių ir precizišką vadybą“. Teko girdėti, kad tam, jog būtų užtikrintas p. Varno deklaruojamas teiginys, Lidl’o vadybininkai rinko informaciją kitų prekybos tinklų parduotuvių salėse, ir suvedinėjo į Lidl’o sistemą, skirtą šio tinklo taromatų aptarnavimui.

    Nugalėjo vokiška tvarka ir pagarba pirkėjui.

    Reply
  28. zosė

    Kaip bebūtų ,bet dabar Lidl (atsižvelgiant į tai ,kad sutartys 0,75 etatams), valandinis darbuotojo įkainis didžiausias tarp prekybos centrų.

    Reply
  29. Gintautas

    Žiūrėjau vokišką laidą apie prekybcentrius. LIDL, Aldi, Netto etc. yra discounteriai vokiškai vadinami, na o kitos pardos normalios. Ten taip aiškino normalių pardų savininkai, kad pas juos apsipirkinėjimas yra malonus experience’as, o discounteriuose skubina greitai susikrauti ir dingti. Prekių pasirinkimas 10 kartų mažesnis. Kas maloniai nustebino, kad basic no-name’ų preikių krepšelis visose pardose Vokietijoje vienodas (centas į centa!), panašiai turbūt bus ir Lietuvoje. Dar įdomus faktas, kad daug net iš pažiūros pasiturinčių vokiečių eina paprastų dalykų į discounterį ir po to, jei ko prabangesnio neranda, eina į supermarketą. Todėl daug kur discounteris yra šalia, kartais net priešais tame pačiame pastate, normalaus supermarketo. Čia irgi strategijos dalis ir Lidl kiek mačiau, LT elgiasi taip pat.

    Mano asmeninė patirtis Lidluose ar Aldžiuose JK ir Vokietijoje yra kaip tik atvirkščia: vietos ten normaliai pravažiuoti ar sustoti pagalvoti ką pirkti nėra, salės darbuotojai laksto ir tik surėkia „Achtung“, kartą gavau su šaldyta višta per ranką, darbuotojai surūgę ir nuvargę. Kainos visa tai atperka ir nelabai suprantu kaip jie taip sugeba. Pvz. Pink Lady obuolių kilas Tengelmann’e buvo 3 eur, Aldyje 2 eur ir t.t.

    Pritariu kitiems, prekių pakuotojų neliks. O dėl krepšelių, tai vokiečiai pasiima kokią dėžę nuo pieno pakuočių atlikusią parduotuvėje ir į ją susikrauna maistą, jei ne daug perka. Po to tą dėžę iškart už kasų išmeta į kartoną.

    BBC How the discounters are beating the supermarkets
    http://www.bbc.com/news/business-34315643

    Reply
  30. Vieno iš prekybos centrų atstovas

    Pons, o jums 4-5 ženklų sumą grynais ar pavedimu ?

    Reply
  31. DB

    Lidl dar nieko ,palaukit ,gal atkeliaus ir Aldi,ju prekes labai panasios ,bet pastarojoj didesnis pasirinkimas.del eiliu jus klystat ,nejaugi rimi ,maximoj Iki nera eiliu???kas liecia del keletos prekiu tai priklauso nuo zmoniu-klientu .jei pirkejas mato kad tu turi tik viena ar dvi prekes ,tave uzleidzia i prieki ,na aisku cia jau kita kalba apie kultura,galesim gvildent kita karta.PS gyvenu Airijoje .

    Reply
  32. Adomas

    „Labai daug kas bando pas save diegtis Lean. Aš mačiau nemažai tokių bandymų. Galiu netgi taip pasakyti – kokie 4 iš 5 Lean diegimų mažų mažiausiai visiškai ne joks ne Lean, o kažkokia nesąmonė. O kone pusė iš Lean diegimų – netgi visiška Lean priešingybė.“

    yes yes yes! pagaliau nors vienas žmogus patvirtino, ką jau daug metų galvoju. reiškias aš dar šarinu kažką, dar ne visai jabanulsia. ačiū, Rokiški.

    Reply
    1. Rokiškis Rabinovičius Post author

      Tipiški Lean diegėjai šalina resursus (atima žmonių darbo laiką, utilizuoja jį beprasmybėmis, daro laisvesnių darbuotojų atleidimus, etc.), o tada įsivizduoja, kad tai Lean. Išties negalima to daryti. Resursų utilizavimas nėra Lean. Lean yra nereikalingų kliūčių šalinimas iš proceso. Našumo, o ne utilizavimo didinimas. Tą gana sunku pagauti kai kuriems.

      Reply
  33. Mindaugas

    Dar Aldi Lietuvoje reikia. Butinai!!! Bent jau cia, Anglijoje, jie, ko gero, nenusileidia lidui kainu mazumu, taciau mano pastebejimu tikrai lenkia kasu darbo greitumu. Man i vezimeli (be maiseliu) susidelioti prekes sekasi prasciau nei kasininkei(ui) jas praskenuoti. Tik kad va beda pilnos pastoviai tos parduotuveles ir kaip kad autoriaus pastebejimuose zmoniu skaicius tikrai nenusileidia, o gal ir lenkia koki didziuli salia stovinti Sainsbuty.
    Dar vienas dalykas, ko labai noreciau palinketi Lietuvai ir jos zmonems tai vakarietiski bankai ir ju ikainiai; kur nereikia moketi jei nori isideti pinigus i savo saskaita, nereikia moketi net jei nori ideti pinigus i kito saskaita tame paciame banke. Uz mokejimus ir pavedimus internetu taip pat nereikia moketi. Turi nemokama banko kortele, nera jokiu metiniu jos ale aptarnavimo mokesciu ir taip pat, (kas man pasirode absurdiskiausia) nereikia moketi issiemant pinigu bakomate.
    Aisku yra mokamu paketu, taciau tik jei klientas pageidauja.. ir tada yra uz ka moketi: gauni telefono draudima, kelioniu draudima, masinos buksyra iki namu ar pasirinkto garazo ir kitokias paslaugas…
    Zodiu, yra dar kur zengti pirmyn.

    Reply
    1. Rokiškis Rabinovičius Post author

      Aldi Didžiojoje Britanijoje užima tą patį segmentą kaip ir Lidl, ir konkuruoja su kitais tinklais kartu. Kainų pokyčiai Jungtinės Karalystės supermarketuose buvo iššaukti kaip tik šitų dviejų tinklų -- Aldi ir Lidl.

      O dėl bankų -- jo, ta situacija nėra normali kol kas Lietuvoje. Manyčiau, po kiek laiko irgi pasikeis.

      Reply
  34. Sun

    Nuejau i Lidl, perziurejau savo moteriska skvarbia akimi prekes, etiketes. Produktai tikrai prasti. Apsisukau ir isejau. Nepirksiu s… kad jis 0,10 euro cento pigesnis. Zmones prabuskit. Eiti verta jei reikia WC popieriaus, jis tikrai pigesnis. Ir anam galui nera labai didelio skirtumo kokybe:)

    Reply
  35. Mėgėjas

    * Buvau Vokietijoje LIDL prieš 8 metus -- buvo pakuotojas. Kasininkių greičiai nerealūs, supratau, kodėl uždirbo Vokiškus atlyginimus.
    * Lenkijos LIDL teko būt, kasininkai dirba žaibiškai -- malonu.
    * Švedijoje LIDL teko būt, žmonių nedaug, kasininkų geitis švediškas, bet pakenčiamas, kainos geros, nors švedai kai kurie iš principo boikotuoja dėl daniškos kiaulienos.
    * Lietuvoje buvau, kasininkų greičiai lyginant su kitais LT PC gerI, lyginant su DE, PL pasirodė lėtesni.

    Išvada -- apsipirkau per max. 15min, patiko, verta urmu. Kai normalizuosis srautai bus galima sumažint iki 10min parduotuvėje. labai patiko parduotuvės dydis ir lentynų planas ant vežimėlių, nes jei nueinį į nepažiįstamą IKI, MX ar Norfą tai tenka klaidžiot ir ieškot (vargina). Prekių kokybė -- tenkina (žiūrėsime kitas kartegorijas ateityje).

    Reply
  36. Profesorius

    Eilės kiek susidūriau yra visuose prekybcentriuose. Kai kuriuose didesnės, kai kuriuose mažesnės. Kai kur chroniškai todėl ten stengiuosi nesilankyti nors yra minutė kelio pėsčiomis. Labai nustebino Moki veži. Parduotuvė dydžio kaip akropolis, vaikšto 3 klientai, nieko rasti neįmanoma, pasiklausti irgi nieko neįmanoma, o prie kasos 10 min. skenuoja 2 prekes. Žodžiu per val. nusiperki už 10 eur. kaip jie ten laikosi nžn., daugiau kojos nekėliau į tą parduotuvę, čia dar litas buvo kai buvau užsukęs.
    Dėl skenavimo greičio tai kažkaip neskaičiavau, bet daugmaž laikas visose parduotuvėse yra panašiai, kad nespėji krautis į krepšelį nebent ten mokinė dirba.
    Dėl užduchintų darbuotojų, tai man Norfos ir Maximos darbuotojai atrodė labiausiai „laimingi“ ir atsipalaidavę. Bet tiek eilės tiek laimingi darbuotojai tiek prekių išdėstymas ir asortimentas bei kvapas labai priklauso nuo konkrečios parduotuvės. Keistas pastebėjimas, paskutines dvi savaites Maximoj, man pakeliui Maxima bazė ir Vokės Maxima užsiroviau ant tokių eilių, kad net skauda. Ir tie patys darbuotojai ne šypsojosi o raukėsi.
    Žodžiu, paskaitęs šitą straipsnį rytoj lekiu į Lydlą, nors man 15 km nepakeliuj ir nieko pirkti nereikia. Man įdomu kaip ten Lydle reikalai vyksta, nes mano įmonėj jau 5 metus vyksta pseudo-leanas, nors ir sunkiai apsiverčia liežuvis tai pasakyti nes įmonė dirba pelningai ir pelnai auga, bet per 5 metus jau pasiektas anti-leanas.
    Ačiū už straipsnį!

    Reply
    1. Vaidas

      Būtent, pritariu, daug kas priklauso ir nuo konkrečios parduotuvės. Kažkas minėjo kasininko iškvietimo skambučiu racionalizaciją, tai Vilniuje tas seniai ne naujiena, tikrai esu matęs Lazdynuose mažoje „Iki“, jei neklystu, ir dar kažkur.

      Reply
  37. Sraigtelis

    Na LIDLe dar neteko būti ir išbandyti jų proceso, bet pastaruoju metu lankiausi naujam RIMI Nordikoj… Nu tai na..b.. Taip debiliškai išdėstyt viską reik gerai atžagaram būt. Kokius penkis kartus pervariau iš vieno galo į kitą. O dar prajuokino sūrelių akcija -- gauk nuolaidą su RIMI kortele ir popieriuku iš jų kiosk’o… WHAT?!!! Are you fuckin’ durni?!!! Čia gal specialiai padaryta, kad nepirktum? Pasirinkimas prekybcentriuose irgi kartais užmuša, nes rinktis iš penkių jogurtų su mėlynėmis yra grynas konfūzas ir proceso stabdymas.
    Geriausias variantas vis dėlto Barbora, nes yra prekių searchas, nereikia niekur eit ir maišų tampyt. LIDLas tikriausiai bus antras arba trečias pasirinkimas.

    Reply
    1. neziniukas

      Aš irgi naudojausi Barbora, bet vakar visa šeima nuėjomeį Lidl’ą ir vietoj standartinio krepšelio, kur Barboroje apie 50 EUR susidarydavo, gavosi tik 30 EUR (4 asm. mėsa, žuvis, DARŽOVĖS, etc. + pabandymui alaus už 0,29 centus(toks birzgaliukas Švyturio, Kalnapilio lygio)), tai turbūt Barboros paslaugų atsisakysiu ir vieną kartą į savaitę skirsiu laiko nuvažiuoti į Lidl’ą.

      Reply
  38. Zaibys

    I lietuviska Lidl dar neteko eiti, uztat ketvirtadieni buvau cekiskam, ir ten buvo zaibys. Prekiu prisirinkau daug ir skirtingu -- tik spejau sukrauti ant prekystalio, atsisukau padiskutuot su draugais ar tikrai mums reikia penkiu maiseliu -- net nepastebejom kaip tos prekes jau buvo praskanuotos ir darbuotoja su sypsena lauke kol mes jas susikrausim (na, pakuotoju ten nebuvo -- ju ir nereikejo).
    Pomidoru buvo kelios dezes, vos viena pasibaige -- atvaziavo sales darbuotoja su nedideliu autokaru ir atveze.
    Didele duonos kepimo krosnis atsidaro i sale. Sales darbuotoja uzkabino juosta kad negalima ten praeiti, istrauke duona is krosnies, uzdare ir vel nukabino juosta. Tas truko koki 20 sekundziu.
    Isdestymas prekiu ant tiek patogus kad as net nusistebejau ir vis tiek apejau kelis kartus. Parduotuve nedidele bet operatyvi. Alui buvo akcija, cekai ten ji pirko dezem ir paletem. Tai eilese prie kasu to alaus buvo daugiau negu lentynose. Bet lentynos visad buvo pilnos.
    Zodziu kiek as maciau Lidlo, ten osom.

    Reply
  39. Loreta

    cia kazkas svaigsta del Lidl, nes kazkam tai naujas dalykas, lankaiusi as taip pat kitose salyse siame tinkle, laukia visi eilese kaip geruciai, veikia tik kelios kasos, visos kitos uzdarytos. taigi Lietuvoje aisku svarbu palikti puiku pirma ispudi, kad zmones patiketu, jog taip bus visada ir eitu tik i si tinkla 🙂

    Reply
  40. Normandas

    Ėjau pasivaikščioti, eilės nebuvo, tai užėjau į Lidl. Parduotuvė geresnė negu Vengrijoje (buvau prieš maždaug 10 metų), Vokietijoje (buvau prieš 3 metus), Bulgarijoje (buvau prieš pusę metų). Patiko ne maisto prekės. Galima susigundyti šį bei tą nupirkti. Kampinis šlifuoklis pigus, charakteristikos geros, surinkimas neidealus, svoris didelis, bet gal kada nusipirksiu, jei užpuls taupymo manija. Neblogos ir automobilinio dulkių siurblio charakteristikos. Jeigu Electrolux vėl suges, tai vietoje to, kad mokėčiau apie 80 eurų už remontą, tikrai pirksiu naują daug pigesnį iš Lidl. Jei po 3 metų garantinio laikotarpio suges, tai išmesiu ir vėl naują pirksiu, vis tiek apsimokės geriau negu Electrolux.
    Man idomu, kiek galima tikėti tam, kas rašoma apie dantų pastos sudėtį. Įtarimas, kad ten kažkas ne taip. Dantų pastos sudėtyje nėra SLR. Tokios dantų pastos paprastai brangiai kainuoja, o Lidl -- jos pigios. Dar idomiau, kad dantų pasta pagal sudėtį paprastesnė, skirta tik karieso profilaktikai, kiekis mažesnis, bet kainuoja daugiau negu negu trigubo poveikio dantų pasta.
    Maisto produktų kainos tikrai mažesnės negu kituose prekybos centruose. Jogurtas Aistė 5 cnt pigesnis, graikiškas riebus jogurtas 2 cnt pigesnis (nežinau kaip kokybė), bananų kg 45 cnt pigesnis, belgiškos kriaušės Conference (vienintelė rūšis, kurią valgo mano žmona) maždaug 20 cnt pigesnės. Gaila, riešutų kainų nemačiau, nes pavargau stumdytis su pirkėjais, kurių buvo daug, kad apžiūrėčiau visas prekes (aš nieko nepirkau, nes eilė prie kasos mane išgąsdino. Kol kas Maxima Tuskulėnų g., Akropolyje, galima labai greitai apsipirkti savitarnos kasose, o ir MAXIMA X, kuri yra mano namo kieme, aptarnavimas greitas). Nors aš ir neperku parduotuvėje vištienos, bet mačiau, kad skyrius tuščias (dienos viduryje). Idomu, kokia čekiško vytinto kumpio kokybė? Ar toks pat skanus, kaip ispaniškas, kurį MAXIMA parduoda? (Šiaip mėsos produktus perku pas ūkininkus, bet nežinau, kodėl bet mūsų ūkininkų vytintas kumpis mažiau skanus).
    Tarp kitko, daugelis pirkėjų Kalvarijų g. Lidl pirko nedaug prekių.

    Reply
    1. Normandas

      Jūsų didenybe Visatos valdove, nors Jūs tekstą parašėte po mano komentaru, bet mano kvailu manymu jis nesusijęs su tuo, apie ką aš rašiau. Apskritai, neradau komentaro, kuriam Jūsų tekstas galėtų būti skirtas.
      O kai kurių prekių kokybė Lidl parduotuvėse tikrai aktualus klausimas, nes, pvz., ragavau užsienyje jų kulinarijos gaminių ir nusivyliau.

      Reply
  41. Donatas

    Lidle UK apsipirkineju jau trejeta metu. Kas liecia eiles jos yra ir beveik visuomet. Kazkas jau minejo, kad pasiemus viena dvi prekes tenka ilgokai stoviniuoti, nors dekui anglu kulturai 2 sykius is 3 praleidzia I prieki, jei patys laukia su pilnais vezimeliais. Vargu ar sito galima sulaukti, nors kas cia zino.
    Krepseliai yra visuose lidluose, nors dauguma visgi renkasi vezimelius.
    Prekiu pasirinkimas daugiau nei pakankamas kasdieniam vartojimui, norisi kazko mandresnio, apstu kitu supermarketu. Brandai tegul ir lidlo visi, uztat skanus ir pigus, tarp kitko ir nemazai prekiu ko apskritai nesiulo kiti tinklai. Asmeniskai man dzin kur prekes gamintos ar augintos jei tik kokybiskos. Tarp kitko tas lidlo alus ne tik kad pigus o dar ir skanus (galbut tik man), bet butent ne del kainos ir perku.
    Nors dydziu lidlai ir daug mazesni uz iprastus prekybcentrius uztat tarpai tarp eiliu dvigubai platesni o ir isdeliota patogiai. Nors dazniausiai ir apeinu visas lentynas uztrunku max 10 minuciu, o jei zinau ko butent reikia ir 3min.
    Pritarsiu visiems, nors esu jaunas ir miklus vargiai speju krautis nuskenuotas prekes.
    Kaip bebutu vienas kitas savitarnos aparatas lidlui tikrai butu neprosal, visi nelaimeliai su pora bananu ar pieno poku galetu nestoviniuoti eileje, kas manau dar labiau pakeltu bendra nuomone apie lidla.

    Reply
  42. kliedesiai

    kliedesiai visa ai, jus nueikit 08:20 ir nupirkit akcijines spranines, jos nera, ji baigesi 08:02, o viso kito neakcijini nafik man reikia jei kainos tos pacios kaip kitur. nusivyliau visiskai. didesniem apsipirkimams kaip ir anksciau lieka suwalkai

    Reply

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *