Helovynui – NE

Visokioms įmonėms, kurios ruošiasi daryti helovynines akcijas, visokiems prekybininkams, kurie ruošiasi daryti helovynines prekybas, visokiems kabokams, kurie ruošiasi helovyninius šūdus daryti, o ir visokiems leidiniams bei portalams, kurie ruošiasi rašyti apie tai savo olialiaškinio stiliaus fufelius, sakau savo žodį: užsipiskit grabais negerbiu jūsų atviroje formoje.

Jau penktus metus taip sakau savo bloge. Ir ne aš vienas taip sakau, o daug, daug žmonių. Ir pastebiu, kad kai daug daug žmonių taip sako, vis daugiau verslininkų ima suprasti, kad dalyvaudami visokiuose helovynuose, jie tik save kompromituoja. Kiekvienam pirkėjui yra aišku, kad jei jam kemšamas į galvą toksai fufelis, tai reiškia, kad jį laiko idiotu, iš kurio galima pinigus išvilioti bukiausiu būdu. Tai nepagerina pelno.

Aš tikiuosi, kad šiemet panašių vertelgų bus mažiau, nei ankstesniais metais. Ir manau, kad tai yra gerai, nes ši pseudošventė yra ne tik visiškai svetima Lietuvai. Tai yra išvis kažkoks kliedesys. Sovietinės Spalio šventės ir tai su Lietuva turėjo daugiau bendro, nei šitas helovyninis absurdas.

Trumpai tariant, kasmetinis paveiksliukas, kas norit – įsidėkite:

Helovynui - NE

Helovynui - NE

———-

* Kažkodėl VLKK sako, kad reikia rašyti ne Helovynas, o Helovinas (tie pridūrkai savo kažkokiame nutarime pareiškė net, esą anglų kalboje „ee“ (/iː/) ilgumas nėra aiškiai išreikštas. Čia rodo jų kalbos žinias, nes tas ilgumas nėra aiškiai išreikštas, tik tada, kai žodis imamas iš rusų kalbos. Tai daug ką sako apie kalbainių kvalifikaciją). Bet visvien su VLKK aš šį kartą sutinku pilnai, nes šūdšventės pavadinimą dar labiau pagadinti – šventas reikalas. Siūlau vadinti netgi dar geriau – Cheliovinas. Arba Chuiliovinas.

Rokiškis Rabinovičius rašo jūsų džiaugsmui

Aš esu jūsų numylėtas ir garbinamas žiurkėnas. Mano pagrindinis blogas - Rokiškis Rabinovičius. Galite mane susirasti ir ant kokio Google Plus, kur aš irgi esu Rokiškis Rabinovičius+.

39 thoughts on “Helovynui – NE

  1. Dratas

    Tai tik dar viena iš vakarų atkeliavusi šventė,kuria pasinaudoja visokie verslininkai,kokia čia gali būti šventė prieš Vėlines kai reikia gerbti mirusius.

    Reply
    1. Rokiškis Post author

      Jei labai giliai kabinsim, tai ir Vėlinės, ir Helovynas turi šaknis senuose mirusiųjų kultuose. Tik pas mus tai išlaikė ganėtinai nemažai autentiškumo, tuo tarpu pas amerikonus -- tai toks aukštyn kojomis išvirtęs dalykas, kad jis tiesiog yra priešingas mūsiškiam.

      Reply
      1. Kroitus

        Čia gal todėl, kad amerikonams dvasios -- baisus dalykas, todėl ir bando jas nubaidyt (bent jau originalus viso to persirenginėjimo tikslas). Pas lietuvius vėlės -- pakankamai ramios ir geranoriškos būtybės, todėl su jomis ir draugiškai elgiamasi. Netgi valgyt ant stalo palieka (neatsimenu tik, ar per Kūčias, ar per Vėlines)

        Reply
        1. Rokiškis Post author

          Taip, pas keltus dvasios piktos būdavo. Amerikonai perėmė tą vaizdą.

          O lietuviai per laidotuves ir dabar lėkštę su įrankiais ant stalo visada padeda.

          Reply
      2. Halovyno gerbėjas

        Rokiški: negzistuoja joks Helovynas (-inas), VLKK galėtų nors Wikipedia paskaityti. Yra tik Haloween (liet. Halovynas?) -- keltų šventė, sukomercinta JAV.

        Reply
        1. Rokiškis Post author

          Galima tarti tiek /ˌhæləˈwi:n/, tiek ir /ˌhɑ:ləˈwi:n/, taigi ir Halovynas, ir Helovynas būtų teisingos transkripcijos. Žodis, beje, rašomas su dviem „l“ raidėm -- Halloween.

          Reply
  2. vyr

    ėė, o kodėl gi taip -- lazdos, terbos, tiurmos beigi emigracijos amerikėn neatsižadėk niekados :)Pumpkinheds šiaip ar taip valdo. Be to, kurgi dėti tokį gerą šiemet moliūgų derlių? (Nafig juos iš viso auginti, bet vis tiek). Geriau ta proga paskelbti kokią pumpkinų sprogdinimo akciją, jei ten ne kokią žvakelę įdėjus, o rimtesnę petardą, gautūsi fainai ir linksmai imho.

    Reply
    1. Kęstutis

      Ėhėhėy, iš moliūgų labai gera sriubiena ir blynai gaunasi. Šalin petardas nuo moliūgų!

      O lietuviai turi prasmingą dieną -- Vėlines. Tad tereik atsirinkt, kam plastmasinis helovynas, kam tradicinės Vėlinės, o kam eilinis šokių projektas per tv.

      Reply
    2. Kroitus

      Kaip tai kam moliūgus augint? Yra toks dalykas -- virtuvė (aišku, ten moterų vieta, o ne vyrų, bet ne tame esmė 😀 ) Štai ten iš moliūgų galima ohoho kiek visko pridaryt. Amerikonams, ko gero, nelabai patinka moliųgo skonis, kad tik išpjaustyt sugeba 🙂

      Reply
      1. Harlis

        Kroite, na smagu but jei placiau pasidometum pries komentuodamas 🙂
        Cia panasiai kaip lietovcas atskrenda ameriken, padirba tulikus K-Martuose ar WallMartuose begremzdamas ,isgeria Budweiser arba Miller, sueda koki pigu mac uz doleri,du ir kudakuoja grizes namo -kokia ta amerike shudina, koks alus ir maistas ten shudinas ir kiek storu shiknu aplink. Taibgis kaipgis jei apart keimartinio tuliko daugiau nixriena nesugeba pamatyti. Kaip liaudyje sakoma- kiek moki tiek ir gauni.
        Apie Moliugus
        Is moliugu varomas kaip tik siuo metu labai populiarus Pumpkin ale microbrew alus
        http://beeradvocate.com/beer/style/72
        is ju kepami ivairus pyragai
        http://www.pickyourown.org/pumpkinpie.php
        Is ju kepama skani duona
        pyrageliai, saulegrazas ju naudoja
        va dar yra va iviariu budu ka is moliugo daryti
        http://green.yahoo.com/blog/care2/112/11-ways-to-use-a-pumpkin.html

        Pjaustimas moliugu -vienas is idomiausiu uzsiemimu ,.ypac kai turi mazu vaiku.
        Rudeni vyksta mpliugu saudymo varzybos irgi savotiskas uzsiemimas laisvalaikiu.

        Ir nors as su Ricardu sutinku kad komercija uzurpavo tokais sventes savo naudai. Amerikoj irgi tas atsitiko 1920aisiais . (“y the 1920s, Halloween was becoming commercialized, with parties for young adults, conduct books, and decorations in banks and offices. Hallmark also issued its first Halloween cards in the 1920s. „It became a kids’ festival in suburban North American following the Second World War with trick or treating, which in many ways tried to take the scary bits out of Halloween,“)
        Lietuvoj tas matosi dabar. Uzurpavo komersantai ir meiles-valentino svente ir kaledas ir padekos svente (vadinasi juodasis penktadienis iskart po padekos dienos ketvirtadienio, kai prekes krautuvese ta penktasdieni krenta 50-75%) Ir nors nesulyginami dalykai Velines ir Halloween bet pastebejo kazkas tiesingai- ju istakos tos pacios.( “The name Halloween -- which was originally spelled Hallowe’en -- is a contraction of All Hallows Even, meaning the day before All Hallows Day (better known as All Saints’ Day), a Catholic celebration that honours Christian saints and martyrs and is observed on Nov. 1) Taigi kaip ir visos kitos krikscioniskos sventes- sita buvo irgi pavogta ir sukrikscioninta. Mokslas jau seniai tai iode tad as cia nieko naujo neparasysiu , Visi ,kas nori, zino kad ir kaledos (saulegryza) ir (Uzgavenes(More) Velykos (Jore) ir Jonines (Rasa) ir t,t yra is tikruju pagoniskos sventes. Tam kad butu lengviau sutureti zmones, ju svenciamas sventes ir ju datas paliko, tik sukrikscionino pries tai sudegine ir isnaikine beveik visa istorija apie praeiti (pradedant neikanojamu turtu-Aleksandrijos biblioteka –beje puikus filmas apie tai-Agora,paziurekit jei bus proga) arba paskaitykit kad ir sia knyga http://www.amazon.com/Jesus-Mysteries-Was-Original-Pagan/dp/0609807986/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1319916432&sr=8-1

        Pumpkinu pjasutymas irgi nera tik siaip zaiadimas(Carving jack o’ lanterns originated in Ireland where people placed candles in hollowed-out turnips to keep away spirits and ghosts on Samhain. Immigrants to North America used more readily available and larger pumpkins.) O sventes spalvos irgi neatsitiktines (“Orange and black are Halloween colours because orange is associated with the fall harvest and black is associated with darkness and death.”)

        Hallween mus atveze Airiai ir Skotai (o i Lietuva-tikriausiai sugriztantys emigrantai) Paciai sventei jau virs 2000 metu. (“The origins of Halloween date back more than 2,000 years when the Celtic people living in what is now Great Britain and northern France celebrated New Year’s Eve on Oct. 31. Their pagan festival of Samhain marked the end of the harvest and they believed spirits rose from the dead and returned to walk the earth and cause mischief.They left food at their doors to lure good spirits and wore masks to scare off evil ones. But it wasn’t all bad: the presence of the spirits made it easier for Druid priests to predict the future, it was believed.Today’s Halloween is really a witch’s cauldron of traditions that includes a good measure of 19th-century Irish and Scottish celebrations, Christian interpretations of All Souls’ Day”)
        Mums si svente patinka. Ir mes uzsidedam kokia kauke ir dalyvaujam

        Reply
        1. Harlis

          tik „chauvinist pig“ gali parasyti toki dalyka :
          -Yra toks dalykas – virtuvė (aišku, ten moterų vieta, o ne vyru….
          Jei pasisemtum daugiau isminties, zinotum kad geriausi pasaulio cook’ai (shefai) -- vyrai.

          Reply
          1. Kroitus

            (facepalm)
            Štai kas būna, kai ne kiekviena naršyklė palaiko tag’us. Žmonės per daug rimtai į viską žiūri ir paskui bando atrodyti rimti ten, kur rimtumo nė gramo.

            Reply
    1. Rokiškis Post author

      Apie Salomėją Nerį šiaip galėčiau pasakyt, ką galvoju, bet bijau, kad susilauksiu tokio pasmerkimo, kad net ir man to jau bus per daug.

      Reply
  3. Ignas

    Ponas Rokiški, Jūs turite tris TAIP!

    Visiškai sutinku su tavim. Prieš 4-5 metus Lietuvoje būdavo tiesiog Vėlinės ir viskas (kaip ir priklauso). O dabar, prisižiūrėjo verslininkai ir politikai holivudinių filmų ir pradėjo Vėlines pakeitinėt į Heloviną.

    P.S. Turbūt, tuoj vietoj žvakių siūlys s.u.p.i.s.t.u.s moliūgus pirkt…

    Reply
    1. Rokiškis Post author

      Beje, jei žiūrėtume tolerastiškai, tai galėtume išties pagrįstai teigti, kad helovynai yra atvirai diskriminuojanti, religinius jausmus pažeidžianti ir tikinčiuosius žeminanti šventė.

      Tuo pagrindu kur nors Vakaruose būtų galima užbylinėt ką papuola žymiai pagrįsčiau ir rimčiau, nei dabar jie užbylinėja visokius kalėdinių švenčių rengėjus, kurie esą kažkaip diskriminuoja kokius nors musulmonus.

      Bet čia šiaip, pamąstymai.

      Reply
      1. Kroitus

        Na, jei diskriminuoja tikinčiuosius, tai tada viskas gerai. Šitą žmonių grupę galima žemint (bent jau iš tolerastų elgesio taip atrodo). Vat jei užkliudytų ko nors kito jausmus, tada jau negerai 🙂

        Reply
      2. Harlis

        Tai kad Halloween irgi religine svente. Tik ne tos religijos. Tai tektu siek tiek pakooreguoti tamstos sakini ( atvirai diskriminuojanti, KRIKSCIONIU religinius jausmus)
        The origin of Halloween lies in the traditions of the Celtic people.In celebration of the recently completed harvest, Celts would give offerings of food to the Gods. They often went from door to door to collect food to donate to their deities. Also, young Celts would ask the townspeople for kindling and wood, and take it to top of the hill for the Samhain bonfire. These are two of the possible origins of present day „trick or treating.“

        Samhain was a fire festival. Sacred bonfires were lit on the tops of hills in honor of the Gods. The townspeople would take an ember from the bonfire to their home and re-light the fire in their family hearth. The ember would usually be carried in a holder -- often a turnip or gourd. They felt nervous about walking home in the dark; they were afraid of evil spirits. So they dressed up in costumes and carved scary faces in their ember holders. They hoped that the spirits would be frightened and not bother them. Children continue to dress up today in various costumes. Pumpkins are now the objects of choice into which to carve faces.
        All Saints’ Day was created by Pope Boniface IV in the 7th century CE. It originally was held on May 13, but was moved by Pope Gregory in 835 CE to November 1. —-> (ishskirta mano) -->This have been done in order to distract Christians from celebrating Samhain.<—

        Reply
        1. Rokiškis Post author

          Ponas Harli, pasaulyje keltų esą religiją atstovauja tik neopagonių šutvės, o lietuvoje keltiškų neopagonių išvis nėra. Taigi, apie religiją čia nereikia kalbėt.

          Ir jau juo labiau nereikia kalbėt, esą Vėlinės yra krikščioniška šventė, nes tai vienas iš tų atvejų, kur katalikų bažnyčia iki šiol tarpais paloja, kad kas čia dabar, kodėl čia mirusiųjų garbinimas kažkoks.

          Taigi, Vėlinės, žinokite, yra lietuvių religinė šventė. Tokius dalykus, ponas Harli, reiktų skirti.

          Reply
  4. Helijus

    Mes su drauge moliuga ispjaustom, o paskui verdam sriuba, kepam moliugu seklas ir pyraga, viskas strickly october 31 vyksta. Tai cia svenciu as ta helowina ar ne?

    Reply
  5. Koldunas

    Na, kaip šventė Helovynas nėr kažkokia bloga. Pjaustyti moliūgai, kostiumai -- netgi nemanau kad mum tai labai svetima (Užgavėnės, etc.) Nemaloniausia netgi ne pati Helovyno koncepcija ar jos komercializacija (biznis šiaip ar taip iš visko pinigus darys), bet tai, kad lietuviai ir lietuvos piliečiai jau turi toje vietoje pakankamai tvirtų tradicijų. Bandyti sukurti dirbtiną progą yra viena, bandyti pakeisti tradiciją dirbtina proga yra visai kas kita.

    Reply
    1. Rokiškis Post author

      Na, kaip šventė Spalio šventės irgi nėra kažkokios blogos. Raudonos vėliavos, Lenino portretai -- tai netgi tapo mūsų istorijos dalim.

      Pasiteisinimų galima visokių čia prisigalvoti.

      Reply
  6. bst

    Ramadanas irgi faina svente turetu but. Dietos laikaisi, po to naktim tusai. Kinu naujuosius irgi pasvenciam -- argi ne faina drakonus po dangu pavaikyti. Is Indijos irgi reiktu pora svenciu pasijamt -- gaila per TV nerodo, verslinykai perimtu. Va, kad ir dazais pasimetyt.

    Reply
  7. Karvė

    Man tai iš tikro tas Helovynas niekaip netrukdo. Juk vis tiek nuvažiuojam žvakučių uždegti ir kapų aplankyti, tačiau kam dėl to liūdėti? Galų gale aplankai rečiau matomus žmones ir būtų labai kvaila kažkokią rimtį stenėti užuot pasidžiaugus kartu.

    Beje, Rokiški, tu pasisakai prieš Lietuvių kalbos kastravimą ir dirbtinį jau prigijusių svetimybių lietuvinimą ir pasisakai už natūralią jos evoliuciją. Bet tai kaip čia dabar tavo pozicija priešinga vienos iš tokių svetimybių (tik ne kalboje, o kultūroje, tačiau jos juk labai susiję) atžvilgiu? 🙂

    Yra žinoma Ilgės galima klausti, kodėl jų nešvenčiam. Bet tai paklauskim tuomet, kodėl per Jonines nebeieškom paparčio žiedo, o per žolines nebelegalizuojam žolės?

    Reply
    1. Boletas

      Miela(s) Karve,

      „Nebelegalizuojam žolės…“. Tas „nebe“ rodo, kad kažkada buvom legalizavę?

      Reply
  8. Giedre

    Matydama, kiek pas močiutes kasmet uždera milžiniškų moliūgų, kurie mums amžinai brukami lauktuvių, įtariu, kad ši šventė buvo sugalvota su vieninteliu tikslu -- rasti būdą tiems moliūgams realizuoti.

    Reply
    1. Rokiškis Post author

      Nesu tikras, bet man rodos, Lietuvoje moliūgai nebūdavo labai populiarūs senesniais laikais. Tik dabar imti auginti, bet neaišku, kodėl, nes nevalgomas daiktas, beprasmiškas kažkoks.

      O Vakaruose Helovynas atneša milžiniškus pinigus visokioms prekybos korporacijoms. Todėl jis ir populiarinamas per visus galus.

      Reply
      1. ezengas

        Nu jau, baikit, nevalgomas. Žiemai iš moliūgo galima visokių garnyrų prisikonservuot, netgi uogienę iš jo verda. Moliūgas ilgai laikosi nesupuvęs teisingai padėtas, į blynus, pyragus, kotletus jį deda, tad pakankamai ilgai po derliaus jį galima vartot, vis šviežia ląsteliena.

        Reply
        1. Rokiškis Post author

          Ponas Ezengai, aš ragavau moliūgą. Jis yra ne daugiau valgomas, nei kokia nors belenkokia celiuliozės masė. Uogienės, kurios iš moliūgų verdamos -- tai kažkoks surogatas, o kad į kotletus senais laikais dėdavo ne tai kad moliūgus, bet ir išvis batoną ar netgi permaltą popierių -- tai faktas, kuris tikrai nieko gero apie moliūgus nesako.

          Reply
          1. Kroitus

            Moliūgas kaip pats jis ryškaus skonio neturi, kaip ir kokia cukinija. Bet abu šie produktai puikiai sugeria prie jų dedamų dalykų skonį, todėl tinka ten, kur trūksta masės. Grynas moliūgas -- tikrai nėra pats skaniausias dalykas. Bet vat visokiuose produktuose -- tikrai tinka. Sakau kaip puikios kulinarės vyras 🙂

            Reply
            1. Rokiškis Post author

              Čia, žinote, tamsta ir įvardinote, kame yra reikalas: moliūgas yra užpildas, kitaip tariant, surogatinė masė. Vat turi, pavyzdžiui, kilogramą uogų, o nori išvirti 10 kilogramų uogienės -- tai ir verdi iš moliūgo.

              Taip, šiuo atžvilgiu šitas daiktas yra labai geras ir todėl aš prisipažįstu, kad perdėjau, lygindamas su permaltu popieriumi. Moliūgas yra geresnis.

              Reply
          2. Smile

            aikit, aikit,
            moliūgas moliūgui nelygus. Yra tokių,kuriuos net ir žalius (termiškai neapdorotus) skanu valgyti. O dar sako ir sveikatai gerai.
            Taigi pritariu nuomonei apie „šventės“ britkumą ir kategoriškai ginu moliūgą. Bet čia jau darosi kulinarinė laida, tai baigsiu

            Reply
  9. Zaibys

    Na, Halloween veikiausiai artimesne mums svente, negu krikscioniskoji Visu Sventuju Diena ir pamaldos ten visokios.
    Dar iki krikscionybes Europoje si diena buvo minima, ir turejo tam tikra „a la siaubo“ potekste. Samhainas, Velines, Ilges -- kaip jos besivadintu, turejo rysiu su pomirtiniu pasauliu, velemis (dabar pavirtusiomis visu megstamais vaiduokliais, zombiais, vampyrais ir t.t.), ivairiomis gasdinanciomis istorijomis, burimais, ateities pranasavimais ir t.t.
    Baznycia paverte sita diena kazkuom nei tai mirusiuju, nei tai visu sventuju diena, ir liepe eit ant kapu verkt ir zvakuciu degint, o visus romantiskesnius sios sventes aspektus uzdraude kaip pagoniskus. Taigi, jei lygint pacia svente, Heloween’o ideja man kur kas priimtinesne nei Visu Sventuju.

    Komercija -- jau kitas reikalas. Greiciausiai pas mus prekybininkai prie baznycios nelabai drista dar kist nagu, tai krikscioniskos sventes ideja atrodo maziau komercine negu Heloween’o.
    Man ir paciam pirmadieni idiotiskai atrode tie moliugagalviai vaikai baladojantys i duris ir sakantys „pokstas arba saldainis“. (O ir siaip idomu tie vaikai ir ju teveliai reaguotu jei sakyciau -- „na gerai, pokstas. uzeikit vaikuciai“).

    Kita vertus, svente komercializuota tiek, kiek pats ja komercializuoji. Jei man patinka pasidaryt gera vakariene, pasidet dvi lekstes (viena mirusiuju velems -- tikiuosi jos nesigruda ten kaip prie lovio, kita man), atsidaryt vyno buteli ir pamastyt apie savo rysi su proteviais, tai tokia cia ir komercija.
    Jei kazkam patinka apsikabinet skarmalais ir vaidint bomzus ar zombius nu tegu vaidina, ar gaila.
    Svente yra viduje o ne isoreje.

    Reply
    1. Rokiškis Post author

      Ponas, siaubų diena tai gal buvo pas kokius nors keltus. Bet jei baltų mitologija pasidomėsite, atrasite, kad vėlės niekad nebuvo siaubu, o greičiau globėjomis.

      Pas mus švenčiamos Vėlinės, kad ir sukrikščionintame pavidale, yra labai konkretus pagoniškos šventės atvejis, išlaikęs labai daug autentiškumo.

      Žodžiu, aš suprantu, ką norite pasakyti, bet tamsta darote sistemines klaidas dėl žinių trūkumo.

      Reply

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *