Google stagnacija jau prasideda

Aš jau spėjau užmiršti, ką norėjau čia parašyti prieš pusantrų metų, kai pamačiau pirmus fyntus, kuriuos ėmė išdarinėti Google – parašiau pavadinimą, o straipsnis taip ir liko kaboti tuščias, kaip priminimas. Paskui dar kelis kartus norėjau parašyti, bet vis užmiršdavau, ką anksčiau norėjęs buvau, tai taip ir liko kaboti tuščias daiktas, kaip priminimas. Ale šiandien parašysiu, nes atrodo, kad Google Reader uždarymas labai daugelį sunervinęs bus. Ir daugelis užduoda klausimą: kur migruoti?

Daugelis vartotojų pyksta ir nesupranta, kodėl čia Google uždarinėja tokias paslaugas, bet pirma imkim ir įvardinkim pagrindinį, svarbiausią faktą: Google žino, kad vartotojai pyksta. Ir uždarydami, jie puikiai žinojo, kad pyks. Ir jiems giliai monopenisualu*, ką jūs galvojate ir sakote, nes dėjo jie. Jie yra dideli ir jie gali sau leisti daug. Ir po kiek laiko dėl to jiems ateis liūdnos dienos.

Tiesą sakant, aš to Google Reader nenaudoju, todėl man turėtų būti nei šilta, nei šalta, tačiau šitas žingsnis yra didelis, negana to, jis yra labai gerai atitinkantis tą paterną, kurį pastebėjau. Ir tai visai ne kokie nors vartotojų poslinkiai ar koks nors Google senų paslaugų atmirdinėjimas, apie kurį šneka patys Google veikėjai. Ir tai nėra šiaip kažkoksai paprastas taupymas, kaip kažkas norėtų pavaizduoti, nes viskas yra truputį įdomiau.

Google čiulpia

Google dabar jau yra tokia kompanija, kuri daro, ką nori. Ji yra tokia didelė, kad tiesiog dėjo ant visų. Jei nusprendžia - jie ką nors nusiperka. Jei nusprendžia - uždaro. Ir niekur jūs nedingsit. Todėl jiems yra giliai monopenisualu, ką jūs galvojate apie Google Reader uždarymą.

Paternas paprastas: Google uždarinėja viską, kur tik yra galimybių integruoti ką nors su kuo nors. Aišku, išskyrus paties Google produktus.

Jau anksčiau, kai Google paskelbė apie krūvos kitų paslaugų uždarymus, pvz., Google Translate apribojimus, kad jo negalėtų naudoti pašalinės įmonės, čia jau buvo pradžia. Keistas dalykas buvo ir tai, kad Google vis žadėjo, bet taip ir nepadarė jokių priemonių, kad būtų galima automatais kažką parašyti į Google Plus. Paskui dar nutarė uždaryti Shopping Search API. Tai labai suprantama: kai esi vienintelis, galintis naudoti savo API, tai esi vienintelis, galintis kurti integruotus produktus. Todėl būtent pirmieji veiksmai, nuo ko prieš metus ar du viskas prasidėjo – tai ir buvo masiniai Google paslaugų API uždarinėjimai.

Šiaip jau šitai yra senas fokusas – kadaise Microsoft, būdami vieninteliais, kas žino Windows API, tapo vieninteliais, galinčiais kurti darbingas ofiso programas, o konkurentai su visokiais Word Perfect ir panašiais daiktais tiesiog paduso, nepaisant nei mažesnių kainų, nei didesnio funkcionalumo. Tokie metodai išties nėra konkurenciniai: veikiama ne per tai, kad vartotojas gautų daugiau, o tik per tai, kad yra kokios nors sąlygos, kurių neturi konkurentai. Gaunasi panašiai, lyg turėdamas katilinę, visus verstum pirkti bulves, nes kas nepirks – tiems šildymą atjungsi.

Neseniai mane sunervino kitas reikalas: Google labai įdomiai ėmė keisti paveiksliukų paiešką: gal šioji dar ne pas visus pasikeitė, tačiau nauji pokyčiai, kur užvedus ant paveiksliuko, neatsiranda po juo buvę linkai „more sizes“ ir „similar“, o paspaudus paveiksliuką, atsidaro ne paveiksliuko puslapis, o per pusę lango atsiranda kažkokia peržiūra – tai irgi simptomas: vietoje realaus funkcionalumo dabar jau kišami kažkokie dizainerių prikurti išgražinti fufeliai, kuriais naudotis tik nepatogiau. Spėkit, kas turi darytis įmonėje, kad vardan išvaizdos, būtų žalojamas produkto funkcionalumas?

Keista buvo ir to paties Google Plus evoliucija: pradžioje startavęs, kaip puikus, labai prognozuojamas socialinis tinklas, kuriame visada žinai, ką iš kokio rato matysi, dabar šitas daiktas naudoja kažkokius klaikius, dar baisesnius, nei Facebook algoritmus, pagal kuriuos visiškai neprognozuojamai ir labai prastai pats nusprendžia, ką tau rodyti, o ko nerodyti. Rezultatas – stebuklingais būdais tiesiog nepamatai kažkokių postų, kokius norėjai pamatyti. Keista buvo ir su kitkuo: pačioje pradžioje Google Plus buvo galima skaityti per RSS. Kur ir kodėl tokios galimybės dingo – irgi neaišku. Tiksliau, aišku – taigi kur tik RSS, ten ir integravimai. Jiems juk nereikia, kad kažkas Google+ skaitytų per RSS.

Tuo pat metu patys Google savo produktų integraciją daro per visur, kur gali. Youtube integruojama su Google+, Blogger – taip pat. Perdarinėjamas Google Calendar ima elgtis nevaldomai – kokie nors pridūrkai dabar gali prirašinėti jums visokių įvykių, kuriuose dalyvausite. Ir visa ta nelabai sveiko aktyvumo integracija daroma, uždarinėjat senas paslaugas.

Taip, čia yra labai aiškių pokyčių simptomai: kadaise buvusi kompanija, orientuota į vartotojus, Google perėjo į plato fazę, kur vyksta tipiški stagnuoti pradėjusioms korporacijoms būdingi pokyčiai. Pradedami naudoti Total Cost Cutting (TCC) metodai**, produktus ima reguliuoti marketinginiai svaigalai, matantys tik išvaizdą, bet ne vidurius, vykdoma unifikacija ir apjunginėjimas bet kokia kaina, kapojama viskas, kur tik kažkas kitas iš tavo produktų galėtų uždirbti (nes jei kažkas uždirba – tai matyt, kad vagia, ar ne?), statomos užtvaros visokiems konkurentams, o tuo tarpu klientai tiesiog užmirštami.

Google Reader uždarymas yra būtent toks simptomas: šis produktas yra aiškiai integracinis, jo vartotojai pinigus neša neaišku, kaip (išties tai aišku – per paieškos sistemos taiklumo padidinimą, ir labiausiai patyrusių, ekspertinių vartotojų įtaką, bet patiems Google veikėjams tai dzin, nes jie jaučiasi labai dideli), šitas produktas puikiai dirba su visais Google konkurentais, negana to, jis dirba su RSS.

Taip, vienas požymis, kuris bene bendriausias viskam, ką Google naikino per paskutinius metus – RSS palaikymas. Nes RSS leidžia integruoti pačius įvairiausius puslapius, net ir tarpusavy konkuruojančių įmonių. Ir Google būtent tą galimybę integruoti po truputį visur naikina. Dabar, jei norite RSS, turėsite migruoti į Google Blogspot (aka Blogger), kuris jau suintegruotas su Google Plus – nes jei jau skaitote RSS, tai skaitote blogus, o jei jau skaitote blogus, tai turite skaityti tiktai Google blogus. Ai, žinoma, kad taip – Blogger yra vienitnelė platforma, kuri automatais moka postinti į Google Plus.

Visur dabar daroma konsolidacija – visi akauntai apjungiami, viskas metama krūvon. Po truputį vartotojai stumiami link to, kad arba jie turės būti su Google, arba jie turės būti su Google, nes pasirinkimo jie neturi gauti.

Kova ne vardan vartotojo, o prieš konkurentus, vartotojų prievartavimas, TCC, ir taip toliau – tai tipinis stagnuoti ėmusios įmonės simptomas. Panašu, kad jie jau pametė kryptį. „Don’t do evil“ – jau irgi liko praeityje: ši įmonė jau nesidrovi kelti į pirmą vietą savo pačių Google+ įrašų, net jei tie neverti netgi išvis pakliūt į paieškos rezultatus.

Taip, Google vis dar yra visiški internetų valdovai***, bet jei mes gražiai nuspręsime, tai jie nudus greičiau. O dabar belieka paieškoti viskam alternatyvų – Google Reader, Gmail, Google Maps žemėlapiams, o svarbiausia – paieškai. Bet… O kur?

 

 

————-

* Žodį „monopenisualu“ labai gražiai Lietuvoje išplatino ponas Grumlinas. Jei kam nors neaišku, ką jis reiškia, tai išverčiu: tai reiškia „vienabybiška“. Tai yra vertinys iš maskvėnų kalbos į romėnų kalbą, kuris specialiai padarytas taip, kad visokie marginaliniai pseudointeligentai nesuprastų.

** Total Cost Cutting – labai populiarus tarp didesnės patirties neturinčių vadovų metodas – karpyti lėšas visur, kur tik nėra labai akivaizdaus ir tiesioginio uždarbio mechanizmo. Kartais, kai kompanijoje yra chaosas, o švaistymai yra pasiekę klaikius mastus, TCC padeda labai staigiai pagerinti finansinę padėtį ir padidinti įmonės efektyvumą bei fokusaciją. Bet daug dažniau (tur būt, kokiais 9 atvejais iš 10) TCC pats savaime tampa degradacijos priežastimi: nukarpoma ne tai, kas reikia, tad padėtis ima prastėti, o tada jau bandoma dar labiau karpyti viską, kas papuola. Bendru atveju TCC dažniausiai tampa požymiu, kad vadovavimu užsiėmė kažkas, kas nesigaudo pačios įmonės procesuose ir klientų poreikiuose.

*** Tiems naivuoliams, kurie įsivaizduoja, kad Facebook pralenkė Google, verta pasiaiškinti realybę: Google.com stovi pirmoje vietoje pagal lankomumą. Iš top-3 lankomiausių pasaulyje domenų 2 priklauso Google. Iš 25 pasaulyje labiausiai lankomų – Google priklauso 7. Goolge+ socialinis tinklas, kaip sako gandai, jau turi virš pusės milijardo vartotojų ir vis dar auga nesustodamas. Normalesnių Google paieškos konkurentų – iki šiol nėra. Internetinių video paslaugų rinkoje – Google (Youtube) dominuoja visiškai be konkurencijos. Elektroninis paštas – vėlgi Gmail. Žemėlapiai – ir vėl Google. Jie įlindę visur, kur tik įmanoma. Ir dar jie dar lenda į jūsų telefonus (Android) bei kompiuterius (Chrome).

Rokiškis Rabinovičius rašo jūsų džiaugsmui

Aš esu jūsų numylėtas ir garbinamas žiurkėnas. Galite mane susirasti ir ant kokio Google Plus, kur aš irgi esu Rokiškis Rabinovičius+.

Dalinkitės visur: Share on Facebook107Share on Google+0Share on LinkedIn0Tweet about this on Twitter

32 thoughts on “Google stagnacija jau prasideda

  1. Laiqualasse

    Dėl paieškų: aš kaip ir žinau (t.y. skaičiau girdėjau), kad Google yra žymiai geriau už Bing ar Yahoo!, bet nelabai įsivaizduoju, kiek geriau. Kur išlenda skirtumai? Ar Bing ir Yahoo! indeksavę gerokai mažiau, tai rezultatų duoda mažiau, ar jų algoritmai prastesni, todėl sąsajas negerai parenka / neparenka?

    Reply
    1. Rokiškis Post author

      Softo patentai tiesiog. Google užsipatentavo komplektą algoritmų, iš kurių esminis yra bibliografinių žinynų naudojimas relevantiškiems šaltiniams identifikuoti. Ir visiems dzin, kad tai metodas, žinomas dar nuo kokių Viduramžių.

      Reply
  2. Mr. Vytautas+

    (Aš manau) Google nori pašalinti tuos galus, kurių dėka kiti darosi pinigus, ir „neapmoka“ savo biznio, kuris yra grįstas google įdirbiu.

    Galime piešti google kaip blogiečius, ar kaip bepradedančius stagnuoti, etc. bet faktas tas, kad dabar (iki dabar ar pan.) google buvo kaip pigi (o tiksliau nemokama) kekšė, kuria visi naudojosi. Pastaroji tapusi „brangia“ kekše pamatė, kad jai būnant brangia nebeapsimoka būti pigia ergo paviršutiniškai žiūrint susidaro įspūdis, kad google tapo įžulia žiežula, kuriai neberūpi biednas vartotojas…

    Sakykim taip: vartotojas 8-9 atvejų iš 10, pats nežino ko nori (ko pasekoje įsikimba į atgyvenusią RSS kaip į monopenisualas žino ką). Prijaučiu tiems kurie mano, kad tie kurie daro, tą ką daro geriau negu kiti, taipogi ir žino kaip tą kažką daryti geriau, negu tie kurie to nežino, o tik inkščia.

    Google yra Google, MS yra MS, o Apple yra Apple ne šiaip sau. Yra etapas būti paklusniu ir klaustyti įtempus ausis kartais netgi ne ytin protingų „žaidimo“ taisyklių ir joms paklūsti -- bet ateina laikas kai tu tampi taisyklių rašytoju -- thats whats happening su gerb. Google, o ne TCC ar whatever.

    IMHO.

    Reply
    1. Rokiškis Post author

      Ponas Vytautai, matau, kad tamstai buvo sudėtinga perskaityti viską. Tai tamsta skaitėt kas antrą sakinį. O gal ir kas trečią.

      Reply
    2. Alvidon

      Ko gero su visom išvardytom kompanijom buvo atvirkščiai: jos startavo kaip vieno/kelių įžvalgių ir drąsių žmonių projektai, visiškai ignoruodami visuotinai priimtą požiūrį (populiarujį kekšizmą). Startavo, suklestėjo, įkūrėjai išsisėmė (jiems nusibodo), ir jau tada pasukama kekšizmo (kaip visi daro) keliu.
      Kitaip sakant: nuo novatoriškumo link komformizmo.
      Arba dar kitaip: suklestėti gali tik asmenybių projektai, o didelės storos riebios kompanijos tesugeba bandyti išlaikyti įkūrėjų apžiotą kasnį. Tiksliau sakant kuo ilgiau išlaikyti, kol neatsiras konkuruojanti asmenybė.

      Reply
  3. petraszd

    Aš buvau vienas iš, anot googlės, tų retų kvailelių, kurie buvo nauji vartotojai. Čia kada netyčia ištrynęs savo lokalaus RSS skaitytuvo (Akregator) duomenis, nusprendžiau: viskas — keliauju debesin. Šiandien grįžau iš padebesų atgal.

    Šiaip ganėtinai įdomūs laikai IT grandų pasaulyje. Visi tarsi lėtoje stagnacijoje ir/ar lėtame ėjime žemyn. Microsoft tarsi biški eina žemyn; Apple tarsi biški eina žemyn (ar čia tik Apple heiterių propoganda?..); Google tarsi labai, labai po biški eina žemyn. Šiek tiek mažesniame terpėje, bet ir Ubuntu vis keisčiau ir keisčiau elgiasi. Gal tik koks Amazon laikosi.

    Dar vienas (man) įdomus aspektas. Vartotojai pusiau piktdžiugiškai džiaugiasi visų tų IT kompanijų klaidomis: „ha, ha --kvailiai, patys sau duobę kasasi.“. Ar čia taip pasireiškia tas, kad žmonės yra nepatenkinti tuo, kad internetas ir aplamai visa IT tampa vis technologiškai uždaresnė? Ar čia panašiai kaip su pop dievaičiais. Pirma šlovina ir užaugina iki nežinau. O po to visi laukia, kol kas nors negero atsitiks. Ale, kaip, kad užaugino Brieberį, o dabar visi su laukia kol anas pradės leistis heroiną ir padegs kokiai prostitutei plaukus.

    Reply
    1. ivardziuotinis

      „Šiaip ganėtinai įdomūs laikai IT grandų pasaulyje. Visi tarsi lėtoje stagnacijoje ir/ar lėtame ėjime žemyn.“

      tai kad man atrodo, čia natūrali kaita, vykstanti praktiškai daugumoje sričių. Iš pradžių kyla, paskui leidžiasi. Atsimenu, kažkada visi pažįstami kažkokiu Myspace naudojosi, dabar apie tokį apskritai nelabai kas žino. Visada iškyla vienas, biški užmiega gal ir žiūrėk, jį jau aplenkia kitas. O IT tai mano opinija tokie dalykai ypač greitai vyksta -- juk viskas čia dideliais tempais, tad ir paslydimo galimybė didesnė.

      Reply
    2. Rokiškis Post author

      Čia reiktų išskirti tris skirtingas fazes -- kilimą, plato ir ėjimą žemyn.

      Pradžioje kompanija būna sėkminga, ji sparčiai auga ir jai sekasi, nes ji daro tai, ko reikia vartotojams -- tada ji laikoma jauna, sėkminga ir labai agresyviai augančia.

      Paskui kažkuriuo metu imama prarasti orientacija ir pereinama į plato fazę -- tada prasideda įvairios klaidos ir nesąmonės, tačiau kritimo tame periode dar nebūna. Gali būti net ir augimas, tik tiek, kad jis jau būna lėtas, panašesnis į svyravimus. Plato fazė gali tęstis labai ilgai, ji yra metastabili. Kita vertus, kur yra daug pokyčių, plato fazė gali trukti tiek trumpai, kad atrodys, jog jos išvis net nebuvo.

      Galų gale nesąmonės pasiekia pakankamai aukštą lygį, orientacija dingsta, atsiranda pajėgūs konkurentai, o įmonė nesugeba susivokti, kur link juda rinka ir toliau bando gyventi savo susifantazuotame pasaulyje -- tada prasideda kritimas. Ir jei jis nesustoja -- viskas baigiasi bankrotu.

      Microsoft plato fazę pasiekė dar prieš gerą dešimtmetį, bet taip toje fazėje ir pasiliko. Apple dar tik rodo požymius, kad gal į plato fazę pereit gali, bet ir tai dar neaišku. Google perėjimo į plato požymius ėmė rodyti maždaug dabar. Nokia perėjo į plato fazę prieš kokius 10 metų, o paskutinius kelis metus rodo aiškų kritimą. Kodak kelis dešimtmečius buvo plato fazėje, bet per paskutinius 10 metų, kardinaliai besikeičiant rinkai, perėjo į kritimą, kuris baigėsi staigiu bankrotu.

      O vartotojai ne tiek džiaugiasi tais kritimais, kiek nori patogiai gyventi. Tokius dalykus, kaip monopolijų keliamos problemos jie intuityviai suvokia, tik įvardinti tiksliai neįvardina -- taip ir gaunasi „taip ir reikia tam kažkam, tegul bankrutuoja“. Visi tiesiog supranta, kad jei griūna milžiniška įmonė, tai atsiranda daug naujų, kurios duoda kažką geresnio.

      Reply
      1. kūkalis (tadas)

        Taip, pats ką tik tuo įsitikinau, pabandęs per tiney -- žodžio neįrašysi. Ta vaizdų paieška pagal raktažodžius -- patogus dalykas (buvo).

        Reply
  4. Valdas

    Google Reader -- feedly.com
    Gmail -- outlook.com
    Google Maps -- bing maps
    Google Search -- bing.com
    Kažkaip daug Microsoft’o produktų išvardinau, nors ir pats nesu MS fanas, bet kaip bebūtų jų produktai pakankamai konkurencingi ir kokybiški.

    Reply
    1. Rokiškis Post author

      Norėjau eilinį kartą pasakyti, kad Bing yra fufelis, bet eilinį kartą pasižiūrėjau -- kažką jie matyt laiks nuo laiko keičia, relevantiškesni pasidarė, maždaug jau pasiekė tokį lygį, kaip Google prieš kokius 5-6 metus.

      Vienu metu atrodė, kad Blekko daug žada, ale tie prarado kažką savo orientacijoje ir nežinau net kaip juos ten vertinti.

      Čia reikia pastebėti, kad dauguma paieškos sistemų visiškai nesiorientuoja niekur, kas tik išeina už JAV ribų. Kai kurios netgi su UTF palaikymu vis dar nesugeba susitvarkyti, o jau kad pagaut, jog yra kalbinės zonos internetuose -- tai jau ir suvisam jiems būna sunku. O Google tą daro, todėl ir laimi.

      Reply
  5. Viešpats

    Į G+ greitą plėtrą žiūriu kažkiek skeptiškai. Įtariu, kad koks 10% nuo to pusės milijardo atėjo per neįsiskaitymus kuriant google accountą. Jeigu nenuimsi anokių galkučių, susikūręs gmail by default gausi ir G+ accountą. Iš google mačiau tik galutinius skaičius, bet unikalių vartotojų statistikos neteko peržvelgti, todėl ir manau, kad G+ gali būti negyvų sielų fabrikėlis.

    Reply
  6. Tomas

    Aš asmeniškai sakiau sau „naudokis google, nes tai yra garantija, kad neužsilenks viena ar kita paslauga lyginant su smulkiomis panašias paslaugas siūlančiomis kompanijomis“ ir štai, trys mano naudojami produktai nusmigo:
    google reader
    google notes
    google healt

    Toki bajeriai tai spyris į užpakalį, kad jeigu debesys ne tavo, tai viskas kas juose neturi garantijų jog ten ir išliks. Kartais mintyse apsvarstau galimybę dėti BANĄ visiems google produktams. Sunkiausia bus su el. paštu, bet įmanoma.

    Reply
    1. Tomas

      tarp kitko google ir picasa kazkaip suintegravo su google+ tai vieną kartą atsidaręs išsigandau… Reikės kažkaip išsitrinti tas nuotraukas, nes velniai žino kam ir kaip jos dabar matomos.

      Reply
    2. Rokiškis Post author

      Vat vat, su tais debesim kaip yra -- visi galvoja, kad tai yra saugiau ir patikimiau, o paskui paaiškėja, kad tai yra visiškai nevaldomas daiktas.

      Reply
  7. Brauninkas

    Vos tik pradėjau intensyviau naudoti ta Readerį -- jau ir paskelbė apie uždarymą…
    O šiaip tai tikrai akivaizdu, kad google pereina į kitą fazę. Iš pradžių kepdavo naujus produktus dažnai tarsi visiškai nesirūpindami ar iš to ką nors uždirbs. O dabar viską, kas nepelninga, uždarinėja.
    Na, bet iš tikrųjų yra tų alternatyvų. Vietoje youtubo alternatyva yra kad ir vimeo. Pastarojo pliusas dar ir tas, kad neskuba taip visko cenzūruot kaip youtube.

    Reply
    1. Rokiškis Post author

      Jo, Vimeo turi tą labai objektyvų privalumą. Youtube sugeba ištrinti ką papuola, o kopyraiteriai nagluoju būdu gauna savo teises į tai, į ką jie net teoriškai negali pretenduot, tuo tarpu Vimeo tiems kopyraiteriams neduoda taip siautėt.

      Bėda tik tokia, kad Vimeo iki šiol nesiorientuoja socialiniuose dalykuose. Jie vis dar dirba taip, kaip prieš 10 metų -- įsivaizduodami, kad video hostingas yra tiesiog video hostingas.

      Reply
  8. Pro

    Pačioj paskutinėj pastraipoj reikėjo paminėt, kad Google valdo žydai. Būtumėt į šeštadienio respublikos pirmą puslapį patekęs

    Reply
  9. Tomas

    Daug parasyta, graziai ir teisingai (galbut), bet pasigedau google glass paminejimo.
    Manau google glass, startuosiantis metu gale turi potencialo sukelti revoliucija, kaip ta padare iphone pries (nepamenu kiek) metu.
    Gal visi sie siandieniniai google veiksmai yra pasiruosimas butent sio projekto finalines fazes startui? Juk uzdarius visas integracijas is google glass bus galima isspausti daugiau pelno? Ar nera taip, kad google uzdaro visas duris, ir kuria uzdara ekosistema skirta butent google glass?

    Reply
    1. Rokiškis Post author

      Kokiu būdu Google Glass plitimui problemų gali sukelti RSS ar atviri API? Ir kokiu būdu API ir RSS šalinimas padidins Google pelną?

      Reply
  10. skirmantas tumelis

    Dar yra, o gal jau buvo kažkokia paieška paremta P2P: ten kiekvienas paieškos useris kartu ir indeksuoja kažką.

    Bandžiau susiinstaliuoti kažką, kažką suprasti, bet buvo per daug sudėtinga ir per mažai motyvacijos ką nors suprasti.

    Reply
  11. Koldunas

    Aš tai mąstau, kad tokie Google žingsniai ne tik verčia galvoti, kad reikia ieškoti alternatyvų (nes visus kiaušus vienam kašike laikyt niekad nėra protinga) ir atsarginių planų, bet apskritai apie cloud-based servisų ateitį. Ypatingai nemokamųjų. Nes kas gali užgarantuoti, kad po penkių metų google mail tikrai bus ir aš tikrai rasiu visą savo pašto archyvą? Gal skamba ir absurdiškai, bet kai servisai (netgi populiaresni už jų proteguojamą G+) naikinami be skrupulų, tai automatiškai kyla abejonių dėl apskritai viso pastovumo. Žodžių grįžtam visi iš debesų arba bent jau liekam debesyse, kur paslaugų tiekėjai turi prieš mus kažkokių įsipareigojimų.

    Reply
    1. Rokiškis Post author

      BTW, dėl debesų -- buvo kažkada tokia įdomi studija, kad debesys atsirado dėl to, kad buvo ribota IPv4 adresų erdvė -- dar gana ankstyvais interneto laikais, apie kokius 1995 ėmė jaustis stiprus IP adresų deficitas. O IPv6 šitą problemą išsprendžia, tad turėtų viskas po kiek laiko pasikeist. Klausimas tik tame, kiek laiko užtruks poslinkis.

      Reply
  12. Gerasirdis

    Pilnai sutinku su Google suprastėjimu- pats jau buvau priverstas ieškoti kitų paieškos variklių. Teko naudotis bing.com :-).

    Kažkada google buvo labai geras tuo, kad viršuje atsidurdavo būtent „geriausi“ puslapiai („geriausi“- miglotas terminas, bet turint omeny gerumo miglotumą puikiai tinka).

    Dabar gi, žinodamas ko ieškai, ir suvedęs į paiešką 7 reikiamus terminus ir 2 kurių nenori matyti, paieškos viršuje pamatysi rezultatą kuris turi 4 reikalingus ir abu nereikalingus terminus. Nes googlės prioritetizatorius taip nusprendė…

    Reply
    1. Rokiškis Post author

      Arba dar geriau -- suvedi reikalingus terminus ir randi kažkokią bybienę, kurioje reikalingų terminų išvis nerasta.

      BTW, Google, bekovodami prieš visokius seošnikus, atrodo truputį kažkur perlenkė, o kažkur taip ir neišdrįso kirst iš peties. Rezultatas -- daug puslapių nukapota be reikalo, o daug kitų, nereikalingų -- taip ir sėdi viršūnėse.

      Tiesa, dėl kitų paieškos sistemų -- dar prieš kokius porą metų didesnė dalis visiškai negebėjo dirbti su UTF, kas automatiškai reiškė, kad Lietuvai jos netinka. Dabar lyg ir prisitaiko jau po truputį.

      Reply
  13. vaikas

    Alternatyvų yra pvz hotmail(microsoft’o) man daug patogiau už gmail, nors turi perdėta saugumo sistemą (aš emailą čia parašiau gmail, nes jis mano spamų emailas arba trashų) nu dėl blogų irgi yra spektras pasirinkti, žinau gera iš t raidės, bet su man neištariamu ir neskaitomu pavadinimu, tumblr, man regs. Youtube, nesakau, kad ji gera, bet mano nuomone, žmonės ten stumia laiką veltui, kaip fb ar kita, o alternatyvų yra -- vimeo.com, puiki vaizdo klipų talpykla, man regis, be reklamų ir daug geresnis stilius, ir turi didelį gerą bruožą, ten renkasi ne tiek daug žmonių kaip youtube, todėl ten ne tiek daug šiukšklių ir kai tuo tarpu y.t. viską sugeria vimeo gauna geresnią medžiaga, gal todėl, kad ji konsentruojasi ant short films, nors ten gali talpinti filmukus visi(nebent reikia mokėt nzn.) Dėl paieškos patylėsiu. O dėl žemėlapių tai tas pats kaip ir paieška, dar altern. nėra.
    Manyčiau google atsiras konkurentas, gi turi atsirasti, bent koks, kaip Apple ir Microsoft, nes dabar tik pas ją visi kozeriai, nes ji valdo mases, o kas valdo mases, tas valdo, skaityk viską.

    Reply

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *