Apdovanojimai prieškalėdine Sauliaus Rimkaus ir Gomora.LT proga

Autoritetinga komisija (sudaryta iš Sauliaus Rimkaus su patariamuoju Rokiškio balsu) pasitarė ir nusprendė Sauliaus Rimkaus romaną „Gomora.LT“ įteikti šiems Lietuvos Respublikos piliečiams (ar ir nepiliečiams, jei anie emigravę):

  • Mantui (už aštrias mintis, neįtikėtiną atkaklumą bei pataikymą iš pirmo šūvio),
  • Mildai (už teisingiausiai suformuluotą atsakymą),
  • Front‘ui (už žuvį bei nenuginčijamą Zigmundo Froido citatą, kad „visi simboliai susiveda į falą arba vaginą.“
  • Skirtumui (už originalią koloratės kaip falo simbolio versiją),
  • D (už taiklias pastabas apie kulto statinių hermafroditiškumą).

Visi elektrinės knygos bus konkurso laimėtojams išsiųstos elektriniais paštais.

Sauliaus Rimkaus romanas Gomora.LT

Sauliaus Rimkaus romano "Gomora.LT" viršelis

Ką norėčiau pasakyti po visų falinių krikščionybės simbolių interpretacijų – mane jos išties sužavėjo. Istorija apie žuvį – ypač puiki. Ir dar, nors ir negavęs prizo, ledas666 užkabino velniškai įdomų dalyką – kad kryžius yra perbrauktas falinis simbolis, t.y., pats iš savęs falo priešingybė.

Taip, kryžiaus fališkumas – toks neabejotinas, kad mane nustebino, kad šis klausimas kažkam nepasirodė vienareikšmiu. Bet kuris pagalys, nesvarbu, kad ir sukryžiuotas, ar dar koks nors – tai falinis simbolis. Tai taip absoliutu, kad to paneigti neįmanoma. Ir taip, markizas de Sadas dar ir kaip naudojo tą simbolį savo nešvarioms (pačia vulgariausia prasme)  pramogoms, už ką berods buvo kaltinamas ir satanizmu bei visokiomis erezijomis.

Nepaisant to, kryžius yra paradoksalus: jei įprastu atveju falas yra gyvybės, meilės, džiaugsmo, vasaros ir vaisingumo simbolis, krikščionybėje yra priešingai. Krikščionybėje kryžius – tai mirtis. Jėzaus Kristaus mirtis. Kančia. Seksualinių santykių atsisakymo simbolis. Netgi Kalėdos – tai mirties, žiemos, šalčio šventė. Tai šventė, ateinanti liūdniausiu metu, kai yra trumpiausia diena. Jos priešingybė, Rasos (arba Joninės) išsaugojo savo vaisingumo, derlingumo, džiaugsmo simboliką. Taip, Ledas666 yra teisus, kad kryžius – tai perbrauktas falas. Bet visvien – tai falas. Mirties falas.

Būtent tai ir kelia asociacijas su celibatu, kurio naštą neša kunigai. Ir apie tai verta paskaityti Sauliaus Rimkaus romane „Gomora.LT“ – jis ne šiaip fantazija, o pakankamai susietas su realybe. Jei nelaimėjote – nenusiminkit, elektrinės knygos šiais laikais visai nebrangios, tad įsigyti galima be problemų.

Ir dar kartą noriu padėkoti už tas idėjas, kurias išsakėt. Tarp kitko, mane labiausiai šokiravo toks paprastas Viliaus vertinimas, kad didžiausias falinis simbolis esąs popiežius, o jau kai Skirtumas išvystė jį iki ištisų vaizdinių apie, atleiskite, apeigų, kaip lytinių santykių metaforos interpretaciją, tai išvis suvartė. Lenkiu galvą už fantaziją. Aš to tikrai nebūčiau sugalvojęs. Konsultanto sąsajos tarp varpo ir varpos – irgi linksmos. Labai linksma ir Mda idėja apie tai, kad Babelio bokštas buvęs milžinišku falu. O ir išvis, reto įdomumo minčių generacija gavosi, tad ir dar kartą labai dėkoju už išsakytas interpretacijas visiems. Iki šiol galvoju – tiek prikėlėte minčių.

Rokiškis Rabinovičius rašo jūsų džiaugsmui

Aš esu jūsų numylėtas ir garbinamas žiurkėnas. Mano pagrindinis blogas - Rokiškis Rabinovičius. Galite mane susirasti ir ant kokio Google Plus, kur aš irgi esu Rokiškis Rabinovičius+.

Dalinkitės visur: Share on Facebook
Facebook
0Share on Google+
Google+
0Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter

20 thoughts on “Apdovanojimai prieškalėdine Sauliaus Rimkaus ir Gomora.LT proga

    1. Rokiškis Post author

      Oj, ponuli, panašių komentatarų nevirškinu. Gal jūs ir išvis mano blogo neskaitykit tada. Nes šūdai turi būti aiškūs ir argumentuoti -- tai, žinote, gilus mano įsitikinimas, o jūs jį čia taip grubiai pažeidžiate, ir dar kaip tik artėjant Kalėdoms, kai visi turi spinduliuoti dvasingumą ir gėrį.

      Reply
    1. Rokiškis Post author

      Tarp kitko, prisimenu, ponia Keule, kad tamstos vyras Kuilys lietuvių mitologijoje yra vaisingumo simbolis. Pavasarį savo falu Žemėje pirmąsias vagas ariantis ir čiurkšlėmis apvaisinantis.

      Reply
  1. Mantas

    Niekada nesu nieko laimėjęs (meluoju), labai ačiū, ir ateityje balsuokit už mane, mano numeris šeštas…
    O jei rimtai, tai rašiau komentarus ne dėl knygos, o todėl, kad įdomi tema. Bet kuriuo atveju dėkui, nes jau senokai neturėjau laiko paskaityti kažko grožinio…
    Grįžtant prie šio įrašo ir komentaro apie perbrauktą falą… Jis ne šiaip perbrauktas, o perbrauktas pagaliu, kuris simbolizuoja ne ką kitą, o kitą falą. Dviejų falų sukryžiavimas -- štai kas yra krikščionybė. Ir visiškai sutinku, kad tai mirties falai, nes tada nėra gimstamumo ir žmoniją ištinka mirtis. Dabar galima grįžti prie sąmokslo teorijos, kad krikščionybė yra specialiai sukurta valdymo priemonė, kurios tikslas -- riboti gimstamumą. Juk senais tolimais laikais populiacija buvo labai maža, bet kuriantis miestams prasidėjo neišvengiamas žmonių daugėjimas… ir reikėjo priemonės, kad jų nedaugėtų, nes, kuo daugiau, tuo sunkiau kontroliuoti ir tuo sunkiau išlaikyti valdžią. Du sukryžiuoti falai -- tai patriarchato simbolis.
    Tai gali pagrįsti ir dabartinė kryžiaus forma -- perbrauktas stačiu kampu statmenas pagalys. O juk originalioji romėniško kryžiaus forma buvo kitokia -- X raidės formos („Discovery“ kažkada rodė laidą, kurioje aiškinosi, kaip atrodė kryžius tais laikais). X arba dvi raidės simboliškai visada reiškė vyrišką ir moterišką pradą: V ir apversta V -- tai senoviniai ženklai, perteikę falo ir vaginos simbolius. Matyt kažkam reikėjo sufalinti krikščionybę…

    Reply
    1. Rokiškis Post author

      Na, priežastys, dėl kurių vienaip ar kitaip mutuoja simboliai -- galim įvairiausiai kalbėt. Kaip ir sąmokslo teorijų įvairių kurt.

      Įdomumo dėlei priminsiu, kad dar viena bausmė, artima nukryžiavimui, buvo tiesiog ant stulpo, be jokių ten kryžmų.

      O dėl to, kokie buvo kryžiai -- Andriejaus (X) kryžius -- viena iš formų, tačiau kaldavo ir ant ikso, ir ant pliuso. Ir ant šiaip stulpų.

      Dar galim prisiminti, kad judėjai labai neigiamai žiūrėjo į žemdirbystės kultuose paplitusį ištvirkavimą. Asketizmas, proto iškėlimas virš kūniškų malonumų -- tai judaizmo terpė, išauginusi krikščionybę. Tad gal būt ir nekeista, kad antiseksualumas tapo būdingu krikščioniškumo bruožu.

      Beje, prisiminkim, kad ir islamas išaugo gan panašioje terpėje, irgi su daugybe visokių neigimų.

      Reply
  2. Rytis I

    Hm.. Įdomu. Iki šiol vaizdavausi žinąs jog kryžius kažkokio ten prisikėlimo, amžino gyvenimo simbolis. Iš kitos pusės, kadangi Romos imperijoje nukryžiavimas buvo populiari bausmė, tai ir kryžiaus pirminė prasmę įvardinčiau visiškai įmanomai kaip bausmę arba mirtį. Ką krikščionybės istorija dažnai ir patvirtindavo. Ryšys su pjaustomais falais -- čia kažkas naujo. Nu bet kiekvienas teisus turėti nuomonę.. Vat jonines tikrai galima vadinti b.. švente (Jan-falas?:)

    Reply
    1. Rokiškis Post author

      Interpretacijų skaičius -- begalinis. Ir laike interpretacijos irgi keičiasi. Vieną prasmę tai turi prieš 2000 metų gyvenusiems judėjams, kitą -- to pat laiko romėnams, dar kitą -- prieš 1000 metų gyvenusiems italams, dar kitą -- prieš 500 metų gyvenusiems prancūzams. Ir t.t..

      Tad nereikia suvesti visko į vieną interpretaciją. Ir jei ieškome būtent seksologinės -- gauname visai kitus dalykus. Tarp kitko, seksologiniu požiūriu, krikščionybė yra klaikiai nesveika religija -- begalės draudimų, ribojimų, etc., vargu ar leistų kalbėti apie bet kokį normalumą. Simbolių prasminėse interpretacijose matome lygiai tą patį -- nenormalumus.

      Reply
  3. Ledas

    dar keletas pastebejimu del kryziaus simbolikos.
    vis gi reiketu prisiminti konteksta, kodel krikscionys pradejo naudoti kryziu. mano galva, kryzius, tai visu pirma- vergo ir gedos simbolis. kodel? todel, kad romos imperijoje nebuvo nieko gedingiau kaip mirti ant kryziaus. praktiskai sia bausme bausdavo isimtinai zemiausio sluoksnio zmones. nera jokiu saltiniu, kuriuose butu pamineta bent kiek zinomas zmogus (isskyrus Jezu ir, gal but Spartaka, kuris buvo taip pat vergas) nubaustas mirtimi ant kryziaus. taigi, krikzcionys faktiskai garbina vergo simboli ir kur cia neprisiminsi visu imanomu samokslo teoriju:) krikscioniskam kontekste- kryzius yra susitaikymo, nuolankumo ir atsidavimo dievui simbolis, o isvertus i paprastus terminu- tai vergo simbolis.

    Reply
    1. Romas

      Kristus pats buvo Dievas (Dievas -- sūnus), todėl ne itin sutinku su traktavimu. Tai -- labiau paniekos žemiškoms vertybėms simbolis. Kūnas ir žemiškas gyvenimas yra niekas, todėl esu pasiruošęs mirti vardan aukštesnių idealų (amžino gyvenimo) -- štai ką sako nukryžiuotasis. Taip Kristaus auka ir buvo suprasta. Ankstyvojoje krikščionybėje buvo daug pasiryžusių neišduoti tikėjimo ir mirti kankinio mirtimi.

      Reply
    2. Rokiškis Post author

      Matai, Ledai, tu turi problemą dėl vienos priežasties: pamiršti, kad interpretacijos gali būti daugybinės. T.y., nėra vienos teisingos, yra belenkiek teisingų. Viskas priklauso nuo ženklinės-prasminės sistemos, kurioje tu interpretuoji, kitaip tariant, nuo paradigmos.

      Ir viena paradigma sako apie vergiškumą, kita -- susijusi su seksualiniais aspektais, trečia -- su elementaria teisine to meto sistema, ketvirta -- su vėlesnėmis katalikiškomis vertybėmis ir t.t., ir visos jos yra išties vienodai teisingos kiekviena savo rėmuose.

      Skirtingų interpretacijų priešpastatymas, teigiant, esą viena yra teisingesnė už kitas -- analogiškas avies ir vilko interpretacijų priešpastatymui. Žiūrint iš šalies, nei vilko, nei avies interpretacijos nėra teisingesnės viena už kitą. Dar daugiau, pašalinus vieną iš interpretacijų, yra automatiškai pažeidžiamos kitos, t.y., avies ir vilko diskursas lūžta, iš jo pašalinus vilką arba avį.

      Reply
      1. Ledas

        taip, visiskai teisingai. tiesiog maniske interpretacija atitinka maniske pasauleziura. tame tarpe ir poziuri i krikscionybe.

        Reply
        1. Romas

          Ledai, va rusų abėcėlėje raidė C skamba kaip lietuviška S. Kiek priklauso nuo požiūrio į rusų kalbą rusiškos raidės C interpretacija?

          Reply
      2. Ledas

        beje, vo dar prisiminiau. kryzius kaip vaisingumo simbolis yra tuo atveju kai jis atrodo va taip: http://www.virtualkhan.com/ProductImages/GS42.jpg ta prasme, jis turi tureti toki savotiska lanka virsuje, anku jis atrodo vadinamas. sis kryzius, berods kildinamas is senoves egipto. kaip ne kaip, tai is isvaizdos nera standartinis krikscioniskas kryzius.

        Reply
        1. Rokiškis Post author

          Visaip kryžius atrodo ir visaip daug ką reiškia.

          Nekolapsuokit į kvaziapibrėžimus iš pašalinių apatinio lygio sistemų -- tai nėra metodas.

          Reply
  4. Pingback: Tikrosios Kalėdų prasmės beieškant…

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *