Google juda aiškia kryptimi, nors to dar ir nerodo atvirai: jie integruos viską ir nugalės visus. Pinigų tarnybą konkuravimui su PayPal jie jau turi, Google Sites irgi yra, Blogspot – taip pat jų nuosavybė, kaip ir gyvas galas kitų paslaugų. Visos jos buvo neintegruotos, bet kad Google ims jas apjunginėti, paversdama naujomis, superpatogiomis paslaugomis, pritaikytomis netgi visiškiems durniams – tai vargu, ar kas dėl to abejotų. Google+ aiškiai parodė, kad kai pasistengia, ši kontora sugeba sukurti ne tik klaikiai atrodančias šlykštynes, panašias į Google Buzz, bet ir labai gražius servisus, kurie tokie paprasti ir patogūs, kad pradžioje kai kuriems žmonėms net sunku susigaudyti, kaip jais naudotis*. Todėl Google Plus augimo tempai vis dar yra tokie, kad jie tiesiog šokiruoja: vos padarė registraciją laisva, be pakvietimų – per kokią savaitę koks 10 milijonų naujų narių.
Bet dabar paklauskim iš priešingos pusės: o ką darys FaceBook, kuris teturi savo tą Microsoft Windows 95 stiliaus interfeisą ir visišką makalynę, kurioje net ir užkietėjusiems internautams sunku suprasti, ko iš jų norima? Ką darys FaceBook, kai jie teturi tą patį savo FaceBook ir faktiškai daugiau nieko? Ką darys FaceBook, kurie puikiai supranta, kad jų daromi kosmetiniai pagražinimai išties tik truputį atitolina jų aiškią baigtį? O čia jau klausimas su paprastu atsakymu, kuris visiems aiškus, nors ir niekur nepatvirtintas: darys tai, ką darė iki šiol, tiktai dar aktyviau, gal net ir finansiškai apsijungdama su Microsoft.
Dar prieš porą metų Steve Ballmer norėjo nupirkti FaceBook už 15 milijardų dolerių, tačiau Mark Zuckerberg nesutiko. Microsoft tegavo 1,6 procento akcijų už 240 milijonų dolerių. Nuo to laiko FaceBook vertė spėjo velniškai sparčiai pakilti (kaip per kokį Dot-Com bumą), o dabar gandai jau sako apie vertinimų kritimą pora dešimčių procentų. Aišku, realių skaičių pasakyti niekas negali, nes FaceBook biržose nekotiruojama.
FaceBook jau prieš belenkiek laiko suintegravo savo socialinį tinklą su Microsoft Bing, o paskui dar kažkaip ir su Microsoft Skype (beje, Skype savo esme – irgi socialinis tinklas, tik daugelis to neįtaria). O dar tą savo neaiškią pašto sistemą per kažkur suintegravo su kažkokiais Microsoft dokumentais. Taigi, dabar telieka palaukti, kol sugalvos, kaip smarkiau suintegruoti su Microsoft Yahoo, kur jau yra „Login with Facebook“ mygtukai. Beje, galimybė į Yahoo persimesti FaceBook kontaktus irgi buvo ne šiaip sau atsiradusi**.
Ai, tiesa, gal ir jūs, kaip ir aš, visai praleidote, kad Microsoft kažkokiais keistais būdais kaip ir pusiau vos ne nusipirko Yahoo? Tik vat tas Yahoo bankrutuojantis kažkoks, bet kita vertus, ir spardėsi ilgai – Steve Ballmer dar 2008 jiems pasiūlė 45 milijardus dolerių, o jie nesutiko, tačiau po kokių metų atsidavė už berods milijardą, perduodami į Microsoft rankas visas savo paieškos sistemas, o paskui nusprendę uždaryt vos ne pusę savo paslaugų. Dabar Yahoo irgi su visokiais Bing integruojasi po truputį, tačiau kompanijos kaina NASDAQ nukrito per tris metus du kartus. Tiesiog Yahoo nesugebėjo susitvarkyti savo reikalų, pridarė krūvas nesąmonių, prikūrė krūvas naudingų dalykų, paskui jų nepardavė ir nukeliavo subinėn. Bet susijungimas su Microsoft gal ir pataisys kažkokius Yahoo reikalus, bent jau portalinius, turint omeny Microsoft sąsajas su MSNBC bei visai nemenką srautą gaunantį MSN.
Tai štai, dabar pridėkime prie šito kratinio Flickr – servisą, kurio nesugebėjo nukonkuruoti Google Picassa. Pridėkime Yahoo Mail, kuris, skirtingai dar rodo truputį gyvybės požymių. O Microsoft dar turi ir tokį leisgyvį Hotmail. Dar pridėkim Windows su Internet Explorer bei Windows Mobile, kuris konkuruoja su Android, dar pridėkim Microsoft Office bandymus įlįst į internetus. O gal dar paspėliokim, kad gal Microsoft visgi apsispręs ir nupirks Nokia, nors aš ir suklydau, patikėjęs ta dezinformacija, kad juos jau perka.
Ir tada visą tą kratinį sudėkime su Facebook. Vat jums ir prašom, rinkinys paslaugų, kuris jau realiai gali konkuruoti su visu Google turimu rinkiniu. Gal būt ne visiškai simetriškai, bet pakankamai rimtai. Čia klausimas išties paprastas: ar Microsoft išdrįs imtis kardinalių veiksmų, versdama viską aukštyn kojomis?
Aš manau paprastai: Microsoft – tai kompanija, kuri niekada negriauna savo pajamų šaltinių vardan geresnių pajamų šaltinių, todėl viską bando daryti evoliuciniu būdu. Bill Gates ar Steve Ballmer niekada nebuvo tokiais idėjiškais svajotojais, kokiu buvo ir yra Steve Jobs. Todėl aš prognozuoju jums paprastą scenarijų: mes pamatysime kažkokias naujas šūdpaslauges, Facebook dar labiau integruosis su visokiais Bing, MSN ir t.t., pusė Yahoo servisų bus išparduota, kita pusė – šiaip uždaryta, tas apjungta su MSN ir MSNBC, primalta dar daugiau kliedesių, nei Microsoft internetiniai servisai turi dabar, o galų gale viskas baigsis tokiu pat nykiu niekuo, kaip kad niekuo prieš kelioliką metų baigėsi Microsoft pergalė prieš Netscape.
Kita vertus, o ar yra kokia nors trečia šalis, kuri turėtų galimybių pasipriešinti atšliaužiančiam Google monopoliui? Bent jau aš tokios nežinau. O gal aš kažką praleidau? Diaspora?
Taip, Diaspora – tai socialinis tinklas, kuris lyg ir turėtų būti atviro kodo, decentralizuotas ir taip toliau (ir vis dar tik su pakvietimais). Negana to, gandai sklando, kad Google+ pusę savo išskirtinumų būtent nuo Diaspora tinklo ir nukopijavo. Bet ar daug yra tikinčių, kad atvirumas nugalės pinigus? Nežinau… Dar vienas gandas sako, kad Mark Zuckerberg, kuris jau ir taip yra Diaspora rėmėjas, gali imti ir… O ar jūs tokiais stebuklais tikite?
———–
* Tas nesąmoningas sudėtingumas gerai žinomas Microsoft programų vartotojams, pripratusiems, kad norint pakeisti kokį nors elementarų dalyką, reikia vaikščioti per tūkstančius meniu, dėlioti paukščiukus milijonuose vietų, o paskui paaiškėja, kad tai visvien neveikia taip, kaip norėtųsi. Microsoft sukurtas šūdinas Office 2007 yra toksai grynai Microsoft rūšies pagerinimas – esą dar patogiau, o rezultate – net meniu ima atrodyti paprastai, palyginus su tuo nesąmoningu kratiniu mygelių. Apple čia elgiasi visiškai priešingai: daro, kad būtų taip paprasta, jog kartais net sunku patikėti, jog taip paprastai kažką išvis įmanoma padaryti. Todėl Apple savininkai visad su gailesčiu žiūri į PC savininkus, o pastarieji tiktai bejėgiškai siunta. Tai vat, Google su savo Google Plus pabandė padaryti viską Apple stiliuje – taip elementariai, kad prie FaceBook pripratusiam žmogui tai net sunku suvokti.
** Paskui tą galimybę persimesti kontaktus iš FaceBook į Yahoo naudojo pirmi Google+ nariai, kol FaceBook nesusiprato, kas vyksta. Tada ir užraukė. Pirmomis Google+ paleidimo dienomis FaceBook vadus, atrodo, buvo apėmusi reali panika.
Rokiškis Rabinovičius rašo jūsų džiaugsmui
Aš esu jūsų numylėtas ir garbinamas žiurkėnas. Mano pagrindinis blogas - Rokiškis Rabinovičius. Galite mane susirasti ir ant kokio Google Plus, kur aš irgi esu Rokiškis Rabinovičius+.
- Web |
- Google+ |
- More Posts (1489)
Nuuuu, pons Rokiški… Kažkoks leisgyvis Hotmail ir Yahoo mail yra ne tokie ir leisgyviai: http://weblog.scanyours.com/wp-content/uploads/2010/07/email.jpg
Taip, aš čia truputį užvariau ant Hotmail ir Yahoo.
Kita vertus, tamstos minima statistika yra lievakiška -- ją dariusi kompanija trakino pagal paveiksliuką, kuris įdedamas į laišką. Tai duoda dvi pasekmes: viena vertus, krūvos Google emeilų atitenka Outlook programai, antra vertus, Gmail pagal nutylėjimą, kiek atsimenu, nerodo išorinių paveiksliukų privatumo sumetimais, skirtingai nuo Yahoo ar Hotmail, atitinkamai, beveik nesitrakina.
Labiau realistiniai skaičiai sako, kad Google turėtų turėti apie 200 milijonų akauntų, iš kurių apie 100 milijonų aktyvūs, Yahoo turėtų turėti apie 300 milijonų akauntų, iš kurių apie 100 milijonų aktyvūs, o Hotmail turėtų turėti netoli 400 milijonų akauntų, iš kurių apie 350 milijonų esą aktyvūs.
Kadangi standartiškai daromos statistikos nėra išvis, o kiekvienas paslaugų teikėjas paprastai stengiasi pavaizduoti baisų aktyvumą, tai tie skaičiai labai sąlyginiai. Yahoo skirtingos statistikos rodo bent pusantro karto skirtumus pagal klientų trakinimą, o Hotmail skaičiai -- dar labiau abejotini. Plg. su tuo, kad Yahoo yra nr. 1 elektroninio pašto provaideris JAV, kas savaime kelia minčių apie Hotmail skaičius.
me gusta your answer
Kaip vienas fizikas pavarijavo, HotMale.
Turiu ir aš mįslę: kaip Yahoo naudoti su 5ių raidžių passwordu?
Atsakymas: užsiregistruoji ten 1994-aisiais ir užsidedi tą passwordą. Paskui nekeiti. O paskui net niekad nehakina. Nes sistema tokių užsidėt net nebeleidžia:)
_niekas_
paimkim statistinį FB ligonį ir pamatysime, kad anei G+, nei Bing, nei Flickr jis nesinaudoja ir neturi poreikio tuo naudotis. Ligonis turi Gmail’ą (arba Yahoo), „laikina“ CSI, žaidžia fermerius ir dalijasi Youtube. Ir tokių absoliuti dauguma ir daugėja. FB forever, draugai.
Tas pats buvo su One.lt standartiniais ligoniais. Ir kai aš kam nors sakydavau, kad One.lt greitai mirs, tai man juokdavosi į akis. Bet tam tikru momentu griūtis buvo tokia, kad per kelis mėnesius kontora žlugo. Su FaceBook -- lygiai tas pat.
Pakanka to, kad standartinis FB ligonis naudojasi Google paieška, o protingesni jo pažįstami po truputį migruoja į Google+. Dėl to jis niekur nesidės ir irgi persikels 🙂
Manau, kad Google+ vaidmuo pernelyg sureikšminamas, bet tai natūralu -- sureikšmina tas autorius, kuris įsitikinęs Google+ sėkme (čia apskritai kalbu). Kas gali pritraukti vartotoją iš FB į G+, kai į FB sudėta keleto ar daugiau metų istorija (nuotraukos ir pan.)? Paprastas vartotojas, norintis tiesiog bendrauti ir pernelyg nesidomintis techninėmis naujienomis, niekur neis, nes jam gerai ir FB. Paprastam vartotojui esminio skirtumo tarp F ir G+ nėra. Tokių vartotojų matyt yra dauguma.
Ponuli, aš jau esu rašęs, kodėl persikels vartotojas. Ir kodėl persikels, nepaisant nieko. Čia jau, jei tamsta tą skaitėt, bet nesupratot, tai jau tamstos problema. Tamsta būsite vienas iš tų, kurie persikels, nei nesupratę, kodėl.
paprieštariausiu teiginiui: „jie integruos viską ir nugalės visus. Pinigų tarnybą konkuravimui su PayPal jie jau turi, Google Sites irgi yra, Blogspot – taip pat jų nuosavybė, kaip ir gyvas galas kitų paslaugų.“
Atsidarau GoogleLabs ir matau kiek įvairių startup’ų Google jau uždusino savo glėbyje -- begalės. Panašu, kad Google ieško dar vieno Google -- aukso puodo vaivorykštės gale.
Blogiausia tokiems kaip Orkut -- itin populiarus ar ne Brazilijoje, bet nesuveikė kitur pasaulyje. Iš serijos „išmest gaila, tempt paskui sunku“.
Iš to „visko integravimo“ ir „darykit viską per google API“ ir nesukit galvos yra dvi blogybės. 1: kai google ima ir išjungia servisą, krūva tuščių programų naudojančių google funkcionalumą lieka kabot, o tai jau sukelia sniego griūties efektą. 2: iš praktikos matau, kaip studentai per baigiamųjų (bakalaurų) darbų gynimą mėgsta nueit šituo lengvu keliu ir sukraut viską Google’ui, o patys tik suprogramuot kokį tais puslapį ar programą kokiam ala iPhone’ui. Ir pervargt nereikia ir atrodo normaliai. Žvelgiant atidžiau toks poslinkis man panašėja į esamą rinką, pergrūstą įvairiausių „išvestinių finansinių produktų“.
Orkut kažkada buvo velniškai populiarusi ir JAV, bet tai buvo labai seniai, dar iki MySpace bangos, o jau MySpace nudaužė Facebook.
Dėl visokių projektų, kuriuos pati Google nudusino -- čia ne apie tai kalba. Nudusino ar nenudusino -- koks skirtumas? Pakanka to, kad yra krūva velniškai populiarių servisų, kuriuos pakanka tarpusavy suintegruoti: pati integracija tampa killer navarotu.
O vat dėl Google daromų API ribojimų bei to, kad atrodo, jie naujai API faktiškai nenori kurt ir duot -- tai aš labai piktas ant jų ir manau, kad čia visokiems konkurentams yra realus šansas. Ir tikiuosi, kad tie konkurentai pasinaudos. Kita vertus, Twitter chebrai atrodo nedašilo.
Na, gero softo dalijami API jau senai buvo vienas iš plėtros ir populiarinimo variklių -- kiek teko skaityt success stories.
Betgivisgitačiau, užmynus ant FB išvaizdos ir patogumo naudoti reiktų paminėti, kad Google irgi vietom gamintas žmogaus, kurio abi akys kairios. Nekalbu apie paiešką -- vienas laukelis, vienas mygtukas.
Kažkada gudriai mėginau susetupint google adsense. Ir mokymosi kreivė auga ženkliai aukštyn. Dokumentacija pakankamai draugiška, bet visas reikalas skirtas ne eiliniam vartotojui. Įtariu iš to ir gyvena firmos, kurios paima pinigus, viską padaro, atiduoda rezultatus. O jei rezultatai niekam neįdomūs (čia turbūt apie marketingo renginio įrašą), tai jau kaip ir užsakovų bėda.